Den kjempestore Hegel tråden - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 7 av 80 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1585
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kent Ove og jeg var på Soundgarden i går, og fikk beskjed om at prisene på Hegel skal opp ca. 20% før jul.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik prisoppgang har vel ikke akkurat noe med spesifikt Hegel å gjøre. Med tanke på svekket kronekurs, og generellt rævkjørt global økonomi er det bare å forvente tilsvarende prisøkninger andre produsenter.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe Dynaudio holder seg for god for det (iallefall ut januar)
    Glad jeg har kjøpt H200 allerede :P

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    En slik prisoppgang har vel ikke akkurat noe med spesifikt Hegel å gjøre. Med tanke på svekket kronekurs, og generellt rævkjørt global økonomi er det bare å forvente tilsvarende prisøkninger andre produsenter.

Jepp, det er kronekursen som er svak, men dette er jo sansynlig en forbigående sak. Tror produnsentene gjør noe dumt om de hever prisene p.g.a lav omsetning.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Jepp, det er kronekursen som er svak, men dette er jo sansynlig en forbigående sak. Tror produnsentene gjør noe dumt om de hever prisene p.g.a lav omsetning.
    Prishevning er vel ikke akkurat hva man gjør for å øke omsetning, økte kostnader derimot...
    Og kronekursen kan meget vel være en relativt forbigående affære, later til at vi her i Norge ikke vil påvirkes så kraftig som resten av verdens beboere, men kronekursen er bare en av mange faktorer som påvirker prissettingen.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    H200 her i huset, med SA 705 og Velodyne SPL-1000R. Funker fint det men sikler veldig på nye høyttalere for tiden. Dynaudio Contour S1.4 står høyt oppe på lista.
    Hei, sitter og ser på bildet ditt av bl.a. H200. Blir ikke forsterkeren din fryktelig varm når den har så lite luft rundt seg? Min blir veldig varm etter noen timers drift (selv om den ikke spiller så høyt).

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det som har lite luft rundt H200'n sin??

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han mener whitenr9, måtte lete litt før jeg fant bildet

Er forsåvidt litt trangt.. har sett verre

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt H200 og er veldig fornøyd med den :-D I øyeblikket drar den Vienna Acoustics Mahler og kilden er Cayin CD-T17A. Det låter meget bra i mine ører. Detaljert og oppløst i toppen samt åpen mellomtone og stram bass. Har også testet Hegel på mine B&W 704 med både H2A og H4A med Hegel preamp. Hadde samme inntrykk da også; en kombo som jeg liker og som ikke blir hverken spisst eller slitsomt i toppen.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Hei, sitter og ser på bildet ditt av bl.a. H200. Blir ikke forsterkeren din fryktelig varm når den har så lite luft rundt seg? Min blir veldig varm etter noen timers drift (selv om den ikke spiller så høyt).
    Tja den blir jo litt varm, men overhodet ikke noe kritisk. Varm blir den jo uansett. Er litt trangt over kanskje, men godt med luft på sidene og åpent bak. PCen som står til venstre har det verre hvertfall.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan en Hegel H4 type ville taklet Infinity Kappa 9.2i med sin lave ohm og som er ekstremt tungdrevene ?

Har lyst på H4 til kappa og H2 til senter, men vet ikke om det matcher bra nok. Og har ikke penger til å "kjøpelåne" av soundgarden

Noen i Bergen som eventuelt kan stille opp med forsterker så kan vi ta en test

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ta høyttalerne dine opp til Haugesund så skal vi alltids få sjekket om H4SE holder mål

Meeen, det blir kanskje en smule upraktisk, og å bruke så mye penger uten å få testet litt kan jeg godt forstå ikke er helt ønskelig, men ihvertfall ut i fra de tekniske data kan jeg ikke helt skjønne hva annet som er nevneverdig kraftigere før man bruker MYE mer penger.

Eller for å sitere henholdsvis hegel.no og soundgarden.no:
    "Power Supply: 2400VA dual mono, 320 000uF capacitors, Miniumum load impedance: 0.5 ohm load." Kan vel ikke tolkes til annet enn "stabil ned til 0,5ohm"
    "H4SE storkoser seg når den spiller på de beryktede Apogee Scintilla høyttalerne som har en lastmotstand på under
    1 ohm!"

HEGEL
    For- og effektforsterkere | Stereo | Soundgarden

Så akkurat hva angår strømstyrke ser jeg ikke helt de store problemene, og 9.2 kan vel være grusomme, men vi snakker vel strengt tatt "bare" om 1 komma noe på det verste? Klart, man skal passe seg for å lese seg i stykker på rene tekniske data, men som sagt, i dette tilfellet aner jeg virkelig ikke hva som ihvertfall rent kraftmessig er i nærheten uten at budsjettet detoneres til himmels!

Eneste alternativene jeg kommer på farten må bli EC Nemo, noe grymt fra DP eller McIntosh, da minimum MC501/602. Men vi snakker om selv bruktpriser som glatt passerer et H4-budsjett, i den grad slike godsaker er tilgjengelig på bruktbørsen...
    Eeeeller, hvis du har alt for mye cash liggende og vil til Danmark og handle røde pølser: Krell FPB 350M

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.... Blir enda mer interesangt når den takler laster til 0.5 ohm
    Er H4, H4SE og H4mk2 eller hva de heter like. Tenker da på krefter og stabilitet, er vel litt forskjellig lydsignatur på de ?

Skal ikke se bort ifra att eg tar med meg kappaene og tar en helg å tester :P

Men om du skal til Bergen hadde det vert lettere om du tok med deg Hegelen :P

Hadde bare earthquaken blitt solgt snart så kunne eg kjøpt en og funnet ut av det...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg hadde Hegel bekymret jeg meg litt over hvordan de ville takle store laster. En kjapp mail til Bent Holter ga meg et greit svar; Vi benytter blant annet elektrostater som referanse underveis og kan ikke påstå at vi har opplevd noen problemer med lav impedanse. :-D

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H4 er stabil og strøm sterk, skulle forundre meg om at det skal være noe problem.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Hmm.... Blir enda mer interesangt når den takler laster til 0.5 ohm
    Er H4, H4SE og H4mk2 eller hva de heter like. Tenker da på krefter og stabilitet, er vel litt forskjellig lydsignatur på de ?

Skal ikke se bort ifra att eg tar med meg kappaene og tar en helg å tester :P

Men om du skal til Bergen hadde det vert lettere om du tok med deg Hegelen :P

Hadde bare earthquaken blitt solgt snart så kunne eg kjøpt en og funnet ut av det...
    Kan du ikke bare stikke ned til Soundgarden i Bergen sentrum, å få låne med deg hjem en H4A/SE i noen dager? Det pleier ikke å være noe problem med hjemlån hos Soundgarden!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit nesten ikke hvordan jeg skal begynne og fortelle denne forferdelige historien...

Til min store glede tidligere idag, skulle jeg få spille litt musikk...Endelig..en liten stund siden sist hadde det blitt... Skrudde på cd spilleren (Hegel CDP4AMKII), trykket på Open /Close knappen, lastet inn cd...angret på valg av cd, for så og trykke feil på open/close men trykket i stede på on/off.. Trykket så på on/off en gang til for så og trukke play....Det var da det skjedde...!! Lyden var helt forferdelig...hørtes ut som om det var en pick up som ikke lå helt nedtil plata..Grøtete og rett og slett JÆ... Heldigvis var det bare og skru cd spilleren av og på igjen, så var alt tilbake til det gode gammle...Dette var helt uten tvil den værste jeg har vært med på i hifi livet mitt..

Noen som har en forklaring på dette???

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avspilling uten at TOC var lest?
    Jeg aner virkelig ikke.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sendt mail til Hegel...håper på et bra svar

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Lydsignaturen har blitt endret, jusert, bedret, whatever, ja, men såvidt jeg vet ihvertfall er strømstyrken mye den samme. Mulig de nyere modellene er enda mer kapable til å takle de aller verste torturlaster, men akkurat de dataene får du maile Hegel om.

Side 7 av 80 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •