Den store Apple-tråden - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 92 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1828
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter en del overtalelse gikk kona over fra diverse laptops med Windows (Vista og XP) til en MacBook. Siden den gang har jeg ikke hørt "Kjære. Noe er galt her. Kan du se på det?".

Eneste programmet som jeg har slitt med i det siste her hjemme er Microsoft Messenger 7 på Mac (datteras MacBook). Jeg kommer til å avinstallere det og legge inn Audium.

Mac er utrolig stabilt.

Sitter her på påskefjellet uten tilgang til trådløse nett og surfer via iPhone. Fungerer utmerket.

Newcomer mephisto sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som tenker på iPad?

Relatert til "artige dingser fra Apple", men ikke så mye til AV:

Apple iPad (en iPod touch med 10" skjerm) slippes i USA i morgen, og kommer antagelig til Europa om en måneds tid.

De første anmeldelsene er kommet, og det ser bra ut:
    iPad Mega Meta Review: Works Great - Gizmodo

En del applikasjoner er allerede sluppet:
    Gizmodo: Essential iPad Apps
    Wired: 10 Apps We’re Excited to Try on iPad Launch Day

Jeg vil ha en - med mindre Apple Norge legger prisene helt hinsides amerikanske priser.

iPhone/iPod touch var (er) genial, og med 10" skjerm kan en iPad nesten erstatte en laptop for mitt vedkommende.

Hva med dere, noen som har planer om å skaffe en iPad?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mephisto
    med mindre Apple Norge legger prisene helt hinsides amerikanske priser.
    Prisene i Norge har vært mer eller mindre identiske med resten av Europa (og dermed relativt mye lavere, lønnsnivået tatt i betraktning) siden Apple Store kom på banen.

Men som tilfellet er med all elektronikk, er prisene lavere i opphavslandet enn andre steder...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iPad tror jeg ganske sikkert jeg ikke kommer til å anskaffe i nåværende form. Sikkert jeg som er kjedelig, men jeg ser ikke bruksverdien utover de produkter Apple tilbyr i dag. Har sagt det før, og kan si det igjen; en iPad med OSX er noe jeg ville vurdert (dvs. en ekte tablet). Men, en iPad med samme software (tilnærmelsesvis) som en iPhone / iPod ... skjønner ikke gevinsten.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    iPad tror jeg ganske sikkert jeg ikke kommer til å anskaffe i nåværende form. Sikkert jeg som er kjedelig, men jeg ser ikke bruksverdien utover de produkter Apple tilbyr i dag. Har sagt det før, og kan si det igjen; en iPad med OSX er noe jeg ville vurdert (dvs. en ekte tablet). Men, en iPad med samme software (tilnærmelsesvis) som en iPhone / iPod ... skjønner ikke gevinsten.
    Enig.

"Problemet" er bare, at når Apple lanserer et nytt produkt, viser det seg som regel at det kan brukes på måter få hadde tenkt på før produktet kom...

Newcomer mephisto sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    jeg ser ikke bruksverdien utover de produkter Apple tilbyr i dag
    Greit nok, det vil være individuelt.

For meg er det nesten en no-brainer: I dag drasser jeg rundt på en laptop stort sett overalt. En iPad ser ut som den kan gjøre det jeg trenger med tredjeparten av vekten (~700 gram) og dobbelt så lang batterilevetid (~10 timer).

Jeg tenker jeg forfremmer (eller degraderer) laptopen til desktop og kan klare meg med en iPad når jeg er på farten.
    Her er en anmelder som tenker i samme baner: TechCrunch iPad Review

I forhold til en laptop sparer jeg vekt.
    I forhold til en iPhone/iPod kan jeg gjøre mye mer - en iPod kan ikke erstatte laptopen min, men en iPad ser ut som den kan.
    I forhold til en mini-PC/netbook får jeg mer brukervennlighet.
    Så kommer underholdningsverdien og eventuelle nye applikasjoner som ekstra bonus.

Men om iPad kommer til å starte en ny æra innen data, som noen skal ha det til (Wired: One Small Step for Tablets, One Giant Leap for Personal Computers), har jeg foreløpig ingen formening om

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første norske review; iPad lever opp til hypen - DN.no

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt spørsmål, men vil en iPAD kunne "stå" - at den kan brukes som skjerm for å se en film uten å måtte ha den på fanget?
    Eller må det kjøpes en stand/dock?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha en dock eller et etui som kan foldes

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Du må ha en dock eller et etui som kan foldes
    da blir det noe som dette da:

Apple iPad keyboard dock (photos) - CNET Reviews (flere bilder der)

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og det er også en mindre dock uten tastatur. I tillegg finnes det et sort etui som kan foldes slik at skjermen kan stå andre veien også.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Ja, og det er også en mindre dock uten tastatur. I tillegg finnes det et sort etui som kan foldes slik at skjermen kan stå andre veien også.
    OK, har sett den ja

Men er det virkelig mulig at Apple har klart å lansere et produkt i 2010 hvor man ikke kan multitaske mellom safari og itunes, f.eks?

Det virker slik i omtalene.....

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja... Den er laget for menn...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    OK, har sett den ja

Men er det virkelig mulig at Apple har klart å lansere et produkt i 2010 hvor man ikke kan multitaske mellom safari og itunes, f.eks?

Det virker slik i omtalene.....
    Du kan fint spille musikk samtidig som du surfer, dette har alltid fungert. Bytter du til iTunes og tilbake så kommer du tilbake til siden du surfet på.

iPhoneOS er ikke helt begrenset når det gjelder multitasking, dette er kun noe android-fans henger seg opp i.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny i menigheten

Vurderer nå sterkt en fullstendig konvertering til eplemenigheten. Skal snart flytte og har lyst på et helhetlig og brukervennlig mediesystem, som andre enn meg kan betjene. Vil ha både lyd og film til TV/lydanlegg.

Har nå sett på både Mac mini, Apple TV, Airport Express, Time Capsule, Macbook Pro, Ipad, Iphone/Ipod Touch som fjernkontroll og Sonos.

Slik det er nå heller jeg mot en Mac Mini i stedet for en Apple TV, og vurderer å anskaffe den først og installere Plex. Noen spm ang denne:

1. Vet at den ikke har HDMI, men er det noen bildemessig forringelse av den grunn?

2. Konfigurasjon minne/prosessor: Holder det med den enkleste konfigurasjonen? Bør jeg prioritere minne eller prosessor hvis jeg skal oppgradere noe? Blir vel fort aktuelt med 1080p materiale, så det er greit å være forberedt.

3. Kan denne stå på kontinuerlig slik at musikk er tilgjengelig kontinuerlig? Når TC er anskaffet er vel ikke dette en aktuell problemstilling?

Annet:

Har en squeezebox Duet. Er det noe som kan integreres på en hensiktsmessig måte, eller er det greiere med Sonos? Det er jo litt avhengig av hvordan det kommende huset blir, mtp antall soner.

Er en Time Capsule er det samme som en NAS, med innebygget Airport Extreme? Hvilke begrensninger er det med å bruke en TC som lagringssted for musikk og film?

Slik jeg har forstått det er nå AppleTV med f.eks Plex eller Boxee en "fullgod" mediesenterløsning?

Kom gjerne med andre innspill til hvordan dette kan gjøres hensiktsmessig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Slik jeg har forstått det er nå AppleTV med f.eks Plex eller Boxee en "fullgod" mediesenterløsning?
    Har brukt XBMC siden xbox1 tiden og synes Plex er veldig spennende. Men du går glipp av 24p filmavspilling og TrueHD/DTS-HD dekoding blant andre ting.

Nå som TViX 6600, Popcorn Hour A-200 og andre mediasentre har kommet på banen med fornuftig prising synes jeg Mac Mini med Plex ikke er så attraktivt lenger. Dyr og dårlig løsning. Sving innom mediaspiller delen av forumet og les litt der

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

noen som vet om det er mulig å kjøre windows remote desktop eller tilsvarende program på iPhone slik at jeg kan fjernstyre min kontor-pc via iPhone?
    Det jeg kunne tenke meg er å bruke iPhone som fjernkontroll til kontor-pc'en via trådløst nettverk når jeg streamer Spotify til hjemmekinoen via ps3 media server... :-D

PS3mediaserver kan kun hente ut lydstreamen fra spotify (riktignok ved hjelp av dsbridge), men om jeg kunne bruke iPhone med hjelp av en remote desktop software, så ville jeg også kunne velge låter, søke og endre, stanse og stoppe osv. uten å ha pc'en stående i hjemmekinoen.

J.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Heisann,

noen som vet om det er mulig å kjøre windows remote desktop eller tilsvarende program på iPhone slik at jeg kan fjernstyre min kontor-pc via iPhone?
    Det jeg kunne tenke meg er å bruke iPhone som fjernkontroll til kontor-pc'en via trådløst nettverk når jeg streamer Spotify til hjemmekinoen via ps3 media server... :-D

PS3mediaserver kan kun hente ut lydstreamen fra spotify (riktignok ved hjelp av dsbridge), men om jeg kunne bruke iPhone med hjelp av en remote desktop software, så ville jeg også kunne velge låter, søke og endre, stanse og stoppe osv. uten å ha pc'en stående i hjemmekinoen.

J.

Spotify skal jo ha en Iphone remote da. Husker ikke hva den heter, men du kan google litt.
    Det du også kan gjøre er å laste ned Teamwiever på pcen, å så laste ned Teamwiever appen på Iphone, så får du desktop connection mellom disse to.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Slik det er nå heller jeg mot en Mac Mini i stedet for en Apple TV, og vurderer å anskaffe den først og installere Plex. Noen spm ang denne:

1. Vet at den ikke har HDMI, men er det noen bildemessig forringelse av den grunn?
    Billedsignalene er de samme, men lyden mangler og må overføres på annen måte.

2. Konfigurasjon minne/prosessor: Holder det med den enkleste konfigurasjonen? Bør jeg prioritere minne eller prosessor hvis jeg skal oppgradere noe?
    Jeg ville kjøpt den kraftigste prosessoren; dette er noe du vanskelig kan oppgradere senere. Minne kan du oppgradere selv, og billigere -- men det krever litt fingerferdighet og bryter kanskje garantien.

3. Kan denne stå på kontinuerlig slik at musikk er tilgjengelig kontinuerlig?
    En Mac kan stå på kontinuerlig, og behøver bare å restartes ved oppgradering av operativsystem.

Er en Time Capsule er det samme som en NAS, med innebygget Airport Extreme? Hvilke begrensninger er det med å bruke en TC som lagringssted for musikk og film?
    TC er en trådløs router med harddisk. Den kan ikke kjøre programvare, og har følgelig ingen serverfunksjoner.

Til musikk og film er den mao bare lagringsplass.

Har en squeezebox Duet. Er det noe som kan integreres på en hensiktsmessig måte, eller er det greiere med Sonos?
    Både Squeezebox og Sonos er vel i utgangspunktet selvstendige systemer, som ikke "integreres" med et Mac-system, men kjører parallelt med det.

Det mest nærliggende om man ønsker å bruke en Mac som sentrum i systemet, er å bruke Apple TV og/eller AirPort Express som trådløs oppkobling mot utstyr i andre rom.

I mine øyne er den langt fra det. Den har svært begrenset prosessorkraft. Boxee og lignende erstatter også ATVs originale operativsystem, som er svært enkelt i bruk, med noe tregt og komplisert som krever IT-kunnskap for å fungere.

Apple TV er først og fremst en link mellom Mac'en og AV-anlegget. I tillegg er den en über-iPod: man kan kopiere (deler av) musikk- og filmsamlingen til ATVs harddisk (eller en tilkoblet USB-disk) og spille det av uten å involvere datamaskinen.

I stedet for å forsøke å gjøre Apple TV til en utilstrekkelig "mediesenter-PC" med Boxee e.l., anbefaler jeg å utvide funksjonaliteten med aTV Flash, og overlate de tunge jobbene til en ordentlig datamaskin. Om du har en Mac Mini (eller annen datamaskin) koblet til TV og lydanlegg i stuen, er Apple TV det opplagte valget for soverommet...

Side 11 av 92 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •