Den store Apple-tråden - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 92 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1828
    Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg løfter og flytter mye på laptoppen min og sitter med den på fanget hele tiden, men har ikke merket noe til de problemene du sikter til kftosberg.
    Min er for øvrig den svarte modellen, men alu modellen burde ikke være noe værre.
    Kanskje du burde sjekke opp dette i tilfelle det skulle være noe feil med ditt eksemplar.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Jeg løfter og flytter mye på laptoppen min og sitter med den på fanget hele tiden, men har ikke merket noe til de problemene du sikter til kftosberg.
    Min er for øvrig den svarte modellen, men alu modellen burde ikke være noe værre.
    Kanskje du burde sjekke opp dette i tilfelle det skulle være noe feil med ditt eksemplar.
    Will do....tomorrow...now sleep...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Noen idé om hvordan det er mulig og få til norsk ordliste(rettskriving). får alle andre språk..
    Mactips » Blog Archive » Norsk stavekontroll i Mac OS X 10.6 Snow Leopard

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud, dette var jo helt fantstisk enkelt. Nå har jeg ikke flere skrive feil på et annet språk? Takk for hjelpen nok engang...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som kan bistå med å slette et programm? Funker ikke på den vanlige måten, og jeg finner det ikke noe sted på HDD´n..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som kan bistå med å slette et programm? Funker ikke på den vanlige måten, og jeg finner det ikke noe sted på HDD´n..
    Hva heter programmet? Kan være at det ligger i Systemvalg, eller som plug-in et eller annet sted.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Hva heter programmet? Kan være at det ligger i Systemvalg, eller som plug-in et eller annet sted.

prog. heter Memeo Lifeagent. Det er et backup programm for WD ekst. hdd. finner det ikke i Finder eller noe annet sted, det ligger bare som et ikon på den øverste linja. der hvor klokka, batteri levetid osv osv. står. får ikke fjernet det...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prog. heter Memeo Lifeagent. Det er et backup programm for WD ekst. hdd. finner det ikke i Finder eller noe annet sted, det ligger bare som et ikon på den øverste linja. der hvor klokka, batteri levetid osv osv. står. får ikke fjernet det...
    Sånt som dukker opp der, finner du gjerne som et kontrollpanel i Systemvalg.

Sjekk på installeringsdisken (eller disk-imaget) om det finnes et avinstalleringsprogram -- hvis ikke, burde det være nok å "høyreklikke" på programikonet i Systemvalg, og velge "Fjern..." fra menyen som dukker opp.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånt som dukker opp der, finner du gjerne som et kontrollpanel i Systemvalg.

Sjekk på installeringsdisken (eller disk-imaget) om det finnes et avinstalleringsprogram -- hvis ikke, burde det være nok å "høyreklikke" på programikonet i Systemvalg, og velge "Fjern..." fra menyen som dukker opp.
    kontrollpanel.....what....ikke sett...har ikke noe som heter det engang. trur jeg da...hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kontrollpanel.....what....ikke sett...har ikke noe som heter det engang. trur jeg da...hehe
    Systemvalg (i Dock'en, eller til venstre i eplemenyen øverst på skjermen.

Nederste felt i vinduet inneholder kontrollpaneler for tredjeparts systemutvidelser. Fjernes med "høyreklikk"/"tofingerklikk"/alt+klikk.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ]
    Systemvalg (i Dock'en, eller til venstre i eplemenyen øverst på skjermen.

Nederste felt i vinduet inneholder kontrollpaneler for tredjeparts systemutvidelser. Fjernes med "høyreklikk"/"tofingerklikk"/alt+klikk.
    Det ligger ikke der.

[ATTACH]66667[/ATTACH

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger ikke der.
    Burde det, siden den har saker og ting i linjen øverst på skjermen.

Og du er sikker på at den ikke ligger i Programmer-mappen -- f.eks. i en mappe med navnet til produsenten, eller evt disken det (kanskje) ble levert sammen med?

Dette virker som noe man ikke burde installere i utgangspunkt, fordi programmererne ikke har fulgt vanlig skikk og bruk for Mac-programvare...

Om du finner programmet, og det ikke har et avinstalleringsprogram, bør du bruke AppZapper, AppCleaner e.l. til å slette det med, så du er sikker på at alle relaterte filer forsvinner. Ellers risikerer du at saker og ting ligger igjen i systemet, og kan forårsake rot (kanskje ikke nå, men etter neste systemoppgradering).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde det, siden den har saker og ting i linjen øverst på skjermen.

Og du er sikker på at den ikke ligger i Programmer-mappen -- f.eks. i en mappe med navnet til produsenten, eller evt disken det (kanskje) ble levert sammen med?

Dette virker som noe man ikke burde installere i utgangspunkt, fordi programmererne ikke har fulgt vanlig skikk og bruk for Mac-programvare...

Om du finner programmet, og det ikke har et avinstalleringsprogram, bør du bruke AppZapper, AppCleaner e.l. til å slette det med, så du er sikker på at alle relaterte filer forsvinner. Ellers risikerer du at saker og ting ligger igjen i systemet, og kan forårsake rot (kanskje ikke nå, men etter neste systemoppgradering).
    det er jo et program som følger med WD ekstern HDD for mac, så det er jo litt rart at det ikke virker som det skal. Finner det ikke i det hele tatt på maskina. utrolig kjipt. hjelper det kanskje om jeg installerer OS på nytt?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo et program som følger med WD ekstern HDD for mac, så det er jo litt rart at det ikke virker som det skal. Finner det ikke i det hele tatt på maskina. utrolig kjipt. hjelper det kanskje om jeg installerer OS på nytt?
    Sikker på du ikke har en mappe som heter "WD Anywhere Backup" eller noe sånt i program mappa de?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hjelper det kanskje om jeg installerer OS på nytt?
    Nei. Det er noe du kan glemme på Mac -- om ikke disken er ødelagt.

Forsøk heller å installere programmet på nytt. Kanskje noe gikk galt ved installasjonen -- og/eller at det dukker opp en avinstalleringsmulighet.

Bundling med maskinvare er ingen garanti for kvalitet -- selv ikke når produsenten heter Western Digital. Tror ikke jeg bruker noe bundlet programvare selv -- har prøvd litt av hvert, men har aldri funnet noe som er bedre enn de funksjonene og driverne som ligger innebygd i Mac OS X.

Det finnes vel heller ikke noe backup-program som danker ut Time Machine.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Det er noe du kan glemme på Mac -- om ikke disken er ødelagt.

Forsøk heller å installere programmet på nytt. Kanskje noe gikk galt ved installasjonen -- og/eller at det dukker opp en avinstalleringsmulighet.
    Morsom teori dette. Nå har jeg 2 JÆ... ikoner hengende oppe. Og det funket ikke med Appcleaner for og fjerne det.

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, hva med Systemvalg -> Kontoer -> Påloggingsobjekter?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter MYE GOOOOOGLING, så fant jeg ut av det. Måtte installere det på nytt, og lete febrilsk etter uninstaller. Så gikk det gitt..

TUSEN TAKK FOR FANTASTISK HJELP

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom teori dette. Nå har jeg 2 JÆ... ikoner hengende oppe. Og det funket ikke med Appcleaner for og fjerne det.
    Må være noe alvorlig gærnt med det programmet. Det skal ikke være mulig å installere flere utgaver av samme program.

Er det noen form for meny knyttet til ikonene?

Du er uansett nødt til å finne ut hvor det har lagt filene sine. Programfiler skal ligger i mappen "Programmer"; systemtillegg/kontrollpaneler skal være tilgjengelige gjennom Systemvalg. Husk at programvare som er levert av en maskinvareprodusent kan ligge i mapper med navn på maskinvareprodusent eller -modell.

Først og fremst: Begynn ikke å rote med Mac OS. Det er ikke der feilen ligger.

Kjør Diskverktøy og reparer eventuelle feil i filsystemet (du må starte Mac'en fra installasjonsdisken, eller en annen disk med startsystem og Diskverktøy).

Start Mac'en på vanlig måte, og kjør Onyx (pass på hvilke bokser som er merket, slik at du ikke sletter noe du ikke vil slette). Omstart.

Let manuelt etter filer som kan ha med det forj**lige programmet å gjøre. Steder å lete er:

Harddisk > Programmer

Harddisk > Programmer > Verktøy

Harddisk > Bibliotek > Mappe eller filer med navn på program eller diskprodusent.

Slett evt hele mappen -- om det er noe som trengs til andre programmer, vil en ny mappe bli opprettet automatisk.

Harddisk > Bibliotek > Application Support > Som ovenfor

Harddisk > Bibliotek > PreferencePans > Som ovenfor. Her burde kontrollpaneler ligge

Om du finner noe, bruk gjerne AppZapper/AppCleaner for å se om det dukker opp relaterte filer.

Om du finner noe og fjerner det, skader det ikke å kjøre Onyx en gang til, for å være sikker på at gammelt rask er borte.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs jammen ikke om jeg må konvertere til eplemann jeg også nå når den nye iphonen kommer,! den ser unektelig lekker ut og jeg gleder meg til å lese de første testene av den.

Side 17 av 92 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •