Den store Apple-tråden - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 92 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1828
    Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for tipsene Fahnsen og Brummund. Har den siste MBP, men kan ikke si jeg merket noe særlig til varmegang i den, når jeg streamet film tidligere i kveld. Men skal sjekke dette fremover når jeg kommer ti å bruke den med lokket nede.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp igjen her gutter. Sliter litt med norsk stavekontroll. Den hopper inn og ut som den selv vil. Og det er mildt sagt irriterende.
    Vedlegg 67823

Vedlegg 67825

Vedlegg 67824

Det har jo virket før, men ikke nå. Noen forslag til løsning??

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men så plutselig ved en omstart, og sletting av noen filer, så virker det igjen.
    Vedlegg 67826

Jag fattar inte!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Sliter litt med norsk stavekontroll. Den hopper inn og ut som den selv vil. Og det er mildt sagt irriterende.?
    Har ikke opplevd dette med OS X 10.6. Tidligere, da man måtte benytte tredjeparts stavekontroll, var det vanlig.

Er du sikker på at du har siste versjon av ordlistene?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

safari på hele skjermen?

Har akkurat kjøpt meg en mac mini som jeg har koblet til en samasung 46 led. Jeg får ikke bildet over hele skjermen når jeg går inn på nett. kan noen guide meg frem? Bakgrunn/skrivebord vises over hele skjermen. Hilsen Svein-Roger.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s_maurseth
    Har akkurat kjøpt meg en mac mini som jeg har koblet til en samasung 46 led. Jeg får ikke bildet over hele skjermen når jeg går inn på nett. kan noen guide meg frem? Bakgrunn/skrivebord vises over hele skjermen. Hilsen Svein-Roger.
    Mac har ikke fullskjermsvisning av programmer. Programvinduene tilpasses innholdet; automatisk eller manuelt (ved h.h.v. å klike på pluss-knappen øverst til venstre, eller å trekke i nedre, høyre hjørne av vinduet).

Bakgrunnen for dette, er at Mac er fokusert på vinduer; ikke (som Windows) på programmer. Du kan ha vinduer liggende lagvis, uavhengig av program. I de fleste programmer kan du scrolle i bakenforliggende vinduer, uavhengig av program, uten å gå ut av det øverste vinduet/programmet. Lærer man seg å bruke denne funksjonen, kan man spare mye tid ved ulike arbeidsoppgaver.

(Dessverre har Microsoft ennå ikke fått denne funskjonen på plass i sine Mac-programmer...)

Som ny Mac-bruker vil man tjene mye på å lære seg og venne seg til Mac-funksjoner raskest mulig, heller enn å lete etter løsninger som ligner dem man er vant til fra Windows.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Har ikke opplevd dette med OS X 10.6. Tidligere, da man måtte benytte tredjeparts stavekontroll, var det vanlig.

Er du sikker på at du har siste versjon av ordlistene?
    eeeeee...hmmmm... siste versjon av ordliste sier du. Har siste versjon av OS. Men om den inkluderer stavekontroll, vet ikke jeg. Hvordan sjekker jeg dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uffda hadde tenkt å kunne sitte i sofaen og surfe, men det blir litt liten skrift. Er det andre måter å få det større på? Jeg sliter også med å koble en vanlig bærbar til airport ekspress, noen tips? takk for svar

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uffda hadde tenkt å kunne sitte i sofaen og surfe, men det blir litt liten skrift. Er det andre måter å få det større på? Jeg sliter også med å koble en vanlig bærbar til airport ekspress, noen tips? takk for svar
    Du burde bruke Airport verktøyet som følger med expressen. Da skal det i teorien være veldig enkelt.
    Men hva er egentlig problemet?

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uffda hadde tenkt å kunne sitte i sofaen og surfe, men det blir litt liten skrift. Er det andre måter å få det større på?
    cmd +++

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, takk det fungerte bra. Nå kan jeg sitte i sofaen uten å anstrenge øynene Neste post på programmet er å begynne med å legge inn cd samlinga. Har skjønt det slik at det finnes flere programmer jeg kan bruke. Hva anbefaler dere. Jeg hadde tenkt å kjøpe en ekstern harddisk der jeg kun skal legge inn musikk i tapsfritt format, kan jeg da på en enkel måte tappe musikken i et komprimert format ut fra denne for bruk på f.eks iPod? Tusen takk så langt, jeg er helt blank når det gjelder data, men tror jeg vet hva jeg vil ha

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et praktisk spørsmål angående iTunes.

Nå, så har jeg all musikk lagret på HDD, og det spilles da selvfølgelig derifra(strengt talt ikke noe problem akkurat nå). Men.... Jeg har også en ekstern HDD koblet til en Airport extreme som jeg bruker som Time Machine. Og alt på macen ligger jo der også, deriblant all musikken. Denne eksterne HDD´n ligger også som "Delt" i Finder. Kan jeg egentlig kopiere over all musikk fra HDD til den "Delte" eksterne HDD´n og slette all musikk internt i macen? Eller kan jeg spille av musikk fra "Time Machine"?
    Tenker da litt fremtidig hvor jeg kommer til å kopiere det meste av musikk i et eller annet format som ikke komprimerer musikken, FLAC, Apple Lossless osv osv.

Og blir det da sånn, at det blir dobbelt opp med musikk på den eksterne HDD´n om jeg bruker den "delte" HDD´n som en lagringsplass for musikk? Eller kjører ikke "Time Machine " sikkerhetskopi fra den delte HDD´n?

Og kan egentlig iTunes avspille 24 bit, eller hva som enn er det beste??? Og kan iTunes overføre 24 bit til en Airport express, for så videre til en DAC av et slag(f.eks. en Hegel HD10)?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blev litt skremt idag, Mac`en stod i standby, flippet opp skjermen men der skjedde ingenting, bare sort skjerm.
    Oppdaterte da Mac`en etter at jeg hadde omstartet den og der blev problemer.
    Den oppdaterte Safari, styreflaten, iTunes og en ting til, etter det skulle den omstarte.
    Der kom bare blå skjerm, ingenting ellers. Etter noen omstarter kom den igang, men mistet internet, og det gik ikke an å slå Airport på faktisk, den reagerte overhodet ikke.
    Etter flere omstarter får jeg nå dette skrevet. Var inne i konsol og se, og der stod noe om "reportcrash"...noen med en ide om hva skjer her?
    Kan man fjerne oppdateringer igjen?

Så ja, når den har startet, og man klikker på nettverk signalstyrken oppe i panelet, da vises nettverket den er koblet til, og andre nettverk i nærheten. Når Safari åpnes er der imidlertid ingen internett, og når man åpner nettverk valg er Airport slått av, og det går ikke an å slå denne på igjen.
    Assistenten finder heller ingen nettverk....Airport Verktøy finder heller ingen nettverk.
    Minner veldig om dette problem: Apple - Support - Discussions - Airport problem ...

Løst, Eplehuset fandt en feil på disken, reparerte, og så skulle den være klar.
    Edit2: nei, det var den ikke. Har lagt inn OSX på nytt, oppdatert, men nei, Airport kutter ut. Service neste.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan fort virke som om ikke alle programmer er laget for min MGP13". Har prøvd et program hvor jeg kan lage HDR bilder, men der det skulle vært noen funksjonsknapper, begynner DOCK'n. Så jeg får ikke med meg den nederste delen av programmet. Jeg får ikke scrollet eller zoomer ut. Finnes det en annen løsning?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan fort virke som om ikke alle programmer er laget for min MGP13". Har prøvd et program hvor jeg kan lage HDR bilder, men der det skulle vært noen funksjonsknapper, begynner DOCK'n. Så jeg får ikke med meg den nederste delen av programmet. Jeg får ikke scrollet eller zoomer ut. Finnes det en annen løsning?
    Du kan jo prøve å skjule docken. Gjøres i systemvalg.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Du kan jo prøve å skjule docken. Gjøres i systemvalg.
    Glemte å skrive at det er prøvd det å. Cmd+alt+d så skjuler du den uten å gå inn i systemvalg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å skrive at det er prøvd det å. Cmd+alt+d så skjuler du den uten å gå inn i systemvalg.
    Nei da er det ikke godt å si.
    Hvilket program er det vi snakker om egentlig?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Nei da er det ikke godt å si.
    Hvilket program er det vi snakker om egentlig?
    Photoshop CS5

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Photoshop CS5
    Åja.. nå har ikke jeg prøvd 5'ern ennå, men det høres ut som du er i Full Screen mode eller noe sånt. Aner ikke om denne shortcutten er blitt bytta, men i CS4 bytter man mode med "F"

Side 22 av 92 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •