Den kjempestore Hegel tråden - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 55 av 80 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1585
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Eg og et par andre som hørte denne MA-2010 modellen på CM9. Eg fikk hakeslipp, då eg alltid har hørt at B&W er problem å drive med rørforsterker.(funket ikke på 4 ohm tilkoblingene på MAen men på 8ohm funket det)
    Spilte høyt og med stålkontroll + at lydbildet var hi-end vis en kan si det på den måten. Luftig,detaljer, klart,bredde,djupne alt var der. Bassen satt og som et skudd. Det låt som at den MAen var laget for CM9..verdt å få lyttet til.
    Dog må eg sei at eg kjørte NOS smårør, i ECC82 posisjon-GE5814A og i ECC85-Telefunken diamond

Vert artig å hørt CM9 på Hegel :-)
    Hei

Hadde Hegel H100 på hjemlån, og fikk testet den på mine CM9, etter mitt syn er det absolutt en kombinasjon og annbefalle!, låter enormt bra. Har aldri fått så mye detaljer i lydbildet som jeg fikk med H100, hakeslepp! Eneste, jeg kunne ønsket litt mer i den aller nederste bassen, men forsterkeren hadde stålkontroll på høyttalerne og bassen. Til og med min kone kommenterte lydbildet, kom frem detaljer hun aldri hadde hørt før, og hun kommenterer aldri noe når jeg leker meg med komponenter, sikkert av frykt for at det skal komme enda mer HiFi inn i huset .
    Etter mitt syn er Hegel og B&W CM9 som skapt for hverandre, pleier ikke å få noen WOW følelse når jeg tester komponenter, men når jeg testet H100 med CM9 var det akkurat det jeg fikk, H100 er den beste forsterkeren jeg har hørt på CM9 i sin prisklasse. Minner meg en god del om Cambridge i klangen, veldig nøytral og riktig, men med endel bedre strømressurser.
    Har skrevet et innlegg om dette lengre bak i tråden. Fikk sjokk hvor enorm kontroll forsterkeren hadde på bassen, fikk meg bare til å fantasere om hvordan H200 ville drive høyttalerne, hvis den er så mye bedre enn H100.
    Absolutt verdt å teste Hegel!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Hadde Hegel H100 på hjemlån, og fikk testet den på mine CM9, etter mitt syn er det absolutt en kombinasjon og annbefalle!, låter enormt bra. Har aldri fått så mye detaljer i lydbildet som jeg fikk med H100, hakeslepp! Eneste, jeg kunne ønsket litt mer i den aller nederste bassen, men forsterkeren hadde stålkontroll på høyttalerne og bassen. Til og med min kone kommenterte lydbildet, kom frem detaljer hun aldri hadde hørt før, og hun kommenterer aldri noe når jeg leker meg med komponenter, sikkert av frykt for at det skal komme enda mer HiFi inn i huset .
    Etter mitt syn er Hegel og B&W CM9 som skapt for hverandre, pleier ikke å få noen WOW følelse når jeg tester komponenter, men når jeg testet H100 med CM9 var det akkurat det jeg fikk, H100 er den beste forsterkeren jeg har hørt på CM9 i sin prisklasse. Minner meg en god del om Cambridge i klangen, veldig nøytral og riktig, men med endel bedre strømressurser.
    Har skrevet et innlegg om dette lengre bak i tråden. Fikk sjokk hvor enorm kontroll forsterkeren hadde på bassen, fikk meg bare til å fantasere om hvordan H200 ville drive høyttalerne, hvis den er så mye bedre enn H100.
    Absolutt verdt å teste Hegel!
    Trur eg må ta med meg min på hifi klubben en dag da
    ============================================
    Etter flytting "altfor nærmt veggen" ca 20cm til bakkant og 50cm til elementet begynte Hegel spille bass. Viste seg at bassen lå over anlegget og bakenfor høyttalerne som stod over 1 meter utfra veggen i bakkant.
    Så no kom bassen i lytteposisjon. Så er viktig å finne ut hva er gale før en selger ting igjen. :-) Nå selger eg ikke den Hegelen :-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur eg må ta med meg min på hifi klubben en dag da
    ============================================
    Etter flytting "altfor nærmt veggen" ca 20cm til bakkant og 50cm til elementet begynte Hegel spille bass. Viste seg at bassen lå over anlegget og bakenfor høyttalerne som stod over 1 meter utfra veggen i bakkant.
    Så no kom bassen i lytteposisjon. Så er viktig å finne ut hva er gale før en selger ting igjen. :-) Nå selger eg ikke den Hegelen :-)
    Hei

Tok du med forsterkeren og testet den på CM9?, og er det dette du refererer til i innlegget ditt?, eller høyttalerne du har oppkoblet hjemme?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Tok du med forsterkeren og testet den på CM9?, og er det dette du refererer til i innlegget ditt?, eller høyttalerne du har oppkoblet hjemme?
    Nei har ikke gjort det.
    Det er dei eg har heime, Vienna Acoustic, Mozart Grand.
    Spiller så jeeeeeklig bra no. SERIØST BRA. Og folk seie hegel og mozart ikkje funka? Gje dei ører og riktig utstyr. Rotel som pre skulle egentlig ikkje funke heller, eller det vart sakt sikkert ikkje, men funker som f..

CM9 ja..bare fått testet dei med en rørforsterker, Music Angel 2010 modellen og oppgraderte smårør, og ved tilkobling på 8 ohm på forsterkeren, spilte det som bare juling, en sku tru dei var laget til hverandre. Hadde ikkje Vienna funnes hadde det blitt dei, helt klart. Då hadde eg to dager på lytting i 20.000 klassen + noen som var dyrere.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat anskaffet meg en Hegel H100 som jeg spiller flac med, kjempefornøyd!

Neste skritt blir en skikkelig subwoofer...

så cd spiller og høytalere.. skal lese å se om jeg får noen gode ideer av denne tråden.. klarer H100 å dra de nye 805 diamond ?

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp koblet opp en yamaha sub til min hegel h200.
    Jeg koblet en signalkabel fra pre out 1 til left/right input på subben. Synes dog volumet på subben er rimelig lavt.

Trenger jeg en Y-kabel, slik at en signalkabel går fra left/right på pre out fra hegel og videre til denne y-kabelen som igjen kobles til kun left på subben?

Har kun erfaring med subber tilkoblet hjemmekino receivere, så er litt grønn når det gjelder vanlige hifi forsterkere...

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HEGEL HD10 DAC og er veldig fornøyd med den, eneste minuset med den er den blå dioden som lyser så sterkt.
    Jeg tokk en liten sort plastbit forran dioden så nå kan den bare lyse.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som bruker H100 eller H200 i Surround oppsett som effekt?

Hei

Noen her som bruker Hegel H100 eller H200 i et hjemmekino oppsett som effekt? Hvordan fungerer i såfall dette?, og hva bruker dere som Pre?
    Blir lyden "farget" og fungerer det helt greit å kjøre romkalibrering med receiver selv om eventuellt H100 eller H200 brukes som effekt på fronter?
    Takker for hjelp og svar

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt H200 som effekt og Onkyo 875 som pre, og dette fungerte meget bra!
    Lyden blir slett ikke farget, selv om de forskjellige forsterkerne på sett og vis har sin "signatur".
    Uansett vil du komme helt greit unna, rett og slett fordi H100 / H200 er svært gode forsterkere!
    Den / de vil heller ikke påvirke romkalibrering, forutsatt at du bruker "Hi Input" på (i alle fall) H200.
    Da vil det hele tiden være linjesignalet fra receiveren som styrer forsterkerens nivå, og dermed får du også en korrekt kalibrering i forhold til resten av høyttalerne.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg har HEGEL HD10 DAC og er veldig fornøyd med den, eneste minuset med den er den blå dioden som lyser så sterkt.
    Jeg tokk en liten sort plastbit forran dioden så nå kan den bare lyse.
    Har sjøl påpekt dette for Bent Holter tidligere i år, og foreslo at spenningen til diodene kanskje burde reduseres?
    Han takket i alle fall for innspillet.
    For egen del har jeg dreid noen små plasthylser med kun 1mm åpning foran diodene, og det lyser faktisk mer enn nok!

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare slutte meg til det Scrooge sier.

Jeg bruker H200 til å drive frontene i et hjemmekinooppsett, med Yamaha RX-V765 som pre for frontene samt effekt til senter + bak. Dette fungerer utmerket. Også her blir kalibreringen korrekt, så lenge du passer på å bruke HT-inngangen på forsterkeren.

Jeg skulle ønske Hegel hadde en "H200.3", altså et 3-kanals effekttrinn med identisk effekt/forsterking som jeg kunne bruke til de øvrige høyttalerne *sukk*
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Takker for svar, blir vel til at jeg da tar sjansen på enten H100 eller H200 som effekt i "stue-hjemmekino'en" min, i stereo har jeg ingen betenkligheter med om det vil låte bra tross alt. Tenker å bruke enten Pioneer SC-LX82 eller Denon AVR-3808A som Pre i oppsettet. Ønsker selvfølgelig primært Hegel til stereo delen i hjemmekinoen, men viktig at det lar seg kombinere med en receiver som Pre ifht. hjemmekinodelen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel neppe noen "sjanse å ta!"
    Det vil i alle fall overraske stort, om du mot formodning vil bli skuffet. ;-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det er vel neppe noen "sjanse å ta!"
    Det vil i alle fall overraske stort, om du mot
    formodning vil bli skuffet. ;-)
    Hei

Hvis H200 har samme lydklangen som H100 blir jeg vell ikke skuffet, satser på det, følte at H100 var meget nøytral og korrekt, men hellte litt mot det varme, noe som jeg likte meget godt. Håper også at H200 har enda litt bedre dypbass også.
    Gleder meg, pakken H200 og HD10 er bestillt! Håper også virklig at H200 forsvarer prishoppet fra H100, hvis ikke går det i retur og jeg heller bestiller H100 sammen med HD10!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Takker for svar, blir vel til at jeg da tar sjansen på enten H100 eller H200 som effekt i "stue-hjemmekino'en" min, i stereo har jeg ingen betenkligheter med om det vil låte bra tross alt. Tenker å bruke enten Pioneer SC-LX82 eller Denon AVR-3808A som Pre i oppsettet. Ønsker selvfølgelig primært Hegel til stereo delen i hjemmekinoen, men viktig at det lar seg kombinere med en receiver som Pre ifht. hjemmekinodelen.
    Rotel har eg som pre til min effekt, og det er ikke lyst og tynt som noen maser om. Høyttalerne mine sku heller ikke passe hegel, men trur det går på "riktige" merker å samensetting. CD spilleren min er Music Hall CD25.2 og dette funker knall. Prøvet min brors Cambridge cd spiller men da vart det tynt og lyst. Meget stor forskjell. Vis du har mulighet og ikke har kjøpt kinoforsterker, prøv en Rotel. BMH i Bergen har tilbud på dei vis du ringer dei.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde

Tekst fra selger som eg kjøpte av:

Forsterkeren er i topp stand, jeg har byttet ut det blå ledlyset i front med et gult et. Noen av motstandene i inngangstrinnet er oppgradert (Allen Bradley), for en mer organisk mellomtone.

Eg syns utseende er enkelt og seriøst og ikke noe gale med som enkelte andre som vil ha et juletre :-)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel har eg som pre til min effekt, og det er ikke lyst og tynt som noen maser om. Høyttalerne mine sku heller ikke passe hegel, men trur det går på "riktige" merker å samensetting. CD spilleren min er Music Hall CD25.2 og dette funker knall. Prøvet min brors Cambridge cd spiller men da vart det tynt og lyst. Meget stor forskjell. Vis du har mulighet og ikke har kjøpt kinoforsterker, prøv en Rotel. BMH i Bergen har tilbud på dei vis du ringer dei.
    Hei

Som sagt blir det Denon som blir Pre her hjemme, eventuellt Pioneer SC-LX83 når den kommer. Så lenge H200 gir meg det jeg er ute etter i stereo og fungerer greit med Audyssey i surround med Home Theater inngangen i bruk blir nok jeg fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H200 eller H100 til Monitor Audio GS20

Hei.
    Noen som har hørt denne kombinasjonen? Mange sier MA er lyse i toppen og Hegel derfor ikke vil være en god match. Leser også mange som skriver at H200 og H100 er blitt litt mørkere i lydsignaturen enn tidligere modeller. Derfor har jeg tro på at det kan være en kjempematch. Noen meninger?

Hilsen hifi fersking

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fugazi
    Hei.
    Noen som har hørt denne kombinasjonen? Mange sier MA er lyse i toppen og Hegel derfor ikke vil være en god match. Leser også mange som skriver at H200 og H100 er blitt litt mørkere i lydsignaturen enn tidligere modeller. Derfor har jeg tro på at det kan være en kjempematch. Noen meninger?

Hilsen hifi fersking
    Hei

Hadde H100 på hjemlån og testet dem på RX6, og det låt absolutt ikke lyst i mine ører.
    Låt veldig nøytralt og korrekt, og hellte mot det varme hvis man kan beskrive det slik.
    Tror absolutt H100/H200 vil gjøre seg bra sammen med MA GS serien.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hadde H100 på hjemlån og testet dem på RX6, og det låt absolutt ikke lyst i mine ører.
    Låt veldig nøytralt og korrekt, og hellte mot det varme hvis man kan beskrive det slik.
    Tror absolutt H100/H200 vil gjøre seg bra sammen med MA GS serien.
    Akkurat det svaret jeg ønsket å høre:razz: . Jeg må få ordnet en prøvelytting.
    Låner Soundgarden ut sine demo forsterkere for prøvelytting?

Side 55 av 80 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •