Den kjempestore Hegel tråden - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 57 av 80 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1585
    Newcomer audiooidua sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

h200 inn til rep

Var inne hos soundgarden idag med hegelen min, koplet den opp og samme ulyd kom her også, så nå blir den blir sendt til hegel for rep.

Fikk låne med meg en lik hjem igjen så krisen er avverget hehe.
    Bra service fra soundgarden dette

nevnte tidligere bekymring ang varme fra forsterkeren og det samme gjelder også dac`en min! Den blir også veldig varm til tider. Noen andre som har samme erfaringer??

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    virker den med en annen cd?
    koblet den fra strøm?
    skrudd den av og på?
    Nei , det var det samme hvilken CD jeg brukte.

Jeg prøvde å kople den fra strøm i ca 30min uten at det hjalp .

Men i dag virket den på mirakuløst vis igjen etter å ha stått uten strøm i over 24timer .

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiooidua
    Var inne hos soundgarden idag med hegelen min, koplet den opp og samme ulyd kom her også, så nå blir den blir sendt til hegel for rep.

nevnte tidligere bekymring ang varme fra forsterkeren og det samme gjelder også dac`en min! Den blir også veldig varm til tider. Noen andre som har samme erfaringer??
    Hei, jeg har en H200 og den hadde et tilsvarende problem. Laget klikkelyder i venstre kanal. Fikk det kjapt fikset av Soundgarden på garanti, så der var servicen helt toppers!

Angående varme: Min blir også forferdelig varm, så varm at jeg brenner meg på den... Jeg har derfor montert en stillegående 12V-vifte (egentlig PC-vifte) i bakkant av forsterkerens overside som alltid står på. Denne blåser kontinuerlig. Dette gjør at H200-en har en helt fin temperatur, bare såvidt lunken. Det er svært lite luftgjennomstrømming som skal til for å gjøre situasjonen uendelig mye bedre

Når det er sagt: Jeg er litt skuffet over at det skal være nødvendig... :|

Ikke la forsterkeren stå på hele tiden. Den låter optimalt etter 20 minutters oppvarming. Lar du den stå på hele tiden slites den fortere ut, og den trekker 60W i idle. Hvilket får meg til å tenke: En 60W lyspære blir vanvittig varm, så da er det hele kanskje ikke så rart?
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en H200. Den blir jo varm, men ikke så varm at jeg brenner meg på den.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Har selv en H200. Den blir jo varm, men ikke så varm at jeg brenner meg på den.
    Min og blir varm..er vel normalt på noen teknologier.

Hegel er vel en A/B forsterker (som er mer klasse A), eller tar eg feil?
    Klasse A blir varm, svert varm vis dei ikke har vifte eller noe. Men er jo normalt er det ikke?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min H200 blir god og varm, men aldri slik at den er ubehagelig å ta på. Selv ikke etter å ha spilt flere CD'er på relativt høyt volum

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Min H200 blir god og varm, men aldri slik at den er ubehagelig å ta på. Selv ikke etter å ha spilt flere CD'er på relativt høyt volum
    Hvordan er luftingen rundt din H200? Står den inne i en hylle eller et slags skap? Er det helt åpent i bakkant av forsterkeren? Min blir heller ikke like varm hvis den står i friluft, men med 25 cm friluft over seg og helt lukket i bakkant ble den så varm at jeg kunne brenne meg, ja. Jeg har derfor skåret et 12cm diameter hull i bakkant av skapet og montert en vifte som blåser inn kald luft, og da er som sagt alt ok.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står i dette racket, som ikke står veldig nærme bakvegg

EDIT: hylle #2 nedenfra

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Står i dette racket, som ikke står veldig nærme bakvegg
    EDIT: hylle #2 nedenfra
    Nemlig. Da er det ikke rart at den ikke blir så varm. Det er åpent på alle kanter. Jeg er også nødt til å moderere meg selv litt i beskrivelsen av "brennvarm". Dette har bare vært tilfellet midt om sommeren når det har vært ca. 30 grader innendørs.

Uansett: Ventilasjon er nøkkelen. Varme eller ei, så tror jeg at utstyret har det bedre når det slipper å bli kvalt i sin egen svette

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart!
    Enten det heter Hegel, McKintosh eller Arcam for den saks skyld, så er adekvat kjøling et must!

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som har prøvd H200 som pre ?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gassolini
    er det noen som har prøvd H200 som pre ?
    nja. bare som front i et hjemmekino oppsett...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisan har nettopp kjøpt hegel h100 skal koble denne opp mot pc. er det noe nsom har efaring med lyd? kvalitet. er det bedre å laste ned flack istedenfor mp3. noe rest på langde av usb kabel hvor få tak i skikkelige kabler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Gratulerer med Hegel H100

Ja, det er nok bedre å laste ned FLAC-format enn MP3, dog får du grei kvalitet med 320kbps MP3 også. USB-kabel får du kjøpt på de fleste data/elektronikkbutikker, til en billig penge (100-150,- for 4-5m) Vil tro det skal litt til for at du hører forskjell opp mot en dyrere USB-kabel rettet mot hifi.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte H200 med HD10DAC-en i går.Hadde bestemt meg for å gå for Parasound for og effekt,men selgeren var svært flink og overbevisende og fikk meg som sagt til å kjøpe dette.
    Han mente at jeg ikke burde høre på forsterkeren i begynnelsen,for dette kunne gi meg skuffelse og feil inntrykk.
    Noen som vet om ca innspillingstid på H200 før ting sitter ?
    Har spilt kontinuerlig siden kl 19 i går.

Newcomer MOR OG FIS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

den store hegel tråden

Hei,Det er ca:100timer innkjøring på de fleste forsterkere:-D

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Kjøpte H200 med HD10DAC-en i går.Hadde bestemt meg for å gå for Parasound for og effekt,men selgeren var svært flink og overbevisende og fikk meg som sagt til å kjøpe dette.
    Han mente at jeg ikke burde høre på forsterkeren i begynnelsen,for dette kunne gi meg skuffelse og feil inntrykk.
    Noen som vet om ca innspillingstid på H200 før ting sitter ?
    Har spilt kontinuerlig siden kl 19 i går.
    Spennende oppsett du har der med GS 60, har selv H200 på GS 20 og er veldig fornøyd til nå, så kom gjerne med en tilbakemelding etterhvert!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    Spennende oppsett du har der med GS 60, har selv H200 på GS 20 og er veldig fornøyd til nå, så kom gjerne med en tilbakemelding etterhvert!
    Har ikke fått testa DAC-en enda.Noe å hente der,mon tro ?
    H200 på GS 60 ble en fantastisk match i bassen.Fenomenal bassgjengivelse og man skulle ikke tro at det var 6-tommere som produserte denne bassen.Utrolig presis med skikkelig punch.In your face-bass.
    Så var det toppen da.Utrolig detaljert og åpent.Fenomenal stemmegjengivelse som jeg synes er GS60 sin største styrke.Hadde B&W 803 N før og de er faktisk bedre enn de i mellomtonen.Synes kanskje at det kan bli litt lyst og man får liksom lyst til å høre på mannsstemmer fremfor kvinnestemmer.Diskanten blir litt for aktiv.Skal prøve med Parasounden som pre en dag.Den har tonekontroller.Kan også bruke Onkyo-en som pre,den har også tonekontroller og kan dempe diskanten til rocka musikk på høyt volum.Man hadde selvfølgelig håpt at man kunne slippe det.
    Har avtale om innbytte hvis jeg ikke ble fornøyd.Tenkte å gi den litt mer innspillingstid før endelig avgjørelse og de har ikke så mange andre alternativ å velge mellom.Neste blir jo EC ECI5 MK2,men synes allerede at Hegel-en oversteg budsjettet som egentlig var 14.000 som Parasound NC2250 koster.
    Hva er du fornøyd og misfornøyd med ?

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Har ikke fått testa DAC-en enda.Noe å hente der,mon tro ?
    H200 på GS 60 ble en fantastisk match i bassen.Fenomenal bassgjengivelse og man skulle ikke tro at det var 6-tommere som produserte denne bassen.Utrolig presis med skikkelig punch.In your face-bass.
    Så var det toppen da.Utrolig detaljert og åpent.Fenomenal stemmegjengivelse som jeg synes er GS60 sin største styrke.Hadde B&W 803 N før og de er faktisk bedre enn de i mellomtonen.Synes kanskje at det kan bli litt lyst og man får liksom lyst til å høre på mannsstemmer fremfor kvinnestemmer.Diskanten blir litt for aktiv.Skal prøve med Parasounden som pre en dag.Den har tonekontroller.Kan også bruke Onkyo-en som pre,den har også tonekontroller og kan dempe diskanten til rocka musikk på høyt volum.Man hadde selvfølgelig håpt at man kunne slippe det.
    Har avtale om innbytte hvis jeg ikke ble fornøyd.Tenkte å gi den litt mer innspillingstid før endelig avgjørelse og de har ikke så mange andre alternativ å velge mellom.Neste blir jo EC ECI5 MK2,men synes allerede at Hegel-en oversteg budsjettet som egentlig var 14.000 som Parasound NC2250 koster.
    Hva er du fornøyd og misfornøyd med ?
    Jeg har prøvd ECI5 MK2 på mine GS 20, noe som ble litt flatt og "rolig" etter min smak. Den manglet litt på dynamikk, mye på bass men litt snillere diskant enn hva Hegel tilbyr. Som du nevner, når det kommer til bass og basskontroll er MA og Hegel match av en annen verden! Jeg savner ikke sub, for å si det sånn :-)

Newcomer MOR OG FIS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiooidua

Hei,Jeg har en Hegel H200,PGA.det du har skrevet.Hadde jeg min på i noen timer.Den blir ikke så varm selv om jeg har en cd-spiller oppå.Så dette må være en forskjeld på hver og enkelt(merkelig,da må den av din stå i et skap med lite luft).Jeg har hevet cd-spilleren med noen soundcare føtter så den står 5cm fra toppplata til h200en.Men det at en sier dac,en blir varm(hegel dac)Det er iallefall merkelig,har hatt rørdac,er som ikke blir varm.Og hegel dac,en har ikke rør.Kan du ha et alvorlig strømproblem?Noen ganger er det like strøm blandet med veksel strøm i kontakten.Det kan være problemet?Da hadde jeg kjøpt en PS Humbuster lll.Men ellers er dette litt rart???

Side 57 av 80 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •