Den store Apple-tråden - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 92 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1828
    Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av torsoen
    Morsomt dette, men det er ikke like enkelt å gå over fra pc outlook til mac outlook.
    Akkurat det vet jeg ingenting om(outlook altså).. Selv så bruker jeg Apple sin e-post tjeneste.. MobileMe og litt Gmail...
    Tro jeg fikk med meg noen angående outlook og det neste OSet, Lion....husker ikke helt hva det var bare...

Outlook for Mac : Email, Contact and Information Manager | Office For Mac

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var iPad'en i hus. Det ble den minste modellen på 16G med wifi. Morsom liten sak som jeg håper at jeg kan ha mye glede av i tiden som kommer. :-D Planen var å få kjøpt en når en kamerat var i New York sist uke, men det var ikke mulig å oppdrive en siste generasjon iPad uten å overnatte i kø. Deretter forsøkte jeg å bestille på Apple sine sider, men der var leveringstiden fire uker. Heldigvis klarte jeg å få bestilt på Elkjøp før de var tomme på lager. Så nå sitter jeg i godstolen og skriver mitt første innlegg fra iPad'en. 8)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Zocral! Jeg skriver på versjon 1, men bestilte versjon 2 til svigermor hun ville ha gravering så derfor var Apple store best. Prisen er vel ganske lik her hjemme, det er leveringsom varierer?

Tror jeg venter til det blir retina skjerm før jeg oppgraderer selv.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som sitter på Mac mini og bruker denne som htpc? Er interessert i tilbakemeldinger på hvordan det fungerer med avspilling av film med surround på denne gjennom hdmi, siden jeg ser noen tilsynelatende har hatt litt problemer med akkurat dette. Skal den brukes som avspillingsenhet for film i hjemmekinoen er det jo en fordel at den duger også lydmessig

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Høres lovende ut

Har brukt iPhone i noen år nå, så nå var tiden også kommet for å konvertere over til Mac. Gruer meg litt til å skifte OS, men det kan vel ikke bli alt for krevende? Blir jeg og Macbooken gode venner, blir det nok en iMac til sommeren. Den stasjonære jeg har idag, har balansert på en meget slakk line det siste året.
    Det er ingenting å grue seg til, tvert imot. Er det noe som føles bra er det å kvitte seg med Windows 95 Service Pack 10 (Win 7 osv).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dere.

Bruker i dag Itunes som mediaspiller og har lest en del om apple losless formatet. Er det noen som vet hvordan jeg går frem for å få dette og vill dette virke med express eller må det kables.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det iTunes spiller av, spiller også via Express.

Bruker du OSX: Rip og konverter til ALAC med programmene XLD eller MAX. Eller enklere: Du ripper direkte til ALAC (Apple Lossless Audio Codec; kalt Apple Lossless i iTunes´ importinstillinger)

Skal du recode FLAC, eller et annet lossless format, til ALAC kan du bruke de to programmene jeg nevnte over.

Bruker du Windows: EAC

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det iTunes spiller av, spiller også via Express.

Bruker du OSX: Rip og konverter til ALAC med programmene XLD eller MAX. Eller enklere: Du ripper direkte til ALAC (Apple Lossless Audio Codec; kalt Apple Lossless i iTunes´ importinstillinger)

Skal du recode FLAC, eller et annet lossless format, til ALAC kan du bruke de to programmene jeg nevnte over.

Bruker du Windows: EAC
    Nope. Bruker mac sin egen programvare. Kjøpte en imac for ca 5mnd siden.
    Da for jeg prøve meg litt fram. Takker!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kort spørsmål ang iPad2.

Vil en iPad 2 med kun WIFI og delt HOTSPOT igjennom iPhone4, virke på samme måte som iPad2 med WIFI/3G?
    Tenker da spesielt på GPS delen.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man bruker spotify igjennom en ipad og streamer det til en reciever med airplay, vil man da få forskjellig kvalitet enn om man streamer spotify igjennom en squeeezebox videre digital til reciever?

Muligens dumt spm.

Bare vurderer å kjøpe ipad for å bruke den som remote for squeezeboxen, men siden min reciever støtter airplay har jo kanskje spotify app'en bedre brukergrensesnitt enn å bruke spotify app'n til squeezebox.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Når man bruker spotify igjennom en ipad og streamer det til en reciever med airplay, vil man da få forskjellig kvalitet enn om man streamer spotify igjennom en squeeezebox videre digital til reciever?

Muligens dumt spm.

Bare vurderer å kjøpe ipad for å bruke den som remote for squeezeboxen, men siden min reciever støtter airplay har jo kanskje spotify app'en bedre brukergrensesnitt enn å bruke spotify app'n til squeezebox.

Jeg ville ikke tro det..

Men fordelen med squeezebox er jo at du har muligheten til og koble til en DAC etter den og før forsterkeren. Da får du vassere lyd...
    Men om du har en Airplay kompatibel forsterker, så gjøres jo all dekoding inne i forsterkeren..

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, men nå kjører jeg digitalt inn i av7005 fra squeezeboxen så da skjer vel dekoding inne i forsterkeren uansett.

Men det med dac er absolutt interessant da, hvor god er egentlig dacen i prossessoren.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar en OT forespørsel fra en annen tråd og tar det her istedet.

Hvilken Mac burde jeg gå for? Vi bruker bare bærbare her i hus, og har ikke store krav ang ytelse eller intern lagring. Det ser ut som om Apple sine eksterne harddisker koster noe vannvittig. Hva er beste løsning her? Jeg har en Qnap NAS med noen hundre album i flac og SB Duet. Hvordan får jeg brukt dette på et fornuftig vis og med lekkert grensesnitt? Er det nye Mac-er på gang?

Jeg har/har bestilt:

iPad 2 32GB
    Airport Express
    Apple TV 2.gen (driver å fikser amerikansk iTunes-konto)

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Macbook Air. Men vent til slutten av mnd. Det ryktes om ny utgave med oppdatering.

2) Når du nevner lekkert grensesnitt, tenker du på at det skal se pent ut å lagre på en ekstern disk? Som regel bruker du bare Finder og fører over på normal måte. Skal også komme nye Airport Extreme i slutten av juni, sannsynligvis samtidig som Lion OS X og Macbook Air.

Lekker NAS løsning er for eksempel Drobo. Se hvordan den fungerer her: Drobo

Sikkert mange flere som har noen innspill, men her fikk du mine

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg snakker om å få et lekkert grensesnitt, så tenker jeg på album-art og slikt fra flac-filene på min Qnap-NAS over på tv-skjerm. Helst styrt fra iPad/iPhone selvsagt. Om jeg må/bør konvertere filene fra flac til noe Apple-vennlig, så gjør jeg selvsagt det.

Jeg vil altså ha muligheten til å vise min lagrede musikk og mine lagrede filmer på samme måte som jeg spiller av musikk/film/serier fra Apple TV 2. Så intern media + ekstern media i "samme åndedrag".

Hva er forskjellen må "vanlige" eksterne harddisker og Apple sine...? Og MÅ jeg ha Apple i denne sammenhengen?

PS: jeg er data-noob, og hvertfall Apple-noob.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hva er forskjellen må "vanlige" eksterne harddisker og Apple sine...? Og MÅ jeg ha Apple i denne sammenhengen?
    Jeg tror ikke Apple lager eksterne disker. Jeg veit i hvert fall ikke om noen.

Noen av de interne diskene som sitter i Apple-maskiner (den nyeste iMacen, for eksempel), har spesiell firmware og egen type tilkobling.

Forskjellen på en ekstern disk som primært brukes med OS X og en som primært brukes med Windows er at den første vil være HFS+-formatert mens den andre vil være NTFS-formatert.

Du må ha NTFS-driver til OS X for å bruke NTFS-formaterte disker 100% og HFS+-driver til Windows for å bruke HFS+-formaterte disker 100%.

EDIT: Apple har selvfølgelig Time Capsule, men regner ikke den som en ekstern disk, da den er så mye mer.

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan faktisk streame flac rett til AV7005 fra en mac.

Aktiviser airplay / eller bruk apple tv2

Bruk vlc for spilling av flac, bruk airfoil for å streame.

Vola!

Gjør dette selv og høres veldig bra ut.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Når jeg snakker om å få et lekkert grensesnitt, så tenker jeg på album-art og slikt fra flac-filene på min Qnap-NAS over på tv-skjerm. Helst styrt fra iPad/iPhone selvsagt. Om jeg må/bør konvertere filene fra flac til noe Apple-vennlig, så gjør jeg selvsagt det.

Jeg vil altså ha muligheten til å vise min lagrede musikk og mine lagrede filmer på samme måte som jeg spiller av musikk/film/serier fra Apple TV 2. Så intern media + ekstern media i "samme åndedrag".

PS: jeg er data-noob, og hvertfall Apple-noob.
    Visning og spilling av musikk kan du vise på TVn ved AppleTV2 og Styre dette fra din iPad og iPhone.

Det som er minus er at du ikke kan spille av noen filmer/musikk eksternt ved bruk av ekstern HD. AppleTV2 er jo lagd for leie og streaming fra andre enheter som Mac mini etc. Men... er jo alltid et men og det er å "hacke" din ATV2. Men vi lar den gå, siden du ikke er så datakyndig

Jeg har selv en Mac Mini og den tar alt av min musikk/filmer + deling av eksterne disker over nettverket i heimen. Så min ATV2 streamer fra min Mac mini om jeg ønsker det.

Apple har ingen egne disker, du kan bruke alt som kan brukes Anbefaler en med både Firewire og USB, og gjerne NAS mulighet om du kan.

Beste alternativ for deg og brukervennligheten er en Mac mini og mediasenteret XBMC. Da kan du bruke alle filformater du måtte ønske av både film og musikk. Du bruker din eksterne disk(er) for lagring + den interne om du vil i din Mac mini.
    Og det geniale er at når du laster opp nye filmer/musikk til en av dine eksterne disker, finner XBMC dette automatisk, laster ned album-art eller film-art og du bruker bare din fjernkontroll for navigering, med rompa godt planta nedi sofaen

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XBMC har jeg vurdert før, og syns enkelte av skinsa er utrolig lekre. Jailbreake Apple TV2 tror jeg at jeg står over ja.

Men du sier altså at jeg kan la en Mac Mini kjøre XBMC og overføre via ATV2?
    Nå er ikke Mac Mini akkurat gratis heller, men mulig jeg finner en pent brukt på finn.

Det var nok Time Capsule jeg oppfatta som ekstern harddisk ja.

Skulle hatt 30k så jeg kunne fått alt i eplesmak når jeg først bytta. Litt av hvert kan nok fort bli tull.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... ja den ser jeg! ATV2 blir overflødig om du har en Mac mini. Men er jo fint med begge deler da.

ATV2 kan bare streame fra iTunes bibliotek. XBMC bruker eget "system", og kan spille av alle filformater. Apple og iTunes er låst for det meste. XBMC leser flac vakkert, men iTunes trenger en liten plugin for eksempel. Mange fordeler!

Se litt på brukten, kan være mye å hente. Den nyeste går vel for rundt 4500-5000 kroner. Kurrant det

Side 40 av 92 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •