Den kjempestore Hegel tråden - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 67 av 80 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 1585
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Gi deg litt flere digitale tilkoblingsmuligheter, vil jeg anta? ;-)

DAC´en i MK2 er antakelig på høyde med HD20, så der vil du vel neppe få noen gevinst?
    Det vil jeg i alle fall tro....
    Ser du har HD20, hvordan er den? Mye mye bedre en 10'eren som hifi bladene sier?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Mye mye bedre", er vel muligens å ta i litt?

Vi var tre stykker som testet disse to mot hverandre forleden kveld, og de opplevde forskjellene var vel ikke så store som enkelte vil ha det til?
    Men at HD20 spiller (marginalt) bedre enn HD10, var det enighet om.

Samtidig må jeg få lov til å understreke at dette er basert på mitt utstyr, og som ikke nødvendigvis er representativt for hva andre kan oppleve, på sine høyttalere og sitt forsterkeri.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    "Mye mye bedre", er vel muligens å ta i litt?

Vi var tre stykker som testet disse to mot hverandre forleden kveld, og de opplevde forskjellene var vel ikke så store som enkelte vil ha det til?
    Men at HD20 spiller (marginalt) bedre enn HD10, var det enighet om.

Samtidig må jeg få lov til å understreke at dette er basert på mitt utstyr, og som ikke nødvendigvis er representativt for hva andre kan oppleve, på sine høyttalere og sitt forsterkeri.
    Takk for seriøst svar. 8)
    Vi får se til sommeren, men er en av dei jeg vurderer.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Da venter jeg litt, håper jeg, før jeg kjøper en eventuell dac. Når jeg tenker meg om, så kan den jo brukes til annet enn bare cd-spiller. Det er rart med sånn hi-fi saker, akkurat som om du trekkes til dem. Men det er selvfølgelig bare å si "STOPP" :roll:

Ha en fantastisk Søndag!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg har også hatt hd20 hjemme en ukes tid nå og etter litt innspilling så synes jeg den er vesenlig bedre en hd 10, så lenge du bruker coax 1 inngangen, og det er jo på den inngangen de har gjort noe extra med, den er bedre på de andre inngangene også men der er forskjellene mindre men hd 20 er bedre.jeg synes at det blir mer av alt på hd 20, og mye sortere bakgrunn, spesielt diskanten , skinner mer men det spretter fram mere detaljer over hele linja

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jansebjørn
    Hei!
    Jeg har H200 og CDP4A mk2, hva kan en dac HD20 gjøre i det oppsettet?

Mvh
    jan sebjørm

Jeg vet ikke hvordan den vil gjøre seg, men sånn rent teoretisk skal vel HD10 være like god eller bedre enn dacen i CDP4A (om jeg husker riktig). Videre skal vel HD20 være bedre enn HD10, så teoretisk er det vel muligheter for forbedringer

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått denne i posten i dag?

Sitat Opprinnelig postet av Kirk Midtskog TAS
    The H200 strikes me as a fantastic performer, one that delivers sonic quality far beyond its price level. Nicely done, very nicely done.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion

Interessant! Abonnerer ikke på det bladet, men ser at Hegel har lagt ut en link til PDF på sin hjemmeside allerede:
    http://www.hegel.no/Hegel_H200_TAS_April_2011.pdf

Edit: Legg merke til at prisen er USD 4400, som er nesten 25000 NOK, og tenk på at Soundgarden solgte denne for 17000 NOK introduksjonssommeren... (gjett hvem som kjøpte den da )
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion

Takk for påminnelsen om TAS ja. Finner det sjeldent her i KRS så bør nok abonnere. Godt med et spark bak :-)

Edit: Bra review av H200 også. Alltid kjekt.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en link til testen på Hegels sider: http://www.hegel.no/Hegel_H200_TAS_April_2011.pdf

TAS er forøvrig så latterlig billig å få hjem i postkassa sammenlignet med å handle det i løssalg at det er en no brainer å bestille for tre år av gangen. Selvsagt har TAS sine kjepphester som alle andre publikasjoner i bransjen, men for min del er det spennende å følge med på hva som skjer over dammen også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd 20 og coax1

Hei

Har en H100 amp som jeg har en Mac mini 2010 som jeg har koblet til med usb. Lukter på en Hd 10 eller hd20. Mac minien har jo ingen coax utganger. Hvordan er det å kjøre toslink via evt. en en Kramer converter, for å utnytte coax inngangen til Hd20?

Håper på svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er HD20 (usb eller spdif) mot HD2 på lydkvalitet?

Noen som kan gjengi kort hva hjemmekino.no konkluderte med i sin test av HD20? skrev de noe om hvordan den er i forhold til electrocompaniet pd1?

Newcomer MOR OG FIS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Jeg vet ikke hvordan den vil gjøre seg, men sånn rent teoretisk skal vel HD10 være like god eller bedre enn dacen i CDP4A (om jeg husker riktig). Videre skal vel HD20 være bedre enn HD10, så teoretisk er det vel muligheter for forbedringer
    Det er tabbe å koble HD 20 /HD 10 imellom CDP4a,h200.Det er samme dac,en som står i disse cdspillerene CDP4a/mkll.Prøver noen å si noe annet er ikke dette tilfelle.det eneste du vinner på dette er en veldig dyr USB INNGANG!HD 20 er også samme dacen.bare litt mer i boksen.som fjernstyring,display.det er vel det hele. Jeg er skuffet over Hegel med den nye HD 20.Samme oppskrift som HD 10.Og når den HD 10 kom var det meningen at de som har Hegel forsterker.Men en annen type cd spiller skulle 10 HD få den cd-spilleren til å låte som CDP4a,CDP4a.mkll.Da dette passer bedre sammen.Mange ganger er Dac,er lureri.Men det virker,som sukkerpiller istede for det ekte.Bare at det er Ørene istede for munnen som skaper ilusjonen om bedre lyd.Det er bare å lese om de som får en bedre lyd med HD 20 etter de har hatt HD 10.Displayet i 20 og fjernkontroll er hypnose desverre.Men der ser tøffere ut en den tamme i utsene HD 10.Men Hegel dac hd 10/20 har bedre lyd en elektrokompaniets nye vidunder.Det eneste jeg synes er greit me den dac,en er tråløs mulighet.mvh.BADMAN

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvordan koble rett - P30 til H200

Hei,

Vet at flere her sikkert har testet drømmen sin P30 & H30? 8)

Jeg har fått tak i P30 og lurer dermed på hvilken ut&inngang som skal brukes mellom P30 og H200 får å koble rett!

Har en CDP2MkII som er koblet med Nordost Shaman til HD20, deretter XLR Valhalla fra H200 til HD20.

Har da en Valhalla RCA som skal benyttes mellom H200 og P30. Her regner jeg med at HT utgangen på H200 skal benyttes? Og hvor skal Valhalla RCA kobles inn på P30?

Siste spørsmål er hvilken modus skal H200 stilles inn på? Regner med at "BA" gir lyd men skal den stilles inn på HT modus istedet? Og hva med P30`?...

Håper noen kan hjelpe da jeg har ut dagen til å lytte, dessuten tror jeg komboen P30\H30 ville vært best å teste sammen men det lot seg ikke gjøre desverre.

GO HEGEL!8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Isbiten
    Hei,

Vet at flere her sikkert har testet drømmen sin P30 & H30? 8)

Jeg har fått tak i P30 og lurer dermed på hvilken ut&inngang som skal brukes mellom P30 og H200 får å koble rett!

Har en CDP2MkII som er koblet med Nordost Shaman til HD20, deretter XLR Valhalla fra H200 til HD20.

Har da en Valhalla RCA som skal benyttes mellom H200 og P30. Her regner jeg med at HT utgangen på H200 skal benyttes? Og hvor skal Valhalla RCA kobles inn på P30?

Siste spørsmål er hvilken modus skal H200 stilles inn på? Regner med at "BA" gir lyd men skal den stilles inn på HT modus istedet? Og hva med P30`?...

Håper noen kan hjelpe da jeg har ut dagen til å lytte, dessuten tror jeg komboen P30\H30 ville vært best å teste sammen men det lot seg ikke gjøre desverre.

GO HEGEL!8)
    HT er Home Theatre inngangen, altså for at H200 skal bli som en effektforsterker.
    Så det blir jo CDP2 til HD20 via Coax, HD20 til P30 via XLR eller RCA (velg da
    hvilken inngang du har brukt på XLR eller RCA i front på P30), så RCA/xlr fra p30 til H200, enten om du bruker HT, AUX, CD (RCA), eller Balanced inputs (XLR) på H200. Litt uforklarlig forklart, men det skal fungere :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansy
    HT er Home Theatre inngangen, altså for at H200 skal bli som en effektforsterker.
    Så det blir jo CDP2 til HD20 via Coax, HD20 til P30 via XLR eller RCA (velg da
    hvilken inngang du har brukt på XLR eller RCA i front på P30), så RCA/xlr fra p30 til H200, enten om du bruker HT, AUX, CD (RCA), eller Balanced inputs (XLR) på H200. Litt uforklarlig forklart, men det skal fungere :-)
    Vil du ikke om du bruker annen inngang på H200 enn HT få to volumkontroller i lydbanen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nudiebear
    Vil du ikke om du bruker annen inngang på H200 enn HT få to volumkontroller i lydbanen?
    Faktisk 3, HD20, P30, og H200. Det greieste er uansett å kjøre H20 på 100, og H200 på HT, så trenger du kun å bruke P30 sin volumkontroller.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd30?

Her er en kort rapport fra Stereophile med bilde:
    Amphion–Hegel Rocks | Stereophile.com

En liten skrivefeil med HD30, skal selvfølgelig være HD20. Men er jo lov å drømme?
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel elektronikk til B&W CM7?

Selvom jeg er et Marantz og B&W utskudd pr dags dato så tar jeg meg den frihet å lufte dette spørsmålet i deres likegrind Hegelfans

Det har seg slik at jeg er begynt å bli mer nysgjerrig på Hegel som merke generelt sett. Har hørt Hegel noe før, men ikke mye,- og det har vært mer overfladisk lytting her og der. I fremtiden kunne jeg for eks vært meget interessert i å prøve Hegel H200 stereoforsterkeren på mine CM7. Hvor mye tror dere jeg må gi for en pent brukt H200 på brukten? Flere skryter av Hegel elekontrikk i kombinasjon med CM serien til B&W, hva er erfaringene til kunnskapsrike Hegelfolk i denne tråden?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    I fremtiden kunne jeg for eks vært meget interessert i å prøve Hegel H200 stereoforsterkeren på mine CM7. Hvor mye tror dere jeg må gi for en pent brukt H200 på brukten?
    Se eksempelvis: Hegel H200 integrert forsterker (Tilfeldig valgt eksempel)

Side 67 av 80 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •