Elac høyttalere - Informasjon og erfaringer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Før du hører dem, sørg for å høre dine egne med skikkelig elektronikk.
    Definer "skikkelig elektronikk"?

Tviler ikke på at de er hakke hvassere med noe annet en Effektrinn og receiver, men når det er sagt så synes jeg Yamahaen med Emotivaen klarer jobben riktig så bra i sammen med Sonos (Flac og spotify).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke ment som kritikk på det du har. Men det bor mer i høyttalerne dine med enda bedre eletronikk iforholdt til å evt oppgradere til nye / større høyttalere fra Elac.

Primare, electrocompaniet, sugden, LM audio, parasound osv for å nevne noen. Fellesnevneren er litt varm klang og sødme. Elac har gode å påkostede elementer / delefilter av ypperste klasse å vil følge selv dyr elektronikk på veien. Mange andre produsenter henger lankt etter her.

Edit : Ellers @Alexhighdef deler jeg din entusiasme. Har siste måneden hatt lytte sessions på 2-4 timer daglig. Ferie og samboer med reisejobb gjør dette mulig. Elac seiler opp som den beste allround høyttaleren jeg har eiet. Sødme og fylde til rolig kosemusikk, trykk og driv til moderne musikk og passe dynamisk og spenstig på film.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har også Elac AM 150 og synes de er fantastiske bra. Disse var de første hifi høytalerene jeg har hatt og de har åpnet en ny verden.

Men jeg har et lite problem. Jeg har koblet macen min til høytalerne optisk da dette gir best lyd (hadde en dac mellom tidligere), men av og til kommer en høyfrekvent lyd (klikk) som jeg er redd skader høytalerne. Kan noen være snill i si hvordan disse kobles opp riktig slik at dette unngås.

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv med Elac fs257 koblet på Hegel200 H20 dac, må bare si at lyden er helt knall. Hadde en klipsch fan innom som synes de spilte veldig bra, å hadde plenti bass i motsetning til hva han trudde før han kom innom

Har dessverre alt for lite mulighet og spille høyt da det er en liten mann i huset som er sjef for tiden.

Nå for tiden holder jeg på med hus kjøp som har en kjeller som ikke er helt ferdig så vurderer bygge kino der nede.

Så trur dere det hadde vært knall med ett pure 5.1 elac oppsett evt 7.1 ? Å hvilke recievere/forsterkere er rett for elac ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste watt scorer FS 407 "high-end"

Hyggelig lesing og jeg var enig i mye av det som ble skrevet.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i dag på besøk hos dynabel engros og endte opp med ett par Elac FS257, etter jeg solgte mine Klipsch RF63.
    Sitter med ett kjempesmil så langt, Klipsch kan nok by på mer når det gjelder volum og trøkk her, men etter noen timer med FS257 så angrer jeg ikke ett sekund, all musikk blir som ny, det er en herlig følelse!

Må også rette ros til dynabel engros som etter hva jeg kan se gjør en upåklagelig jobb med kundene sine!

Anbefales, både merket og firmaet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i dag på besøk hos dynabel engros og endte opp med ett par Elac FS257, etter jeg solgte mine Klipsch RF63.
    Sitter med ett kjempesmil så langt, Klipsch kan nok by på mer når det gjelder volum og trøkk her, men etter noen timer med FS257 så angrer jeg ikke ett sekund, all musikk blir som ny, det er en herlig følelse!

Må også rette ros til dynabel engros som etter hva jeg kan se gjør en upåklagelig jobb med kundene sine!

Anbefales, både merket og firmaet.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •