Den kjempestore Hegel tråden - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 71 av 80 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 1585
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hei!

Har ikkje fått testa skikkelig enda.Er forkjøla og har i tillegg svigers på besøk,så da har eg ikkje fått anledning enda.Men håper eg får spilt litt i helga som kommer :-D
    Da venter jeg i spenning.

Sendte mail til Soundgarden om dette i dag. Fikk dette svaret:
    "Vi har selv prøvd og sammenlignet HD20 mot HD2+HD20, og vi merker noe forbedring i lyden når vi går fra pc til HD2, til Coax 1 på HD20.
    Anbefaler denne kombinasjonen på det varmeste."

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Hegel H100. Har en aktiv sub jeg lurer på å koble til for å teste. Hvor på forsterkeren kobler jeg den i så fall til?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Jeg har en Hegel H100. Har en aktiv sub jeg lurer på å koble til for å teste. Hvor på forsterkeren kobler jeg den i så fall til?
    Dårlig med store bilder av baksiden av denne på google, men RCA kabler (standard phono kabler) fra en pre-out (eksempelvis PreOut 1) til matchende input på sub'en skal fungere.

Gjort det samme på min H200 med god effekt 8-).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel viste ny dac på RMAF; HD11

HD11 til høyre, HD10 til venstre

Fra Soundstage

"Whereas the HD10 could only support up to 16-bit/48kHz resolution via USB, the HD11 supports up to 24-bit/96kHz resolution (both models support up to 24-bit/192kHz resolution through their S/PDIF and TosLink inputs). The HD11 acomes with a remote control, while the HD10 doesn't have one at all. Finally, the HD11 has a new 32-bit internal DAC chip from Texas Instruments that they say performs better than the 24-bit Analog Devices chip in the HD10, which was proven through performance. The HD10 still sounded excellent, but the HD11 sounded even livelier and cleaner, and had better low-level resolution. All told, there's no question that the HD11 is the better DAC.

What impressed me most, though, is the HD11's price. The new HD11 sells for the same amount as the HD10, which I think is commendable. After all, in most instances when a company changes a product to a new version, they also jack up the price, if even by a little bit. In fact, some companies come up with new versions just to justify an increase in price. But Hegel doesn't seem to work that way -- they went from the 10 to the 11 for 0 increase in price."

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hei!

Har ikkje fått testa skikkelig enda.Er forkjøla og har i tillegg svigers på besøk,så da har eg ikkje fått anledning enda.Men håper eg får spilt litt i helga som kommer :-D
    Hvordan ble det? Merket du stor forskjell?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nudiebear
    Dårlig med store bilder av baksiden av denne på google, men RCA kabler (standard phono kabler) fra en pre-out (eksempelvis PreOut 1) til matchende input på sub'en skal fungere.

Gjort det samme på min H200 med god effekt 8-).
    Takker

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qweac
    Hvordan ble det? Merket du stor forskjell?
    Heisann!

Beklager sen tilbakemelding.Synest ikkje det er så veldig stor forskjell.Men litt bedre ved usb til hd2 og so coaxial til input 1 på hd20.Spesielt ved flac.Eg har koblet hd20 rett i effektforsterkeren og merker at eg må dra på litt/skru ein del opp på volumet (ca 55) på hd20 for at det skal låte riktig.Låter bra ellers og,men synest det blir for lavt og mister litt punch,detaljer. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat samme problemet på min H200,ved bruk av HT så går den bare opp til 85 på volumet. Testet uten kablene tilkoblet og den går ikke høyere en til 85

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen av dere har erfaringer med H30 HD20 som PRE. Skal gå ifra H200 til H30 men bruker da HD20 som PRE.. Noen erfaringer? Leit å måtte gå for P30 også da jeg trenger Valhalla XLR til 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte jeg skulle oppgradere Dac`n har en hegel hd10, men lurer på om jeg skal gå for HD11 eller HD20? hva ville dere gådd for?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører H 200 på Jbl ls 80 å det er ikke noe problem å vri opp till 99, men da er det brutalt høyt!! =))

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere Hegel H70 vil fungere sammen med SA Aura 50?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nå eier av Hegel jeg også.
    Røk på en H100SE på Soundgarden sitt salg. Håper den passer høyttalerene mine, og ikke blir for skarp. Hadde egentlig tenkt å kjøpe Abrahamsen som jeg har hatt hjemme før og likte godt, men syns dette var såpass bra tilbud at det blir verdt å prøve
    Regner med å få den i morgen, og så blir det bare å vente på nye basselementer til høyttalerene. De måtte desverre byttes etter noe hard bruk. Blir spennende

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.. Bruker hegel h 200 som effekt i hjemmekinoen, har koblet suben til hegelen da jeg bruker sub-en til musikk i tilegg.. vil jeg miste noe go lyd (Bass) når jeg ser film med dette oppsettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.. bruker hegel h 200 somm effekt til frontene i hjemmekinoen min, vil gjerne bruke sub-en både til stereo og film (bruker ikke reciveren til musikk) har kjøpt en xtz 12 18 ice sub, er det noen måte å koble dette på uten å må justere sub-en hele tiden? er vell forskjell på kalibrering i stereo og surround? eller må jeg ha en egen sub til hegelen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer også litt på det, så si fra på forumet når du har testet

Sitat Opprinnelig postet av Tarvidsen
    Hei.. Bruker hegel h 200 som effekt i hjemmekinoen, har koblet suben til hegelen da jeg bruker sub-en til musikk i tilegg.. vil jeg miste noe go lyd (Bass) når jeg ser film med dette oppsettet?
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette spørs jo litt på hvilken reciver du har da jeg på min Yamaha RXV3900 kan justere dette ganske greit til hva jeg sender til hvilke høytalere. Velger du å sende de lave frekvensen til frontene så kan du få det ganske bra. Men selv synest jeg det låter desidert best på film nå sub er koblet rett i Yamahaen og systemet er stilt opp i sin helhet for dette med H200 som effekt på frontene.
    Jeg bruker en XTZ 99 W12.16. Ikke noe spesielt bra på musikk men den duger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gassolini
    Dette spørs jo litt på hvilken reciver du har da jeg på min Yamaha RXV3900 kan justere dette ganske greit til hva jeg sender til hvilke høytalere. Velger du å sende de lave frekvensen til frontene så kan du få det ganske bra. Men selv synest jeg det låter desidert best på film nå sub er koblet rett i Yamahaen og systemet er stilt opp i sin helhet for dette med H200 som effekt på frontene.
    Jeg bruker en XTZ 99 W12.16. Ikke noe spesielt bra på musikk men den duger.
    Har Onkyo tx-nr 709, hadde en 10" velodyne sub før å den koblet bare ut når den fikk litt pulver, har en xtz 12.18 ice nå så får vell teste med den.. har prøvd å spille av musikk gjennom reciveren men er ikke fornøyd med lyden jeg får da. er vell ikke mulig å koble reciveren til hd 10 dac-en så jeg får kjørt musikken gjennom den..bruker sonos og spotify mye.
    Mvh Tarvidsen

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Onkyo tx-nr 709, hadde en 10" velodyne sub før å den koblet bare ut når den fikk litt pulver, har en xtz 12.18 ice nå så får vell teste med den.. har prøvd å spille av musikk gjennom reciveren men er ikke fornøyd med lyden jeg får da. er vell ikke mulig å koble reciveren til hd 10 dac-en så jeg får kjørt musikken gjennom den..bruker sonos og spotify mye.
    Mvh Tarvidsen
    Du kan jo koble dacen til reciveren å få mye bedre lyd
    Men hva sonos system bruker du? Har du kobla opp sonos til dac eller bare direkte til reciver?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catober
    Du kan jo koble dacen til reciveren å få mye bedre lyd
    Men hva sonos system bruker du? Har du kobla opp sonos til dac eller bare direkte til reciver?
    Hei.. Har koblet Sonosen til dac-en ja.. og fra dac-en og inn på hegeln med balanserte kabler

Side 71 av 80 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •