Den store Apple-tråden - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 92 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1828
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ved å bruke en såkalt "Smart Playlist" så kan du sette ulike parametre du vil denne spillelista skal benytte, deriblandt også antall GB tilpasset iPodens kapasitet. Kombinerer du den parameteren med øvrige (most played, o.l) i den smarte spillelista så får du vel det du vil ha.
    Flott! Takk.

Vet du noe om muligheten for å få iTUNES til å konvertere ALAC filene ved synkronisering (aut. eller manuelt) til mp3/aac filer i høyere bitrate enn 128kbps??

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet: Feil svar

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg kjøpte meg Iphone 4 for noen uker siden , men de 2 siste dagene har den brukt utroligt mye strøm . Bare mens jeg var på jobb i dag hadde den brukt 25% av batteriet ved og ligge innelåst i eit skap hele dagen .

Jeg har vært på kurs onsdag og torsdag denne uka , og da ble det litt "fikling" med mobilen , så jeg tenker at kansje jeg har vært innpå noe som jeg har glemt og skrue av eller lignende . Det er ingen indikator oppe til venstre på skjermen som skulle tilsi at noe programm er åpent . Jeg har slått av WIFI , 3G , stedstjenester , push varsling , hent ny data , bluetooth og EQ . Men den bruker fortsatt mye strøm . Eneste er om jeg på enn eller annen måte må slå av eller trykke meg ut etter å ha vært innpå kartet . Jeg trykka bare på kart knappen for og titte litt på onsdagen , men søkte aldri på noe , men så brukte jeg bare den runde knappen i midten helt nede for og komme meg ut . Kan årsaken være at jeg må slå det av på enn annen måte ?

Eller kan rett å slett batteriet mitt være ødelagt ?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Hei

Jeg kjøpte meg Iphone 4 for noen uker siden , men de 2 siste dagene har den brukt utroligt mye strøm . Bare mens jeg var på jobb i dag hadde den brukt 25% av batteriet ved og ligge innelåst i eit skap hele dagen .

Jeg har vært på kurs onsdag og torsdag denne uka , og da ble det litt "fikling" med mobilen , så jeg tenker at kansje jeg har vært innpå noe som jeg har glemt og skrue av eller lignende . Det er ingen indikator oppe til venstre på skjermen som skulle tilsi at noe programm er åpent . Jeg har slått av WIFI , 3G , stedstjenester , push varsling , hent ny data , bluetooth og EQ . Men den bruker fortsatt mye strøm . Eneste er om jeg på enn eller annen måte må slå av eller trykke meg ut etter å ha vært innpå kartet . Jeg trykka bare på kart knappen for og titte litt på onsdagen , men søkte aldri på noe , men så brukte jeg bare den runde knappen i midten helt nede for og komme meg ut . Kan årsaken være at jeg må slå det av på enn annen måte ?

Eller kan rett å slett batteriet mitt være ødelagt ?
    jeg lader min 3G hver dag......

om det er dårlig dekning inne i skapet, så vil den bruke mere strøm på å hele tiden prøve å finne et bedre signal.. jo bedre dekning den har, jo mindre strøm bruker den.. du kan også skru av auto justering av lysnivå, og ikke ha lyset på maks...

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertesukk:

det er jo rett og slett superelendig av Telenor (nettbutikk):

7/10: bestilte en iPHONE 4 16Gb bedrift, 24 mnd binding
    (stod "+100 på lager" på nettsiden, "Vanlig leveringstid er 2 - 4 dager dersom varen(e) er på lager ved bestilling.")

8/10: sendte dem høflig epost med når sånn ca de regnet med å sende den

12/10: purret høflig på forepørselen om når den blir sendt

14/10: ringte dem og purret igjen, høflig og minnet dem om at fremdeles står "+100 på lager" på nettsiden.
    "Ja, jo - vi sender ut så fort vi får varen inn....."
    "Den er inne, det står på nettsiden"
    "å, ja- gjør det det? Vi jobber så fort vi kan"

18/10: sendte en noe krassere epost i dag og minnet dem på at dette var en bedriftstelefon med 2 år binding!

pt: ingen svar

Det er ELENDIG, Telenor!

Og jeg ser nå at de på nettisdene har endret abonnementstypene fra da jeg bestilte.
    "mitt" (bedrift iPHONE proff 24mnd) eksisterer ikke lengre.....
    Det heter kanskje nå "Bedrift Proff 24 mnd binding", og telefonen er da steget i pris fra 2399 til 3399.... (begge priser eks. mva)

Nå er jeg spent på hva de kan finne på

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor i alle dager bestiller du ikke telefonen ulåst fra Apple Store. Da er den uten binding, og du står fritt til å velge et rimelig abonnement..
    F.eks ringe, sms, data osv osv for 199 ut året fra One Call....
    I stede for å betale i dyre dommer og binde tlf opp til 24mnd.

iPhone 4 & iPhone 3GS - Apple Store (Norge)
    One Call

??

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    hvorfor i alle dager bestiller du ikke telefonen ulåst fra Apple Store. Da er den uten binding, og du står fritt til å velge et rimelig abonnement..
    F.eks ringe, sms, data osv osv for 199 ut året fra One Call....
    I stede for å betale i dyre dommer og binde tlf opp til 24mnd.

iPhone 4 & iPhone 3GS - Apple Store (Norge)
    One Call

??

Det er jobbrelatert - og de har bedt meg kjøpe den på den måten. Jobben betaler. Det knytter seg vesentlige rabatter i bedriftsabonnementet og interne løsninger.
    Men uansett meget uprofesjonelt av Telenor.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Hjertesukk:
    .........

Og jeg ser nå at de på nettisdene har endret abonnementstypene fra da jeg bestilte.
    "mitt" (bedrift iPHONE proff 24mnd) eksisterer ikke lengre.....
    Det heter kanskje nå "Bedrift Proff 24 mnd binding", og telefonen er da steget i pris fra 2399 til 3399.... (begge priser eks. mva)

Nå er jeg spent på hva de kan finne på
    Og hva fant de på?

Joda, etter nok en purring fikk jeg beskjed om at ordren hadde "hengt seg" opp men at den nå skulle videresendes leder for behandling....

Dagen etter fikk jeg en telefon; nei ikke hardware, men en telefonsamtale:
    "du , det er noe med ordren. Vi får ikke gjennomført den. Kan du lage en ny?"
    "Nei, det kan jeg ikke fordi abonnementet jeg har bestilt ikke lengre eksisterer på nettsidene deres og det nærmeste jeg kommer i mnd.avgift/samtalepris så koster telefonen 1000 kroner mer....."
    "Da må du sende sjefen min en mail....."

Og det har jeg nå gjort.

Lurer på hva denne sjefen svarer nå - jeg har en bekreftet ordre som de tydeligvis ikke vil gjennomføre da prisen på telefonen er for lav..... Men de har vel forpliktet seg sålenge ordren er gått igjennom.....??

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Møkka lei alle problemene det er blitt med min MBP opp igjennom den korte tida jeg har hatt den..

Nå vil den ikke lese av cd/dvd heller.

Bare en hel haug med lyder...og så spytter den DVDen like fort ut som den kom inn.

Noen som vet om en fiks løsning. Eller om det er en firmware der ute jeg kan prøve?

Eler må jeg bare bite i det sure gresset og sende den inn til reparasjon? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg med MBP'en din.

Men nå har nettbutikken til Telenor kontaktet meg og de sender telefonen i dag (eller i morgen.....) - til samme pris som det jeg hadde bestilt.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett denne?

Styr din Samsung-TV med iPhone / Mobilen / Tips og RÃ¥d - Online.no

(tro da om Samsung Galaxy får/har tilsvarende apps - det er jo samme familie som TV'ene)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, beklager, historien min fortsetter, vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
    Etter at MBP`en har vært på 2 reparasjoner og feilen ikke ordnet (hvilket egentlig gjør at jeg kan heve kjøpet eller få ny maskin) siger de nå at maskinens ene displayhengsel er bøyd. Jeg fikk vite at den har en skade og at skjermen har blitt bøyd bakover.
    De tar ikke retur på en maskine med skade og spør nå om jeg vil ha skermen reparet (byttet). Det koster kr 7190,-
    De siger dette er det siste stedet feilen kan ligge, bortsett fra i software.
    Første gang blev Airport kortet byttet, 2. gang hovedkortet og Airport detter fortsatt ut og kan ikke kobles på igjen.
    Hva gjør jeg nå da? Det er 100% sikkert det ikke er oss der har bøyd skjermen, en bærbar til 16000 blir behandlet som en baby her altså.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Etter at MBP`en har vært på 2 reparasjoner og feilen ikke ordnet (hvilket egentlig gjør at jeg kan heve kjøpet eller få ny maskin) siger de nå at maskinens ene displayhengsel er bøyd. Jeg fikk vite at den har en skade og at skjermen har blitt bøyd bakover.
    De tar ikke retur på en maskine med skade og spør nå om jeg vil ha skermen reparet (byttet). Det koster kr 7190,-
    Første gang blev Airport kortet byttet, 2. gang hovedkortet og Airport detter fortsatt ut og kan ikke kobles på igjen.
    Hva gjør jeg nå da? Det er 100% sikkert det ikke er oss der har bøyd skjermen, en bærbar til 16000 blir behandlet som en baby her altså.
    Du må jo bare stå på ditt, at skaden ikke har skjedd hos deg.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Er ikke dette noe di sjekker med en gang pcen er kommet inn til rep? Så om pcen har vert inne flere enn 2 ganger bør di jo ha merket dette første gangen? Att di plutselig skal merke det nå er jo litt rart. Enten har dette skjedd i posten, eller så har di gjort det selv. en mbp er ganske robust, det har jeg selv vert vitne til etter GANSKE mye juling av en 5åring

Stå på ditt =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stå på kftosberg,
    stå på Niels

Jeg fikk iPHONE'n i dag og har bare to ord: Du verden!

Sitter i sofaen og fjernstyrer iTUNES på PC, det er lekkert!

Har også testet den i bilen med minijack ut. Det MÅ være en nyere og bedre DAC i denne enn min "gamle" iPOD Classic...... (kilden er den samme, Apple lossless - men lyden er klarere, bedre)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes jaggu det er drøyt, de kan jo nekte enhver befatning med denne maskinen nå, da sitter jeg med svarteper. Påstand mot påstand.
    Når jeg tenker hardt og lenge husker jeg da da jeg kjøpte maskinen, kom hjem med den, tok den ut av esken og så på den fra alle kanter. Når man da så på bakkanten av maskinen, da har man dette lange sorte hengsel, og i begge ender møtes body og skjerm. I høyre side var der ørlite mer frigang mellom body og skjem enn i venstre side, men jeg tenkte at verden ikke alltid er perfekt og reagerte ikke på dette. Så om det er dette der er problemet har det vært der fra dag 1, men maskinen fungerte jo perfekt i 1 år.
    Posten har ikke vært involvert her, ved levering har jeg personlig tatt den til Eplehuset i original eske, og hatt esken med meg når den skulle hentes igjen. Da, som regel kommer jeg hjem med den, slår den på for test og den kobler seg til routeren, konstaterer da etter kort tid at internett detter ut, i nedtrekksmenyen står at Airport er PÅ men ingen nettverk er koblet til, men i Nettverk står at Airport er AV, og denne kan ikke slås på igjen.
    Da må maskinen omstartes og da fungerer Airport igjen, et par minutter, eller en halv time kanskje. Der er ingen problemer med kabel koblet til.
    Da jeg leverte den her sist på Eplehuset var vi heldige, vi slo maskinen på, den viste tilgjengelige nettverk og vi koblet den til. Da pratet vi 30 sekunder og oppdaget at den hadde koblet seg fra, og da kunne selgeren i butikken for første gang virkelig selv se hva problemet var. Hun tok et skjermbilde da av problemet og viste det til teknikeren.
    Lokket og hengsler har alltid vært perfekt, åpnet og lukket fint, ingen problemer jeg har oppdaget hvertfald.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har kjøpt ipad fra denne siden?

oOnitz iPad og Apple TV til Norge “Billigst, raskest, tryggest”

ligger også annonser fra de ute på Finn:

Apple iPad 16, 32, 64 GB wifi og 3g (wifi+3g) Superbillig - FINN

norsk moms kommer vel oppå denne prisen vil jeg tro? veldig lite info på sidene deres.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ord om mine første dager med iPHONE 4.

Det er en genial sak og med et brukergrensesnitt som er så lett at selv oldemor kunne brukt den.

Batteritiden er ikke hipphurra, men greit nok. Jeg har min i dock når jeg er på kontoret så telefonen får nok "mat".
    Spesielt wi/fi trekker batteritiden ned.

Dette synes jeg er meget bra:
    Å laste inn og bruke apps er bare en lek.

Skjermen er helt fantastisk. Lyden på iPOD er bedre enn på min gamle iPOD Classic Video. De medfølgende øreproppene er ubrukelig for mine ører, men med Denon propper er livet verdt å leve. Bare så synd at ikke Denon proppene har mikrofon og volumkontroll.

Exchange med mail/kalender/kontakter er ypperlig.

Bluetoothtilkobling med f.eks Nokia handsfree går også meget bra.

Dette stusser jeg over:
    - hvorfor ikke også ha muligheten til å velge alfanumerisk tastatur på meldingsskriving? Med mindre man dreier telefonen horisontalt, er det lett å trykke feil bokstav selv om det i det store og hele går ganske greit med "intelligent skriving" (finner ingen apps på det heller)
    - hvorfor er det ikke mulig å legge lesekode på et notat? Både SE og Nokia har vel "lommebok" variant slik at man kan legge inn PIN koder med lesekode og på den måten er sikret dersom mobilen forsvinner
    (ja, man kan selvfølgelig ha kodelås aktivisert ved skjermlås, men det er ganske tungvint)
    - hvorfor kan man ikke velge noe bedre bitrate enn AAC 128kbps når man synkroniserer fra iTUNES (valgene er i iTUNES og egentlig et iTUNES problem). Apple lossless leser den, men om jeg vil spare plass og konvertere disse til AAC/MP3 med høyere bitrate enn 128, så er ikke dette mulig.....
    - hvorfor kan man ikke velge ringetone fra en av sangene man har i iPOD arkivet?
    - hvorfor har man ingen andre justeringsmuligheter i kameradelen enn zoom og/eller video og/eller "hdr" (nattmodus, hvitbalanse, selvutløser, eksponering osv osv)

edit: fant en del apps på "lommebok"

Det var det jeg kom på i farten.................

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    - hvorfor er det ikke mulig å legge lesekode på et notat? Både SE og Nokia har vel "lommebok" variant slik at man kan legge inn PIN koder med lesekode og på den måten er sikret dersom mobilen forsvinner
    (ja, man kan selvfølgelig ha kodelås aktivisert ved skjermlås, men det er ganske tungvint)
    Bruker selv Keeper som "lommebok". Den er gratis for bruk kun på iPhone/iPAD, men koster litt hvis man øsnker å synkronisere mellom telefon og datamaskin (de støtter WIN/MAC/LINUX).

App store er sperret på jobb så jeg får ikke laget link ditt, men dette er hjemmesiden til de som lager app'en med litt info den og sync mulighetene:

Password Manager for Mac, PC, iPhone, iPad, Android and Blackberry | Keeper® Password & Data Vault - Callpod

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinram
    Bruker selv Keeper som "lommebok". Den er gratis for bruk kun på iPhone/iPAD, men koster litt hvis man øsnker å synkronisere mellom telefon og datamaskin (de støtter WIN/MAC/LINUX).
    Tok i bruk LockBox - den er helt fin til mitt behov.

Og i dag kom jammen meg en ny apps som gir meg oversikt over alle mine jobbreiser, også i "offline modus" - sånn skal det være!

Side 29 av 92 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •