Den store Apple-tråden - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 92 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1828
    Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja det er ikke noe sjakktrekk nei.
    Eiere av bærbare maskiner bør vite bedre egentlig...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte du nye orginalbatteri da du byttet eller prøvde du en billig utgave?

Jeg ser at de ligger på 1200kr i norge nå, men man kan få uorginale som koster ca 200kr inkl. frakt på ebay.

Vurderer å prøve et sånt billig et etterhvert.
    Tror ikke jeg kommer til å ha denne så mye mer enn et år til før jeg får lyst til å oppgradere til alu.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Og en siste ting. Batterikapasiteten er herlig. De skryter av 10 timer, men det må da bare være når maskinen "ikke" blir bruk. Eller tar det litt tid før bateriet yter maks mtp. at den er helt ny?
    Hei, på min MBP så ble batteriet betydelig bedre de første 2 månedene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Kjøpte du nye orginalbatteri da du byttet eller prøvde du en billig utgave?
    Jeg kjøper originalbatteri; helst i Norge.

Det siste for å få reklamasjonsrett (selv om den er kortere for batterier enn for annet utstyr); det første pga kvalitet.

Kort sagt vet man ingenting om kvaliteten på billigbatterier. I verste fall er slike batterier av klart dårligere kvalitet enn originalen. I beste fall er det "overskudd" fra godkjent produksjon -- men i så fall vil det være så som så med kvalitetskontrollen. "Piratkopier" kan til og med være "originalvarer" som har feilet i kvalitetstest...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo bare bedre og bedre. For en utrolig digg maskin. Fantastiske taster, enkel å bruke. Det er rett og slett et sexy stykke teknologi... Jeg er freslt. Neste innkjøp, blir enten en time capsule og en airport eller en airport og en airport extreme. Liker løsningen hvor du kan koble til en ekstern hdd og streame fra denne.
    Må bare si at jeg er overrasket hvorfor Apple gjør ting så veldig enkelt, og at ingen andre produsenter tenker på dette.

Og en siste ting. Batterikapasiteten er herlig. De skryter av 10 timer, men det må da bare være når maskinen "ikke" blir bruk. Eller tar det litt tid før bateriet yter maks mtp. at den er helt ny?
    Nå går du hen og tar på en Acer 5810, Dell Latitude eller kanskje en HP, jeg garanterer du vil bli skremt til døde....

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Nå går du hen og tar på en Acer 5810, Dell Latitude eller kanskje en HP, jeg garanterer du vil bli skremt til døde....
    Det er helt sikkert fantastiske maskiner det også. Men jeg kan ikke annet enn å forelske meg hodestups i denne  maskinen. Jeg digger den. Og jeg har hatt endel pcer, men aldri kjent maken til dette tastaturet.. Akkurat passe mellomrom mellom tastene. Det bare popper opp med positive ting etterhvert som jeg fingrer på den.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som vet om quicktime kan avspille .avi filer? Og da ev. hvordan...

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som vet om quicktime kan avspille .avi filer? Og da ev. hvordan...
    Legg inn denne codec pakka her: Perian - The swiss-army knife of QuickTime® components

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Tusen takk for hjelpen. Men hvor eksakt skal denne codec pakka ligge? Skal den ligge i en mappa sammen med quicktime, eller skal den bare installerers?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal installeres, og så legger den seg i "Systemvalg"

Last ned og dobbeltklikk så ordner Perian resten.

" Installation: Open the disk image and double click the Perian.prefPane icon. "

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Den skal installeres, og så legger den seg i "Systemvalg"

Last ned og dobbeltklikk så ordner Perian resten.
    det fulgte med en readme fil, så jeg fikk det faktisk til. Nå virker alt som det skal.. Betyr det da, at jeg egentlig ikke trenger vlc media player?
    Man får kanskje ikke en app på iphone enda, som kan styre QT? Og hvordan får jeg norsk stavekontroll? Har alle andre vcalg enn norsk..skjønner ikke det.

JADA...jeg er ny mac bruker...

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har Perian installert så trenger du vel strengt tatt ikke VLC for å kunne apille av de fleste formater, men det kan jo alltid være kjekt å ha begge deler i tilfelle ulvefelle

Forøvrig så kan VLC også spille av de fleste lydformater, inklusive FLAC, noe QT ikke gjør uten videre såvidt meg bekjent.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr det da, at jeg egentlig ikke trenger vlc media player?
    Vel.....du trenger egentlig ikke VLCplayer, men jeg vil likevel anbefale at du installerer det. Kjekt å ha vettu :wink:
    Den er mye bedre på wmv filer enn quicktime med flip4mac, fordi flip4mac bruker en evighet på å konvertere filene.

Du kan teste selv ved å åpne en wmv fil i quicktime og prøve å hoppe til midten av filmen.
    Det går ikke med mindre du venter i 10 minutter eller noe.
    Det er selvfølgelig ikke noe problem hvis du har tenkt å se hele filmen fra start til slutt.
    Men "blåfilmer" i wmv format f.eks., som ingen gidder å se starten på....da er det kjekt med VLC!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått brukt denne MBP 13" en liten stund. Og jeg må si at alt sto til forventningene.. En fantastisk maskin.. Men 1 ting har jeg lagt merke til. Når jeg setter den fra meg, løfter den, flytter på den osv. så kommer det en liten lyd fra høyre side av maskinen. Vedlegg 66145Og sånn det ser ut for meg, så er det hdd. Bildet er av en macbook, men jeg har en macbook pro. Er det en annen oppbyggning på pro maskinen, eller er det mest sansynlig at det er hdd som lager ulyd ved bevegelse?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MBPro har en innebygget bevegelsessensor (noe alá samme type som i iPhone/iPod touch) som slår av hdd ved "kraftige" bevegelser. Dette er en funksjon for å beskytte data hvis maskinen skulle f.eks falle i bakken e.l.
    Det høres ut som det er dette du opplever. På min maskin merker jeg dette ganske sjelden, men kanskje du er litt mer hardhendt med maskinen enn meg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    MBPro har en innebygget bevegelsessensor (noe alá samme type som i iPhone/iPod touch) som slår av hdd ved "kraftige" bevegelser. Dette er en funksjon for å beskytte data hvis maskinen skulle f.eks falle i bakken e.l.
    I såfall er det et forvarsel om at harddisken din kan få et kort liv.

Etter boka skal man aldri flytte/bevege en bærbar datamaskin før disken er gått i dvale.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Vel.....du trenger egentlig ikke VLCplayer, men jeg vil likevel anbefale at du installerer det. Kjekt å ha vettu
    Det finnes en og annen funksjon det er vanskelig å dekke ellers. Men VCL er et makkverk i alle fall ikke jeg bruker om jeg ikke er helt nødt.

Har forøvrig etterhvert lært å unngå crappy filformater fra tvilsomme kilder...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    I såfall er det et forvarsel om at harddisken din kan få et kort liv.

Etter boka skal man aldri flytte/bevege en bærbar datamaskin før disken er gått i dvale.
    Så med andre ord...en Macbook "laptop" burde egetnlig hete "tabletop"
    Er dette virkelig en så finfølende maskin, at den ikke er beregnet på å ha på fanget? Kan ikke si at jeg herjer med den. Bare løfter den. Og til meg og være, så er jeg mer enn bare litt forsiktig med den. En macbook pro er en investering, ikke et kjøp som er lite tenkt igjennom.. Dette koster jo fader meg HEROIN!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette virkelig en så finfølende maskin, at den ikke er beregnet på å ha på fanget?
    Harddisker er følsomme saker. Jeg har hatt stasjonære harddisker gående i 10 år og mer -- mens bærbare disker bare holder en brøkdel av den tiden.

Bærbare datamaskiner har veldig mye høyere feilprosent enn stasjonære -- og det skyldes nok først og fremst disken. Kanskje dette er grunnen til at forskjellen i antall reklamasjonssaker mellom Mac og PC er mindre på bærbare enn på stasjonære maskiner -- diskene er jo de samme på begge plattformer.

Beskyttelsesmekanismen i MBP hjelper en del -- men det er dumt å tro at den gjør disken udødelig.

De som liker å slenge laptop'en rundt, får bare glede seg til SSD-diskene blir store og billige nok...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    De som liker å slenge laptop'en rundt, får bare glede seg til SSD-diskene blir store og billige nok...
    sant sant Fahnsen..ikke får du det til MBP 13" heller...enda...Og kanskje med tiden, så er det mulig å bytte ut den som står i med en SSD til en litt rimeligere penge.

Noen idé om hvordan det er mulig og få til norsk ordliste(rettskriving). får alle andre språk..

Side 16 av 92 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •