Den kjempestore Hegel tråden - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 60 av 80 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 1585
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Tittet litt på nettet, og det er sikkert P30 og H30 som demonstreres.
    Hegel Previews 1400-Watt Monoblock H30 Power Amp at Munich 2010 | AVguide
    Det er nok P30 og H30 som skal vises frem ja. Spennende!

Regner med du kommer med noen tilbakemeldinger her i tråden, Kriller? Gjerne også noen bilder :-D

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da går jeg og venter på en p4a mk2 gleder meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nesten helt flau her.Har ønsket å kjøpe Hegel cd-spiller pga designmatch og slippe å bruke 2 fjernkontroller.Etter at den 18 mnd sønnen min stakk av med fjernkontrollen og trykket i vei fant jeg ut at Hegel fjernkontrollen også virker på Primare cd-spilleren.DAAAHHH,hadde ikke vurdert å prøve det en gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt interessert i å høre hva hegelfolket her benytter av høytalere..

Skal ha høytalere til stereoanlegget mitt, og ønsker gjerne tips om hva som kan låte bra.

Skal kobles opp til en H200 og Cdp4a, samt vinylrigg.

Har lyttet litt rundt og foreløbig er både System audio og audiovector de mest aktuelle med tanke på lydsignatur.

Kom gjerne med tips og gode erfaringer om høytalere til mellom 20k og 50k

Og hvis noen vet om et sted hvor det er mulighet for å få en demo av pioneer s3-ex på en hegel her på østlandet må dere hvertfall skrike ut :wink:

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf

Skal ha høytalere til stereoanlegget mitt, og ønsker gjerne tips om hva som kan låte bra.

Har lyttet litt rundt og foreløbig er både System audio og audiovector de mest aktuelle med tanke på lydsignatur.

Og hvis noen vet om et sted hvor det er mulighet for å få en demo av pioneer s3-ex på en hegel her på østlandet må dere hvertfall skrike ut :wink:

System Audio, Audiovector, Dynaudio, JBL, B&W, Dali... Det meste for de fleste ville jeg tro...

Personlig så har jeg hatt System Audio og Dynaudio med stor suksess.

Av system audio så har jeg hatt 1750, Comet og Explorer.
    Av Dynaudio så har jeg hatt Confidense C1.
    Har kjørt dette med nesten alt av Hegel elektronikk(unntatt H2,P2,H10 og P10, ellers er alt annet prøvd).

Alt låter fantastisk.. Men skulle jeg valgt idag. Og du har jo det samme oppsettet som jeg akkurat har solgt. Så ville valget falt på Dynaudio X36..

Det er en fantastisk høyttaler. Enkelt og greit...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har hørt Audiovector Arette 3..husker ikke.Den som er rost så opp i skyene til ca 50.000.Hørte de sammen med Naim elektronikk.Synes det var lyst og altfor intenst.Var VELDIG lite rom og satt veldig nærme.Men det var hvertfall slik de ble demonstrert.
    Når jeg hørte Hegel H200 og cdp4a så hørte jeg de på :
    System Audio Ranger
    Jbl LS 60
    Dynaudio Focus 220.

-Synes Dynaudio-ene var de klart beste og den mest komplette.Litt basstung kanskje.Flytter mye luft til størrelsen.En god allrounder.
    -JBL-ene var morsomme,mørke og behagelige i klangen.Synes de hadde litt for mye pukkel i midbassen og manglet litt dypbass.Veldig gøye på rock,manglet litt på Dire Straits osv som er min hoved musikksmak.
    -System Audio-ene hadde en kjempeflott mellomtone og stemmegjengivelse.Også bedre enn Dynaudio om jeg husker riktig.Manglet bass.I ettertid har jeg sett at de skal relativt nærme bakvegg og det ble sikkert feil den gangen jeg hørte de med ca 80 cm fra bakvegg.

Jeg sier ikke dette fordi jeg har det selv,men jeg synes Monitor Audio-ene er bedre enn de 3 nevnte høyttalerene.MA er som Audiovector ganske frempå i spillestilen.Kult som f det,men spiller du høyt over lang tid kan det bli litt mye av det gode.Mange gode kvaliteter ellers.Tilføyer at Hegel settet mitt ikke er ferdig innspilt enda.
    Jeg hadde hvertfall vurdert Vienna Acoustics Beethoven Grand og disse før jeg hadde bestemt meg.De er også sinnsykt pene,dårlig bilder.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...9629&cat=last7

Newcomer audiooidua sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Dette er jo i beste fall missvisende, med mindre den NAD spilleren er ubrukelig noe jeg antar den ikke er. Så lenge signalet skal gå mellom HD10 vel og merke.

Når det gjelder design og kun 1 fjernkontroll derimot er jeg for oppgraderingen. Men sånn sett litt dyrt.

har bestilt cd2pa se :-D tror det blir en oppgradering lydmessigt også men skal teste med begge spillere å gi tilbakemelding om hva jeg syns.

uansett greit å bli kvitt 1 fjernkontroll og det blir vel ikke akurat styggere utsenemessigt på benken min heller

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Blir nesten helt flau her.Har ønsket å kjøpe Hegel cd-spiller pga designmatch og slippe å bruke 2 fjernkontroller.Etter at den 18 mnd sønnen min stakk av med fjernkontrollen og trykket i vei fant jeg ut at Hegel fjernkontrollen også virker på Primare cd-spilleren.DAAAHHH,hadde ikke vurdert å prøve det en gang.
    Skulle hatt en sånn "liker" knapp :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

System Audio eller var det DynAudio? Dei som Soundgarden bruker til Hegel når dei skal brife :-) har eg lyttet til flere ganger på butikk. Syns det spiller bra men litt lite engasjerende og at det hele blir veldig "nøytralt" og ikke så stor glede å høre på...Men må og sei at eg vil ha det nøytralt, men dog er det fryktelig viktig for meg at den naturlige varmen i instrumenta er beholdt og det syns eg manglet til gangs på System Audio eller var det DynAudio?.
    Syns selv at Vienna Acoustic Mozart Grand blir det bedre med mer varme og gleden av og høre på musikk er godt ivaretatt.
    Bass spiller både hegel og Mozart som det står respekt av.
    Mozart overrasker til daglig med et basstrøkk som nok tilsvarer et par 8 "
    Mozart ligger på 20.000 og går du opp ligger Bethoven Baby Grand på 30.000 og du får vel litt mer trøkk da vil eg tru. Men uten og ha hørt dei føler eg ikke noe mangel på trøkket med Mozart og Hegel. Og eg liker at det trøkker litt, må jo da :-)
    Men er jo min smak da :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen linker til Test av P4A?? ikke MKII trur eg, da det er en 2005 modell.

Må ha noe å lese på frem til eg får min..
    Høyttalere:

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Noen som har noen linker til Test av P4A?? ikke MKII trur eg, da det er en 2005 modell.

Må ha noe å lese på frem til eg får min..
    HEGEL

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godtfolk!
    Er det noen her som har testet H4A sammen med Swans F2.2F og kan si noe om deres inntrykk? Jeg har forstått det slik at H4A og Klipsch RF-7 er en heftig kombinasjon med masse trykk og moro. Vil man oppnå det samme med F2.2F eller er det en litt mer "laid back" høyttaler? Erfaringer?

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hegel h2a mkII og p4amkII på B&W cm9 synes dette er en go kombinasjon til musikk smaken min utrolig detaljert og ett stort lydbild!

fikk p4a her i går så har ikke lyttet så mye enda, men det virker lovende!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiooidua
    har bestilt cd2pa se :-D tror det blir en oppgradering lydmessigt også men skal teste med begge spillere å gi tilbakemelding om hva jeg syns.

uansett greit å bli kvitt 1 fjernkontroll og det blir vel ikke akurat styggere utsenemessigt på benken min heller
    Har du fått testa cd-spilleren nå ?

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått testa cd-spilleren nå ?

ja det har jeg, men ikke noe serlig lange lytetester er det ikke blitt pga. veldig opptatt med jobben om dagen..

spilte i noen timer først men nad`en før jeg koplet opp hegelen.
    Første inntrykket var ikke noe wow lydmessigt!! Leste forøvrig i manualen at den skal spille i noen timer før den lyder optimalt.
    eneste gangen jeg følte det var forskjel var når jeg spilte katie melua og metallica. <katie meluas stemme var kansje enda nermere meg og kontrabassen enda dypere. lars sine trommer var kansje enda råere men dett er veldig vanskeligt å si noe konkret hehe!!!
    uansett veldigt fornøyd med utsene og at jeg nå slipper en kontroll ekstra!!

!!ja å så får jeg xlr kabler om noen dager og da får jeg jo fullballansert signal så kansje jeg får en lydforbedring der da??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det har jeg, men ikke noe serlig lange lytetester er det ikke blitt pga. veldig opptatt med jobben om dagen..

spilte i noen timer først men nad`en før jeg koplet opp hegelen.
    Første inntrykket var ikke noe wow lydmessigt!! Leste forøvrig i manualen at den skal spille i noen timer før den lyder optimalt.
    eneste gangen jeg følte det var forskjel var når jeg spilte katie melua og metallica. <katie meluas stemme var kansje enda nermere meg og kontrabassen enda dypere. lars sine trommer var kansje enda råere men dett er veldig vanskeligt å si noe konkret hehe!!!
    uansett veldigt fornøyd med utsene og at jeg nå slipper en kontroll ekstra!!

!!ja å så får jeg xlr kabler om noen dager og da får jeg jo fullballansert signal så kansje jeg får en lydforbedring der da??
    Var dette med eller uten DAC-en ?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Savner eg Hegel DAC?

Hegel DAC:

DAC på dvd spilleren, uten tvil bedre.
    Fra rikstv tuneren, tja kanskje ikke..var grådig liten forskjell med rca fra tuner til DAC. Men en liten bedre forskjell var det, men liten. Dog må det nevnes at eg i ettertid føler det er mye bedre lyd på nrk1 enn andre kanaler, så mulig det har noe å si, for det tenkte eg ikke på.
    DAC fra PC, uten tvil bedre ja.

Så blir nok til at eg må kjøpe en DAC kanskje..vi får sjå.Likte ikkje at beina under er limt med dårlig dobbelsidig tape..ikke til denne prisen. Men klart,bedre dei bruker pengene på lyd da.
    Først skal eg ihvertfall ha i hus Hegel P4A så får vi sjå.
    Høyttalere:

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var dette med eller uten DAC-en ?

dette var med dac-en

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette var med dac-en
    Jepp, skal redigere det litt bedre.

Og så såg eg nå etterpå det ikke var myntet på meg..hehe men eg redigerte nå til det bedre så er jo flott deeee.
    Høyttalere:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Info.. ?

Hegel H1 og H70.

* Er det bass og diskant justering på noen av de ?
    * Er det PreOut på noen av de ?

Side 60 av 80 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •