Den store Apple-tråden - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 92 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 1828
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Ah, der ja. Ser ut som de har innskrenket rabatten til kun å gjelde laptoper og diverse annet utstyr. Det var som pokker.
    Ehh, nei - står det ikke HER ?

Sitat Apple:
    Du kan få informasjon om produkter, priser og tilgjengelighet ved å ringe 800 33 034 når som helst, hele døgnet.

Lars.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp koblet opp Apple tv i stuekinoen. Meget bra på mange måter, men det er litt som gjenstår. Mulig det er brukerfeil fra min side (derfor post her)
    Har en Ipod touch (32Gb) som elegant styrer itunes på min pc laptopp, men får den ikke til å styre Atv.
    Problemet er at jeg ikke får lagt til Remote apps på Atv. Det gikk lekende lett på Ipoden og på Itunes. Men får ikke til på Atv.
    Noen som kan ta litt Atv for dummies med meg?

Ipod touch er en nytelse å bruke btw. For en fantastisk skjerm å bla og zoome på. Prøvde "kulespill" på en kollega sin Iphone og da måtte jeg bare ha en touch. Det ultimate leketøy

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg har nettopp koblet opp Apple tv i stuekinoen. Meget bra på mange måter, men det er litt som gjenstår. Mulig det er brukerfeil fra min side (derfor post her)
    Har en Ipod touch (32Gb) som elegant styrer itunes på min pc laptopp, men får den ikke til å styre Atv.
    Problemet er at jeg ikke får lagt til Remote apps på Atv. Det gikk lekende lett på Ipoden og på Itunes. Men får ikke til på Atv.
    Noen som kan ta litt Atv for dummies med meg?

Ipod touch er en nytelse å bruke btw. For en fantastisk skjerm å bla og zoome på. Prøvde "kulespill" på en kollega sin Iphone og da måtte jeg bare ha en touch. Det ultimate leketøy
    Du kan jo se om denne lille guiden fungerer:
    Om Remote for iPhone og iPod touch

:-) Lykke til med kul fruktboks

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er Mac Mini god nok for HD ?

Hei

har en "gammel" (1,6GHz) mac mini som jeg kunne tenke med å benytte sammen med XBMC for OS X som mediasenter. Jeg regner med at 1,6 GHz'en for slaff for streaming/dekoding av HD-materiale, men har funnet en del oppskrifter for oppgradering av CPU på nettet. Spørsmålet blir da, er 2 GHz CPU godt nok all den tid GPU'en ikke er av de vasseste, eller må jeg høyere i CPU-hastighet.

Noen som har noen innspill ? Har allerede oppgradert RAM til 2 GB.

peram

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peram
    Hei

har en "gammel" (1,6GHz) mac mini som jeg kunne tenke med å benytte sammen med XBMC for OS X som mediasenter. Jeg regner med at 1,6 GHz'en for slaff for streaming/dekoding av HD-materiale, men har funnet en del oppskrifter for oppgradering av CPU på nettet. Spørsmålet blir da, er 2 GHz CPU godt nok all den tid GPU'en ikke er av de vasseste, eller må jeg høyere i CPU-hastighet.

Noen som har noen innspill ? Har allerede oppgradert RAM til 2 GB.

peram
    Etter det jeg kan lese på PLEX forumet (PLEX: veldig bra XBMC for Mac Os Leopard) så går 720p materiale veldig bra. Da på en maskin med 1 GB RAM mindre en din.

Du kan jo lese litt i denne tråden:
    INITIAL IMPRESSIONS: Mac Mini - 1.66Ghz Core Duo & 1GB RAM - Plex Forums

Så før jeg hadde oppgradert CPU´en hadde jeg først testa den slik den var. Et tips må være å kjøre maskinen så "clean" som mulig. Uten div. programmer som går i bakgrunnen. F.eks disable dashboard og widgets. Dette kan gjøres via terminalen evt. fra programmet Onyx.

Selv venter jeg på ny MacMini med dedikert skjermkort.. om ryktene er sanne ;-)

F.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en Macbook Pro 4.1 med 2gb ram. Klarer ikke spille av 1080p film i VLC. hakker veldig. Burde ikke dette egentlig gå helt greit?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alkoholen
    har en Macbook Pro 4.1 med 2gb ram. Klarer ikke spille av 1080p film i VLC. hakker veldig. Burde ikke dette egentlig gå helt greit?
    Det burde gå helt greit. Jeg har selv Macbook Pro og spiller av full HD uten hakking. Har du installert PERIAN? Perian - The swiss-army knife of QuickTime® components

F.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    formatet er *.m2ts får spilt det av i vlc, men ikke quicktime, selv etter at jeg har installert perian

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    formatet er *.m2ts får spilt det av i vlc, men ikke quicktime, selv etter at jeg har installert perian
    Den filtypen har jeg ikke noe særlig erfaring med. Er det filer fra et full hd videokamera eller no? Filtypen er iallefall ikke lista opp i listen for hva Perian støtter. Ville prøvd å spørre på forumet til Mac1.no

F.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Du kan jo se om denne lille guiden fungerer:
    Om Remote for iPhone og iPod touch

:-) Lykke til med kul fruktboks
    Takk for det. Viste seg at jeg ikke hadde lagt inn autorisasjonskode på Atv. Touch er nå inne som fjernkontroll og den finner Atv som bibliotek men jeg får ikke avspilt noe? Finner heller ikke noe info om hvordan en lagrer på hardisken til Atv. Det er kun info om å handle via Itunes..... Det jeg vil er jo egentlig å kunne få tilgang til det som ligger på pc VIA Atv ved hjelp av Touch.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Viste seg at jeg ikke hadde lagt inn autorisasjonskode på Atv. Touch er nå inne som fjernkontroll og den finner Atv som bibliotek men jeg får ikke avspilt noe? Finner heller ikke noe info om hvordan en lagrer på hardisken til Atv. Det er kun info om å handle via Itunes..... Det jeg vil er jo egentlig å kunne få tilgang til det som ligger på pc VIA Atv ved hjelp av Touch.
    Har du lagt til ATV i iTunes på PC´en?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Det er ikke noe problem å hente musikk bilder mm fra pc/Itunes til Atv. Det er også en smal sak å avspille ting på pc/Itunes fra Touch.

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg kan lese på PLEX forumet (PLEX: veldig bra XBMC for Mac Os Leopard) så går 720p materiale veldig bra. Da på en maskin med 1 GB RAM mindre en din.

Du kan jo lese litt i denne tråden:
    INITIAL IMPRESSIONS: Mac Mini - 1.66Ghz Core Duo & 1GB RAM - Plex Forums

Så før jeg hadde oppgradert CPU´en hadde jeg først testa den slik den var.
    Takker for tipset. PLEX er lastet ned, installert og står nå og scanner QNAP´en min for å få testet ting mer i morgen.

peram

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Det er ikke noe problem å hente musikk bilder mm fra pc/Itunes til Atv. Det er også en smal sak å avspille ting på pc/Itunes fra Touch.
    Mulig jeg er litt lost her nå men.. men du har sync pc og atv? slik at det ligger en kopi av filene på atv? eller spiller til du bare fra delt musikkbibliotek på pc? Da er det jo kanskje ikke så rart om biblioteket på atv er "tomt".. Bare en tanke ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er litt lost her nå men.. men du har sync pc og atv? slik at det ligger en kopi av filene på atv? eller spiller til du bare fra delt musikkbibliotek på pc? Da er det jo kanskje ikke så rart om biblioteket på atv er "tomt".. Bare en tanke ;-)
    Det er nok jeg som er lost :lol:
    Høres ut som en riktig beskrivelse. Hvordan syncer jeg pc mot Atv? (beklager at jeg er tilbakestående på dette området)
    Uansett synes jeg at remote på Touch burde kunne styre f.eks YouTube avspilling på Atv. Hvis det kun er matriale lagret på Atv som kan styres så er det jo litt magert?
    Lurer også på om en kan skru på Atv fra Touch? Finner det litt underlig at en ikke kan ha alle funksjonene fra fjernkontrollen som funksjoner på remote applikasjonen på Touch.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok jeg som er lost :lol:
    Høres ut som en riktig beskrivelse. Hvordan syncer jeg pc mot Atv? (beklager at jeg er tilbakestående på dette området)
    Uansett synes jeg at remote på Touch burde kunne styre f.eks YouTube avspilling på Atv. Hvis det kun er matriale lagret på Atv som kan styres så er det jo litt magert?
    Lurer også på om en kan skru på Atv fra Touch? Finner det litt underlig at en ikke kan ha alle funksjonene fra fjernkontrollen som funksjoner på remote applikasjonen på Touch.
    Ang. syncing så går du bare inn på valg i tunes og velger apple tv. Der kan du velge automatisk synk. eller tilpasset synk.

De andre tingene du lurer på vet jeg rett og slett ikke om går ann. Har ennå ikke fått fingern ut når det gjelder å skaffe meg en touch eller iphone. Går å drømmer om at Telenor skal begynne med iphone, slik at jeg kan få grini meg til en fra jobben ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    m2ts er Blu-ray format eller AVCHD som kommer fra Panasonic, Sony og noen Canon kameraer (FullHD kamera) . QT må muligens ha et plugin for å spille av dette formatet. Muligens dette.

m2ts formatet kan enkelt konverteres men les nøye før du begynner så kvaliteten ikke forringes.

Lars.

EDIT:
    Hvilke filtyper kan spilles av med MPEG-2-avspillingskomponenten for QuickTime?
    Det er en rekke MPEG-2 filtyper som MPEG-2-avspillingskomponenten for QuickTime kan spille av, inkludert filtypene mpg, mpeg, vob, vro, m2v, m2a og m2s.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette programmet konverterer/kopierer filene dine enkelt og greit til *.mov format. Det gjør ingen ting med oppløsning ect.. så "what you give is what you get"

ClipWrap

F.

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en AppleTv som gave for ca 1 år siden. Siden den gang har den blitt brukt ca 5 ganger. Syntes den er ganske så ubrukelig, eneste jeg kan bruke den til er mp3 og se på trailere. Ganske synd egentlig. Hadde vært perfekt å kunne få leid film på den. Tenkte jeg skulle ha den på kinoen når den er ferdig, bare for å bruke til musikk. Hva med lydkvaliteten på denne? bruker den bare på tv nå, så har ingen formening om lyden er bra eller ei. Støtter den flac osv? Er for lat til å google det

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. syncing så går du bare inn på valg i tunes og velger apple tv. Der kan du velge automatisk synk. eller tilpasset synk.
    Jeg har Itunes ver. 8, det er ingen av steder hvor det står valg. Under "fil", "rediger", "vis" eller noen av de andre

Side 2 av 92 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •