Den store Apple-tråden - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 92 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1828
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gaute7
    Noen som har testa ut dette Apple Universal Dock - Apple Store (Norge) og kobla det til anlegget ?
    Er nok mange som har gjort det. Enkel og grei måte for å koble til Ipod/Iphone med analog lyd.

Sitat Opprinnelig postet av Gaute7
    Følger de kablene man da evt skulle trenge med ?
    Nei det gjør det ikke. Strøm følger med, lydkabel må du selv sørge for. 3.5 minijack til RCA er vel en vanlig løsning. Boksen har minijack ut. Slik kabel får du f.eks på Claes i hvit til rimelig pris i flere lengder

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Har fått meg en Mac mini, med amerikansk ituneskonto. Leide akkurat en film, men syns jo ikke grensesnittet i itunes stores var å bli blåst ut av stolen av, sammenlignet med det som ble vist under ATV demoen på onsdag. Kan denne softwaren kjøres på en mini?
    Du har jo FrontRow da. Det medfølgende mediesenter programmet. Her har du da tilgang til iTunes/iPhoto biblioteket ditt. aTV systemet er vel basert nettop på FrontRow.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderte til iOS4.1 nå i kveld på en iPhone 3G. Konklusjon: Virker helt flott. Det har ingen hast nå å få en HTC Desire eller iPhone 4.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever noe merkelig her. Koblet i går til Mac mini med HDMI til en Sony 5200 receiver, og videre til Samsung TV. Alt fungerte strålende, og jeg kunne spille musikk ut på anlegget. Kom nå hjem, og skulle sette på musikk, og alt er stille som graven. Ikke noe lyd, ikke noe bilde. Kobler jeg HDMI rett i TV, fungerer det. Mac er på og spiller i Sptify.

Noen som kan hjelpe? Har sjekket lyd og skjerm i systeminnstillinger, og det ser greit ut der. Sony AVamp står listet og koblet til. Har prøvd både 50 og 60 Hz. Noen tips?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet litt frem og tilbake, og plutselig funket det. Tydeligvis noe HDMI-strul igjen..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flytting av itunes-musikk ifra pc til mac/timecapsule

Håper noen kan hjelpe meg med dette. Har hatt en pc og en appletv som jeg har brukt i et par år nå, og isammen med min og min datters iphone´s har dette funket veldig bra. Men har nå gått over til macbookpro (mbp) og kjøpt meg en 1tb timecapsule for backup og for å legge alle bilde, film og musikk filene mine på.
    Men siden jeg er helt ny på mac er det litt vanskeligt å forstå hvordan systemet er bygget opp. Bruker f.eks mac ikke folders som windows gjør, og bruker den bare find som subsitutt for den oversiktige explorer i windows?

For det første prøvde jeg å flytte allt innhold i itunes over ifra pc til mac og fant en snutt om hvordan på youtube. Begge maskinene med itunes9, åpne homesharing og flytte over filene. Alt funker fint opp til flyttingen av filene. På mbp kan jeg se itunes filene ifra pc´n og spille dem som vanligt på homeshare. Men når jeg skal select all, drag and drop itunes musikken inn på mbp skjer det ingen ting. Får rett å slett ikke til å bruke drag and drop inne i itunes!!
    Noen som vet hva problemet mitt er og hvordan det kan fikses?

Lurer også på om jeg bør koble opp timecapsulen til pc´n og bare opprette en egen musikk folder på timecapsulen og flytte musikken directe ifra pc til timecapsulen?

Noen som vet/har prøvd dette?

Tanken min var å ha timecapsulen med musikk og bildene filene våre på. Linke denne til appletv´n (så filene ligger to steder), så kan jeg og min datter også få tilgang til filene ifra hver vår macbookpro og ifra hver vår iphone 4 :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av byass
    Men siden jeg er helt ny på mac er det litt vanskeligt å forstå hvordan systemet er bygget opp. Bruker f.eks mac ikke folders som windows gjør, og bruker den bare find som subsitutt for den oversiktige explorer i windows?
    Med Mac har du alltid flere valg for hvordan du vil se og gjøre ting.

Ethvert vindu i Finder (operativsystemets brukergrensesnitt) er en "utforsker", med ulike valg for visning av filer. De fire standardvalgene for visning har "knapper" øvers til venstre i vinduet:

Symboler, lister, kolonner og "Cover Flow". Det første alternativet er kanskje mest likt Windows, mens kolonnevisning etter min erfaring er det klart mest anvendelige.

Du kan åpne så mange vinduer du vil, slik at det blir lett å flytte rundt på filer.

I tillegg til disse visningsmåtene, kan man bruke søkefunksjoner; enten i Finder-vinduet eller Spotlight ("forstørrelsesglasset" øverst til høyre på skjermen), med ulike sorterings- og visningsvalg.

Men når jeg skal select all, drag and drop itunes musikken inn på mbp skjer det ingen ting. Får rett å slett ikke til å bruke drag and drop inne i itunes!!
    iTunes bygger opp en database over musikken. Derfor må filene importeres i programmet. Dreier det seg om mange filer, er det lettest å gjøre dette via import-funksjonen ("Legg til i boblioteket...") i Arkiv-menyen i iTunes.

Lurer også på om jeg bør koble opp timecapsulen til pc´n og bare opprette en egen musikk folder på timecapsulen og flytte musikken directe ifra pc til timecapsulen?
    Kopier musikken til TCen, og start opp iTunes med alt-tasten nede. Da får du opp et vindu med spørsmål om du vil opprette et mytt bibliotek. Velg musikk-mappen (folderen) du har laget på TC som nytt bibliotek. Vent mens databasen bygges opp (kan ta litt tid, om det er mye musikk).

Neste gang du starter iTunes må du passe på at den starter fra "biblioteket" på TimeCapsule'n. Om du siden starter programmet uten at datamaskinen er koblet til TCen, skal du få opp et spørsmål om å velge bibliotek.

Linke denne til appletv´n (så filene ligger to steder), så kan jeg og min datter også få tilgang til filene ifra hver vår macbookpro og ifra hver vår iphone 4
    Min kone og jeg har organisert det på den måten. Fungerer ypperlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk Fahnsen for raskt svar

Problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan jeg skal få sette opp TCén som en harddisk. På macbook proén ser jeg timecapsulen men kun som backup filer. Får liksom ikke opp en harddisk jeg kan opprette filer/mapper på.
    Jeg kobblet opp pc´n til TC´n og via pc´n opprettet jeg en mappe og la inn 5-6 bilder som en test. Disse kan jeg se på TC´n via pc´n men på macbookenpro´n ser jeg hverken mappen eller bildene!
    Må jeg sette opp TC´n på en spesiell måte for å få den til å virke som en ekstern harddisk og ikke bare som en backup device?

Fahnsen, du bor ikke tilfeldigvis i nærheten av Stavanger og har lyst på et kveldsoppdrag med å hjelpe meg med oppsettet mitt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når den nye Apple TV kommer til Norge, og har noen sett noen norske priser (99$) ?

Apple TV - Apple Store (U.S.)

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå byttet HDD i min MBP 13 Unibody til en WD av et eller annet slag. Men jeg kan ikke si jeg er helt HAPPY likevel. Den støyer helt klart mere, da det er en 7500rpm, kontra 5000rpm som er standard(?).
    Greit nok så er jeg jo kvitt det problemet som var mest plagsomt, nemlig denne sikkerhetsmekanismen på leserarmen som hele tiden gjorde utslag.

Men nå opplever jeg hele tiden at maskinen henger seg..ikke mere enn i 2-3 sekunder. Dette har jeg ikke opplevd før. Kan dette være HDD? Eller er det noe annet mystifistisk? Det er jo mildt sagt irriterende det Å! Og ikke nok med det... HDD stopper og starter i et sett. Skal den gjøre det?

Burde jeg bytte igjen, eller finnes det et verktøy som fikser dette?

Ev. om jeg må bytte. Hva burde jeg bytte til?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan jeg skal få sette opp TCén som en harddisk. På macbook proén ser jeg timecapsulen men kun som backup filer.
    TC er en vanlig harddisk, og skal vises med vanlig harddisk-symbol på "skrivebordet" og i venstre kant av Finder-vinduer.

Backup-funksjonen er et program (Time Machine).

Sjekk i Valg... under Finder-menyen, om du har krysset av for å vise harddisker etc.

Jeg går da ut fra at du ikke har gjort noe med disken (formatert e.l.), men bare fulgt standardoppsettet.

Fahnsen, du bor ikke tilfeldigvis i nærheten av Stavanger og har lyst på et kveldsoppdrag med å hjelpe meg med oppsettet mitt
    Flybillett tur/retur Oslo, dobbeltrom på Skansen hotell, middag på Bølgen & Moi og litt lommepenger -- så stiller jeg!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Noen som vet når den nye Apple TV kommer til Norge, og har noen sett noen norske priser (99$) ?

Apple TV - Apple Store (U.S.)
    Nei. Det indikeres p.t. ikke når den kommer til Norge: Apple lanserer ny AppleTV, men ikke i Norge | Mac1.no |

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Siden funksjonaliteten er knyttet til online filmleie, vil den nok ikke bli solgt her før Apple evt setter igang en slik tjeneste.

Og det er nok først og fremst et spørsmål om opphavsrett og avtaler med film/TV-selskapene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    TC er en vanlig harddisk, og skal vises med vanlig harddisk-symbol på "skrivebordet" og i venstre kant av Finder-vinduer.

Backup-funksjonen er et program (Time Machine).

Sjekk i Valg... under Finder-menyen, om du har krysset av for å vise harddisker etc.

Jeg går da ut fra at du ikke har gjort noe med disken (formatert e.l.), men bare fulgt standardoppsettet.

Har som du sier bare fulgt standardoppsettet, men får vel se nå om jeg klarer å finne ut noe mere om hvordan jeg setter opp denne hersens greia:evil:

Flybillett tur/retur Oslo, dobbeltrom på Skansen hotell, middag på Bølgen & Moi og litt lommepenger -- så stiller jeg!
    He he, blir nesten like billigt å fly Steve Jobs inn til byn for å hjelpe meg

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, blir nesten like billigt å fly Steve Jobs inn til byn for å hjelpe meg
    Dumt tips kanskje.. men du har kryssa av for aktiver fildelig under Disker valgene på TC'en?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    velger å stille et spm til.

Når min eksterne hd som er koblet til airport extreme blir full(1tb). Kan jeg koble til flere eksterne hdd, eller må jeg bytte den ut med en større?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker visst med en USB HUB....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Når min eksterne hd som er koblet til airport extreme blir full(1tb). Kan jeg koble til flere eksterne hdd, eller må jeg bytte den ut med en større?
    Du kan i alle fall koble til to, kanskje tre disker via en USB-hub.

Kobler du til for mange disker, risikerer du at en eller flere av diskene ikke registreres av datamaskinene på nettverket.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært å kjøpt meg en iPhone 4 32GB, noen som har noen tips på hvordan jeg enklest mulig kan spille av musikk på anlegget mitt i stua?

Mener jeg har lest et sted om en app som gjør at man kan spille av musikken på iTunes via iPhone dersom man er på WIFI-nett..

Trenger jeg eventuelt noe ekstrautstyr ? (Bluetooth mottaker?)

Innganger på anlegg er:
    Analog stereo
    Coax digital
    Optisk digital

Takker for tips

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Info fra Admin:

Som et ledd i prosessen med å gjøre forumet mer oversiktlig, er det nå opprettet en egen kategori for fan/entusiast tråder.
    Dette er gjort for å skille ut disse trådene fra den tekniske delen av forumet, noe som vil gjøre det mye lettere å finne dem.

Denne tråden flyttes til den nye kategorien
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 25 av 92 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •