Den store Apple-tråden - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 92 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1828
    Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om nedlastning skulle forekommet. Hvilket programm bruker dere? Prøver utorrent, men her er det seriøs treg nedlastning.. Hva kan dette komme av da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xtorrent er bra. Kan søke og laste ned i ett program.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Om nedlastning skulle forekommet. Hvilket programm bruker dere? Prøver utorrent, men her er det seriøs treg nedlastning.. Hva kan dette komme av da?
    Det finnes mange tips til torrent-oppsett på Mac1.

Selv har jeg faktisk aldri giddet å sette meg inn i det -- føler meg hensatt til en datateknologisk stenalder med primitive grensesnitt og fikling og knoting jeg ikke lenger har tålmodighet til... For ikke å nevne filformater fra H*****e...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om programmet viser noe form for error nede på linjen i programmet.
    Det kan hende den viser ett kryss eller en gul trekant. Ikke alltid koblingen er i orden når det gjelder Utorrent. Denne må du enten ta manuelt, eller feilsøke problemet inne i utorrent.
    Hadde samme problemet som deg.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg brukt den konstant siden jeg skrev det første innlegget. Lastet inn en haug med gb og prøvd div. programmer. Og jeg kan ikke kjenne at den er noe annet enn luinken. Kjente på den maskina som stod på PageOne i tønsberg, som står på konstant. Ikke noe annet enn lunken den heller...
    En fantastisk maskin rett og slett.
    Men dette er jo bare "tomgang" for en mac tough :P
    Du kanke teste noen heavy programmer? Evt spill.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utorrent er ikke ferdig utviklet for mac.
    Om det går tregt eller raskt avhenger jo av antallet seedere.

Selv bruker jeg Transmission.
    Veldig enkelt og greit program.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker utorrent på min mac og den makser 10mbit linja mi iaffal

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sukk! Var innom Apple Store i New York på Mandag og kikka. Mye kaos der kan man si, men jeg spurte en representant hvorfor ikke noen av laptopene kom med nr tast på siden. Etter at han hadde konferert med noen andre på bygget så svarte de at det var det ingen som hadde bruk for, og hadde de det så brukte man å koble til et eksternt tastatur. Sukk! WTF!

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Sukk! Var innom Apple Store i New York på Mandag og kikka. Mye kaos der kan man si, men jeg spurte en representant hvorfor ikke noen av laptopene kom med nr tast på siden. Etter at han hadde konferert med noen andre på bygget så svarte de at det var det ingen som hadde bruk for, og hadde de det så brukte man å koble til et eksternt tastatur. Sukk! WTF!
    På min MBP Alu (altså den som har et par år på baken) har jeg talltastatur, da ved hjelp av "fn" tasten. Pussig at de har fjernet dette.. bruker det masse. Stort sett til regninger men.. så om regningene forsvinner er det helt greit for meg at talltastaturet er borte for godt :roll:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    ganske enkelt genialt...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    det var det ingen som hadde bruk for, og hadde de det så brukte man å koble til et eksternt tastatur.
    Mac er ikke revisorenes førstevalg, for å si det sånn...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo bare bedre og bedre. For en utrolig digg maskin. Fantastiske taster, enkel å bruke. Det er rett og slett et sexy stykke teknologi... Jeg er freslt. Neste innkjøp, blir enten en time capsule og en airport eller en airport og en airport extreme. Liker løsningen hvor du kan koble til en ekstern hdd og streame fra denne.
    Må bare si at jeg er overrasket hvorfor Apple gjør ting så veldig enkelt, og at ingen andre produsenter tenker på dette.

Og en siste ting. Batterikapasiteten er herlig. De skryter av 10 timer, men det må da bare være når maskinen "ikke" blir bruk. Eller tar det litt tid før bateriet yter maks mtp. at den er helt ny?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skryter av 10 timer, men det må da bare være når maskinen "ikke" blir bruk.
    Maks batteritid oppgis typisk ved minimal belastning.

Problemet er bare at noen av de mest dagligdagse programmene er blant de mest krevende. Nettleser, f.eks. Ikke sjans på maks batteritid med en sånn kjørende...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje ved bruk av kalkulator, så oppnår jeg den batteri tiden.

hva med opplading av batteriet... kan laderen stå i til enhver tid når den er hjemme, eller skal det lades ut meg jevne mellomrom?
    Batteriet på min gamle pc var oppgitt til å vare i 4 timer, men uten laderen i, så kunne jeg være heldig å få brukt den i 30 minutter.. vil jo ikke at det skal skje med denne å.

er det noen regler der når det kommer til opplading og tømming av batteriet. For lengt mulig levetid tenker jeg på...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje ved bruk av kalkulator, så oppnår jeg den batteri tiden.

hva med opplading av batteriet... kan laderen stå i til enhver tid når den er hjemme, eller skal det lades ut meg jevne mellomrom?
    Batteriet på min gamle pc var oppgitt til å vare i 4 timer, men uten laderen i, så kunne jeg være heldig å få brukt den i 30 minutter.. vil jo ikke at det skal skje med denne å.

er det noen regler der når det kommer til opplading og tømming av batteriet. For lengt mulig levetid tenker jeg på...
    Hvis du har laderen i nærheten kan du bare ha den tilkoblet.
    Batteriet tar ikke skade av å ikke brukes for å si det sånn.
    Jeg bruker batteriet en del når jeg er ute og reiser, og har ikke merket antydning til at batteritiden har blitt noe dårligere.
    Denne typen batteri skal visst ikke lades helt ut.
    Vet ikke helt hvorfor, men det er noe med at hvis det tømmes helt kan det bli problematisk å lade det helt opp igjen...noe i den dur...
    Uansett så vil du få varsel om å koble til lader når det er 20% igjen av batteriet. Hvis du ikke er til stede vil maskinen gå i dvale, og til slutt slå seg av før batteriet er helt tomt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne typen batteri skal visst ikke lades helt ut.
    Vet ikke helt hvorfor, men det er noe med at hvis det tømmes helt kan det bli problematisk å lade det helt opp igjen...
    I gamle dager måtte batterier lades helt ut og lades opp igjen, om ikke levetiden skulle bli redusert. Batteriene idag skal imidlertid tåle "smålading".

Men fortsatt er det vel sånn, at batterier er forbruksvare. En bærbar Mac kan holde i mange år -- men batteriet og harddisk må gjerne byttes flere ganger iløpet av levetiden.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    I gamle dager måtte batterier lades helt ut og lades opp igjen, om ikke levetiden skulle bli redusert. Batteriene idag skal imidlertid tåle "smålading".

Men fortsatt er det vel sånn, at batterier er forbruksvare. En bærbar Mac kan holde i mange år -- men batteriet og harddisk må gjerne byttes flere ganger iløpet av levetiden.
    Stemmer det.
    Har byttet harddisk på min da jeg mistenkte at den begynte å bli dårlig.
    Men batteriet har jeg ennå ikke byttet, men ser at det kanskje begynner å bli på tide snart.
    Tilstanden på batteriet har gått fra "Normalt" til "Bytt ut snart".
    Har ikke merket noe til at betteriet har blitt dårligere, men det indikerer at ladekapasiteten til batteriet ikke er helt på topp lenger.
    Min MacBook er over 3 år nå, antagelig snart 4, men jeg regner med jeg kan ha batteriet en stund til.
    Får vel ta en batterikalibrering å se om det kan hjelpe litt.
    Har faktisk ikke gjort det mer enn en gang....og det anbefales at det gjøres ca en gang i måneden...hmm.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min MacBook er over 3 år nå, antagelig snart 4, men jeg regner med jeg kan ha batteriet en stund til.
    Da har du vært heldig! Både mitt om min kones MBP-batteri holdt såvidt over 2 år.

Får vel ta en batterikalibrering å se om det kan hjelpe litt.
    Såvidt jeg har forstått, gjør det ingenting fra eller til for batteriet -- men det resetter målingen av batterikapasitet, slik at målingen blir mer presis.

Harddisker holder lenger enn batterier ved forsiktig bruk -- men de færreste behandler en bærbar datamaskin forsiktig...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du vært heldig! Både mitt om min kones MBP-batteri holdt såvidt over 2 år.
    Oi, ikke mer Kanskje jeg har vært heldig :razz:
    Vel...2år er vel ikke "stryk" det heller da egentlig, det er vel heller normalt sikkert.
    Men en kompis av meg kjøpte seg samme macbook (13") kort tid etter meg, og han har heller ikke byttet batteri enda.

Såvidt jeg har forstått, gjør det ingenting fra eller til for batteriet -- men det resetter målingen av batterikapasitet, slik at målingen blir mer presis.

Harddisker holder lenger enn batterier ved forsiktig bruk -- men de færreste behandler en bærbar datamaskin forsiktig...
    Har alltid vært bevisst på å være forsiktig med min.
    Men på en annen side har nok maskina fått mye juling likevel, siden den har vært mye på reise.
    Mye vibrasjoner fra fly osv...og i perioder vert inn og ut av veske flere ganger pr dag.
    En fint behandlet laptop er vel en laptop som hovedsaklig blir brukt som en stasjonær maskin.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fint behandlet laptop er vel en laptop som hovedsaklig blir brukt som en stasjonær maskin.
    Kan man vel si.

Men når mange aldri slå maskinen av, men bærer den rundt i dvale, pakker den sammen før disken har sluttet å spinne etc, ber de i alle fall om trøbbel.

Side 15 av 92 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •