Den kjempestore Hegel tråden - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 64 av 80 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 1585
    Newcomer audiooidua sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Harman
    dyrt?

nei selve automaten er ikke dyr, ca 2-300kr.
    men blir jo fort dyrt viss du må ha elektrikker inn i bilde, noe jeg anbefaler viss du ikke har noe praksis innenfor faget

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med Spendor høyttalere sammen med Hegel? Har idag en Hegel H100 og SA1750,men vurderer å kjøpe meg nye høyttalere. Har sett litt på Spendor men har ingen erfaring selv med dette merket.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av voillen
    Noen som har erfaring med Spendor høyttalere sammen med Hegel? Har idag en Hegel H100 og SA1750,men vurderer å kjøpe meg nye høyttalere. Har sett litt på Spendor men har ingen erfaring selv med dette merket.
    Har desverre ikke hørt kombinasjonen, men fikk en anbefaling av å prøve spendor på Hegel da jeg skulle kjøpe HT. Husker ikke hvem det var som hadde hørt denne komboen. Men skal vist være interessant.
    Øystein

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av voillen

Gwandarion nevner spendor i det 3 innlegget i denne tråden.. Sier det var en kanon match sammen med hegel!!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel CDP2A

Da var Hegel CDP2A i hus.
    Testet litte grann nå på mine "referanse" cd'er.

Music Hall CD25.2 som eg har og Hegel er ganske like i lyden.
    Muligens er Hegel littegrann åpnere,dypere lydbilde,større bredde..men er berre Kanskje.. Sånn virket det på meg nå.
    Helt grovt sakt er Music Hall CD25.2 mer rørlyd i, og Hegel mer transistor lyd i.
    Eg er fornøyd.
    Dette er to meget gode cd-spillere, ingen tvil om det.
    Ikke sikker på om eg hadde klart å skilt dei i en blindtest.

:-D
    Prøve å komme tilbake til en mer grundig test senere..
    Enda litt senere: den er god,uten tvil. Antydning til en skrikendes diskant eg hadde er nå borte med Hegel som signalkilde.
    Men kommer tilbake med mer..
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klikkelyd

hei alle hegel folk! trenger litt hjelp her. Har gått over til fullbalansert signal, fra dac til h200.
    merket etter hvert at det var en ulyd når jeg justerte volumet, satte cd på pause og justerte volum. nå var lyden veldig hørbar men det er bare i høyre kanal... lyden blir høyere jo høyere jeg justerer volumet. det klikker liksom i ht når jeg justere ett hakk på volum.
    hva kan dette være? alt er iorden når jeg kjører ubalansert..:???:

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiooidua
    hei alle hegel folk! trenger litt hjelp her. Har gått over til fullbalansert signal, fra dac til h200.
    merket etter hvert at det var en ulyd når jeg justerte volumet, satte cd på pause og justerte volum. nå var lyden veldig hørbar men det er bare i høyre kanal... lyden blir høyere jo høyere jeg justerer volumet. det klikker liksom i ht når jeg justere ett hakk på volum.
    hva kan dette være? alt er iorden når jeg kjører ubalansert..:???:
    prøvd uten dacen din?

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    prøvd uten dacen din?

ja, har nå fått prøvd uten dac og problemet er der enda. har funnet ut at det er forsterkeren det er noe gale med. igjen!!
    setter forsterker i balansert uten noe koplet til utenom ht og da er lyden der fortsat..

Hadde forsterker inne på reklemasjon tidligere i år også med problem i høyre kanal, kan vere i samenheng med det!?!? Surt dette, men ingenting anet å gjøre en å ta kontakt med soundgarden igjen da:-|

er typisk min flaks med ting dette!! er uanset veldig fornøyd med hegel sine produkter til tross for dette, håper bare ikke dac eller cd-spilleren begyner å skape seg også hehe:razz:

- rettelse - feilen tidligere i år var i venstre kanal..

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, har nå fått prøvd uten dac og problemet er der enda. har funnet ut at det er forsterkeren det er noe gale med. igjen!!
    setter forsterker i balansert uten noe koplet til utenom ht og da er lyden der fortsat..

Hadde forsterker inne på reklemasjon tidligere i år også med problem i høyre kanal, kan vere i samenheng med det!?!? Surt dette, men ingenting anet å gjøre en å ta kontakt med soundgarden igjen da:-|

er typisk min flaks med ting dette!! er uanset veldig fornøyd med hegel sine produkter til tross for dette, håper bare ikke dac eller cd-spilleren begyner å skape seg også hehe:razz:

Går nok bra skal du se :-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja selfølgelig går det bra:-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen måte og finne ut om en pc støtter lyd via USB ?

har en eldre HP dv9645eo om noen vet ? det er da hegel hd2 som er aktuell for meg

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Noe av det Hegel sliter med, selv om de ikke innrømmer det.
    Kan muligens hjelpe om du får dem til å skifte hele trafoen.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Noe av det Hegel sliter med, selv om de ikke innrømmer det.
    Kan muligens hjelpe om du får dem til å skifte hele trafoen.

ja eller får ett par h30 som plaster på såret hehe. 1x1100w er jo sykt8)

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel CDP2A Special Edition vs Hegel CDP2A MKII

Hei, kan noen være behjelpelige med å fortelle meg forskjellen på disse to CD-spillerene. Ser på Soundgarden sine sider at det er et annet kabinett og fjernkontroll. Men skulle gjerne hatt litt mer detaljer.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Hei, kan noen være behjelpelige med å fortelle meg forskjellen på disse to CD-spillerene. Ser på Soundgarden sine sider at det er et annet kabinett og fjernkontroll. Men skulle gjerne hatt litt mer detaljer.

Hegel CDP2ASE er i bunn og grunn den samme gode CD-spilleren man er kjent med fra den tradisjonelle CDP2A mk2, men med et noe forenklet kabinett og en rimeligere fjernkontroll. Her får du kort og godt det samme dynamisk, oppløste og detaljerte lydbildet som har forført Hi-Fi entusiaster verden over, nå til en sterkt redusert pris i et meget begrenset antall!

dette står på soundgarden sine sider, så jeg tålker det som at den største forskjellen er prisen:-D jeg har selv cdp2ase og er svært fornøyd. kan ikke si jeg har lagt merke med noe forenklet kabinett heller.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel CDP2ASE er i bunn og grunn den samme gode CD-spilleren man er kjent med fra den tradisjonelle CDP2A mk2, men med et noe forenklet kabinett og en rimeligere fjernkontroll. Her får du kort og godt det samme dynamisk, oppløste og detaljerte lydbildet som har forført Hi-Fi entusiaster verden over, nå til en sterkt redusert pris i et meget begrenset antall!

dette står på soundgarden sine sider, så jeg tålker det som at den største forskjellen er prisen:-D jeg har selv cdp2ase og er svært fornøyd. kan ikke si jeg har lagt merke med noe forenklet kabinett heller.
    Ok, takk for svar. SE har jo da en relativt fornuftig pris i forhold til ytelse. Har i utgangspunktet planer om å gå over til streaming, men liker ikke helt tanken av å ikke kunne spille av en CD. Hva hvis nettet tuller lissom :roll:

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Ok, takk for svar. SE har jo da en relativt fornuftig pris i forhold til ytelse. Har i utgangspunktet planer om å gå over til streaming, men liker ikke helt tanken av å ikke kunne spille av en CD. Hva hvis nettet tuller lissom :roll:

hehe ja jeg kunne aldrig vert uten en cd spiller jeg ialefal. hegel sin spiller er nokk noe av det bedre du finner i denne prisklassen vil jeg tro.

Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel HD2 og HD20 – Erfaringer og tekniske spørsmål

Jeg kjøpte meg en Hegel HD2 for å oppgradere lyden på PCen jeg har koblet til hjemmekinoen. PCen benyttes både til to og flerkanal og jeg trengte derfor muligheten til å kunne få hentet ut det digitale signalet også. Dette skulle være mulig på HD2 da den har en digital rca ut.

Selve installasjonen gikk lekende lett. Plug & play. Jeg fikk umiddelbart lyd på kilden jeg hadde mappet den digitale lyden fra HD2 til når jeg testet med Spotify. Utfordringene meldte seg derimot når jeg skulle teste med film og flerkanal. Jeg har frem til nå kjørt med toslink rett fra lydkortet til min Pioneer LX-73 og det har fungert knirkefritt. LX’en velger selv riktig format ut i fra hva slags signal PCen mater den med. Først testet jeg med en film i PowerDVD. Jeg fikk over hodet ingen lyd her. Jeg prøvde så en film på VLC.. Fortsatt ingen lyd. Når jeg byttet fra S/PDIF til 5.1, Stereo etc. fikk jeg lyd, men LX’en spilte dette kun av som stereolyd. Jeg pratet med en hjelpsom kar da jeg ringte til Hegel og han kjente ikke til problemet, men de skulle teste litt så jeg kunne ringe tilbake på nyåret.

Mitt spørsmål blir da om det er noen her med en HD2 som har fått kjørt flerkanallyd igjenom den til forsterkeren slik at forsterkeren leser signalet riktig? Alternativt om det er noen åpenbare feil jeg har gjort?

Når jeg var for å levere tilbake HD2 på Soundgarden gikk jeg likeså på en smell til og kjøpte en HD20 på impuls.. Denne har blitt skrytt opp i skyene og jeg må høre dette med egne ører hjemme i min egen stue og har derfor deponert på den frem til førstkommende mandag. Skal ikke se bort i fra at jeg beholder den. Det er primært Squeezeboxen denne skal få kose seg med, men jeg lytter også en del på Spotify fra PCen og det ville vært fint om den kunne hjelpe til her også. Som nevnt over kjører jeg nå et lydkort med optisk ut. Mitt spørsmål er om jeg kan sende lyden BÅDE optisk ut OG via USB til Hegel HD20 samtidig? (uten å måtte flikke og bytte på lydmenyen?)

Ser frem til å se hva HD20 får til med Squeezeboxen i de nærmeste dagene

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det HD10 du mener?;-)

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunatech
    Jeg kjøpte meg en Hegel HD2 for å oppgradere lyden på PCen jeg har koblet til hjemmekinoen. PCen benyttes både til to og flerkanal og jeg trengte derfor muligheten til å kunne få hentet ut det digitale signalet også. Dette skulle være mulig på HD2 da den har en digital rca ut.

Selve installasjonen gikk lekende lett. Plug & play. Jeg fikk umiddelbart lyd på kilden jeg hadde mappet den digitale lyden fra HD2 til når jeg testet med Spotify. Utfordringene meldte seg derimot når jeg skulle teste med film og flerkanal. Jeg har frem til nå kjørt med toslink rett fra lydkortet til min Pioneer LX-73 og det har fungert knirkefritt. LX’en velger selv riktig format ut i fra hva slags signal PCen mater den med. Først testet jeg med en film i PowerDVD. Jeg fikk over hodet ingen lyd her. Jeg prøvde så en film på VLC.. Fortsatt ingen lyd. Når jeg byttet fra S/PDIF til 5.1, Stereo etc. fikk jeg lyd, men LX’en spilte dette kun av som stereolyd. Jeg pratet med en hjelpsom kar da jeg ringte til Hegel og han kjente ikke til problemet, men de skulle teste litt så jeg kunne ringe tilbake på nyåret.

Mitt spørsmål blir da om det er noen her med en HD2 som har fått kjørt flerkanallyd igjenom den til forsterkeren slik at forsterkeren leser signalet riktig? Alternativt om det er noen åpenbare feil jeg har gjort?

Når jeg var for å levere tilbake HD2 på Soundgarden gikk jeg likeså på en smell til og kjøpte en HD20 på impuls.. Denne har blitt skrytt opp i skyene og jeg må høre dette med egne ører hjemme i min egen stue og har derfor deponert på den frem til førstkommende mandag. Skal ikke se bort i fra at jeg beholder den. Det er primært Squeezeboxen denne skal få kose seg med, men jeg lytter også en del på Spotify fra PCen og det ville vært fint om den kunne hjelpe til her også. Som nevnt over kjører jeg nå et lydkort med optisk ut. Mitt spørsmål er om jeg kan sende lyden BÅDE optisk ut OG via USB til Hegel HD20 samtidig? (uten å måtte flikke og bytte på lydmenyen?)

Ser frem til å se hva HD20 får til med Squeezeboxen i de nærmeste dagene
    Er ikke egentlig HD2 kun beregnet til stereo bruk??

Side 64 av 80 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •