Den kjempestore Hegel tråden - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 72 av 80 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 1585
    Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tarvidsen
    Hei.. Har koblet Sonosen til dac-en ja.. og fra dac-en og inn på hegeln med balanserte kabler
    Har du prøvt å høre hva lyd du får via usb da? Syns vertfall det er fint på min hd11 med usb

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel H4A

Lurer på om investering av en brukt Hegel H4A til 14 k, er et godt kjøp? Den vil bli bytte ut istedet for 2 stk Abrahamsen v4. Tror og håper det vil gi mere effekt og punch med Hegel istedet?

Takker for eventuelle svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subwoffer til Hegel H100 SE

Har nettopp fått en H100 SE i huset. Står sammen med en HD10. Høyttalerne er Monitor Audio GS20. Før Hegel'n hadde jeg en Xindak XA6950. Synes at H100 ikke er like varm og "bassig" som Xindak'en - ennå. Trenger en sub kanskje? Kan koble til en sub (aktiv) i pre out? Noen som erfaringer og råd mht størrelse og type sub? Har ikke tenkt å bytte høyttalere i første omgang nemlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vil Hegel hd2 kunne spille av alle lyder i xbmc med OpenELEC som os? Eller alternativt Xbmc med en annen form for Linux-os?

Med alle lyder mener jeg også menylyder

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fagerheim
    Lurer på om investering av en brukt Hegel H4A til 14 k, er et godt kjøp? Den vil bli bytte ut istedet for 2 stk Abrahamsen v4. Tror og håper det vil gi mere effekt og punch med Hegel istedet?

Takker for eventuelle svar!

Mer punch ja .
    Men mens Abrahamsen heller mot det varme så er Hegel mye kaldere i soundet så du vil nok forandre lydbildet en del. . Men stålkontroll på bassen har den .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte batteri i fjernkontroll?!

Sammen med H100 kom det en fjernkontroll - i plast. Grei nok den, men så var det å få byttet batteri i fjernkontrollen. Har prøvd med forsiktighet, så for å unngå eventuelle skader på fjernkontrollen er jeg åpen for tips om hvordan jeg får tilgang til batteriet. Har ingen ønsker om å bruke vold, men føler at det snart blir vurdert. Synd å ødelegge fjernkontrollen også! Noen som vet om det er mulig å kjøpe fjernkontroller "i løs vekt", gjerne i et annet materiale enn plast?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test denne eventuelt :)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei fjernkontroll til "ugrei" pris. Har fått åpna "plastdingsen" så nå kan jeg sette meg tilbake i sweetspot!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei!
    Jeg har en Hegel HD2 dac jeg bruker mellom laptopen og anlegget. Det er en konstant susing når jeg spiller, men denne susingen forsvinner når jeg trekker ut laderen fra pc'en.
    Vil dette problemet bli løst ved å bytte ut HD2'en med en DAC med egen strømforsyning?
    Har sett litt på HD10. Er denne verdt prisen? Mye forskjell fra HD2, Annet enn tilkoblings muligheter?
    Mvh Eivind

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laptop og ladere er vel et kjent problem, i den forstand som at laderen er årsaken til støy.
    Tviler på at et DAC-skifte vil løse problemet....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel H300:
    Integrert high-end-forsterker fra Hegel | Lyd & Bilde

Virker som et spennende produkt!

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    Hegel H300:

Skal bli spennende å teste denne

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er egentlig Hegel elektronikk på CM serien til B&W folkens?
    Jeg har nærmest null erfaring med Hegel, men er blitt nysgjerrig.

Har idag en integrert fra Marantz som jeg bruker på CM7, og skulle jeg for eks kjøpe inn H200 så vil vel dette gi en ganske annen lydsignatur etter hva jeg har forstått? Er det riktig at Hegel låter endel "kaldere" og mer "klinisk" der Marantz låter varmt og fyldig?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hegel h200

Hei!

Noen som har erfaring med hegel h200 sammen med B&W 683?

Kjører nå biamp på 683 med pioneer lx81.Har ein vincent sp-331 også,men den er koblet oppmot centeren cmc2.Hadde vincenten koblet til 683ene før,men problemet er at eg må slå av varmepumpe,oppvaskemskin,osv når eg slår den på,ellers går sikringen.Når den først er komt på,så kan eg slå på at alt stæsjet.Men dette var fryktelig irriterende,så koblet den i centeren,da det går mest i stereo.

Kunne tenkt meg ein rein stereoforsterker til frontene,sammen med pioneeren,slik at eg får i pose og sekk (bra lyd ved stereo og surround).hehe.

Og so kan det hende at eg på sikt muligens går vekk ifra surround og kun holder meg til stereo.Men kommer litt ann på kor mye eg bruker surround delen framover.Difor hadde det vært kjekt å hadt ein stereoforsterker i boks

Noen meninger om dette,eller burde eg holde meg til bi amp og pioneeren? Er jo selvsagt inntressert i eit løft i lyden dersom eg går for h200.Er ingen ekspert på lyd,men kan sies at eg liker litt varm og detaljert lyd med bra trøkk.Ikkje hard og klinisk/Skrikende diskant

Ps:Har ein hegel hd2 og hd20 koblet til pioneeren ved stereolytting (musikk,film,spill)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sviggum
    Skal bli spennende å teste denne

Kanskje bedre å spare opp til denne,enn å gå for hegel h200,som er rundt 5 år gammel?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har erfaring med disse 2.....og er meget godt fornøyd

Har oppsettet akkuratt som du tenker her, slik at jeg bruker Hegel til stereo og yamaha + hegel til film. Sammen med B&W683 syntes jeg hegel spiller bra, bra tyngde i bassen, bra mellomtone og ok diskant, kanskje litt "travel" på høyt volum, men ikke plagsomt. Hadde Hegel sammen med system audio, det var hakket spissere, så det er vel 683 som demper denne delen litt tenker jeg...

Vanskelig å si om du får et løft i lyden som du ønsker....men nekter å tro at du ikke vil bli fornøyd

Det er kanskje en ide å vente til Hegel h300 kommer? Da dukker det sikkert opp en del H200 på bruktbørsen, jeg vet i alle fall om en

Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hei!

Noen som har erfaring med hegel h200 sammen med B&W 683?

Kjører nå biamp på 683 med pioneer lx81.Har ein vincent sp-331 også,men den er koblet oppmot centeren cmc2.Hadde vincenten koblet til 683ene før,men problemet er at eg må slå av varmepumpe,oppvaskemskin,osv når eg slår den på,ellers går sikringen.Når den først er komt på,så kan eg slå på at alt stæsjet.Men dette var fryktelig irriterende,så koblet den i centeren,da det går mest i stereo.

Kunne tenkt meg ein rein stereoforsterker til frontene,sammen med pioneeren,slik at eg får i pose og sekk (bra lyd ved stereo og surround).hehe.

Og so kan det hende at eg på sikt muligens går vekk ifra surround og kun holder meg til stereo.Men kommer litt ann på kor mye eg bruker surround delen framover.Difor hadde det vært kjekt å hadt ein stereoforsterker i boks

Noen meninger om dette,eller burde eg holde meg til bi amp og pioneeren? Er jo selvsagt inntressert i eit løft i lyden dersom eg går for h200.Er ingen ekspert på lyd,men kan sies at eg liker litt varm og detaljert lyd med bra trøkk.Ikkje hard og klinisk/Skrikende diskant

Ps:Har ein hegel hd2 og hd20 koblet til pioneeren ved stereolytting (musikk,film,spill)
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hvordan er egentlig Hegel elektronikk på CM serien til B&W folkens?
    Jeg har nærmest null erfaring med Hegel, men er blitt nysgjerrig.

Har idag en integrert fra Marantz som jeg bruker på CM7, og skulle jeg for eks kjøpe inn H200 så vil vel dette gi en ganske annen lydsignatur etter hva jeg har forstått? Er det riktig at Hegel låter endel "kaldere" og mer "klinisk" der Marantz låter varmt og fyldig?
    Jeg solgte desverre mine CM7 før jeg fikk H200 inn i stua, så jeg fikk aldri prøvd dem sammen. Men H200 er en forsterker som har imponert meg veldig, og jeg kan ikke forestille meg noe annet enn at den blir bra på CM-serien. Finner du en på bruktmarkedet, så er det jo også liten risiko også (lett å omsette disse).

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    Hegel H300:

Høres ikke bare spennende ut. Det høres ut som min neste forsterker:-D

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Jeg solgte desverre mine CM7 før jeg fikk H200 inn i stua, så jeg fikk aldri prøvd dem sammen. Men H200 er en forsterker som har imponert meg veldig, og jeg kan ikke forestille meg noe annet enn at den blir bra på CM-serien. Finner du en på bruktmarkedet, så er det jo også liten risiko også (lett å omsette disse).

Ahh, skjønner. H200 har jo også i lengre tid vært referanseforsterker innen prisklassen hos lyd og bilde, og har ifølge mange satt en ny standard innenfor hva man får til med en integrert til 20 lapper.

Virker som en veldig veldig spennende forsterker.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en HD20 bestillt for å jobbe sammen med min H100
    Gleder meg til å høre om den virkelig holder alt som er sagt og skrive om den Håper på enda bedre fundament i bassen enn det som Dv139 kan gi meg alene.

Side 72 av 80 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •