Den store Apple-tråden - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 92 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1828
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plex 9

Har et lite problem. Har akkurat begynt å bruke Plex, har en Mac Mini med Plex 9, og en MBP som jeg inntil nylig hadde Plex 8 på. Har en film som ligger lagret i en mappe, med x antall underfiler, det er en DVD-rip, se vedlagte bilder,(ikke utført av meg) Den spilte av fint i plex 8, men den dukker ikke opp i biblioteket i plex 9. Noen som kan gi meg et tips? Må den konverteres på noe vis? Med hvilket program i såfall? Forsøkte Handbrake, men det gikk ikke.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som filmen er komprimert og at det resulterende rar-arkivet er splitta i flere små filer. Du burde kunne pakke ut originalfila og spille den. Det finnes mange programmer du kan bruke til dette.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catsby
    Ser ut som filmen er komprimert og at det resulterende rar-arkivet er splitta i flere små filer. Du burde kunne pakke ut originalfila og spille den. Det finnes mange programmer du kan bruke til dette.
    Takk. Har jo gjort dette p PC for en stund siden, men koblet det ikke...ops:

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Takk. Har jo gjort dette p PC for en stund siden, men koblet det ikke...ops:
    Plex i versjon 9 leser ikke lenger rar filer.. stussa på det selv.
    Den siste versjonen er vist helt nyskrevet fra bunnen av.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, beklager, vet at dette ikke er et Mac forum, men må spørre om noe igjen:
    Jeg kan ikke søke med Spotlight, der kommer ingenting opp.
    Går jeg i Dokumenter kan jeg heller ikke søke, den finder ingenting. Er jeg dum eller?
    Normalt når man søker i mine dokumenter, da når man begynner å skrive et ord da kommer alle de filer opp den matcher disse bokstaver jo.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Systemvalg -> Spotlight (valg)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, alt er huket av der, under "Unntak" lå imidlertid MacIntosh HD så jeg fjernet den, så det virker nå, takk.
    Men, ser nå at Spotlight holder på å indeksere maskinen, den skal være ferdig med det om 2 timer siger den....
    Maskinen har vært på service, igjen, den kom tilbake med en dato i klokken fra 2001 et sted også.
    Jeg må ha den inn for tredje gang nå pga det samme problemet som alltid, Airporten detter ut og kan ikke kobles på igjen. Første gang skiftet de Airport kort, andre gangen Logic kortet, men det hjelper ikke mye altså.
    Tredje gang, fikser de det ikke nå, er det da ny maskin eller?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, mandagsutgave.

Jeg mener å huske at de har 2 forsøk på å fikse samme feil. De er nå brukt. Får du den 3dje feilen (samme feil) er det nytt produkt / heving av kjøp ihht. Forbrukerkjøpsloven. Men, det MÅ være samme feil.

Klokka: Den bør være huket av under "still inn tid og dato automatisk"

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, problemet er at de første gangene trodde de ikke på forklaringen jeg gav, internet detter ut men signalstyrke viser normal styrke.
    Da trekker man ned menyen på "signalstyrke" og oppdager man ikke er koblet til routeren, men Airport viser "På".
    Det er umulig å koble til routeren om man prøver her, man får "Timeout".
    Da åpner men Nettverk, og her ser man at Airport er "AV"! Det går ikke an å slå denne på igjen, maskinen må restartes.

Problemet er jo også at dette kan skje alt imellom 20 sekunder etter man har slått maskinen på til mange timer etter, så veldig vanskeligt å oppdage for en tekniker der ikke gidder å la maskinen stå på inntil det skjer.
    Men, ja, konen brukte maskinen for første gang i dag etter jeg hentet den på service for en uke siden, men vi har hatt det travelt med flytting så har ikke brukt maskinen. Hun brukte den det meste av dagen nå, og ja, sandelig om det ikke skjedde igjen nå i kveld.
    Har lest noe i "Konsol" men skjønner ikke helt noe der...
    Må forresten skrive passordet til routeren hver gang, Keychain ser ikke ut til å føre dette inn automatisk som den gjør med passord på internettsider.

Edit: Spotlight er ferdig, korteste 2 timene jeg noen gang har oplevd da.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å installe OSX på ny UTEN å hente inn systemdata fra en Restore. Dvs. KUN data. Mulig det er noe gammelt rask du drar med deg hvis ikke. Bare et tips.

Er dette en MacBook Pro, eller MacBook? (Alu-unibody for begge)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det første jeg gjorde var å kjøre OSX cd`en på nytt, det var anbefalt av Eplehuset. Etter det kjørte han en diagnose på maskinen og fandt en feil i en fil der blev korrigert.
    Det er en 2009 15" MBP 2,53, den "nye" hvor hele undersiden er et deksel.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant 1 feil i ei fil rett etter at kun OSX ble lagt inn? Det høres ut som en harddiskfeil. Dersom det er tilfellet, ville jeg kjørt Disk Utility og sjekket harddiskens integritet. Ved feil der, så er det bare et tidsspørsmål før du mister data.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Time Machine av og til så det går vel bra, men spørsmålet er om man oppdager om noen data er borte.

Edit: Bra du sagde ifra om det, koblet til den eksterne harddisken og ville kjøre Time Machine, men fik beskjed om at filen der var på harddisken var laget på en annen maskine, så jeg måtte kjøre backup igjen.
    Så altså, ja, de har sikkert skiftet Logic kortet da siden den ikke gjenkjendes...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TC er en kopi. Man kopierer også feilen...

Generelt råd: Dersom man får harddiskfeil (OSX og Windows) så er det egentlig bare en medisin; skift HDD. Sånn er det bare. Man kan stole så mye man vil på "fixing clusters" o.l., men den krasjer om ikke så lenge.

Merk: Hører du ulyder fra HDD så er saken klar. Skift den.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, må få det sjekket. hører absolutt ingen lyder fra harddisken, den er tyst som graven.
    Skal prøve Disk Utility imorgen, har ikke sett på den før, er det bare å kjøre en test der...

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må spør litt om iTUNES > iPOD/iPHONE:

Siden jeg nå holder på å konvertere alle FLAC filer til Apple Lossless, så kikker jeg på valgmulighetene i iTUNES når det gjelder å overføre til iPOD/iPHONE.

Fant ut hvordan dette skulle gjøres manuelt, med litt god hjelp.

Men jeg har flere "problemer" som må løses:

Spørsmål 1)
    Om jeg nå ønsker å fylle mest mulig av iPOD'en med musikk, men har mer i iTUNES enn det er plass til på iPOD'en, hvordan kan jeg instruere iTUNES til å velge et utvalg fra biblioteket som passer med kapasiteten på iPOD'en?

Spørsmål 2)
    Og videre: hvis jeg føler det blir for få sanger på iPOD'en pga filstørrelsene på Apple Lossless filene, hvordan instruerer jeg iTUNES til da å konvertere disse filene til f.eks 320kbps mp3 filer?

For jeg ser jo at det finnes et valg hvor den konverterer til 128kbps AAC, men er det eneste "option" ? 128 liksom?

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Spørsmål 1)
    Om jeg nå ønsker å fylle mest mulig av iPOD'en med musikk, men har mer i iTUNES enn det er plass til på iPOD'en, hvordan kan jeg instruere iTUNES til å velge et utvalg fra biblioteket som passer med kapasiteten på iPOD'en?
    Sett i[Pod|Phone|Pad] til å spise spilleliste(r). Disse kan du lage helt manuelt eller ved hjelp av regler/filter (Smart Playlist på engelsk).

Ganske mange muligheter man har. Bruker selv ofte spillelistene HQ (>=320kbps) og Lossless (>320kbps).

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catsby
    Sett i[Pod|Phone|Pad] til å spise spilleliste(r). Disse kan du lage helt manuelt eller ved hjelp av regler/filter (Smart Playlist på engelsk).

Ganske mange muligheter man har. Bruker selv ofte spillelistene HQ (>=320kbps) og Lossless (>320kbps).
    Takk for svar.
    Men jeg må altså lage spillelister selv som passer til kapasiteten på iPOD?
    Underlig. MediaMonkey har en genial innstilling hvor man kan be den fylle iPOD med sanger som passer til kapasitet.

Men noen som vet svar på mitt spørsmål 2) ???

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Takk for svar.
    Men jeg må altså lage spillelister selv som passer til kapasiteten på iPOD?
    Underlig. MediaMonkey har en genial innstilling hvor man kan be den fylle iPOD med sanger som passer til kapasitet.

Men noen som vet svar på mitt spørsmål 2) ???
    Såvidt meg bekjent, kan man ikke instruere iTunes til å gjøre det. Jeg har brukt X Lossless Decoder (XLD) til konvertering av lydfiler, funker fint!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å bruke en såkalt "Smart Playlist" så kan du sette ulike parametre du vil denne spillelista skal benytte, deriblandt også antall GB tilpasset iPodens kapasitet. Kombinerer du den parameteren med øvrige (most played, o.l) i den smarte spillelista så får du vel det du vil ha.

Side 28 av 92 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •