Den kjempestore Hegel tråden - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 69 av 80 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 1585
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Det kan godt hende at det er forskjeller mellom ulike revisjoner av forsterkeren. Jeg har en relativt tidlig utgave. Uansett tyder innlegget ditt på at det ikke er noe galt i at volumet settes til 85. Ved bruk av H200 i et hjemmekino-oppsett med kalibrering må selvsagt H200 være koblet til på kalibreringstidspunktet. Men det var den vel?
    Ja, den var koblet til. Det ser ikke ut til å være noe galt, den har liksom bare bestemt seg for dette.....til min store irritasjon. Føler bare at jeg "mangler lyd".....
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått HD2 i hus. HD2 dacen høres mye (veldig mye) bedre ut enn den innebygde dacen i h100. Mer gain i musikk. Betraktelig mere bass!

En ting. I windows 7 dukker hd2 opp som spdif interface (TE7022 audio w/spdif) Fjerna kryssa for dts og dolby digital. Kryssa ut 44, 48 og 96).

Den innebygde dacen i H100 dukket opp som usb dac. Regner med at det er riktig at HD2 skal dukke opp som spdif interface.

Høres i alle fall så mye bedre ut enn den innebygde h100 dacen at de burde slutte å lage h100. h100se holder.

Virker ut som musikk som jeg tidligere f eks hørte på lydstyrke 75 gir samme effekt på 65 med HD2

Newcomer Martinandersen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en HEGEL HD2 idag, og er fornøyd!
    du kan aldri forvente CD-kvalitet, men kjøpte den for å forbedre lyden på pcen.
    Om man ikke hører så veldig stor forskjell, så "vet" du at den skal fjerne Jitter og slike urenheter. derfor føler jeg meg mer sikker når jeg spiller musikk fra pcen, og tørr å dra på litt mer!

Løp og kjøp!

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Fått HD2 i hus. HD2 dacen høres mye (veldig mye) bedre ut enn den innebygde dacen i h100. Mer gain i musikk. Betraktelig mere bass!

En ting. I windows 7 dukker hd2 opp som spdif interface (TE7022 audio w/spdif) Fjerna kryssa for dts og dolby digital. Kryssa ut 44, 48 og 96).

Den innebygde dacen i H100 dukket opp som usb dac. Regner med at det er riktig at HD2 skal dukke opp som spdif interface.

Høres i alle fall så mye bedre ut enn den innebygde h100 dacen at de burde slutte å lage h100. h100se holder.

Virker ut som musikk som jeg tidligere f eks hørte på lydstyrke 75 gir samme effekt på 65 med HD2
    Bra å høre at du er fornøyd! Bare en kommentar til dette med volum. At HD2 gir et høyere volum har absolutt ikke noe med kvalitet å gjøre, i noen retning. Det kommer simpelthen av at utgangseffekten er noe ingeniørene setter når de designer en modell, og den kan variere mye mellom forskjellige enheter.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest riktige å si vil vel være at den innebygde dacen har for lav bass output kontra HD2. Mens mellomtone og diskant er den samme. Lyd nivået oppleves nå bass kontra mellomtone/diskant mere balansert. Samme nivå med HD2 som min tidligere LX73 gjorde biampet i pure direct. Den innebyde h100 dacen mangler bass/punch og musikk er derfor mere kjedelig med den. Samme som en gikk og satte - 3db på bass med den innebygde dacen kanskje.

Slik oppleves det i alle fall på mine høyttalere Det kan sikkert være annerledes på andre.

Bra å høre at du er fornøyd! Bare en kommentar til dette med volum. At HD2 gir et høyere volum har absolutt ikke noe med kvalitet å gjøre, i noen retning. Det kommer simpelthen av at utgangseffekten er noe ingeniørene setter når de designer en modell, og den kan variere mye mellom forskjellige enheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

valgets kval!

vurderer å kjøpe en Hegel H1mk4 er det noen som kan si noe om denne?, jeg har hatt Abrahamsen(ikke upgrade) på mine monitor audio gs10 (stativ 8ohm) og det låt bra. Kunne godt tenke meg å teste Hegel, noen som har noen tips om hva jeg burde velge?

takk for inspill

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en H1SE og er strålende fornøyd med den.. Kjøpte den brukt, fant den på Finn til 4000,- og bare 7 mnd gammel... Slo til med en gang! Min beste handel noensinne tror jeg. Har også P4/H4 (oppgradert til H4A) som er inne på service/rep. så jeg kjøpte denne H1 for å ha noe å høre på imens. Den imponerte stort! Så nå for et par uker siden så kjøpte jeg meg en HD20! :-D Stråålende fornøyd med denne også!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hegel hd20

heisann :-D

Noen som har testet hd20 oppmot dacmagic? Har til nå brukt dacmagic,men nå når eg har flyttet anlegget opp i stua og bruker det mye mere da eg ikkje har innebygd høytaller på tven so vil eg ha ein bra dac.Ikkje at dacmacic er bra,men synest lyden er litt sånn fin men samtidig tam.anlegget ved stereo består av pioneer lx81,vincent sp331 og b&w 683.tenkte å investere i ein bra dac nå som anlegget blir brukt 90% mere og ein dac som eg kommer til å ha stående i anlegget i årevis fremover mest sannsynlig.er fornøyd med anllegget,men vil ha ein siste finish ved dac bytte 8)

Noen meninger om bytte fra dacmagic til hd20? Bortkasta penger eller grei investering? bruker dacen hver dag

PS:bruker mye spotify og wimp :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har ikke testet Dacmagic, men byttet ut HD10 med HD20 da den kom. Det var en stor forskjell mellom disse to i mine ører. Så jeg anbefaler HD20 på det varmeste. Men dra innom nærmeste Soundgarden og høre om hjemmelån. Så får du høre med dine egne ører om det er verd å bytte

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du ble bedre, og eventuelt dårligere, med HD20 når du sammenligner med HD10 som du eide før?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd20

Sitat Opprinnelig postet av MingLee
    Hei

Jeg har ikke testet Dacmagic, men byttet ut HD10 med HD20 da den kom. Det var en stor forskjell mellom disse to i mine ører. Så jeg anbefaler HD20 på det varmeste. Men dra innom nærmeste Soundgarden og høre om hjemmelån. Så får du høre med dine egne ører om det er verd å bytte
    Tenkte å bestille hd20 via nettbutikken deira,da eg ikkje har anledning til å reise til butikken deres nedt nå

Men har man ikkje angrefrist ved kjøp over nett?

Nå er vel eg ein av dei som ikkje hører noen spesielt forskjell på kabler og når eg kjøpte rein bd spiller for første gang,så såg eg ikkje forskjell i bildekvalitet på bd spiller kontra ps3.Ikkje at eg er mega skeptisk eller kverulant når da gjeldt hifi,men har merket meg at nytt eller dyrere ikkje altid gir valuta for pengene 8) Så difor veldig spent på om HD20 er verdt dei 7500 ekstra i forhold til dacmagic og om lyden virkelig er berre så fantastisk god som den har fått i omtale.Men er som sagt ute etter ein god dac som vil bli brukt nesten hver dag i maaange år Så sånn sett so kan hd20 vere ein grei investering og verdt pengene,dersom det blir stor forskjell.

Hørte litt på spotify/wimp igår på dacmagic,og det er liksom noe som mangler.Låter litt flat og tamt.Litt som å høre ein som syng karaoke av ein sang du liker.Fin stemme,men ikkje so livlig og ekte som orginalen hehe:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd20

Er da usb som er best å bruke fra pc til hd20?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Er da usb som er best å bruke fra pc til hd20?
    Jepp

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hva mener du ble bedre, og eventuelt dårligere, med HD20 når du sammenligner med HD10 som du eide før?
    Det første jeg la merke til var bassen. Med HD20 er bassen, i mine ører, mye strammere enn med HD10. Lydbilde ble større, luftigere, roligere og mer dynamisk med HD20. Spesielt på Wimp/Spotify. Coax 1 på HD20 er veldig mye bedre enn Coax på HD10.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var HD20 bestillt :-D Håper det blir eit stort løft i forhold til dacmagicen 8)

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Da var HD20 bestillt :-D Håper det blir eit stort løft i forhold til dacmagicen 8)
    Gratulerer Hold oss oppdatert på hvordan det går! Jeg har en DacMagic selv, og vurderer sterkt HD20.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par spørsmål angående min H100.

1. Ser i tråden her at flere er plaget med at sikringene kobler ut da de skrur på. Ha nå bestilt elektriker som skal bytte fra 16 ampere B sikring til 16 ampere C sikring. Kan dette forutsake unødvendig risiko for andre dyre elektriske komponenter som tv og pc som står på samme kursen?

2. For 2 dager siden kom det tydlig hørbar trafo støy fra min H100. Var så irriterende at jeg gikk å skrudde den av og på igjen etter 1 minutt med støy. Da den starta kom støyen igjen så dempa den seg kraftig og forsvant igjen etter noen sekunder. I morres når jeg starta forsterkeren igjen (hadde den ute i natt pga torden) så var det lav trafo støy fra den. Bør jeg levere den inn på reperasjon til soundgarden (noen få måneder garanti igjen på den)?

Kjøpte den brukt. Men har hatt den på en uke før uten å merke trafo støy. Dette var første gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Hold oss oppdatert på hvordan det går! Jeg har en DacMagic selv, og vurderer sterkt HD20.

Da skal eg gjera.Rekner med den kommer på torsdag

Blir spennende å teste,da eg ikkje er noen hifi guru eller har "trente" ører 8-)

Testa ein gong ps3 mot rein cd spiller,men klarte ikkje å høre noen forskjell,så spent på denne dacen som er rost opp i skyene

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå mottat hd20en Det eg lurer på er hvordan eg får best mulig lyd ved den på mitt anlegg ved stereo musikk.Har eit surround anlegg i stua.Pioneer sc-lx81 og ein vincent sp-331 effektforsterker til frontene.Det går mest i tokanals 80% av tiden og da helst spotify/wimp riks tv.Det eg lurer på er om det er best å koble hd20 rett i effektforsterker og bruke den som pre amplifer til vanlig,og når eg skall sjå film og surround so kobler eg vincenten tilbake til pioneeren for hd surround.Eller blir det best å koble hd20 rett i reciveren ved musikk ???

Er hd20 like bra som ein ren stereoforsterker ved oppkobling oppmott effektforsterker?

Ps: har ikkje fått testet den so mye enda :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps:har ikkje coaxial utgang på blurayen.Kva visst eg kobler optisk fra bd til dacmagic og så videre fra coaxial ut dacmagic og videre til coaxial 1 på hd20? blir dette heilt feil eller? har forstått det slik at coaxial 1 er den som gir best lyd.

Side 69 av 80 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •