Den store Apple-tråden - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 92 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1828
    Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Noen som har gjort seg opp noen inntrykk av den nye Mac Mini og vil skrive noen ord...?
    Og kanskje skrive litt om hva denne kan brukes til, bortsett fra en ordiner mac...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Og kanskje skrive litt om hva denne kan brukes til, bortsett fra en ordiner mac...
    Det er jo greit nok:

Den er så liten at den kan puttes inn i A/V-benken. Den har HDMI-utgang, slik at den kan kobles rett til TVen.

Do the maths...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et lite mini inntrykk

Har ikke hatt den veldig lenge, men du kan jo få et inntrykk av meg
    Kan nevne først at min brukes som NAS og mediesenter. Deler nå bare en disk i nettverket via Mac minien, men vet at flere disker medfører ikke noe mer problem.

Men maskinen er liten og nett, plasseringsvennlig, lydløs selv om jeg spiller 1080p over lengre tid, veldig pen å se på, alt fungerer rett og slett!

Minuset per i dag er støtten for H.264 Hardware Acceleration. Jeg sliter med å få dette til å fungere optimalt. Jeg har lest diverse forum og det er ikke Mac minien sin feil... Plex og XBMC er på saken. Nå må jeg desverre slå av H.264 Hardware Acceleration inntil videre, uten at dette går utover avspillingen heldigvis! Men det er et stort potensiale i den nye brikken, så jeg venter tålmodig! Kan også nevne at Mac minien har HDMI 1.4 om folk var nysgjerrig.

Alt styres via min bærbare og telefonen. Den er koblet til min DVDO Edge (som jeg også er veldig fornøyd med)
    Jeg angrer ikke på handelen og anbefales varmt!

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet over en billig Mac mini 1.25Ghz. kan denne brukes til noe nyttig? regner med at å spille HD filer på denne bare er en fjern drøm?

spiller den SD filer greit?

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Det er jo greit nok:

Den er så liten at den kan puttes inn i A/V-benken. Den har HDMI-utgang, slik at den kan kobles rett til TVen.

Do the maths...

Oii... her er vi i det hjelpsomme hjørne ser jeg.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Har ikke hatt den veldig lenge, men du kan jo få et inntrykk av meg
    Kan nevne først at min brukes som NAS og mediesenter. Deler nå bare en disk i nettverket via Mac minien, men vet at flere disker medfører ikke noe mer problem.

Men maskinen er liten og nett, plasseringsvennlig, lydløs selv om jeg spiller 1080p over lengre tid, veldig pen å se på, alt fungerer rett og slett!

Minuset per i dag er støtten for H.264 Hardware Acceleration. Jeg sliter med å få dette til å fungere optimalt. Jeg har lest diverse forum og det er ikke Mac minien sin feil... Plex og XBMC er på saken. Nå må jeg desverre slå av H.264 Hardware Acceleration inntil videre, uten at dette går utover avspillingen heldigvis! Men det er et stort potensiale i den nye brikken, så jeg venter tålmodig! Kan også nevne at Mac minien har HDMI 1.4 om folk var nysgjerrig.
    Takk,- dette var svaret jeg ventet på.

Jeg ser flere som har samme problemer og lurer vel egentlig hvor stort problemet er. Ser også at Din Side har testet Minien også med noen småproblemer med videoavspilling. Min vil uansett bare bli brukt som avspilling for Lossless filene igjennom Pure Music så for min del vil det neppe spille noen rolle. Siden Pure Music buffrer opp til Ram brikkene før avspilling av materiale er jeg avhengig av mye minne så jeg vil nok gå for 8Gb brikkene- dog ikke hos Apple ser jeg de er for dyre......

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oii... her er vi i det hjelpsomme hjørne ser jeg.
    Jo, men det er jo saken.

Mac Mini er en helt vanlig Mac, som kan brukes til akkurat det samme som en annen Mac med tilsvarende specs ---

Med de to mulighetene jeg nevnte i tillegg.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Har kommet over en billig Mac mini 1.25Ghz. kan denne brukes til noe nyttig? regner med at å spille HD filer på denne bare er en fjern drøm?

spiller den SD filer greit?
    Jeg er redd den kommer til å slite med HD materiale,- Min 2,26 GHz Mini hadde problemer med å spille 1080P filer uten at det lugget. Det var ikke før denne fixen kom Hardware Accelerated H.264 Decoding on Plex • mac1 at jeg klarte spille full HD filer.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er redd den kommer til å slite med HD materiale,- Min 2,26 GHz Mini hadde problemer med å spille 1080P filer uten at det lugget. Det var ikke før denne fixen kom Hardware Accelerated H.264 Decoding on Plex • mac1 at jeg klarte spille full HD filer.
    Ja du er inne på noe der ja! Desverre for min del endret det seg ikke helt. Fortsatt samme problem etter noen minutter med avspilling.

Jeg har gått nærmere i saken og funnet ut at Apple endret noe med 10.6.4, så jeg tror det er derfor min lugger(og for andre). Endrigen er rettet mot DVDVideoCodecVDA.cpp og DVDVideoCodecVDA.h for å være litt nerdete. Component Y'CbCr 8-bit 4:2:2 koden må endres osv. Er allerede noen på saken fra XBMC, så jeg følger med på tråden. Jeg lager en egen compiled versjon i kveld så håper den fikser problemet!

Fint at det løste seg for deg forresten

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten update på XBMC og Mac mini. Tester nå siste nightly versjonen til XBMC, til nå (håper det holder seg) ser jeg på 720p materiale uten hakking og lyd i synk. Top Gear er moro

All testing/prøving skjer på eget ansvar!

Kan lastes ned her.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde den XBMC linken men det henger litt av og til, ikkeno stort problem men jeg tror jeg holder meg til Plex jeg..

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde den XBMC linken men det henger litt av og til, ikkeno stort problem men jeg tror jeg holder meg til Plex jeg..
    Er rart det der. Hos meg var denne versjonen den eneste uten hakking av noe slag. Plex fungerer dessverre ikke hos meg som ønsket!

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... å se film er ikke noe problem det er selve programmet som oppfører seg litt buggete :wink:

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ååååja... nei den var ny! Hadde noe sånt selv men da var det "skinnet" som tulla fært! Slik på alle skin forresten?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny oppdatering til iPhone!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en ny oppdatering til iPad i samme slengen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om et program, hvor jeg kan lukke skjermen på min MBP uten at den går i dvale? Greit nok, så kan jeg kjøre skjermen i dvale når jeg skal streame div. til PS3 osv., men synes det hadde vært greit å kunnet lukke "lokket".
    Helst en APP som er gratis...

Takker for alle innspill.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om et program, hvor jeg kan lukke skjermen på min MBP uten at den går i dvale? Greit nok, så kan jeg kjøre skjermen i dvale når jeg skal streame div. til PS3 osv., men synes det hadde vært greit å kunnet lukke "lokket".
    Download InsomniaX for Mac - Disable sleep mode on an Apple Laptop. MacUpdate Mac Software Downloads

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helst en APP som er gratis...

Takker for alle innspill.
    Jeg vet ikke hvilken MBP du har, men pass litt på varmeutvikling! Selv opplevde jeg at batteriet på MBP-en min (Early 08 17") rett og slett ekspanderte ut av sloten. Jeg kjører mye vmware, så pga div innstillinger på OS-ene der så blir boksen lavla varm. Sikkert ikke noe problem med litt enkel streaming osv., men greit å passe litt på i starten.

Side 21 av 92 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •