Den kjempestore Hegel tråden - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 6 av 80 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1585
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I følge reglene tar man salgsprat på AVtorget. Det bør dere også gjøre selv om dere er de mest aktive i en tråd som omhandler noe helt annet enn produktet dere diskuterer.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår!

Beklager den, Gwandarion

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Tester i helgen en Parasaound A21 opp mot min Hegel H200.

Etter litt testing på lavt/normalt volum er det stor forskjell på disse forsterkerne. A21 har mye mer punsj i bassen, og H22 er mye mer oppløst i toppen. Klarere og renere lyd (om det sier dere noe).
    Er usikker på om det er forforsterker delen i Hegel kontra Denon reciver som gjør forskjellen.

ht er Klipsch

Egentlig vil jeg ha begge disse egenskapene, så vi får se når jeg guffer opp litt på film etterpå når ungene er ute av huset.

Andre her som har testet dette?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei.
    Tester i helgen en Parasaound A21 opp mot min Hegel H200.

Etter litt testing på lavt/normalt volum er det stor forskjell på disse forsterkerne. A21 har mye mer punsj i bassen, og H22 er mye mer oppløst i toppen. Klarere og renere lyd (om det sier dere noe).
    Er usikker på om det er forforsterker delen i Hegel kontra Denon reciver som gjør forskjellen.

ht er Klipsch

Egentlig vil jeg ha begge disse egenskapene, så vi får se når jeg guffer opp litt på film etterpå når ungene er ute av huset.

Andre her som har testet dette?
    Det er vel mer et resultat av matching. Hegel spiller i utgangspunktet nøytral, hvilket hverken Klipsch eller Parasound er. Veldig grovt sett er Klipsch litt skrikehøyttaler mens Parasound er tunet for den typisk "amerikanske" lyden med feit og stor bass; hvilket Klipsch åpenbart trenger for å spille nevneverdig "fett".

EDIT: Prøvde såvidt H4A MkII da jeg fremdeles hadde RF-7 stående, og det funket ikke i det hele tatt! Men samme forsterker over på en svært korrekt og nøytral Dynaudio Confidence C2 f.eks. låt meget, meget bra. Hifi4all.dk har også testen mine næværende høyttalere, Pioneer S-3EX, på nettopp Parasound A21 og de presterte å sutre over at bassen kunne oppleves udefinert. Etter å ha hatt Hegel på dissse høyttalere hele veien stiller jeg meg fullstendig hoderystende til de observasjonene, det være seg om vi snakker om H2A eller H4SE. Så Hegel har ingen problemer med å mose ut tunge basstrommer, og lynkjappe slag, men som med alt annet utstyr må det matches litt med resten for at de gode kvalitetene skal komme til rette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har investert i ny(brukt)cd spiller som etter mine ører passer Hegel H1 mk4 meget bra.Spilleren er en Shanling cd-100se,kjører på rørutgangen for øyeblikket (skiftet rør).Skal sammenlikne opp mot transistorutgangen når tiden er inne.

Hegel H1 mk4
    Shanling cd-100se
    Audio pro blue diamond(første verson)
    xindak ht.kabler

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult med tester her...Legg gjerne med bilder....

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det var meg du siktet til kommer det et par bilder her

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig rart dette med forskjellige opplevelser. Da jeg byttet fra RB1090 til H200, opplevde jeg en slags "loudness-effekt". H200 trykker litt mer og er klarere oppover. "Renere" og en mer åpen mellomtone (spes. vokal). I tillegg oppleves den kraftigere (!) og liker lav impedans bedre. Spiller bedre på lavt volum og slår seg ikke av ved høyt så lenge den får luft. 1090 knelet lett..

Mye mindre forskjell var det mellom Vincent 331 og 1090 i mine ører. Der hadde jeg trøbbel med å peke på noen forskjeller..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er snakk og litt forskjellige opplevelser, tenkte jeg og dele en her...
    For en stund siden hadde jeg
    (sikkert nevt dette tidligere) H4AMKII og P4AMKII...Dette syntes jeg låt skikkelig godt...det eneste som er med dette, er jo at h4 er en fryktelig stor koloss av en vellydende klump...Så da var det på tide og bytte..Valgte da og gå fra H4/P4 til H200..Dette var i mine ører en vestentlig forbedring. Mye bedre bass, diskant og mellomtone, lydbilde var mye større også..Så valget for min del var ikke veldig vannskelig i det tilfelle...Så nå er jeg fornøyd..hehe..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg satte reciveren i Pure Direct stereo, så ble lydbilde en helt annen på Parasounden.
    Nå må en jaggu slite med å høre forskjell på H200 og A21.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Når jeg satte reciveren i Pure Direct stereo, så ble lydbilde en helt annen på Parasounden.
    Nå må en jaggu slite med å høre forskjell på H200 og A21.
    Så du må bruke en knapp for at A21 skal kunne hamle opp med H200?
    Hmmmmm.

Funnet ut noe mere moro eller?
    Hvor mange innganger er det på A21 forresten?

Det er som regel argumentet for ikke og gå for Hegel...uheldigvis..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A21 har et sett med balanserte og ubalanserte innganger.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må innrømme at jeg stiller meg litt forundrende til at komboen denon\parasound (pure direct) er så nærme h200. H200 låter jo faktisk rimelig bra (selv om det er langt fra det jeg er ute etter) og jeg har til dags dato ikke opplevd en surroundreciever med en prosessordel som kan nærme seg forforsterkerdelen i h200. Men dette sier kanskje litt om hvor ekstremt god a21 er samtidig som du muligens har funnet en match av de sjeldne.

A21 har også en stor fordel kontra h200, den kan brokobles til pur idiotiske 750w! Så om du en dag finner det for godt å kjøpe ett par k2 eller noe slikt er det bare å kjøpe en a21 til på brukt'n og vips, så har du iallefall nok krefter (selv vi da om er på nivå med bruktprisen på jc1)..
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jo både H200 og A21 være en veldig god match til Klipsch.
    H200 er den av Hegels produkter som har den varmeste lyden.

Om du er i Oslo en av dagene denne uka, kan du komme for en lytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen erfaring med Parasound A21 sammen med P4A mk2?

En annen ting; noen som vet om P4A kan brukes sammen med en receiver? Er det mulig å koble sub til den?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trur du kan bruke rec out fra p4a til sub...

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ubalansert preout.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Det er vel mer et resultat av matching. Hegel spiller i utgangspunktet nøytral, hvilket hverken Klipsch eller Parasound er. Veldig grovt sett er Klipsch litt skrikehøyttaler mens Parasound er tunet for den typisk "amerikanske" lyden med feit og stor bass; hvilket Klipsch åpenbart trenger for å spille nevneverdig "fett".

EDIT: Prøvde såvidt H4A MkII da jeg fremdeles hadde RF-7 stående, og det funket ikke i det hele tatt! Men samme forsterker over på en svært korrekt og nøytral Dynaudio Confidence C2 f.eks. låt meget, meget bra. Hifi4all.dk har også testen mine næværende høyttalere, Pioneer S-3EX, på nettopp Parasound A21 og de presterte å sutre over at bassen kunne oppleves udefinert. Etter å ha hatt Hegel på dissse høyttalere hele veien stiller jeg meg fullstendig hoderystende til de observasjonene, det være seg om vi snakker om H2A eller H4SE. Så Hegel har ingen problemer med å mose ut tunge basstrommer, og lynkjappe slag, men som med alt annet utstyr må det matches litt med resten for at de gode kvalitetene skal komme til rette.
    Ja folk har forskjellig smak.Lyd og Bilde testet Hegel H4a med Klipsch rf7 og rf83 og mente at det var en helt rå combo og noe av det feteste de hadde hørt,jeg selv har akkurat gått ifra Hegel combo til Jungson combo og det var en oppgradering hos meg

Newcomer _Mo_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    være med i tråden jeg og.

kjøpte meg h200 i sommer når sg hadde kampanje på den. for 2-3 år siden hørte jeg en demo på den koblet opp mot proson reality 69 (trur det var det de het) og det vår sinnsykt rått og høre på. hadde med meg egne cd. Testament-The gatering. macine head og rammstein, alt dette spilte med et *******s trykk. men når min ny innkjøpte hegel kom hjem og ble koplet opp på mine egne proson 69 låt det så jævlig slapt i forhold. lånte en cambridge 840c. for og prøve en ordentlig cd-spiller. ble veldig fin i diskant og mellom tone men fortsatt ingen bass. (det som var ålreit med cambridgen var at kontrollen styrte volumen på hegel`el) jeg kunne høre en slags "knitre" lyd i høyre kanalen når det var stille. prøvde hegel med 2 typer kabeler og 3 forskjelige ht`ere og fortsatt var knitre lyden der. forrige uke koblet jeg hegel med et par paradigm ht. husker ikke hva de het men det er en 8" bass med en diskant. og her fikk jeg en veldig tøff lyd med en del bass. men da tok høyre kanalen kvelden med et poff. gikk tilbake til sg og de sendte den rett tilbake til hegel. veldig god service der (sg i drammen). skal bli moro og få den tilbake og høre om det kansje er mer drag i min h200..

selgeren sa at dette var den aller første gangen han fikk reklamasjon på et hegel produkt. Han mente jeg var jævlig uheldig..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har heldigvis aldri hatt problemer med mine Hegel produkter...Bank i bordet....donk donk

Side 6 av 80 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •