Den store Apple-tråden - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 92 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1828
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Nei, det er klart at det ikke skader Kult om du oppdaterer med hvordan det gikk

Men tror du må formulere deg litt smart her....å ikke "kjefte" på apple. Skyld på at timemachine gikk varm og sluttet å virke eller noe, å at du mistet alt

En liten hvit løgn må være lov for å redde 2000kr i mistet musikk....:lol:
    hehe, det blir vell opp til kftosberg å kommed med den infoen
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    hehe, det blir vell opp til kftosberg å kommed med den infoen
    he he hehe........eeeee...øøøø....ops:det kan jo hende at av en eller annen merkelig grunn, så hadde jeg ikke klart og søke riktig på TimeMachine og at all musikken nå er på plass... ops: hehe.....flaut...

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    he he hehe........eeeee...øøøø....ops:det kan jo hende at av en eller annen merkelig grunn, så hadde jeg ikke klart og søke riktig på TimeMachine og at all musikken nå er på plass... ops: hehe.....flaut...
    Hehehhh :P

Det er jo for all del lov å gjøre feil =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det kommer egen knapp i spotify og wimp etterhvert.....det burde det

Må bruke airfoil i osx, kun itunes som støtter....men airfoil fungere greit for min del.
    Får du 44.1KHz ut i fra Airporten? Har det egentlig noe for seg å ha 192KHz inn på forsterkeren?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å skaffe meg en iPad, men hører rykter om en ny versjon som skal komme etter nyttår. Er det noe i disse ryktnee, og er det noen av dere som vet noe mer?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Har tenkt å skaffe meg en iPad, men hører rykter om en ny versjon som skal komme etter nyttår. Er det noe i disse ryktnee, og er det noen av dere som vet noe mer?
    Send meg en PM du:-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Send meg en PM du:-D
    Hvorfor skal dette være hemmelig?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvorfor skal dette være hemmelig?
    Er vel ikke noe som trenger å være hemmelig for det om 2 forumsmedlemmer sender PM'er seg imellom? Det må vel være lov eller?

Veldig mye i forhold til ny Ipad er ryktebasert.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan umulig være en hemmelighet. Tviler på at noen vet noe mer enn feks Macrumors, Engadget, Gizmodo osv.

Det verserer rykter om en ny iPad i januar på 7" med kamera foran og bak for Facetime.

Mange mener det er hold i ryktene siden kilden skal være et firma i Taiwan som er produserer for Apple.

Det stemmer bra med syklusen på 12 måneder også.

Har forresten hatt iPad 64gb 3G som jeg solgte etter 6 måneder, men "nice to have" tapte mot "need to have"

Finfin gadget, men jeg anbefaler heller folk å kjøpe seg en Macbook Air.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Macbook Air VS Macbook Pro

Hei!

Jeg får ny hjemmepc via jobben i januar, og skal uten tvil ha en mac....spørsmålet er bare hvilken. De som vurderes er:

Macbook Pro 13 tommer -2,66 Ghz Intel Core 2 Duo - 4gb ram - 256gb SSD disk

Macbook Air 13 tommer -2,13 Ghz Intel Core 2 Duo- 4Gb ram - 256 Flash Disk

Maskinen skal primært brukes til mail, surfing, av og til tas med på reiser, sikkert se 1 film og 2, Wimp, Itunes osv....med andre ord ikke Photoshop, Handbrake eller andre "tunge" applikasjoner.

Det er sikkert fordeler og ulemper med begge maskiner....WHAT TO DO ?
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg får ny hjemmepc via jobben i januar, og skal uten tvil ha en mac....spørsmålet er bare hvilken. De som vurderes er:

Macbook Pro 13 tommer -2,66 Ghz Intel Core 2 Duo - 4gb ram - 256gb SSD disk

Macbook Air 13 tommer -2,13 Ghz Intel Core 2 Duo- 4Gb ram - 256 Flash Disk

Maskinen skal primært brukes til mail, surfing, av og til tas med på reiser, sikkert se 1 film og 2, Wimp, Itunes osv....med andre ord ikke Photoshop, Handbrake eller andre "tunge" applikasjoner.

Det er sikkert fordeler og ulemper med begge maskiner....WHAT TO DO ?
    Macbook Air KAN jo være ett bedre alternativ for deg siden du ikke skal bruke den til så veldig masse. Men den har jo ingen CD-rom. Så om du har bruk for det så kan du like greit kjøpe Pro'en siden en extern cdrom vil ta opp like mye plass som en Pro.

Pro'en er jo definitivt mye raskere, og har ett større bruksområde enn Air.

Men hvorfor ikke kjøpe en av di nyeste Mac'ene? Disse som du viser til nå er jo forrige sesongs mac's. Å når du får den gratis så er det jo ingenting å tenke på

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Pro egentlig så mye raskere på daglige ting? Leste litt tester der Pro vant på f.eks konvertering av HD film, men tapte så det suste på filkopiering....Trenger ikke CD-rom, så det gjør ingenting om den mangler.

Hva mener du med de nyeste? De som sansynligvis kommer neste år ? Det er jo de nyeste nå jeg refererer til i innlegget.....i alle fall de som ligger til salgs på

MacBook Air - Apple Store (Norge)
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Pro egentlig så mye raskere på daglige ting? Leste litt tester der Pro vant på f.eks konvertering av HD film, men tapte så det suste på filkopiering....Trenger ikke CD-rom, så det gjør ingenting om den mangler.

Hva mener du med de nyeste? De som sansynligvis kommer neste år ? Det er jo de nyeste nå jeg refererer til i innlegget.....i alle fall de som ligger til salgs på

MacBook Air - Apple Store (Norge)
    Var nede på Expert i byen her å sjekket ut forskjellige Mac's siden jeg selv vurderer å kjøpe en.

han hadde 2 typer inne, en 13" med intel core 2 duo og en med Core i3 eller noe. Å core i3 er jo en nyere prosessor. Rart den ikke ligger på Apple sine sider. Raskhetetn på filkopiereing skyldes vell rett å slett att MBA har Flash disk, mens MBP har vanlig disk. men det går fort ann å fikse flash disk til MBP også.

Og det jeg da mener med en nyere modell, er vell bare forskjellen på prosessor.

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nede på Expert i byen her å sjekket ut forskjellige Mac's siden jeg selv vurderer å kjøpe en.

han hadde 2 typer inne, en 13" med intel core 2 duo og en med Core i3 eller noe. Å core i3 er jo en nyere prosessor. Rart den ikke ligger på Apple sine sider. Raskhetetn på filkopiereing skyldes vell rett å slett att MBA har Flash disk, mens MBP har vanlig disk. men det går fort ann å fikse flash disk til MBP også.

Og det jeg da mener med en nyere modell, er vell bare forskjellen på prosessor.
    Er 2 forskjellige typer Macbook pro 13". Like nye begge 2.

Edit: Men ingen av de 2 typene 13" Macbook Pro Expert fører har I3 :/ Samme prosessor i begge. Forskjellen er vel bare harddisken og skjermkort(?).

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Er 2 forskjellige typer Macbook pro 13". Like nye begge 2.

Edit: Men ingen av de 2 typene 13" Macbook Pro Expert fører har I3 :/ Samme prosessor i begge. Forskjellen er vel bare harddisken og skjermkort(?).
    Di som ligger på nettet har nokk ingen andre forskjeller enn Harddisken og kanskje ram. Skjermkortet er vell det samme i alle Pro 13"?

Vi har 2 Expert butikker her, 1 bitteliten på ett kjøpesenter, og en stor.
    Den store hadde ikke annet enn disse med Core 2 duo. Mens den lille butikken nettop hadde solgt sin siste med i3. Å han var usikker på når di kom på lager igjenn.
    Det ble vell kanskje litt feil av meg og si att di hadde den INNE isted :P

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Di som ligger på nettet har nokk ingen andre forskjeller enn Harddisken og kanskje ram. Skjermkortet er vell det samme i alle Pro 13"?

Vi har 2 Expert butikker her, 1 bitteliten på ett kjøpesenter, og en stor.
    Den store hadde ikke annet enn disse med Core 2 duo. Mens den lille butikken nettop hadde solgt sin siste med i3. Å han var usikker på når di kom på lager igjenn.
    Det ble vell kanskje litt feil av meg og si att di hadde den INNE isted :P
    Hmm.. Sikker på at ikke selger surrer? For Expert fører kun disse 2 med Core 2 duo.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

jeg har selv en Macbook Air 13" (maks. spek) og jeg kan med hånden på hjertet si at det er den beste laptopen jeg noensinne har hatt.

Utrolig lett og rask nok til det meste (kjører VMWare med Win7 og VS2008 på den uten problemer). 11" ble litt for liten til mitt bruk. SSD-disken og instant on er veldig behagelig, og skal du bruke den til reisemaskin og surfing/mail så burde en MBA holde i massevis.

Men, du får jo avgjøre selv og teste maskinene! Det jeg sa til meg selv da jeg bestilte MBA-en var at nå skulle jeg ha en portabel bærbar, ikke slepe rundt på en koloss, som min MBP 17" er.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    :-)

Uansett, jeg vet om flere som har fått lov til å laste ned på nytt, dog med beskjeden om at "det var siste gang." Jeg tror mye vil bli gitt av hvordan man presenterer saken sin. :-) De er nok realtivt strikte på dette i TOS/brukeravtalen pga avtaler med distributørene av musikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Hei,

jeg har selv en Macbook Air 13" (maks. spek) og jeg kan med hånden på hjertet si at det er den beste laptopen jeg noensinne har hatt.

Utrolig lett og rask nok til det meste (kjører VMWare med Win7 og VS2008 på den uten problemer). 11" ble litt for liten til mitt bruk. SSD-disken og instant on er veldig behagelig, og skal du bruke den til reisemaskin og surfing/mail så burde en MBA holde i massevis.

Men, du får jo avgjøre selv og teste maskinene! Det jeg sa til meg selv da jeg bestilte MBA-en var at nå skulle jeg ha en portabel bærbar, ikke slepe rundt på en koloss, som min MBP 17" er.
    Skal snart bestille meg en sånn jeg også(riktignok standardversjon) så det er godt å høre

Ser forresten at apple sine hjemmesider sier heller ikke noe om noen ny Macbook pro 13" med i3.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Skal snart bestille meg en sånn jeg også(riktignok standardversjon) så det er godt å høre

Ser forresten at apple sine hjemmesider sier heller ikke noe om noen ny Macbook pro 13" med i3.
    Kjekk side:

Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

Det kommer nok en oppdatering til MBP snart, siden MBA ligger såpass nærme i spesifikasjonene og MBP-ene har vært ute en liten stund. Dog, de blir neppe like lette og tynne som MBA-ene!

Side 31 av 92 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •