Den store Apple-tråden - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 92 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1828
    Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Har nå vært å kjøpt meg en iPhone 4 32GB, noen som har noen tips på hvordan jeg enklest mulig kan spille av musikk på anlegget mitt i stua?

Mener jeg har lest et sted om en app som gjør at man kan spille av musikken på iTunes via iPhone dersom man er på WIFI-nett..

Trenger jeg eventuelt noe ekstrautstyr ? (Bluetooth mottaker?)

Innganger på anlegg er:
    Analog stereo
    Coax digital
    Optisk digital

Takker for tips
    Det jeg gjør. Er og bruke en Airport express:
    Apple - AirPort Express
    Fra denne kjører jeg en optisk kabel til selve anlegget.

Kjører air tunes fra iTunes som spiller av trådløst til Express

På iPhonen så bruker jeg app´n som heter REMOTE.. Der har du full tilgang til alle sanger og spille lister og du kan styre musikken rundt i huset til flere Airport Express.

Du kan også kjøre et program som heter Airfoil(bare å google). Fra denne kan du streame all musikk og lyd kilder fra MAC/PC til Airport Express.

FUNKER STRØKENT.

Så i teorien, så kan du ta med deg en Airport Express ut i hagen. Koble den til med en skjøteledning. Koble til et par aktive høyttalere og styre musikken via iPhonene din.

Airport Express virker også som en nettverks utvider. Så du får bedre dekning.. KJEKT!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Det jeg gjør. Er og bruke en Airport express:
    Apple - AirPort Express
    Fra denne kjører jeg en optisk kabel til selve anlegget.

Kjører air tunes fra iTunes som spiller av trådløst til Express

På iPhonen så bruker jeg app´n som heter REMOTE.. Der har du full tilgang til alle sanger og spille lister og du kan styre musikken rundt i huset til flere Airport Express.

Du kan også kjøre et program som heter Airfoil(bare å google). Fra denne kan du streame all musikk og lyd kilder fra MAC/PC til Airport Express.

FUNKER STRØKENT.

Så i teorien, så kan du ta med deg en Airport Express ut i hagen. Koble den til med en skjøteledning. Koble til et par aktive høyttalere og styre musikken via iPhonene din.

Airport Express virker også som en nettverks utvider. Så du får bedre dekning.. KJEKT!
    Takker for tips!
    Hvordan fungerer dette, følger det med to slike støpsler, eller sender den lyden via min eksisterende router og til Airport-støpselet oppe i stua ?

Står man kan koble til en skriver på den via usb-kontakt, men må skriveren stå i stereobenken da?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En genial dings. Koster bare noen hundrelapper.

Selv har jeg flere; til bruk med "småanlegg" rundt i huset, og til å putte i bagen når jeg er ute og reiser. Kommer jeg til et sted der det bare er kablet nettverk, plugger jeg APE'n i nettverkskontakten og lager mitt eget trådløse nett (kan kreve litt eksperimentering avhengig av det lokale oppsettet).

APE er en fullverdig router, så man behøver ikke annet nettverksutstyr i tillegg. I tillegg til nettverk (RJ45) og lyd (kombinert analog og optisk minijack), har den en USB-kontakt som kan brukes til printer.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Importerte bilder forsvant fra Iphot-bibliteket

Har et problem.. Importerte endel bilder fra et minnekort i går. Når importen var ferdig, slettet jeg bildene på kortet. Imidlertid "hang" bildene i visningsfeltet, så jeg tenkte bare å omstarte Iphoto. Når jeg gjør det er bildene borte. Noen med om formening om det er mulig å finne de igjen? Har sjekket Time machine. Har også krysset av for "kopier objekter til iphoto-biblioteket". Biblioteket er nylig opprettet og ligger på en Time-capsule. Forsøkte å importe noen flere bilder senere, og det gikk helt fint.

Hjelp...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    En genial dings. Koster bare noen hundrelapper.

Selv har jeg flere; til bruk med "småanlegg" rundt i huset, og til å putte i bagen når jeg er ute og reiser. Kommer jeg til et sted der det bare er kablet nettverk, plugger jeg APE'n i nettverkskontakten og lager mitt eget trådløse nett (kan kreve litt eksperimentering avhengig av det lokale oppsettet).

APE er en fullverdig router, så man behøver ikke annet nettverksutstyr i tillegg. I tillegg til nettverk (RJ45) og lyd (kombinert analog og optisk minijack), har den en USB-kontakt som kan brukes til printer.
    Men i en slik pakke, da følger det altså med 1 stk APE-støpsel?

For å ta min situasjon da, så har jeg fibernett med basestasjon som er låst i første etasje og stua er i andre etasje. For å få lyd på anlegget så må jeg jo ha et slik APE-støpsel i stereobenken, men må jeg da ha en lang nettverkskabel helt fra basestasjon i første etasje og opp til APE-støpsel i andre etasje?

Hadde kanskje håpet på at det fulgte med et støpsel som man koblet til RJ-45 kabel nede, som så sendte nettverk trådløst til støpsel med lydutgang oppe i stua.
    Men slik er det ikke? Må kjøpe flere APE for å få til dette?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men i en slik pakke, da følger det altså med 1 stk APE-støpsel?

For å ta min situasjon da, så har jeg fibernett med basestasjon som er låst i første etasje og stua er i andre etasje. For å få lyd på anlegget så må jeg jo ha et slik APE-støpsel i stereobenken, men må jeg da ha en lang nettverkskabel helt fra basestasjon i første etasje og opp til APE-støpsel i andre etasje?

Hadde kanskje håpet på at det fulgte med et støpsel som man koblet til RJ-45 kabel nede, som så sendte nettverk trådløst til støpsel med lydutgang oppe i stua.
    Men slik er det ikke? Må kjøpe flere APE for å få til dette?
    Nei, om det er kun AirTunes funksjonen du er ute etter, fungerer det alene. Uten å være koblet til noe trådløst/kablet nettverk.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AirPort Express er ikke en sånn dings som overfører lyd mellom en sender og en mottager. Det er en fullverdig router, som kan settes opp på flere ulike måter:

1, AirPort Express kan danne et WiFi-nettverk alene, med kabelforbindelse til modem/Internett, og trådløs forbindelse til datamaskiner, iPhone, iPod Touch etc.

2, det kan settes opp som en trådløs utvidelse av eksisterende WiFi-nettverk. Du trenger da passord til det eksisterende nettverket, og dette må være satt opp med mulighet til utvidelse.

I denne modusen er det ikke nødvendig med nettverkskabel til APE (men en slik kabel kan gi mer stabil kontakt, om det er mange andre nettverk og/eller trådløst utstyr i nærheten).

3, du kan bruke APE som en ren musikklink, som ikke er koblet til datanettverket -- men da danner den et eget nettverk, og du har du ikke tilgang på datanettverk/Internett mens du spiller musikk.

Uansett oppsett må du koble APE'n til musikkanlegget med analog eller optisk kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    AirPort Express er ikke en sånn dings som overfører lyd mellom en sender og en mottager. Det er en fullverdig router, som kan settes opp på flere ulike måter:

1, AirPort Express kan danne et WiFi-nettverk alene, med kabelforbindelse til modem/Internett, og trådløs forbindelse til datamaskiner, iPhone, iPod Touch etc.

2, det kan settes opp som en trådløs utvidelse av eksisterende WiFi-nettverk. Du trenger da passord til det eksisterende nettverket, og dette må være satt opp med mulighet til utvidelse.

I denne modusen er det ikke nødvendig med nettverkskabel til APE (men en slik kabel kan gi mer stabil kontakt, om det er mange andre nettverk og/eller trådløst utstyr i nærheten).

3, du kan bruke APE som en ren musikklink, som ikke er koblet til datanettverket -- men da danner den et eget nettverk, og du har du ikke tilgang på datanettverk/Internett mens du spiller musikk.

Uansett oppsett må du koble APE'n til musikkanlegget med analog eller optisk kabel.
    Takker for oppklaring

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se side 23 for mitt problem, har fått maskinen tilbake idag, men det fungerer fortsatt ikke. De sagde de hadde skiftet Airport kortet.
    Den har fått en ny MAC adresse, kan det virkelig stemme?
    Når jeg går inn på min maskin, mer info, og ser på airport er der en annen adresse enn jeg hadde på routeren før.
    Jeg slo av MAC filtrering på routeren og den koblet seg til men etter en stund viste den at ingen nettverk var valgt, og igjen, Airport var slått av og umulig å slå på igjen....da bærer det til Eplehuset igjen gitt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skifte av nettverkskort gir (naturlig nok) skifte av macadresse. Håper du klarer å løse floken med nettilgang.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ja, selvfølgelig, da har de skiftet Airport korte ja.
    Skriver dette på mac`en nå, slo den på for å teste den igjen før levering i morgen.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå går Windows ut av huset.

Har endelig fått ut fingeren og bestillt meg ny PC som erstatning for den gamle som smeltet for over et år siden. Det har tatt tid og jeg har tittet på flere løsninger men det var ikke før jeg så den nye MacPro at jeg fant hva jeg hadde lett etter. Riktignok noen ting å utsette som manglende USB 3 støtte +++ men fordelene veier opp for ulempene uansett.

Nå får jeg et raskt jern som også er nesten helt lydløs. Dessuten er jeg lei av Windows 95 SP7 (Windows 7).

Et stort steg å ta for en kar som har jobbet med Microsoft produkter i årevis men jeg gleder meg :P

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som ville postet step by step om hvordan jeg skifter hdd i macbook pro 13 unibody 2010 mod.

finner endel linker på youtube om akkurat hvordan. Men den skal vel helst formateres osv osv...

takker for all god hjelp...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som ville postet step by step om hvordan jeg skifter hdd i macbook pro 13 unibody 2010 mod.

finner endel linker på youtube om akkurat hvordan. Men den skal vel helst formateres osv osv...

http://manuals.info.apple.com/en_US/...ch_Mid2010.pdf

Kanskje denne hjelper på hvordan du bytter HDD. Ligger under "boost your macbook"

Mac OS X v10.6: How to "Erase and Install"
    Kan hende du finner noe om hvordan du sletter og innstalerer her inne..

Håper dette hjelper deg =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg byttet harddisk i min macbook for en tid tilbake. Den svarte utgaven...men det er vel ikke store forskjellen vil jeg tro.
    Det var veldig enkelt i alle fall.
    I grove trekk:
    -Ta sikkerhetskopi med Time Machine
    -Bytt disk
    -Stikk inn leopard cd'n
    -Følg instruksjonene (Du kan velge om du vil re-installere os eller gjenopprette ditt gamle oppsett fra sikkerhetskopien.)

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan jeg spørre hvorfor du vil bytte disk selv på en såpass ny Mac?
    Om det er noe galt med den, er det vel en garantisak?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Kan jeg spørre hvorfor du vil bytte disk selv på en såpass ny Mac?
    Om det er noe galt med den, er det vel en garantisak?
    Større HDD kanskje?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Større HDD kanskje?
    Klarte å bytte på første forsøk...Veldig enkelt.

Har byttet en gang tidligere også, men da hos PageOne.. Den originale Hitachien var meget overfølsom på sin sudden motion sensor, så da bytet jeg til en WD Scorpio Blue 320 GB. Men da denne er fryktelig treg til tider. My lægg og sånn, så valgte jeg nok en gang og bytte. Denne gang til en Seagate momentus 500GB.. Og denne virker lovende. Rask, stille og kjølig..

Men vi får nå se da.....

Tusen takk for hjelpen forresten.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som kan fortelle meg hvilken av disse harddiskene som har høyest strømforbruk, og gjerne hvor mye forskjell det er..

Seagate Momentus 500GB 7500RPM
    Western Digital Scorpio Blue 320GB 5400 RPM

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser du fra databladet. Jeg vil tippe at den med 7.500 RPM trekker mest strøm. Tipper da jeg ikke har lest databladet. Dessuten så vil jeg tippe at den som spinner kjappest utvikler mer varme, som vil aktivere viftene i laptopen mer, og trekke enda mer strøm fra batteriet...

Side 26 av 92 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •