Den kjempestore Hegel tråden - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 58 av 80 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1585
    Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min forsterker blir også ganske varm, og den står helt fritt oppå en stereobenk. Bekymrer meg ikke for det, den har jo en sikring for denslags også.

Newcomer audiooidua sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

varme i h200

Sitat Opprinnelig postet av MOR OG FIS
    Hei,Jeg har en Hegel H200,PGA.det du har skrevet.Hadde jeg min på i noen timer.Den blir ikke så varm selv om jeg har en cd-spiller oppå.Så dette må være en forskjeld på hver og enkelt(merkelig,da må den av din stå i et skap med lite luft).Jeg har hevet cd-spilleren med noen soundcare føtter så den står 5cm fra toppplata til h200en.Men det at en sier dac,en blir varm(hegel dac)Det er iallefall merkelig,har hatt rørdac,er som ikke blir varm.Og hegel dac,en har ikke rør.Kan du ha et alvorlig strømproblem?Noen ganger er det like strøm blandet med veksel strøm i kontakten.Det kan være problemet?Da hadde jeg kjøpt en PS Humbuster lll.Men ellers er dette litt rart???

har nå ein h200 på lån fra soundgarden da min er på rep. denne ble også veldigt varm i begynnelsen men nå har eg byttet litt plass på kompnenter å nå blir den bare "normalt" varm så problem er løst. virket som om varmen ikke kom seg vekk fra den og dacen selv om jeg hadde mye luft over di! ca 10 cm. nå står h200 øverst og har ingenting over seg:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk testa DAC-en på H200 i dag.Har lest litt om denne DAC-en og kanskje trodd at det var nyanse forskjeller med og uten denne.Noen har klaget på skarp lyd med DAC-en også.
    Jeg er helt målløs over hvilket løft det ble med denne.ALT ble bedre.H200 alene gir en viss skarphet og tynn lyd i toppen.Nå kan jeg til og med spille BAD plata til Michael Jackson uten at det blir skarpt.Spiller mye høyere nå enn jeg noen gang har orket før.Er helt målløs over hvor bra denne DAC-en er.De som ikke har den : Løp og kjøp :-)

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Fikk testa DAC-en på H200 i dag.Har lest litt om denne DAC-en og kanskje trodd at det var nyanse forskjeller med og uten denne.Noen har klaget på skarp lyd med DAC-en også.
    Jeg er helt målløs over hvilket løft det ble med denne.ALT ble bedre.H200 alene gir en viss skarphet og tynn lyd i toppen.Nå kan jeg til og med spille BAD plata til Michael Jackson uten at det blir skarpt.Spiller mye høyere nå enn jeg noen gang har orket før.Er helt målløs over hvor bra denne DAC-en er.De som ikke har den : Løp og kjøp :-)
    Har tenkt på den eg.. :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Har tenkt på den eg.. :-D
    Jeg skrev jo det til deg i en annen tråd også :-)
    Skal til Bergen på Onsdag og blir noen dager.Skal på en båt.Henter du den i Bergen kan du låne den i 4 uker mens jeg er borte.(Skal til USA med båten).

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev jo det til deg i en annen tråd også :-)
    Skal til Bergen på Onsdag og blir noen dager.Skal på en båt.Henter du den i Bergen kan du låne den i 4 uker mens jeg er borte.(Skal til USA med båten).
    Ja, hadde vert konge det :-D Er på jobb om dagene, Mongstad- Sør, MongstadBase (Statoil Basen) men kan nok komme meg inn til byn etterpå.. 5-7 tiden vis det hadde passet..Ellers er dama i Bergen på dagen, på Laksevåg, videre utdannelse og er vel ferdig i 14-15.00 tiden.
    Men tar det privat, sporer helt av tråden her. :-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av RCA kabler med Hegel DAC, fra Pioneer bluray xl-52

Ingen var dårlige sånn sett, men Chord var en god klasse over. Noe eg ikke sjekka før etterpå.
    Men seff forskjellig smak.

http://avforum.no/forum/kabler/10718...ml#post1549107

Test av Hegel DAC kommer senere. :-D
    Men virker bra. :-D
    Endelig kan eg høre på Nils Lofgren igjen, hørtes nesten ut som å få cd-spilleren igjen. Lyden vart mektig og bra kropp på gitaren. ellers mer trøkk, dynamikk, luft,dybde.
    Veldig bra så langt.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Hegel kommer med en rimligere forforsterker??
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet opp DACen (Hegel) til pcen og fra DAC prøvde eg no balanserte kabler til Hegel effekt.
    Alså eg har lest det skal vere bedre å sånn.........
    Men kofor har ingen sakt det var så stor forskjell på balansert og rca?
    Hørtes ut som eg hadde skiftet forsterker.
    Kraftigere/tyngre bass, større rom og bredde, mer luftigt, spilte knall så nå får min Hegel effekt stå i stua.
    Då må eg bare få tak i en pre eller DAC med pre.

Knall!!! hoooooo!!!
    Høyttalere:

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje har det sammenheng med at RCA-kablene dine ikke er så gode som de kunne / burde vært?

Her kjører jeg RCA (Premier OFC) mellom HD10 og ASR, og det spiller jo ikke så ille. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd samme komboen med VDH RCA og en dyrere XLR fra VDH.Lovemusikk har beskrevet hans inntrykk av kablene andre steder.
    Jeg tok ikke en direkte lyttetest da jeg var litt for ivrig med å teste alt mulig siden jeg skulle på jobb i 4 uker.
    Hos meg ble det fra et eneste stort glis med RCA koblet opp til en stor skuffelse med XLR.Synes at volumkontrollen gikk lavere og lavere og likevel var det en skarphet i lyden som var ubehagelig.Glemte helt bort å se etter andre styrker da dette rett og slett låter dårlig.Legger til at det gikk ca 24 timer før jeg skrudde opp med XLR i forhold til RCA siden jeg hadde barn i huset.
    Da kan man spørre seg :
    -Det ble gjort noen forskyvninger på høyttalerene etter bytte fra RCA til XLR,så mulig jeg har flyttet de "feil" da jeg ikke hadde merket av referansen og ikke kom 100% tilbake.Plassering ?
    -Ørene var lei av musikk og testing,også på høye volumer til tider ?
    -Det ble bare helt feil å bruke XLR i mitt oppsett ?

Det ble brukt Hegel H200 og Hegel HD10DAC.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd samme komboen med VDH RCA og en dyrere XLR fra VDH.Lovemusikk har beskrevet hans inntrykk av kablene andre steder.
    Jeg tok ikke en direkte lyttetest da jeg var litt for ivrig med å teste alt mulig siden jeg skulle på jobb i 4 uker.
    Hos meg ble det fra et eneste stort glis med RCA koblet opp til en stor skuffelse med XLR.Synes at volumkontrollen gikk lavere og lavere og likevel var det en skarphet i lyden som var ubehagelig.Glemte helt bort å se etter andre styrker da dette rett og slett låter dårlig.Legger til at det gikk ca 24 timer før jeg skrudde opp med XLR i forhold til RCA siden jeg hadde barn i huset.
    Da kan man spørre seg :
    -Det ble gjort noen forskyvninger på høyttalerene etter bytte fra RCA til XLR,så mulig jeg har flyttet de "feil" da jeg ikke hadde merket av referansen og ikke kom 100% tilbake.Plassering ?
    -Ørene var lei av musikk og testing,også på høye volumer til tider ?
    -Det ble bare helt feil å bruke XLR i mitt oppsett ?

Det ble brukt Hegel H200 og Hegel HD10DAC.
    Må nevnes at min Hegel effekt er blitt skiftet noen motstandere på inngangen for mer organisk lyd, det vart brukt dei som er regnet for best lyd i, Allen-Bradley (carbon composition) mulig det har mye å sei?
    Ellers på VA Mozart Grand høyttalere.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Kanskje har det sammenheng med at RCA-kablene dine ikke er så gode som de kunne / burde vært?

Her kjører jeg RCA (Premier OFC) mellom HD10 og ASR, og det spiller jo ikke så ille. 8)
    Tja nå vet ikke eg kor bra og dyre dine er da :-D
    Men nei trur ikke det, har tre-fire seriøse RCA kabler her av forskjellige merker.
    Men spilte bra er ikke det, men bedre på balanserte og mye mer kraft og sånn, men vis balanserte gir 6 db økning er noe av forklaringen der seff.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6 dB økning i lydtrykk kan fort forlede lytteren til å tro at det låter bedre ja!
    Det er jo nok av fallgruber i slike sammenlikninger. ;-)

Ellers har jeg ikke peil på hva mine RCA-kabler koster.
    De er imidlertid utstyrt med gode plugger som sitter godt i terminalene, og etter kabeldimensjonen å dømme, er de nok godt skjermet også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6 dB økning i lydtrykk kan fort forlede lytteren til å tro at det låter bedre ja!
    Det er jo nok av fallgruber i slike sammenlikninger. ;-)

Ellers har jeg ikke peil på hva mine RCA-kabler koster.
    De er imidlertid utstyrt med gode plugger som sitter godt i terminalene, og etter kabeldimensjonen å dømme, er de nok godt skjermet også.
    Spm 1. Hva mener du med 6 db økning ?
    Spm 2.Hegel HD10DAC er ikke fullbalansert,så man vil vel ikke få denne effekten da ?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis Hegel kjem med en rimligere pre, så kjøper eg den glatt.
    Skrev til dei tiligere og sa eg trenger en rimligere, da budsjettet mitt er noe under for en pre, og eg ikke kan kjøre EC som pre med Hegel effekt.
    Dei sa dei kunne ikke avsløre sine planer, men han skjønte behovet og sku ta det videre. og bla bla bla.. så utav svaret tja.. ? ! trur da kjem en om en stund kanskje... :-D Håper..
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spm 2.Hegel HD10DAC er ikke fullbalansert,så man vil vel ikke få denne effekten da ?
    Slå meg på det spørsmålet og.. vil ha dokumentasjon på da..vil lese da selv.. 6 db er mye !!!
    Høyttalere:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1:
    Det er ikke min "mening", jeg refererte bare til et tidligere innlegg / gjetning / påstand, i denne tråden: http://avforum.no/forum/kabler/10718...er-dyst-2.html
    Ellers bør jo en 6dB økning i lydtrykk være ganske selvforklarende?
    I dette tilfellet har det antakelig sammenheng med at inngangsfølsomheten på XLR kontra RCA er større for førstnevnte, noe som da vil kunne gi et høyere nivå / lydtrykk som resultat.

2:
    Det har du antakelig rett i?
    Men i manualen for HD10 står XLR "outputs" omtalt som "true balanced audio signal", uten dermed at dette bekrefter en fullballansert løsning.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1:
    Det er ikke min "mening", jeg refererte bare til et tidligere innlegg / gjetning / påstand, i denne tråden: http://avforum.no/forum/kabler/10718...er-dyst-2.html
    Ellers bør jo en 6dB økning i lydtrykk være ganske selvforklarende?
    I dette tilfellet har det antakelig sammenheng med at inngangsfølsomheten på XLR kontra RCA er større for førstnevnte, noe som da vil kunne gi et høyere nivå / lydtrykk som resultat.

2:
    Det har du antakelig rett i?
    Men i manualen for HD10 står XLR "outputs" omtalt som "true balanced audio signal", uten dermed at dette bekrefter en fullballansert løsning.
    Eg kjører ikke balansert inn på Hegel DAC, så da må dac'en øke med 6 db då?
    Neeeei..henger ikke helt på greip syns eg.. vent så skal eg høre med snickers..
    Skrev en mld til han så får vi se om han gidde svare her.. vil ha info fra en som kan dette nemlig. :-)
    Høyttalere:

Side 58 av 80 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •