Den store Apple-tråden - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 92 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1828
    Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Absolutt, men du må kjøpe et kort til 130$, jailbrake ipad'en og kjøpe et program til 20$ i tillegg til shuttersnitch som koster 89 kr..........

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Da blei det en slik i7 gitt...Den virker så langt...

Men sliter litt med Time Machine..
    Den vil ikke bruke den fila som den tidligere maskina brukte....
    Noen som kan hjelpe?
    Nesten litt fortvila her, alle bildene av barna og musikken er jo på den. Og jeg får ikke tilgang :cry:
    Hva legger du i "Ikke tilgang"? Hva slags feilmelding får du? Når du ikke Time Capsulen via lokalnettet? Er det Time Machine-programmet som ikke får lov til å åpne filen pga brukernavn/passord?

Ps. Ikke kast/selg/reinstaller den gamle maskinen før du er sikker på at du har brukernavn/passord til Time Capsuleboksen.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende nyheter i iOS 4.3 også. Bl.a.:
    Personal Hotspot for iPhone 4
    On the road, in an airport, at the park — now you can bring Wi-Fi with you wherever you go. Download iOS 4.3 on your iPhone 4, and the next time you find yourself without access to Wi-Fi but in 3G territory, enable Personal Hotspot and share your cellular data connection with your Mac, PC, iPad, or other Wi-Fi-capable device.
    Genial løsning for oss som har fri bruk av data på iPhone men ikke har 3G på iPad'en eller trenger å komme på nett med PCen når man er på farten.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Hva legger du i "Ikke tilgang"? Hva slags feilmelding får du? Når du ikke Time Capsulen via lokalnettet? Er det Time Machine-programmet som ikke får lov til å åpne filen pga brukernavn/passord?

Ps. Ikke kast/selg/reinstaller den gamle maskinen før du er sikker på at du har brukernavn/passord til Time Capsuleboksen.
    Alt har ordnet seg.

Med en ny maskin, så får ikke time machine tilgang til den gamle spearsbundle fila som brukes av time machine. Time machine lager en ny spearbundle fil og alle de gamle filene ligger igjen på den gamle filen. Det jeg håpet gikk, var å fortsette på den gamle fila. Noe som selvfølgelig ikke går :-(

Men man kan, ved å dobbeltklikke på den gamle spearsbundle fila, åpne den og få tilgang til alle de gamle filene som er sikkerhetskopiert. Og de ligger i mapper etter dato.

Selvom dette skapte en god times frustrasjon, og en 1/2 times samtale med Apple support(hvor jeg møtte på en carlos, som ikke nødvendigvis var dreven i norsk), så ordnet det seg til slutt.

Nå er den gamle fila slettet og time machine er oppe å går. Litt ork med 155GB sikkerhetskopi.

Da har jeg lært noe også:-)

Og for ordens skyld. Jeg bruker vel egentlig ikke time capsule. Kjører AirPort extreme med ekstern hdd.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

husk at når du installerer/setter opp ny Mac så spør den som regel etter om du vil migrere data fra en annen maskin. Som regel hopper man over dette i ren gledesrus pga ny maskin, men skulle man ønske å gjøre dette senere kan man gå til Applications-menyen, velge Utilities og så "Migration Assistant". Da kan man lett fortsette videre på en timemachine-backup, eller dra over data "live" fra den gamle maskinen med en nettverkskabel eller lignende.

Det er altså ingen grunn til å rote rundt i bundle-filene selv, det er veldig Windows-aktig. ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Hei,

husk at når du installerer/setter opp ny Mac så spør den som regel etter om du vil migrere data fra en annen maskin. Som regel hopper man over dette i ren gledesrus pga ny maskin, men skulle man ønske å gjøre dette senere kan man gå til Applications-menyen, velge Utilities og så "Migration Assistant". Da kan man lett fortsette videre på en timemachine-backup, eller dra over data "live" fra den gamle maskinen med en nettverkskabel eller lignende.

Det er altså ingen grunn til å rote rundt i bundle-filene selv, det er veldig Windows-aktig. ;-)
    Joda, overførings assistenten har jeg brukt.. Men den førte ikke over filmer, serier, bilder og musikk...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle oppgradere minnet på min nye MBP 13" i7 2,7

Noen som vet hvilke minne som kreves...
    Og til hvilken pris?

Vet ikke om minne er minne, eller om det er noe kvalitets forskjeller på de, men helst gjerne noen forslag til er godt et...

Takk for hjelpen...

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle oppgradere minnet på min nye MBP 13" i7 2,7

Noen som vet hvilke minne som kreves...
    Og til hvilken pris?

Vet ikke om minne er minne, eller om det er noe kvalitets forskjeller på de, men helst gjerne noen forslag til er godt et...

Takk for hjelpen...
    MBP bruker 1333MHz DDR3 SO-DIMM.

Komplett har et 8GB kit som burde passe.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Prisen var jo virkelig overkommelig.

Noen ide om hva Ubufferet betyr?
    Må jeg buffre den....haha.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Prisen var jo virkelig overkommelig.

Noen ide om hva Ubufferet betyr?
    Må jeg buffre den....haha.
    Det betyr at det ikke er et hardwareregister mellom minnekontrolleren og minnebrikkene. Vanlig praksis i RAM til "vanlige" datamaskiner (ting som ikke er servere).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catsby
    Det betyr at det ikke er et hardwareregister mellom minnekontrolleren og minnebrikkene. Vanlig praksis i RAM til "vanlige" datamaskiner (ting som ikke er servere).
    Flotters...tusen takk for hjelpen

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er snart min aller første Mac på vei inn dørene Gleder meg!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Nå er snart min aller første Mac på vei inn dørene Gleder meg!
    Gratulerer....Hva falt valget på?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal innom på Eplehuset i Stavanger å kjøpe meg en, når jeg kommer hjem fra neste offshore tur. Så med forbehold om at jeg ikke har endret mening da, blir det mest sannsynlig en MacBook Pro 13", med 2,7 GHz prosessor.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal innom på Eplehuset i Stavanger å kjøpe meg en, når jeg kommer hjem fra neste offshore tur. Så med forbehold om at jeg ikke har endret mening da, blir det mest sannsynlig en MacBook Pro 13", med 2,7 GHz prosessor.
    Fantastisk maskin. Kjøpte den selv for 2 uker siden. Meget fornøyd:-)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk maskin. Kjøpte den selv for 2 uker siden. Meget fornøyd:-)
    Høres lovende ut

Har brukt iPhone i noen år nå, så nå var tiden også kommet for å konvertere over til Mac. Gruer meg litt til å skifte OS, men det kan vel ikke bli alt for krevende? Blir jeg og Macbooken gode venner, blir det nok en iMac til sommeren. Den stasjonære jeg har idag, har balansert på en meget slakk line det siste året.

Newcomer torsoen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Outloook fra pc til mac

Hei

Office 2011 pakken har en importmulighet for *.pst filer.

Det fungerer sånn passe, men det som ikke fungerer er å flytte kalenderelement. (har ikke testet kontakter ennå)

Det som skjer er at kalenderelementer blir importert, men det er ikke mulig å flytte de fra den importerte mappa over til den default kalender.

Noen av dere som kan hjelpe meg videre?

T

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres lovende ut

Har brukt iPhone i noen år nå, så nå var tiden også kommet for å konvertere over til Mac. Gruer meg litt til å skifte OS, men det kan vel ikke bli alt for krevende? Blir jeg og Macbooken gode venner, blir det nok en iMac til sommeren. Den stasjonære jeg har idag, har balansert på en meget slakk line det siste året.
    OS til MAC er så lett at det er skammelig... Det får deg nesten til å lure på hvorfor alle de andre skal gjøre ting så ille vanskelig. Gikk over til Mac i fjor og det har bare vært en drøm siden... Det er jo Amerikansk...og for at ting skal slå an på det amerikanske marked, så må det være lett å bruke...

Det er ikke for uten grunn, at i det amerikanske forsvar, så følger det med et 3 siders hefte for hvordan å ta på seg ski staver... Been there, tryed that... Hysterisk morsomt...

For en gjeng...

Mener da selvfølgelig ikke alle der borte....

Newcomer torsoen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OS til MAC er så lett at det er skammelig... Det får deg nesten til å lure på hvorfor alle de andre skal gjøre ting så ille vanskelig. Gikk over til Mac i fjor og det har bare vært en drøm siden... Det er jo Amerikansk...og for at ting skal slå an på det amerikanske marked, så må det være lett å bruke...

Det er ikke for uten grunn, at i det amerikanske forsvar, så følger det med et 3 siders hefte for hvordan å ta på seg ski staver... Been there, tryed that... Hysterisk morsomt...

For en gjeng...

Mener da selvfølgelig ikke alle der borte....

Morsomt dette, men det er ikke like enkelt å gå over fra pc outlook til mac outlook.

Side 39 av 92 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •