Den store Apple-tråden - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 92 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1828
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Jeg har en Apple TV også, men den går nå bort pga. viften og varmeutviklingen.
    ?!

Har ennå ikke hørt et knyss fra Apple TV -- bortsett fra litt tikking fra harddisken om jeg legger øret inntil.

Har du puttet din i en skuff eller noe sånt?

Forøvrig er Apple TV helt overflødig om man har en Mac Mini plassert ved anlegget. Hensikten med Apple TV er å overføre lyd og bilde trådløst fra en datamaskin plassert et annet sted, og å lunne spille av medieinnhold uten å bruke en datamaskin.

Angående TimeCapsule og back-up, vil det være bedre med en ekstern disk koblet direkte til Mac Mini.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    ?!

Har ennå ikke hørt et knyss fra Apple TV -- bortsett fra litt tikking fra harddisken om jeg legger øret inntil.

Har du puttet din i en skuff eller noe sånt?

Forøvrig er Apple TV helt overflødig om man har en Mac Mini plassert ved anlegget. Hensikten med Apple TV er å overføre lyd og bilde trådløst fra en datamaskin plassert et annet sted, og å lunne spille av medieinnhold uten å bruke en datamaskin.

Angående TimeCapsule og back-up, vil det være bedre med en ekstern disk koblet direkte til Mac Mini.
    Hehe... neida. Vifta som brukes er ikke helt 100% lenger, desverre. Så den kjøler ikke slik som den burde og derfor varmeutviklingen.

Ja enig i at en TV blir overflødig, men jeg vet ikke hvor han skal ha mediesentermaskina. Har jeg oversett noe kanskje?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!

Har ikke noe svar på ditt første spørsmål om 2 bibliotek på en og samme Remote, men trodde det var mulig ja. Skal se nærmere på saken da jeg akkurat fikk en Mac Mini inn døra.

Når det gjelder iMac vs Mac mini, da går min stemme til Mac mini da du ønsker ett mediesentermotor som du selv sier, og jeg antar at du ikke er avhengig av skjermen. Jeg har selv koblet opp min MM (Mac mini) mot min receiver. Stille som fy og mer plasseringsvennlig synes jeg!

Når det gjelder Apple TV og en AE (Airport Express), kunne jeg kanskje anbefalt ennå en Mac mini om økonomien tillater.
    Jeg har en Apple TV også, men den går nå bort pga. viften og varmeutviklingen. Den kan heller ikke spille av 1080p materiale uten en liten modifikasjon. Dette kan Mac mini uten problemer og du har også CD/DVD spiller/brenner om du ønsker å legge inn samlingen din. AE er kjempesnedig og kan ikke finne noe negativt på den

Angående TC vs NAS. Jeg ville brukt Mac Minien som jeg anbefaler tidligere. Den kan du koble til eksterne disker og dele 24/7 som du selv ønsker. TC er rettet mot Time Machine som du har i OS X, denne er da også i Mac minien og tenker at en TC blir overkill.

Håper jeg svarte på noen av dine spørsmål, og at forklaringen var god! Har jeg glemt noe så gjerne spør videre.

Hva slags program tenker du å bruke på ditt mediesenter?
    Har lest mye bra om Plex og Boxee, så det blir vel en av de.

Når det gjelder iMac, er den aktuell spesielt om den kan brukes som TV på en eller annen måte. Kommer til å ha Altibox. En 27" på kjøkkenet hadde gjort seg..

Blir det mac mini i stua, blir det vel et par ATV rundt i huset, tenker jeg. Er det noen bildeutgang på iMac? Regner med å koble stereoanlegget til TV, så da blir det en stereoforsterker koblet til Mac mini/ATV slik det ser ut nå. Skulle det være behov for flere soner, blir det AE tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Har lest mye bra om Plex og Boxee, så det blir vel en av de.
    Spør du meg, er alle slike mediesenterprogrammer ren eksperimentvirksomhet. Kan bare anbefales på maskiner du ikke er avhengige av til andre oppgaver.

Er det noen bildeutgang på iMac?
    Nei, i motsetning til andre Mac'er har den bare støtte for én skjerm.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg, er alle slike mediesenterprogrammer ren eksperimentvirksomhet. Kan bare anbefales på maskiner du ikke er avhengige av til andre oppgaver.

Nei, i motsetning til andre Mac'er har den bare støtte for én skjerm.
    Dette er vel ikke helt riktig, eller er det en gammel modell vi snakker om her?
    Imac har Mini Displayport

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Dette er vel ikke helt riktig, eller er det en gammel modell vi snakker om her?
    Imac har Mini Displayport
    Du har rett! Her var jeg nok ikke helt oppdatert...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir en slik Mac mini mer eller mindre et dedikert mediesenter, så da kan det jo gå bra. Har nå lest mye bra om Plex.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker XBMC på min Mac mini. Den nye versjonen av XBMC som nå er i beta er kjempebra. Mye mer automatikk i systemet!

Har ikke brukt Plex, men det går vel på smaken

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker XBMC på min Mac mini. Den nye versjonen av XBMC som nå er i beta er kjempebra. Mye mer automatikk i systemet!

Har ikke brukt Plex, men det går vel på smaken
    Er ikke både Plex og Boxee basert på XBMC?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er begge basert på XBMC ja. Vet ikke om den nye funksjonaliteten i XBMC vil komme automatisk i Plex også. Men du blir vel uansett fornøyd med valget! Jeg tenker jeg må prøve Plex igjen snart!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er begge basert på XBMC ja. Vet ikke om den nye funksjonaliteten i XBMC vil komme automatisk i Plex også. Men du blir vel uansett fornøyd med valget! Jeg tenker jeg må prøve Plex igjen snart!
    Hva er den store forskjellen etter oppgradering?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen iherdig XBMC nerd, men ut i fra hva jeg kan se er det nå mye kjappere respons, add-ons ligger nå mer integrert i systemet så du kan laste ned plugins etc. mye enklere og mer oversiktlig.
    Bedre gui, mer fleksibelt og kanskje enklere å integrere ting senere. Også har XBMC for OS X endelig fått "OSX H.264 Acceleration" + Crystal HD støtte. Bedre blu-ray støtte, bedre OpenGL og bedre pass-through for MP3 og AAC for å nenve noe.

Det er vanvittig mye mer under skallet, så den nye versjonen virker veldig lovende!

Oppgraderingen kommer senere med en stabil versjon. Jeg bruker beta, men funker fjell!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Kan man bruke Remote til Iphone til å kontrollere to forskjellige itunes-kontoer/bibliotek på to forskjellige maskiner? Fikk ikke opp noe bibliotek på maskin nr 2.
    Hei igjen, ja dette er mulig! Om du trykker på knappen i toppen (Pil som peker til venstre/tilbake om du er i "Now playing") av venstre hjørne skal du til slutt få et valg som heter Settings. Når du da trykker på settings kan du velge å legge til flere bibliotek!

Håper du fikk det til

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har sjølv den nyeste Mac mini.

Og lurer på hvordan det blir å f.eks spille av en .mkv fil med DTS master eller lignende "HD" lyd formater.

Klarer den å spille det av på noen som helst måten, enten dekode det over til PCM stream eller sende det rett til f.eks en reciever som dekoder det?

Om ikke den klarer noe det over, klarer den og kode det over da til vanlig DD eller DTS og sende det videre?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    ... Og lurer på hvordan det blir å f.eks spille av en .mkv fil med DTS master eller lignende "HD" lyd formater.

Klarer den å spille det av på noen som helst måten, enten dekode det over til PCM stream eller sende det rett til f.eks en reciever som dekoder det? ...
    Sitat fra plex forum:
    "Decoding of dts-hd/dolbytruhd is something that needs to happen upstream at ffmpeg. In addition, until apple decides to open up audio over mini display port, there is no way to OUTPUT multi-channel lossless audio (decoded OR bitstream) on macs. for now, use plain ac3 and dts tracks for mutichannel audio. or if you are ripping blurays and want one single audio track that is both future-proof AND can be played easily now, encode the audio to FLAC 5.1 (presently plex will transcode it on the fly to ac3 5.1 to passthrough to your surround receiver)."

Ditt andre spørsmål er jeg også int. i, så finner jeg et svar gir jeg beskjed!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det svaret er vel gammelt svar.

Men no når den nye mac minien er utstyrt med HDMI så skal vel egentlig hardwaren vere tilstede både for å sende ut pcm og bitstream hd lyd.

Så er vel bare å vente litt, og se om utviklere klarer å få det til å fungere.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det blir de samme gamle svarene så lenge Apple ikke gjør en forandring!

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, ja dette er mulig! Om du trykker på knappen i toppen (Pil som peker til venstre/tilbake om du er i "Now playing") av venstre hjørne skal du til slutt få et valg som heter Settings. Når du da trykker på settings kan du velge å legge til flere bibliotek!

Håper du fikk det til
    Jeg fikk det ihvertfall til- Takk for tipset...

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Jeg fikk det ihvertfall til- Takk for tipset...
    Vakkert 8)

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har gjort seg opp noen inntrykk av den nye Mac Mini og vil skrive noen ord...?

Side 20 av 92 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •