Den store Apple-tråden - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 92 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1828
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Musikk i flere soner, dvs forskjellig musikk på soverom og stue, hvordan løser man det med kun Appleutstyr?
    Med kun Appleutstyr (iTunes og AppleTV og/eller Apple Express; du er i mål allerede...via eksterne høyttalere i iTunes. Alle trådløse klienter dukker der opp som "ekstern høyttaler". Du kan velge å spille musikk til hver enkelt, eller streame samme stream til flere av de trådløse klientene...

Dette krever ikke Airfoil, men dersom du vil distribuere en lydstrøm (f.eks. Spotify) så er Airfoil et svært enkelt og stabilt alternativ til de trådlløse klientene utenom iTunes.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Med kun Appleutstyr (iTunes og AppleTV og/eller Apple Express; du er i mål allerede...via eksterne høyttalere i iTunes. Alle trådløse klienter dukker der opp som "ekstern høyttaler". Du kan velge å spille musikk til hver enkelt, eller streame samme stream til flere av de trådløse klientene...

Dette krever ikke Airfoil, men dersom du vil distribuere en lydstrøm (f.eks. Spotify) så er Airfoil et svært enkelt og stabilt alternativ til de trådlløse klientene utenom iTunes.
    Du sier man kan velge å spille musikk til hver enkelt, mener du da samtidig? Trodde ikke en kjørende Itunes versjon kunne streame mer enn ett signal?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier man kan velge å spille musikk til hver enkelt, mener du da samtidig? Trodde ikke en kjørende Itunes versjon kunne streame mer enn ett signal?
    Tiger har rett. Gjorde dette selv på en fest da vi skulle spille samme musikk fra en maskin med itunes på to forskjellige anlegg i to forskjellige rom. Brukte da to stk airport express

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Tiger har rett. Gjorde dette selv på en fest da vi skulle spille samme musikk fra en maskin med itunes på to forskjellige anlegg i to forskjellige rom. Brukte da to stk airport express
    Ingenting er jo bedre enn det. Dett eblir jo bare bedre og bedre..

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enIpod Touch, kan jeg få digitalt signal ut fra den ? Tenkte jeg skulle bruke den for å spille av spotify og ta det digitalt ut fra Touch og rett i en dac.
    Finnes det noen fin løsning for dette ?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Jeg har enIpod Touch, kan jeg få digitalt signal ut fra den ? Tenkte jeg skulle bruke den for å spille av spotify og ta det digitalt ut fra Touch og rett i en dac.
    Finnes det noen fin løsning for dette ?
    En av de få (om ikke den eneste) ipod dockene jeg har funnet med digial ut er Wadia
    Men om den fungerer med Spotify vet jeg ikke.. så jeg ville iallefall gjort litt research, da docken koster et par tusen kroner :-?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er minst to andre tråder om digitalt signal fra iPod akkurat nå.

Onkyo og Wadia er de to alternativene.

Det finnes en Spotify-app for iPhone/iPod Touch. Hvor bra den fungerer, vet jeg ikke.

Om det er verdt pengene å kjøpe en digital dock (pluss DAC) for å spille noe annet enn høykvalitets lydfiler, er imidlertid et spørsmål. For gratis-versjonen av Spotify vil jeg i alle fall si at det er bortkastede penger.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan jeg sette opp to maskiner til å dele samme plex library?
    Har forsøkt å bare dele HD´er på den ene maskinen, og ha to plex library, men jeg er ikke fornøyd med løsningen.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott jeg får sjekke ut de docking'ene litt. Jeg bruker nå pc med Spotify og usb inn til dac, men synes pc'en blir for upraktisk og stor til denne bruken.
    Jeg har spotify på Touch'en også, så tenkte det hadde vært mere praktisk størrelse. Jeg har Spotify Premium, så lyden er ganske så bra. Ivertfall bra nokk for å utforske ny musikk :-D

Men kunne egentlig tenkt meg kun en kabel, siden blir litt upraktisk å sitte med en docking i fanget for å styre musikken 8)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Hvordan kan jeg sette opp to maskiner til å dele samme plex library?
    Har forsøkt å bare dele HD´er på den ene maskinen, og ha to plex library, men jeg er ikke fornøyd med løsningen.
    Slik Plex er idag ligger biblioteket lokal på maskinen, så da er løsningen slik du gjør nå. Men de er igang med en ny versjon, der hele biblioteket kan bli delt mellom flere klienter. Du kan lese litt om det her
    Slik jeg skjønner det, skal man kunne begynne å se en film fra f.eks stuen og forsette der du slapp på soverommet. Dette er noe jeg har ventet på selv. Lover bra :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Slik Plex er idag ligger biblioteket lokal på maskinen, så da er løsningen slik du gjør nå. Men de er igang med en ny versjon, der hele biblioteket kan bli delt mellom flere klienter. Du kan lese litt om det her
    Slik jeg skjønner det, skal man kunne begynne å se en film fra f.eks stuen og forsette der du slapp på soverommet. Dette er noe jeg har ventet på selv. Lover bra :-)
    Wow! Det høres kjempebra ut! Gleder meg!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes her en egen trår for Plex, eller blir problemstillinger tatt i denne tråden?

Jeg sliter litt med formatet når jeg kobler til min panasonic plasma. Dersom jeg starter plex når tven er koblet til, så blir bildeformatet helt feil.

Irriterende, og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å lete en gang.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevnt mange ganger før, men en "god" ting kan vel ikke nevnes for ofte. Panasonicen din støtter ikke datasignal (eller pixelmapping). For å rette på det må du installere f.eks. SwitchResX. Alternativt kan du kjøre med overscan som nå og justere bildet (bredde, høyde og plassering) via Video Settings i Plex. Enkelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av myrlas
    Finnes her en egen trår for Plex, eller blir problemstillinger tatt i denne tråden?

Jeg sliter litt med formatet når jeg kobler til min panasonic plasma. Dersom jeg starter plex når tven er koblet til, så blir bildeformatet helt feil.

Irriterende, og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å lete en gang.
    Det finnes ingen tråd for dette. Hvorfor ikke starte en generel "Plex media center - teknisk tråd"? Jeg har også savnet en sånn tråd tidligere.... Dette forumet burde virkelig ha det.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple? JåleMac. Fanboys. Her er en to you:

-iphone-png

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg akkurat mottatt min nye 13" MBP og etter kun kort tid var jeg oppe og gikk med musikk via Itunes og Airfoil til en airport express. Særdeles enkelt, og får jo ikke mindre lyst på en Mac mini og komplet Applefisering av heimen...

Men, et lite problem som dukket opp i går: Airport expressen kommer og går i "synlighet", dvs den dukker ikke alltid opp som valg i Itunes eller Airfoil. Den lyser konstant grønn hele tiden. Noen som har en forklaring? Den er ikke plassert langt unna.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Airport expressen kommer og går i "synlighet", dvs den dukker ikke alltid opp som valg i Itunes eller Airfoil. Den lyser konstant grønn hele tiden. Noen som har en forklaring? Den er ikke plassert langt unna.
    Har opplevd det samme, og er rimelig sikker på at det skyldes forstyrrelser.

Sjekk at du ikke konkurrer med naboen om kanal, at du (eller naboen) ikke har andre RF-dingser som konkurrerer om 2,4kHz-båndet, og at det ikke står en mikrobølgeovn i nærheten. Uten at jeg har fått det bekreftet, har jeg en mistanke om at billedrørs-TV i nærheten av nettverksdingser også kan skape problemer.

Bygningsmessige forhold kan også skape problemer -- men da er det helst en vegg imellom.

Dersom innstillingene er korrekte, er det ofte ikke mye som skal til for å løse problemet -- bare noen få centimeters flytting av utstyr kan være nok til å eliminere det.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en pc bruker med Iphone, så har jeg virkelig begynt å skjønne at Mac er veien å gå... Eller... Det er mer tiltalende en dette pc greiene. Det virker mer forseg gjort og et mer komplett produkt. Kanskje tilogmed mer brukervennlig når man har fått satt seg inn i det... Kanskje en smaks sak også igrunn..

Men... Jeg ønsker å kjøpe meg en Mac.. En bærbar for min del..

Men hva skal jeg velge..
    Og hva er egentlig forskjellen på MAC og PC..
    Og ikke minst..Hva er det jeg ikke kan på MAC som jeg kan på en PC og mottsatt...

Kan noen hjelpe meg med dette?

Det er jo x antall modeller der ute.. Så for en nybegynnende Apple elsker, så er det en jungel.

Takker for alle svar som tikker inn etterhvert.

Side 13 av 92 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •