Den kjempestore Hegel tråden - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 75 av 80 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 1585
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøver ut Hegel for første gang. Handlet meg en HD20 som forer mine høyttalere med godlyd. Det låter utrolig ryddig og korrekt. Sålankt fornøyd med produktet. Fjernkontrollen derimot var virkelig jallagreier.

Noen som har erfaring med å koble til sub på xlr utgangen ? Eller bør en bruke xlr til høyttalere og RCA til sub ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha brukt xlr til fhøytalerene. Du bruker kun hd20 som singnal kilde da de er aktive høytalere? men er det xlr inngang på høytalerene dine?

slik jeg bruker hd20 er at alle singnal inn til forsterker går gjenom hd20 via xlr kabler til forsterker, slik blir alle singnal til forsterker er balanserte. og jeg bruker pre out fra forsterker til sub.

Mener jeg har lest et sted her på av forum om denne løsningen du spør etter, men husker ikke hva tråden het.

René

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun RCA inn på de aktive høyttalerne mine ja. Ble tipset av selger når jeg kjøpte oppsettet om å koble XLR til RCA overganger på den ene utgangen og videre til sub for et evt 2.1 opsett. Pre delen i HD20 skulle vistnok ikke lide noe tap av å drive begge utgangene samtidig da de var separate. Men XLR utgangen er visnok den med best lydkvalitet og gjerne den som bør brukes til høyttalerne i et 2.1 oppsett ?

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel H200

Da var jeg den lykkelige eier av en Hegel H200 :-)
    Mine B&W DM603 S3 Høyttalere koser seg verre

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som veit hva ein kan få for ein hegel H1SE med dagens bruktmarked? Har ein som vurderes og leggast ut for salg, kjøpt for 1,5 år sidan sirkus strøken ingen riper osv. (ser ny ut) kjøpte den på soundgarden for 8 lapper tips til pris mottas

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinS
    Gratulerer!
    H200 er en meget potent forsterker, som aldri gir seg.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nyanskaffelsen, du vil nok få mye glede av dette oppsettet ditt :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gongratz! Sikler selv på denne Hegel forsterkeren så må innrømme at jeg er ørlitegrann misunnelig

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er JBL på hegel? ser det er et par av disse tilsalgs i nerområdet her.

JBL LS 40 Stativhøyttaler - Ebony

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    hvordan er JBL på hegel? ser det er et par av disse tilsalgs i nerområdet her.

JBL LS 40 Stativhøyttaler - Ebony
    Dette har vært standardoppsett for demo av hegelstack på soundgarden kristiansand en god periode frem til i fjor eller deromkring. Likte det jeg hørte og det kommer godt frem at det var en hornhøyttaler koblet til hegel h200. Synes også de ser bra ut så jeg tror ikke dette er en dum ting å prøve.

Newcomer hingst sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har akkurat gått til innkjøp av en Hegel HD 20 som jeg skal bruke som forforsterker til Oberon 6.1 blokkene mine. Hvilken høytalere vil være god match for dette ? Vurderer System Audio Ranger Master, vil dette være en god combo? Eller er det andre gode forslag? Vil ha høytalere med litt trøkk, som både gir god lyd på lave volum, men som også kan brukes til film i stereo og en fest i ny og ne.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hingst
    Hei

Jeg har akkurat gått til innkjøp av en Hegel HD 20 som jeg skal bruke som forforsterker til Oberon 6.1 blokkene mine. Hvilken høytalere vil være god match for dette ? Vurderer System Audio Ranger Master, vil dette være en god combo? Eller er det andre gode forslag? Vil ha høytalere med litt trøkk, som både gir god lyd på lave volum, men som også kan brukes til film i stereo og en fest i ny og ne.
    SA kan kanskje bli litt i slankeste laget hva trøkk anngår iforholdt til andre merker. Rytme og snert er vel de sterkeste sidene til SA.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel H300 mottatt !

Hei

Ser virkelig fram til denne forsterkeren.
    Får håpe den snart er i salg, utrolig kjedelig med denne ventingen. :twisted:

Link : Hegel H300 mottatt | Lyd & Bilde

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har meldt meg inn i Hegel klubben med en H200, jeg kjøpte brukt for 13K. 1,5 år gammel. tror dette var en grei deal.

Har H200 en god strømkabel? har skjønnt det slik at hvis han har mye spaghetti bak kan dette være lurt??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansy
    Gleder meg heftig til å prøve Hegel HD20 (ja, dere leste riktig), mulighet for å bruke den som forforsterker, med fjernkontroll, og display :-D

Også mulig å øke, og senke volum, i tillegg til å skifte sanger tilogmed i spotify
    Hei
    Ny på dette forumet og ny eier av en Hegel H20. Du skriver at du bruker Hd 20 som forforsterker. Tenkte å gjøre det samme selv, men enkelte fraråder dette pga digital volumkontroll i HD20. Har du merka noe til dette? Hegel forforsterkere er heller ikke gratisvarer, så dersom HD 20 duger, får annen forforsterker vente litt

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen! :-D

Jeg skal ikke påstå at jeg vet, men tror gjerne på at det skal fungere helt fint med digital volumkontroll.
    Jeg har selv ved flere anledninger brukt volumkontrollen (som normalt står til max), uten å oppleve kvalitetsforringelser i lyden.
    Jeg som du, har også latt meg bli fortalt om at man bør unngå å bruke digital volumkontroll, men har som sagt ikke opplevd dette som negativt.

Samtidig kan man jo også dvele litt i tanken om at om Bent Holter - konstruktøren av Hegelproduktene, hadde sett på en slik løsning som negativ, hadde den sannsynligvis ikke vært tilgjengelig.
    Han er en meget kvalitetsbevisst herremann, som vet hvor mange han må "krige" mot i et marked som dette.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som har fått hørt H300 nå?, eventuelt fått den i hus?

Hei

Noen som er blitt heldige eiere av den nye forsterkeren til Hegel H300?
    Eller som har fått hørt den?, og har lyst å komme med noen tilbakemeldinger?

Lyd&Bilde : Hjemmekino dumpet ned i postkassen min igår, og der var vel første test/tilbakemelding fra denne forsterkeren å finne, alt i alt meget god tilbakemelding fra dem ihvertfall, intet mindre omtalt som "det sorte gullet"!

Andre som deler synet til Lyd&Bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Velkommen! :-D

Jeg skal ikke påstå at jeg vet, men tror gjerne på at det skal fungere helt fint med digital volumkontroll.
    Jeg har selv ved flere anledninger brukt volumkontrollen (som normalt står til max), uten å oppleve kvalitetsforringelser i lyden.
    Jeg som du, har også latt meg bli fortalt om at man bør unngå å bruke digital volumkontroll, men har som sagt ikke opplevd dette som negativt.

Samtidig kan man jo også dvele litt i tanken om at om Bent Holter - konstruktøren av Hegelproduktene, hadde sett på en slik løsning som negativ, hadde den sannsynligvis ikke vært tilgjengelig.
    Han er en meget kvalitetsbevisst herremann, som vet hvor mange han må "krige" mot i et marked som dette.
    Flott, takk for utfyllende svar, jeg støtter meg til deg.
    Det er sikkert hørbar forskjell dersom jeg kjøper en P30 forforsterker, men jeg blir nok mer enn fornøyd med det jeg får ut av en HD20

Jørgen

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig! :-D
    Men ta for all del ikke dette som noe fasitsvar.
    Som du selv nevner, så vil du antakelig oppleve en viss forskjell ved å introdusere en P30.
    Selv har jeg ikke forutsetninger for å si noe om akkurat det, ettersom jeg ikke har opplevd en slik kombinasjon.
    Tipper at du uansett vil bli ganske så fornøyd, med eksisterende løsning!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digital volumkontroll er vel ikke negativt før volumet justeres ned så mye at man sitter igjen med mindre bit tilgjenglig enn det som trengs på plata i form av dynamikk om jeg har forstått det rett.

Så man har som regel en del å gå på. Om den upsampler til f.eks. 24bit har man enda mer.

Geir Arne

Side 75 av 80 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •