Den kjempestore Hegel tråden - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 68 av 80 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 1585
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nudiebear
    Se eksempelvis: Hegel H200 integrert forsterker (Tilfeldig valgt eksempel)

Takk for tips, så denne selv igår også på sentralen Dog syns jeg den lå noe høyt i pris til å være brukt. Ønsker helst rundt halv pris hvis jeg skal kjøpe brukt. Men så var denne også bare noen få måneder gammel og med kvittering. Så da blir prisen noe høyere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og Bilde har en ny kortartikkel om Confidence II serien: Ny selvtillit fra Dynaudio | Lyd & Bilde. Det kommer også en 'Signature' utgave av disse der fordelen etter det jeg fikk med meg var 10 års garanti i motsetning til 5 år på II utgavene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Mac-en koblet til HD20 med usb. Får da ikke brukt den påkostede coax1-inngangen på hd20. En på soundgarden mente en hd2 mellom disse ville gi bedre lyd. Den har jo coax ut. Synes derimot dette høres litt rart ut siden lyden kommer jo i utgangspunktet fra usb uansett, men nå har ikke jeg mye peiling på sånn heller. Noen tanker rundt dette? Har en ubrukt HD2 stående, men må eventuelt kjøpe en coax-kabel hvis jeg skal teste.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qweac
    Har Mac-en koblet til HD20 med usb. Får da ikke brukt den påkostede coax1-inngangen på hd20. En på soundgarden mente en hd2 mellom disse ville gi bedre lyd. Den har jo coax ut. Synes derimot dette høres litt rart ut siden lyden kommer jo i utgangspunktet fra usb uansett, men nå har ikke jeg mye peiling på sånn heller. Noen tanker rundt dette? Har en ubrukt HD2 stående, men må eventuelt kjøpe en coax-kabel hvis jeg skal teste.
    Dette stemmer nok ikke. HD20 er av nyere dato enn HD2, og ikke minst er den dyrere. Jeg tror nok selgeren din blander dette sammen med at HD2 -> HD10 vil gi bedre lyd enn HD10 alene, spesielt fordi HD10 ikke støtter 96/24 (over USB). Både HD2 og HD20 støtter 96/24 over USB, og et ekstra mellomtrinn vil derfor antakelig degradere lydkvaliteten.

Hvis du er ute etter maksimal utnyttelse av HD20 sine egenskaper, anbefaler jeg at du ser på kilder som kan gi 192/24 over coax. En mulighet jeg vurderer selv, er en såkalt "USB transport", altså en bedre USB-omformer enn den som er innebygget i HD20. Et godt eksempel på dette er Audiophilleo som gi et 192/24-signal videre til HD20:

Audiophilleo2 - low jitter USB SPDIF transport,converter
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har nylig kjøpt meg en hegel h200 og en hd10. så nå trenger jeg en lydkilde som jeg kan spille av cd, men har også lyst lit å gå for en som spiller av bluray, så vuderer å kjøpe meg en bluray-spiller som jeg kobler sammen med hd10. Har dere noe forslag til en bluray spiller med bra lyd?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knudsen
    Hei, har nylig kjøpt meg en hegel h200 og en hd10. så nå trenger jeg en lydkilde som jeg kan spille av cd, men har også lyst lit å gå for en som spiller av bluray, så vuderer å kjøpe meg en bluray-spiller som jeg kobler sammen med hd10. Har dere noe forslag til en bluray spiller med bra lyd?
    Har selv prøvd Harman Kardon sin blu-ray til dette oppsettet. Og det virker kjempebra... Den er ikke så veldig dyr heller om jeg ikke husker helt feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Har selv prøvd Harman Kardon sin blu-ray til dette oppsettet. Og det virker kjempebra... Den er ikke så veldig dyr heller om jeg ikke husker helt feil.
    ja ser den er på tilbud. men den er noe utdatert , har lyst på 3D spiller, hva med denon eller Marantz ? samsung har noen men er vell kansje ikke best på lydkvaliteten eller?

Newcomer MOR OG FIS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

den store hegel tråden

Dette hadde jeg ikke gjort.det er en her på avforumet som selger et driverk som passer perfekt:musik hall 15.2 cdspiller.den passer super og da får du topp lyd som er meningen.Jeg ville ikke sett på 2-3000kr når jeg hadde invistert i hegel h200+h10dac.kjør dette da blir du ikke lydtrett:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MOR OG FIS
    Dette hadde jeg ikke gjort.det er en her på avforumet som selger et driverk som passer perfekt:musik hall 15.2 cdspiller.den passer super og da får du topp lyd som er meningen.Jeg ville ikke sett på 2-3000kr når jeg hadde invistert i hegel h200+h10dac.kjør dette da blir du ikke lydtrett:-D
    Sjønner det, men skal uansett ha meg en blurayspiller. Og regner med at hd10 gjør jobben og oppskalerer lyden bra tenker på en spiller mellom 3-6k

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en panasonic dmp-bdt310 med innebygget wifi som du kan streame musikk over. HI-FI klubben har denne til en fornuftig pris.
    PANASONIC DMP-BDT310EG Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahilmen
    Hva med en panasonic dmp-bdt310 med innebygget wifi som du kan streame musikk over. HI-FI klubben har denne til en fornuftig pris.
    PANASONIC DMP-BDT310EG Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben
    Ser at denne bare har optisk ut, og det er bare en optisk inngang på hd10 og den er opptatt. Tror det blir en Denon DBP-1611UD

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at denne bare har optisk ut, og det er bare en optisk inngang på hd10 og den er opptatt. Tror det blir en Denon DBP-1611UD
    Hva med en Phillips BDP 7500 MK2?
    Philips BDP7500S2 | Lyd & Bilde

Har en på bruktbørsen til salgs:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=79183

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei så i en post at du hadde H100 på hjemmlån og testet den med dine CM9. Ser også at du har LX83. Hadde du begge på samme tid? Kanskje du fikk LX83 senere.

Har LX73 pr dags dato og vurderer å skifte til stereo H100 eller kanskje bruke H100 sammens med LX73. Noen formening?

Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Hadde Hegel H100 på hjemlån, og fikk testet den på mine CM9

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H200 home theater

Har en Hegel H200 som jeg til nå har brukt til stereo. Holder på å bygge hjemmekino, og vil bruke denne som effektforsterker til yamaha 767. Jeg kobler opp pre-out front på yamaha til home theater på hegel...så stiller den automatisk volumet opp på 85.

dersom jeg IKKE har koblet noe inn i home theater innganger på hegel'en og slår den over der, så stiller den volumet opp på 99....

Hvorfor?! Følte det var litt lav lyd i frontene uansett hvor mye jeg skrudde opp på yamaha'en....hva kan dette skylles?
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Har en Hegel H200 som jeg til nå har brukt til stereo. Holder på å bygge hjemmekino, og vil bruke denne som effektforsterker til yamaha 767. Jeg kobler opp pre-out front på yamaha til home theater på hegel...så stiller den automatisk volumet opp på 85.

dersom jeg IKKE har koblet noe inn i home theater innganger på hegel'en og slår den over der, så stiller den volumet opp på 99....

Hvorfor?! Følte det var litt lav lyd i frontene uansett hvor mye jeg skrudde opp på yamaha'en....hva kan dette skylles?
    Merkelig...! Jeg har en H200 som driver frontene med en Yamaha 765 som receiver, og når jeg switcher H200-en over på HT så går volumet opp til 99. Kan det være noe med kablene? Hva skjer hvis du bare har kablene tilkoblet? Hva skjer hvis receiveren er av?
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Røyken
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Merkelig...! Jeg har en H200 som driver frontene med en Yamaha 765 som receiver, og når jeg switcher H200-en over på HT så går volumet opp til 99. Kan det være noe med kablene? Hva skjer hvis du bare har kablene tilkoblet? Hva skjer hvis receiveren er av?

Min H200 går også bare opp til 85 når jeg bruker den som effekt til frontene mine via denon 2311. Har ikke tenkt over det før det ble nevnt her, men kan ikke si at jeg syntes det er noe mindre lyd til frontene mine av den grunn.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrQuerix
    Min H200 går også bare opp til 85 når jeg bruker den som effekt til frontene mine via denon 2311. Har ikke tenkt over det før det ble nevnt her, men kan ikke si at jeg syntes det er noe mindre lyd til frontene mine av den grunn.
    Det kan godt hende at det er forskjeller mellom ulike revisjoner av forsterkeren. Jeg har en relativt tidlig utgave. Uansett tyder innlegget ditt på at det ikke er noe galt i at volumet settes til 85. Ved bruk av H200 i et hjemmekino-oppsett med kalibrering må selvsagt H200 være koblet til på kalibreringstidspunktet. Men det var den vel?

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, beklager sent svar. Har lest mye bra om Oppo sine spillere. De har nå kommet med 3D-støtte. Oppo 93 og Oppo 95. Har ikke hørt dem selv, men tror absolutt de bør være verdt et nøyere ettersyn. De spiller også SACD etc. Oppo 95 har balansert analog ut, men det trenger du vel ikke så lenge du skal bruke HD10 i kjeden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da blitt eier av en Hegel H100 med usb. Høres så langt bra ut. Har koblet pc til med usb.

Har satt windows 7 volum på fullt. Syns av og til hvis jeg feks ser en tv episode fra pcen at lydvolumet på hegelen må veldig høyt for behaglig lyd volum. F eks 70 er typisk på noen. 60 på andre. Kommer vel litt ann på innspillingen. Noen andre som har merket dette?

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reagerte selv på at jeg måtte ha veldig høyt volum på min H200 da jeg så film og TV for at det skulle skje noe. Hva som gjør det vet jeg dessverre ikke.

Side 68 av 80 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •