Den kjempestore Hegel tråden - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 70 av 80 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 1585
    Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Ps:har ikkje coaxial utgang på blurayen.Kva visst eg kobler optisk fra bd til dacmagic og så videre fra coaxial ut dacmagic og videre til coaxial 1 på hd20? blir dette heilt feil eller? har forstått det slik at coaxial 1 er den som gir best lyd.
    Selg dacmagic og BD spilleren. Kjøp ny BD spiller med coax ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Selg dacmagic og BD spilleren. Kjøp ny BD spiller med coax ut.
    Ja det er vel det eg burde gjort :-D

Prøvde å koble alt via usb og optisk til magicen og så til hd20 ved coaxial på inngang 1.Synest lyden ble bra.Men var ein som sa til meg at ved slik oppkobling kunne det bli elektrisk støy og jitter,og at eg helleer burde koble alt stæsjet rett i hd20 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail angående hegelen og oppkobling til reciever eller effekforsterker,og fikk til svar at eg ville få best lyd ved oppkobling rett ieffektforsterker.Og dei sa at hegel hd20 var faktiskt bedre enn dei fleste vanlige forforsterkere,men da tar eg med ei klype salt.hehe 8)

Sio da går mest i riks tv her og musikk fra pcen,so har eg no koblert hd20 rett i vincenten.Når eg ein gang iblant skal kose meg med film,so kobler eg berre rca kablene fra vincenten tilbake til recieveren synest det ble bra lyd ved oppkobling rett i effektforsterkeren og bruke hd20 som pre-amp,og optisk fra riks tv/bd spiller ved cd,og usb fra pcen 8) Synest generelt at Hd20 gir bra lyd,men no har eg berre brukt den sio eg fekk den.Skal gå tilbake til dacmagicen ein dag og høre kva eg synest om den etter å ha brukt hd20 ei stund :grin: Og lyden ved pc rett i reciever.Blir artig å sjå om eg blir "skuffa" og om HD20 var verdt dei 7500 ekstra i forhold til dacmagic

Ser i instrukjsonsboka til hd20 at det tar ca 100 timer innspillingstid før den låter optimalt.det rekner eg meed er bare tull :twisted:

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail angående hegelen og oppkobling til reciever eller effekforsterker,og fikk til svar at eg ville få best lyd ved oppkobling rett ieffektforsterker.Og dei sa at hegel hd20 var faktiskt bedre enn dei fleste vanlige forforsterkere,men da tar eg med ei klype salt.hehe 8)

Sio da går mest i riks tv her og musikk fra pcen,so har eg no koblert hd20 rett i vincenten.Når eg ein gang iblant skal kose meg med film,so kobler eg berre rca kablene fra vincenten tilbake til recieveren synest det ble bra lyd ved oppkobling rett i effektforsterkeren og bruke hd20 som pre-amp,og optisk fra riks tv/bd spiller ved cd,og usb fra pcen 8) Synest generelt at Hd20 gir bra lyd,men no har eg berre brukt den sio eg fekk den.Skal gå tilbake til dacmagicen ein dag og høre kva eg synest om den etter å ha brukt hd20 ei stund :grin: Og lyden ved pc rett i reciever.Blir artig å sjå om eg blir "skuffa" og om HD20 var verdt dei 7500 ekstra i forhold til dacmagic

Ser i instrukjsonsboka til hd20 at det tar ca 100 timer innspillingstid før den låter optimalt.det rekner eg meed er bare tull :twisted:
    Synd HD20 ikke har HT/bypass inngang. Ville gjort den mye mer anvendelig. Å måtte koble om kabler for å se film med surrerundt er ikke helt 2011. Ellers tror jeg den er bra, i alle fall fornøyd med min HD10.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd HD20 ikke har HT/bypass inngang. Ville gjort den mye mer anvendelig. Å måtte koble om kabler for å se film med surrerundt er ikke helt 2011. Ellers tror jeg den er bra, i alle fall fornøyd med min HD10.
    Jo,enig der 8) Går egentlig greit å bytte kabler.Frykten er vel slitasje/skade ved bytting av kabler ofte.Men rekner med det da er kablene det går utover,og ikkje utstyret.Skal vel tåle litt :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var visst HD2 bestillt også :-D Tenkte å prøve den sammen med HD20.Grunnen er at eg vil ha full utbytte av HD20 og da coaxial 1.Og da USB fra pc til HD2 og så via coaxial til HD20.Og so kan eg bruke optisk rett i hd20 og unngå elektriskt støy/jitter.

Sendte mail angående dette til hegel og dei svarte: Coax1 er klart bedre ja. Vi vet at HD2 som converter mellom USB og Coax1 fungerer svært godt. Du får da også en ekstra runde med Hegels jitter reduksjon

Cambridge dacen hadde sikkert vært grei nok,men den er solgt til ein kompis.Og so står no HD2en litt meir i still til HD20.Har jo tenkt å ha dette oppsettet maaange år 8)

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gertost Da var visst HD2 bestillt også Tenkte å prøve den sammen med HD20.Grunnen er at eg vil ha full utbytte av HD20 og da coaxial 1.Og da USB fra pc til HD2 og så via coaxial til HD20.Og so kan eg bruke optisk rett i hd20 og unngå elektriskt støy/jitter.
    Du kunne jo ha kjøpt et lydkort f.eks. Asus Xonar Essence STX til 1349 på Komplett. Da får du også 24/192 ut fra PCen. Så slipper du en boks ekstra også. Supert lydkort for øvrig med en masse ekstra funksjonalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Du kunne jo ha kjøpt et lydkort f.eks. Asus Xonar Essence STX til 1349 på Komplett. Da får du også 24/192 ut fra PCen. Så slipper du en boks ekstra også. Supert lydkort for øvrig med en masse ekstra funksjonalitet.

Jau,da kunne eg nok :-D har eit creative x-fi lydkort liggende.den har 24bit,osv.Men sender optisk kabel 24bit 192? Har asus xonar essence stx coaxial utgang?

kommer nok til å slå meg med ro med hd2 og hd20.er coaxial 1 inngangen på hd20 eg har lyst å få utbytte av

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gertost Sitat:
    Jau,da kunne eg nok har eit creative x-fi lydkort liggende.den har 24bit,osv.Men sender optisk kabel 24bit 192? Har asus xonar essence stx coaxial utgang?

kommer nok til å slå meg med ro med hd2 og hd20.er coaxial 1 inngangen på hd20 eg har lyst å få utbytte av
    Jau :-D Asus kortet har alt du trenger, SPDIF og 24/192, og enda mere. Kortet er som et Kinderkort med andre ord.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har peiling på rca switcher???? så eg kunne ha koblet til hegel dacen og pioneer recieveren og sså switche mellom dei alt ettersom eg hører på surround eller stereo. hegel og reciever på input og vincent på output?
    :-? Så hadde eg sluppet å bytte om kablene hele tiden

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gertost Sitat:
    Noen som har peiling på rca switcher???? så eg kunne ha koblet til hegel dacen og pioneer recieveren og sså switche mellom dei alt ettersom eg hører på surround eller stereo. hegel og reciever på input og vincent på output?
    Så hadde eg sluppet å bytte om kablene hele tiden
    Både RCA, og XLR finnes på ebukta.
    Bruker selv 2 stk av XLR versjonen.
    Det finnes også andre merker og Google er din venn.

RCA
    Sescom SES-AUDIO-AB RCA Stereo AB Switch | eBay

XLR
    Sescom SES-XLR-AB Balanced XLR AB Switch Passive | eBay

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RCA

XLR

Vil da vere tapsfritt med denna?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RCA

XLR
    Sescom SES-AUDIO-AB RCA Stereo AB Switch

hva med denne: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=156697175

eller

Professional 4 Load RCA Audio Video Switch Box AV Home Theater

eller andre tips??? Som er å få kjøpt i norge?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RCA

XLR

trur eg bestille ein sånn fra utlandet.Virker billig og enkel.Men dyr frakt einaste,Men er verdt det sio eg slipper å koble ut og inn ledninger

Sescom SES-AUDIO-AB RCA Stereo Audio MP3 iPod FLAC WMA A/B Switch

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trur eg bestille ein sånn fra utlandet.Virker billig og enkel.Men dyr frakt einaste,Men er verdt det sio eg slipper å koble ut og inn ledninger

Sescom SES-AUDIO-AB RCA Stereo Audio MP3 iPod FLAC WMA A/B Switch

Søkte på rca switch her inne,og fant denna og bestillte

Komplett.no - B-Tech 3-Way Stereo Input Control

Billig og sikkert heilt grei.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RCA

XLR
    Når ein driver og switcher,må apparatene vere avslått da? Eller andre forhåndsregler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var visst HD2 bestillt også :-D Tenkte å prøve den sammen med HD20.Grunnen er at eg vil ha full utbytte av HD20 og da coaxial 1.Og da USB fra pc til HD2 og så via coaxial til HD20.Og so kan eg bruke optisk rett i hd20 og unngå elektriskt støy/jitter.

Sendte mail angående dette til hegel og dei svarte: Coax1 er klart bedre ja. Vi vet at HD2 som converter mellom USB og Coax1 fungerer svært godt. Du får da også en ekstra runde med Hegels jitter reduksjon

Cambridge dacen hadde sikkert vært grei nok,men den er solgt til ein kompis.Og so står no HD2en litt meir i still til HD20.Har jo tenkt å ha dette oppsettet maaange år 8)
    Er veldig interessert i å høre hvordan dette blir. Har selv HD20 tilkoblet Mac-en med USB. Har også en HD2 liggende, men ingen coax-kabel.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gertost Sitat:

Når ein driver og switcher,må apparatene vere avslått da? Eller andre forhåndsregler?
    Bytt kilde før du slår på anlegget ellers vil du oppleve et "poff" i hterne.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qweac
    Er veldig interessert i å høre hvordan dette blir. Har selv HD20 tilkoblet Mac-en med USB. Har også en HD2 liggende, men ingen coax-kabel.
    Hei!

Har ikkje fått testa skikkelig enda.Er forkjøla og har i tillegg svigers på besøk,så da har eg ikkje fått anledning enda.Men håper eg får spilt litt i helga som kommer :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt kilde før du slår på anlegget ellers vil du oppleve et "poff" i hterne.
    kan høytallerene bli ødelagt da? sprengt eller noe

fikk switchen idag.fungerer utmerket :-D Og virker som det var litt kvalitet på den,selv om den bare kostet 199,-

har testa og switchet litt.Enkelt som bare det.men har slått av anlegget når eg switcher slik som du sa.men mye bedre enn å måtte koble fra og på rca kablene 8)

Side 70 av 80 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •