Den store Apple-tråden - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 92 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 1828
    Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg har Itunes ver. 8, det er ingen av steder hvor det står valg. Under "fil", "rediger", "vis" eller noen av de andre
    sorry.. tenkte ikke over at du kanskje brukte windows.. Regner med at "Hjelp" fanen er på windows versjonen og. Gå til itunes hjelp -> synkronisering. Eneste tipset jeg kan komme med :-?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    sorry.. tenkte ikke over at du kanskje brukte windows.. Regner med at "Hjelp" fanen er på windows versjonen og. Gå til itunes hjelp -> synkronisering. Eneste tipset jeg kan komme med :-?
    Når jeg driver å sjekker dette finner jeg følgende sitat i hjelp

Merk: Hvis du ikke ser disse valgene, forsikrer du deg om at du har installert den nyeste programvaren for Apple TV.
    Jeg finner ikke noen av disse valgene. Trodde Atv hadde nyeste firmvare. Men det må tydeligvis sjekkes.

Fortsettelse følger senere (kona er ikke så begeistret for at jeg avbryter det hun ser på hele tiden nå :roll: )

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg driver å sjekker dette finner jeg følgende sitat i hjelp

Jeg finner ikke noen av disse valgene. Trodde Atv hadde nyeste firmvare. Men det må tydeligvis sjekkes.

Fortsettelse følger senere (kona er ikke så begeistret for at jeg avbryter det hun ser på hele tiden nå :roll: )
    Skal høre med en bekjent jeg (som jeg mener kjører windos/atv).. men nå må jeg finne frem finbuksa, da min bedre halvdel vil på pianobar :roll:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke hast. Alt tar tid hos meg :-D

Fant forøvrig ut at Atv var versjon 2.1 og at den ikke kunne finne noen oppdatering for øyeblikket.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke hast. Alt tar tid hos meg :-D

Fant forøvrig ut at Atv var versjon 2.1 og at den ikke kunne finne noen oppdatering for øyeblikket.
    Det skal være siste versjon det. Ang. instillingene for atv i itunes på pc´en, så finner du de under rediger -> instillinger -> apple tv fanen...osv
    (evt trykk ctrl og komma)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har jeg vært mange ganger. Det eneste som står under Apple tv fanen er at den streamer og en boks under som er krysset av for å søke etter Atv enheter.
    Under enheter fanen, står Ipod touch. Der er det mulig å skru av automatsik synkronisering, men det er det eneste stedet det står noe om dette.
    Muligens problemet er at jeg kjører pc mot atv og touch? Virker som jeg ikke har alle valg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har jeg vært mange ganger. Det eneste som står under Apple tv fanen er at den streamer og en boks under som er krysset av for å søke etter Atv enheter.
    Under enheter fanen, står Ipod touch. Der er det mulig å skru av automatsik synkronisering, men det er det eneste stedet det står noe om dette.
    Muligens problemet er at jeg kjører pc mot atv og touch? Virker som jeg ikke har alle valg.
    Men det er kryssa av for søk etter atv enheter under atv fanen? Da skal jo atv dukke opp i enheter fanen. Merkelige greier det her..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dukker opp i enheter , men jeg får ingen synkroniseringsvalg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVD filmer på Apple TV??? Går det????

Er ganske grønn når det gjelder pc bruk så jeg bruker en vanlig acer laptop med itunes hvor jeg legger inn musikken og bildene jeg vil ha på min Apple tv.
    Og dette funker som bare f... Alle cd'ene er nå pakket bort og Apple tv inneholder nå over 6000 sanger:-)

Mitt problem er at jeg også liker musikk dvd'er som jeg har kansje 20 stk av.

Så det jeg lurer på er, hvordan kan jeg legge inn musikk dvd'ene på laptoppen for så å synce med Apple tv?? Finnes det et program for dette????

Her kan dere se mitt oppsett (så langt)

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/byass

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du rippe dem om til MP4 format. Står litt om det i denne tråde LINK

Her er LINK og en "How to" som og er nevnt i tråden over tror jeg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av byass
    Alle cd'ene er nå pakket bort og Apple tv inneholder nå over 6000 sanger:-)
    Kan du kort si hvordan du fikk dem over på Atv disken?

Jeg har samme oppsett som deg med laptop og Atv, det går supert å avspille fra pc men det kommer ikke noe lokalt på Atv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dårlig kvalitet

Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Da må du rippe dem om til MP4 format. Står litt om det i denne tråde LINK

Her er LINK og en "How to" som og er nevnt i tråden over tror jeg.

Prøvde denne oppkriften men kvaliteten ble veldig dårlig på video delen.
    Vet ikke om jeg gjorde noe galt men er det noen andre som har prøvd og fått samme resultat som meg??

Når det gjelder hvordan jeg har lagret musikk og bilde filene på Atv forstår jeg ikke helt hvordan det ikke skal la seg gjøre???

Jeg lagret itunes på laptoppen. Så legger jeg musikk inn i itunes. Første gang jeg koblet til Appletv boxen fant den frem til mitt trådløse nettverk som jeg da valgte som default.
    Når jeg skrudde på laptoppen og gik inn i itunes fant den automatisk Appletv'en min. Legg da inn passordet som kommer med Appletv i itunes.
    Nå virker Appletv akkuratt som min ipod og iphone, den ligger som et ikon i itunes (til venstre under enheter). Du kan da velge hva som skal legges inn på den med sync funksjonen og om den skal bruke autosync eller ei:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som har Spotify, så kan man nå lett streame musikken til nesten hva som helst via Airfoil. Dette inkkuderer muligheten å få Spotify over til f.eks. Apple TV.

Har testet det en stund og løsningen anbefales.

Bildet nedenfor er selvforklarende.

-spotify_atv-jpg

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Har selv en eldre (4år gammel) iBook G4 som jeg bruker til fest og baluba (slik at alkoholinfiserte hender ikke begynner å rote i CD-samlingen )

Men, poenget mitt var, at selv ved kun å bruke minijack-utgangen på simple mp3 filer er lydkvaliteten overlegen i forhold til den like gamle FujitsuSiemens laptopen min.

Med tid og stunder skal det anskaffes en usb-dac og sakte men sikkert gå over til Apple Lossless format, og da blir det bra:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sette opp et mediabibliotek som kan nås av hvilken som helst trådløs klient i huset, alle styrt via iPhone, er vanvittig enkelt å sette opp. Så de som tenker på å gjøre det, men som tviler på om de "gidder", kan egentlig bare ta steget.

En kort how-to guide:

1. Sett opp en mediaserver (Mac eller Windows PC) på nettet. Dersom har muligheter får å koble mediaserveren til routeren med nettverkskabel så er det å anbefale, men ikke et must. Importer alt av medier i iTunes på mediaserveren. Koble alle aTVs til iTunes for streaming.

-itunes-jpg

2. Du kan nå spille av alt av medier på mediaserveren på de ulike aTVs.

3. Dersom du nå vil kontrollere alle klientene i huset, og forsåvidt mediaserveren dersom du vil det, så laster du ned Apples gratisprogram "Remote" fra iTunes. Koble iPhonen til hver klient via iPhonen. Tast pairing code og du er i mål.

4. DU kan nå f.eks. sitte i stua og styre den trådløse klienten du vil. Dvs. sett på en film oppe på barnerommet mens du er i stua selv. Sett på musikk på kjøkkenet uten å lette rævva fra sofaen.

Når antall filmer / musikk øker så er det lett å søke etter det du er ute etter på iPhonen. Responsen mellom mediaserver, aTV-ene og iPhonen er snappy. Hos meg er alle trådløse klienter 802.11n (untatt iPhonen), så alle filmer streames til flere klienter samtidig uten hakking.

-img_0005-png

-img_0006-png

-img_0007-png

-img_0009-png

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av byass
    Mitt problem er at jeg også liker musikk dvd'er som jeg har kansje 20 stk av.

Så det jeg lurer på er, hvordan kan jeg legge inn musikk dvd'ene på laptoppen for så å synce med Apple tv?? Finnes det et program for dette????

Her kan dere se mitt oppsett (så langt)

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/byass
    Hei, det jeg gjør på min Macbook Pro:

installer VLC og Handbrake, siste versjon. Kopier over DVD-en til Macen, start handbrake. Velg "Apple TV" preset, naviger til mappen med DVD-filene som "source", og snurr film. Test med noen korte kapitler først.

Husk å velge Apple TV-preset, da denne tar med både 2.0 og 5.1 lyd, og gjør dette i riktig rekkefølge. (Av en eller annen syk grunn forventer Apple TV at første lydspor er 2.0 og neste er 5.1. Legger du bare med 5.1 får du ikke surroundlyd.)

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde egentlig bare tenkt til å komme med en sykt artig link, men så så jeg 1. siden ang posting useriøste innelgg ville bli fjernet.

Bringer derfor denne linken frem: iPod Shuffle New iPod shuffle first hands-on (with video!)

..og prøver meg likevel på link, da jeg mener den er såpass morsom at selv Mac-fans kan le av den
    Apple Introduces Revolutionary New Laptop With No Keyboard | The Onion - America's Finest News Source

EDIT: og velkommen tilbake, Tiger?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Jeg hadde egentlig bare tenkt til å komme med en sykt artig link, men så så jeg 1. siden ang posting useriøste innelgg ville bli fjernet.

Bringer derfor denne linken frem: iPod Shuffle New iPod shuffle first hands-on (with video!)

..og prøver meg likevel på link, da jeg mener den er såpass morsom at selv Mac-fans kan le av den
    Apple Introduces Revolutionary New Laptop With No Keyboard | The Onion - America's Finest News Source

EDIT: og velkommen tilbake, Tiger?
    Hehe.. den var faktisk artig!
    Mvh.  fan, som ikke kan en dritt av windows mølja

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som er ute etter et pent, funskjonelt og godt mediasenterprogram så kan Plex anbefales på det sterkeste.

Kan lastes ned herfra: Plex Media Center for OS X

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig byttet ut min stasjonære windows-pc med en Macbook, og har i den forbindelse vært på utkikk etter et skikkelig rippe-program. Kom over en guide til et program som skal være noe tilsvarende av EAC

X Lossless Decoder (XLD): How to create flawless CD rips on Mac OS X :: What.CD

Side 3 av 92 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •