Den store Apple-tråden - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 92 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1828
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Kjekk side:

Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

Det kommer nok en oppdatering til MBP snart, siden MBA ligger såpass nærme i spesifikasjonene og MBP-ene har vært ute en liten stund. Dog, de blir neppe like lette og tynne som MBA-ene!
    Så litt feil hva du hadde. Er MBP jeg skal kjøpe.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Marantz kommer med en AirPlay-oppdatering til visse receivere og nettverksspillere nå snart. Marantz AirPlay

Spennende! Har kun testet AirPlay her med iPhone mot Airport Express (lyd optisk til anlegg), men det fungerte fint fra iPod- og YouTube-appen.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Hmm.. Sikker på at ikke selger surrer? For Expert fører kun disse 2 med Core 2 duo.
    For alt jeg vet så kan det nokk hende han surrer ja..
    Men var likksom litt rart att det hang oppslag om dette på veggen der di bærbare stod i tilleg til att han sa det.

Menmen :P
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Har tenkt å skaffe meg en iPad, men hører rykter om en ny versjon som skal komme etter nyttår. Er det noe i disse ryktnee, og er det noen av dere som vet noe mer?
    Iogmed at denne er nettopp lansert i Norge og diverse andre land så tviler jeg på det. Men anbefaler deg å følge med på mac1.no eller ipod1.no, de har som regel full kontroll på alle rykter.

Isåfall vil jeg tro at ikke blir en erstatter, men modellen over kan man si. Vi får se, kanskje vi får en "One more thing..." på neste Keynote. Man veit aldri med Apple.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MacBook Pro - Apple Store (Norge)

Det er to forskjellige MBP 13", og det som varierer er prosessorhastighet (2.4GHz vs 2.66GHz) og standard harddisk-størrelse. (250MB vs 320MB)

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye surring her ja.

Det kommer en nye mackbook pro om ikke så lenge, mest sannsynligvis når intel slipper de nye prosessorene etter nyttår. Anbefaler STERKT å vente med å kjøpe mackbook pro.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det ble vist litt surring her ja :P

Men det var iaf bra att jeg selv fikk oppklaring i det der...
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! Jeg var å testet litt på eplehuset i går, og fikk inntrykk av at MBA var meget kjapp i forhold til forventet.....vel og merke prøvde jeg bare å åpne diverse programmer, kopiere litt filer, endre i settings osv.....fikk ikke testet den på litt tyngre oppgaver.

Blir nok til en MBA , maks spek.....

Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Hei,

jeg har selv en Macbook Air 13" (maks. spek) og jeg kan med hånden på hjertet si at det er den beste laptopen jeg noensinne har hatt.

Utrolig lett og rask nok til det meste (kjører VMWare med Win7 og VS2008 på den uten problemer). 11" ble litt for liten til mitt bruk. SSD-disken og instant on er veldig behagelig, og skal du bruke den til reisemaskin og surfing/mail så burde en MBA holde i massevis.

Men, du får jo avgjøre selv og teste maskinene! Det jeg sa til meg selv da jeg bestilte MBA-en var at nå skulle jeg ha en portabel bærbar, ikke slepe rundt på en koloss, som min MBP 17" er.
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Er vel ikke noe som trenger å være hemmelig for det om 2 forumsmedlemmer sender PM'er seg imellom? Det må vel være lov eller?

Veldig mye i forhold til ny Ipad er ryktebasert.
    Må bare ta en liten oppklaring her. Sorry for OT. Det jeg synes er merkelig er at når noen poster et spørsmål i en tråd og i quote er svaret er kun at "dette tar vi på pm:wink: ", så er jo det litt rart at en ikke bare sender en pm uten en unødvendig post?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ipod

Hei har kjøpt meg en IPOD TOUCH 4G, men slite litt med å finne riktig kabel så jeg kan få koblet den til min Philips HTS6600, den godtar ikke å bruke USB inngangen.
    Ser jeg har en MP3 -Line (link) inngang også, men finner ikke riktig kable.
    Kan man koble IPODen rett på tv ? (LG 42 LCD )

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nittedalsnissen
    Hei har kjøpt meg en IPOD TOUCH 4G, men slite litt med å finne riktig kabel så jeg kan få koblet den til min Philips HTS6600, den godtar ikke å bruke USB inngangen.
    Ser jeg har en MP3 -Line (link) inngang også, men finner ikke riktig kable.
    Kan man koble IPODen rett på tv ? (LG 42 LCD )
    http://www.p4c.philips.com/files/h/h...37_dfu_aen.pdf

Les på side 36.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilpost. Flyttet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har Apple Tv 2 gen? Skal sette opp en mediasenter-løsning hos mine foreldre og er litt usikker på hva jeg bør velge. De har nettopp kjøpt seg en iMac og liker veldig godt grensesnittet som Apple bruker (de kjøpte Imac bare fordi de likte ipoden jeg ga de i julegave for to år siden hehe).

Har derfor tenkt å kjøpe en Apple TV og en Harmony One, er dette en god løsning tror dere? Eller finnes det billigere og like brukervennlige løsninger der ute?

Har også kikket litt på WDTV Live, hva er hovedforskjellene mellom den og Apple TV?

Det som er viktigst for mine foreldre er et godt grensesnitt når det kommer til musikk og bilder, de er mao ikke så veldig opptatt av at mediaspilleren takler obskure videoformater.

Og trenger de egentlig en mediaboks eller holder det f.eks med en airport-express tilkoblet forsterkeren? Og hva er DNLA? Og hva er Air-tunes? Jeg blir gal av alt dette, kan noen vennligst styre meg i retning av en god medieboksløsning med følgende krav i prioritert rekkefølge:

*Alt skal kunne styres med en Hamony One

* Tilgang til musikkbiblioteket som ligger på Imac-en. Her ønsker jeg at det skal presenteres på en måte som ligner mest mulig på grensesnittet i iTunes (det er det eneste pappa forstår). Dvs, man slår på mediaboksen, velger "musikk" og får opp musikkbiblioteket på lik måte som i iTunes.

*Tilgang til å vise bilder som ligger lagret på iMac-en

*Mulighet til å streame video fra iMacen.

*Internett-funksjonalitet (vet ikke helt hva jeg legger i dette men jeg tenker på at det hadde vært kjekt hvis man kunne surfe på f.eks youtube, vg etc., dvs. det foreldre bruker på internett)

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Er det noen her som har Apple Tv 2 gen? Skal sette opp en mediasenter-løsning hos mine foreldre og er litt usikker på hva jeg bør velge. De har nettopp kjøpt seg en iMac og liker veldig godt grensesnittet som Apple bruker (de kjøpte Imac bare fordi de likte ipoden jeg ga de i julegave for to år siden hehe).

Har derfor tenkt å kjøpe en Apple TV og en Harmony One, er dette en god løsning tror dere? Eller finnes det billigere og like brukervennlige løsninger der ute?

Har også kikket litt på WDTV Live, hva er hovedforskjellene mellom den og Apple TV?

Det som er viktigst for mine foreldre er et godt grensesnitt når det kommer til musikk og bilder, de er mao ikke så veldig opptatt av at mediaspilleren takler obskure videoformater.

Og trenger de egentlig en mediaboks eller holder det f.eks med en airport-express tilkoblet forsterkeren? Og hva er DNLA? Og hva er Air-tunes? Jeg blir gal av alt dette, kan noen vennligst styre meg i retning av en god medieboksløsning med følgende krav i prioritert rekkefølge:

* Tilgang til musikkbiblioteket som ligger på Imac-en. Her ønsker jeg at det skal presenteres på en måte som ligner mest mulig på grensesnittet i iTunes (det er det eneste pappa forstår). Dvs, man slår på mediaboksen, velger "musikk" og får opp musikkbiblioteket på lik måte som i iTunes.

*Internett-funksjonalitet (vet ikke helt hva jeg legger i dette men jeg tenker på at det hadde vært kjekt hvis man kunne surfe på f.eks youtube, vg etc., dvs. det foreldre bruker på internett)
    AppleTV:
    -kan brukes sammen med Harmony One.
    -er meget brukervennlig, og har samme grensesnitt som "Front Row" som finnes på iMac.
    -kan vise bildebiblioteket som hentes fra iPhoto på iMacen.
    -henter (synkronisering eller streaming) mediafilene fra iTunes, også spillelister m.m.
    -har Youtube-støtte

Jeg byttet ut AppleTV med iMac:
    -jeg synes det til tider kunne være tungvint å finne musikk, spesielt med et stort musikkbibliotek
    -det er ikke en datamaskin!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd både WDTV Live og Apple Tv 2Gen...

Det er som med alt annet fordeler og ulemper med begge deler.

Apple TV er i utgangspunktet ment som en "leie film" dings....og dersom du har en Amerikansk Itunes konto, så fungerer dette utmerket. Vel og merke er det ikke norsk tekst på noen av filmene, men en del har engelsk.

Som mediecenter er det ikke fullt så bra. Dersom det skal fungere på film via Imac'en, så må du først legge filmene inn i Itunes på maskinen, og det kan gjøres enten ved å kjøpe fra apple, eller evt laste ned. Da må du gjennom en konvertering for å få de til å virke f.eks med handbrake eller vuze. Det virker, men er tungvint. Musikk virker "out of the box", dvs du trenger å skru på hjemmedeling, så kan du spille musikk via apple tv. Den har også radiokanaler du kan lytte til, samt mulighet for å gå inn på youtube. Mulighet for å vise bilder, men disse må være lagt inn i iphoto.

Er usikker på om denne kan benyttes med harmony one, men det følger uansett med apple fjernkontroll..

WDTV live er også en bra dings, men litt annerledes. Den er ikke tråløs utfra esken, man trenger en usb-trådløs sak utenom til 150kr. Den er kanonbra på film, spiller det aller meste uten problemer, og plukker opp innhold fra både mac og pc, så sant det er delt. Er litt mer styr å sette opp, men går greit dersom du har litt peiling. Denne er ikke så bra på musikk, dvs den virker og spiller av delt innhold. Grensesnittet ligner ikke itunes, og det er begrensede muligheter for å sette opp playlister osv. Men virker dersom det er ok å bare velge en artist, trykke play, og høre på denne. Har også youtube. Mulighet for å vise bilder, så sant mappen er delt.

Men dersom det er musikk som er hovedfokus, så er det uten tvil best med Airport express. Det fungerer helt topp. Plugg i kontakten, en liten setup på 3 minutter, så er alt klart. Spiller både fra Itunes og evt spotify/wimp dersom man går via Airfoil(ekstra software). Men har altså ingen mulighet for film/bilder.

Ingen av boksene har tilgang til å surfe på vg eller andre "normale" nettsider så vidt jeg vet, har i alle fall aldri brukt dette.

Det aller beste er en mac-mini gjemt i et skap i tv-benken koblet til tv og anlegg...den har jo alle muligheter som disse 3 andre har, men er jo MYE dyrere.....

Som du ser så er ikke dette et lett valg....

Men dersom du MÅ velge 1 av disse, så vil apple tv være den mest komplette med tanke på kravene....WDTV live er bedre kun på film, i og med at den ikke krever "applifisering" av filmer før de skal vises.

Air Tunes er bare navnet på funksjonen som gjør at man kan spille musikk/film trådløst fra mac/ipad/iphone til airport express eller apple tv.

DLNA er en forkortelse for Digital Living Network Allicance, og er basert på UPnP. Poenget med DLNA er at alle produkt merket med DLNA skal kunne kommunisere ilag, uansett om de er produsert av forskjellige produsenter. For eksempel, kan du vise filmene og bildene du har lagret på din DLNA PC, på din DLNA TV uten noen ekstra boks eller enhet. Krever
    at de har DNLA kompatibel tv....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et fantastisk godt og utfyllende svar pelzi80, masse kudos til deg - tusen takk! Vet du tilfeldigvis om et sted man får kjøpt den nye apple tv-n i Norge, eller må det bestilles fra utlandet?

(takk til hhalstensen også)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BAre hyggelig det

Det er ikke så lett å få tak i apple tv her i Norge....den har ikke kommet til oss enda....mange mener den dukker opp etterhvert, men det er ganske uvisst.

Du kan heller ikke bare bestille sånn helt uten videre fra apple store i f.eks usa heller, de sender ikke varer fra andre lands apple stores.

Så du har 2 muligheter:

*Reise til f.eks England
    *Registerere en jetcarrier adresse i usa, og bestille via denne. Har ikke prøvd dette selv, men folk flest sier det er en grei løsning. Finner oppskrift på Mac1.no | Norges største Mac-nettsted | et sted.....

Men sansynligheten er stor for at du kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen osv som skal til et land der den finnes

For et fantastisk godt og utfyllende svar pelzi80, masse kudos til deg - tusen takk! Vet du tilfeldigvis om et sted man får kjøpt den nye apple tv-n i Norge, eller må det bestilles fra utlandet?

(takk til hhalstensen også)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Vet at netonnet har hatt den og at de får den inn den 20. igjen. Mener også at det var et sted til som har den men jeg husker verken hvem det var eller hvor jeg leste det.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gamle Apple TV har støtte for You tube og jeg mener da at en kunne komme seg på nett også (har lånt min bort en lang periode så jeg husker ikke helt ops: )
    Den gamle har jo også HDD slik at du kan lagre bilder og musikk lokalt i ATV og slipper å ha pc eller NAS (time capsule tror jeg det heter på mac)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de der lurer på hvordan det gik med min maskin som blev innlevert for 3. gang pga. at Airport dettet ut vilkårligt kan jeg opplyse at jeg har fått en ny maskin av Eplehuset. Så all honnør til de, håber denne fungerer bedre, har bare kjørt oppstart på den, ikke brukt den endda.
    Maskinen min blev sendt til Apple, men vi hørte aldrig noe fra de.

Side 32 av 92 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •