Den kjempestore Hegel tråden - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 54 av 80 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1585
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp!

Får ikke min effekt, Hegel til å funke på mine Vienna godt nok.
    MAen eg har spiller mye bedre.
    Vurderer å selge den igjen vis det ikke blir bedre
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    hehe...litt mindre forkortelser og litt flere ord er du snill. Så kanskje det blir lettere å hjelpe deg.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    hehe...litt mindre forkortelser og litt flere ord er du snill. Så kanskje det blir lettere å hjelpe deg.
    Hehe..ja er litt veit ikke..frustrert..

Tingen er:
    Kjøpte nye høyttalere, Mozart.
    MAen (music angel, rørforsterker) var litt svak på en måte, men spiller bra sånn sett.
    Lyst på noe mer krefter, kjøpte da en brukt Hegel, det er jo et merke en har slevet etter :-D Effektforsterkeren, 2005 modell, ifølge eier er det skiftet ut blå lys med gult, stemmer det + noen bedre motstandere på inngangstrinnet for en mer organisk mellomtone. Ellers helt Hegel og virker flott.
    Men det gir meg ikke noe bra lyd. Alså det spiller bra sånn sett, men det er litt tamt,tynt på en måte..litt sånn som Hornman skriver det spiller på Mozart, selv om eg ikke vil vere helt med på at det er så dårlig som en får inntrykk av fra han.
    Krefter er det nok av, eg kan nok blåse Mozartene ut gjennom vinduet vis eg vil ødelegge dei, men skal unngå det 8)

Til vinteren skal eg prøve MAen som pre til Hegel, men no frem til da vil eg ha den til å spille knall og. MAen spiller bedre no i dag, så HJELP?
    Er sikker på at eg skal få den til å spille på Mozart, men må ha hjelp.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du..flyttet jo om på stuen og anlegget.
    Pleier å ha Chord signalkabelen fra cd til pre, det var den ikke nå. Byttet om, å hallejuja..hehehe.. tynnheten forsvant, bassen, kraften, mektigheten kom så det må kjpes en chord til fra pre til Hegel og..svingod kabel, kan skjønne tv kanalene bruker dette merket.
    Men Hegel er tilbake!!!
    Høyttalere:

Newcomer MOR OG FIS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Prøver igjenn, luerer på hvordan Hegel H100 lar seg kombinere med B&W CM og/eller Monitor Audio RX serie.
    Har forsåvidt fått med meg endel tester som sier at Hegel H100 er en god kombinasjon med B&W CM9, men mindre hvordan Hegel H100 låter sammen med Monitor Audio, for min del da RX6 eller RX8.
    Leser både at Hegel heller mot det lyse, andre steder at det heller mot det mørke/varme. Jeg selv er veldig glad i det som heller mot "varm" lyd.
    Lurer som sagt veldig på om Hegel H100/H200 kan være en forsterker for meg, og vil H100 ha krefter nok til å drive en høyttaler som B&W CM9.
    At den skal kunne drive Monitor Audio RX6 eller RX8 tar jeg som en selvfølge da disse etter mitt syn er meget lettdrevne, men er det en kombinasjon som vil låte bra? Setter veldig stor pris på tilbakemeldinger, noen som har prøvd kombinasjonene jeg nevner og kan si noen ord om hvordan de opplever/har opplevd dem?
    Hegel H100 --> B&W CM9
    Hegel H100 --> Monitor Audio RX6/RX8
    Synes Hegel virker som et meget interessant merke som har fått masse positive omtaler rundt om, noe som gjør meg nyskjerrig på merket.
    Home Theater inngang er jo heller ikke å forakte.
    Monitor Audio rx8 Har jeg vært å hørt på på grunn av spørsmålet ditt?Det var en H200 som var koblet opp.Dette låt nydelig,stålkontroll i bassen.sømløst lydbilde.nydelig mellomtone.Så er du intresert i denne komboen er det bare å slå til.håper dette har vært til hjelp.:-D

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Blir veldig nyskjerrig på hva du egentlig mener her?
    Jeg tok kansje hardt i!jeg var også uerfaren får 20år siden.Beklager!:-D

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

I disse dager går det et meget bra tilbud på Hegel H200 + Hegel HD10, er dette tilbudet så godt at man bør vurdere dette sterkt mot tilbudet som er på Hegel H100? Eventuellt Hegel H100 + Hegel HD10 vil jo "bare være" ca. 3000,- billigere. Er lydsignaturen på H100 og H200 lik?, og er H200 så mye "sterkere" enn H100 at det forsvarer prishoppet?
    Noen her som har hatt/eid både H100 og H200 som kan hjelpe?
    Tilbudet på H100 varer bare ut denne uken, så det haster litt.
    Var egentlig H100 jeg var interresert i, men tilbudet med H200+HD10 virker meget godt, så det har blitt til at jeg vurderer dette også, selv om det ligger endel lapper over det jeg hadde tenkt å bruke.
    Takker for hjelp og svar.
    Jeg hadde ikke vært i tvil,H200+HD10.:-D :-D

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører selv nordost i mitt anlegg. Synes det funker meget bra. Men jeg anbefaler deg og gjøre dine egne erfaringer med kabler i anlegget ditt. Mange sier at Biltema sine er knall gode. Hvorfor ikke kjøpe 2x3 meter, terminere de for så og ta de med på en lytte runde i de forskjellige butikkene??

Da finner du jo fort ut om du vil legge noen tusen i kabler, eller bruke biltema sine til ? kr.pr/m...
    Kabler er viktigere en mange vet.Det kan bety mye for lyden.Desverre er nok biltema for dårlig.Da ville jeg forsette å kjøre Nordost heller.En kan ta kablene mellom cd-spiller og forsterker.har du et dårlig valg der får du lys og dårlig oppløsning.samme med høytaler kablene.Men det kommer ann på anlegget.har du alt i et anlegg til 1250kr.er kabelvalget 10kr m,he,he.Men har du H100,200 og en dyr cd-spiller+dyre høytalere.Da er anlegget følsomt får kabelvalget.Jeg mener at en må bruke 10-20%+av anleggetsverdi til kabler.Og strømkabelen er også viktig,mange glemmer dette.Jeg har Xlr-sølvkabler mellom cd og forsterker.funnet ut at Hegelyden blir perfekt og Nordost ht.+ skjermet nettkabel.Nydelig!:-D

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du plasert høytalerene riktig i rommet?har du riktige kabler?Kjør XLR.dette er viktige og avgjørene ting for å få god lyd og basssss.:-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MOR OG FIS
    Har du plasert høytalerene riktig i rommet?har du riktige kabler?Kjør XLR.dette er viktige og avgjørene ting for å få god lyd og basssss.:-D
    Nei står nok ikke opti enda da eg ikke har fått tid til å sjekke ut avstand til bak og sidevegg.
    Men vart så utrulig bedre med chord kabel mellom cd og pre (rca), kontra mellom pre og Hegel. Har enda kun en seriøs kabel så kjøpe flere på sikt.
    Har ikke balansert på¨pre. Men på en DAC kan en jo få det, så hvor bør den stå, foran pre eller etter?
    Hornman foreslo Hegel pre, kanskje eg burde byttet ut min Rotel pre med Hegel?
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Noen som har hørt Hegel H70 på B&W Dm683? Blir Hegelen for svak?

Kenneth

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mæland
    Heisann

Noen som har hørt Hegel H70 på B&W Dm683? Blir Hegelen for svak?

Kenneth
    Tvila eg på, da MAen drive CM9 som bare juling med sine 2x65 rørwatt :-)
    Går sikkert nydelig du..
    Høyttalere:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvila eg på, da MAen drive CM9 som bare juling med sine 2x65 rørwatt :-)
    Går sikkert nydelig du..
    cm9 er nok en snillere høyttaler enn 683... men det vil jo gi golyd, opp til et vist nivå. Om MA'en er noe tesss, så oppleves rør oftest som det dobelte av hva de er oppgitte til...

EDIT:
    Primare i21 drar 683 greit.. men sliter på høyere volum... tror nok hegelen er "kraftigere" enn denne, selv om WATT er oppgitt til det samme. H100 derimot, det ville vært en mye bedre match!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Ja, jeg skulle gjerne hatt en Hegel H100, men budsjettet tillater dessverre ikke det for øyeblikket. Får følge med på bruktmarkedet

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mæland
    Takk for svar.

Ja, jeg skulle gjerne hatt en Hegel H100, men budsjettet tillater dessverre ikke det for øyeblikket. Får følge med på bruktmarkedet
    Kan få kjøpe min, for 8 laken, er en 2005 modell. Effekt for den passet ikke mine høyttalere. Den er ivertfall kraftig nok 8) Men no på jobb..snakkes folkens :-D
    Høyttalere:

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan få kjøpe min, for 8 laken, er en 2005 modell. Effekt for den passet ikke mine høyttalere. Den er ivertfall kraftig nok 8) Men no på jobb..snakkes folkens :-D
    Vil tørre å påstå at det ver en noe rask (kort)slutning ang matching...

Det tar tid å tilpasse utstyr til hverandre, jeg er sikker på at med litt mer tid, plassering, kabler, kanskje en annen pre, så vil du få Hegelen din til å låte bra på dine høytalere i ditt rom.

Men jeg har en snikende misstanke om at det du er ute etter (etter å ha lest en del av innleggene dine) noe som kan gi deg nøyaktig samme lydbilde som din Music Angel KT-88, bare kraftigere. Og da er muligens ikke Hegel er veien å gå. (Ble litt selvmotsigende dette... Hehe)
    Eller kanskje problemet ligger i Rotel preampen. At denne ikke matcher Hegelen godt...

Anyway, jeg ville brukt noe lengre tid på matching, og ikke solgt unna utstyr i en snippsnare

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Vil tørre å påstå at det ver en noe rask (kort)slutning ang matching...

Det tar tid å tilpasse utstyr til hverandre, jeg er sikker på at med litt mer tid, plassering, kabler, kanskje en annen pre, så vil du få Hegelen din til å låte bra på dine høytalere i ditt rom.

Men jeg har en snikende misstanke om at det du er ute etter (etter å ha lest en del av innleggene dine) noe som kan gi deg nøyaktig samme lydbilde som din Music Angel KT-88, bare kraftigere. Og da er muligens ikke Hegel er veien å gå. (Ble litt selvmotsigende dette... Hehe)
    Eller kanskje problemet ligger i Rotel preampen. At denne ikke matcher Hegelen godt...

Anyway, jeg ville brukt noe lengre tid på matching, og ikke solgt unna utstyr i en snippsnare
    Eg kan vere litt innpulssiv så får angre etterpå, for da gjer eg helt sikkert :-D
    Men vi får sjå ka eg gjer :-)
    For vil jo ha den til å blomstre som eg veit den kan.
    Høyttalere:

Newcomer audiooidua sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører selv nordost i mitt anlegg. Synes det funker meget bra. Men jeg anbefaler deg og gjøre dine egne erfaringer med kabler i anlegget ditt. Mange sier at Biltema sine er knall gode. Hvorfor ikke kjøpe 2x3 meter, terminere de for så og ta de med på en lytte runde i de forskjellige butikkene??

Da finner du jo fort ut om du vil legge noen tusen i kabler, eller bruke biltema sine til ? kr.pr/m...

låner nå ett par med sa 505 av far min bare for å prøve hegelen min å dette spiller sinnsygt:-D gleder meg enormt til ranger kommer!l

I dette oppsette bruker eg någen billige tara labs kabler å dette virker jo bra..
    snakket forøvrig med sg å skal få låne med ein del kabler fra nordost for å høre selv når eg får ht mine:-D

eg drog med far min til sg og vi hørte på sa 1750... vi reist og hjem med ett par hehe var bra tilbud på di så han måtte ha di:-D så får eg låne 505ène så lenge eg vil. reiste hjem til han og koplet opp, han låner min hegel h1 å dette var bra kombo syns eg. må ein del innspilling til såklart men syns lyden var meget bra rett ut fra eske

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med innspilling er viktig ja..en blir litt skuffet før det er innspilt :-D
    Etter litt flytting på høytalere her og der, spiller no Hegel mye bedre :-D
    Mer sånn eg veit den kan, så kjem seg no. ;-)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    cm9 er nok en snillere høyttaler enn 683... men det vil jo gi golyd, opp til et vist nivå. Om MA'en er noe tesss, så oppleves rør oftest som det dobelte av hva de er oppgitte til...

EDIT:
    Primare i21 drar 683 greit.. men sliter på høyere volum... tror nok hegelen er "kraftigere" enn denne, selv om WATT er oppgitt til det samme. H100 derimot, det ville vært en mye bedre match!
    Eg og et par andre som hørte denne MA-2010 modellen på CM9. Eg fikk hakeslipp, då eg alltid har hørt at B&W er problem å drive med rørforsterker.(funket ikke på 4 ohm tilkoblingene på MAen men på 8ohm funket det)
    Spilte høyt og med stålkontroll + at lydbildet var hi-end vis en kan si det på den måten. Luftig,detaljer, klart,bredde,djupne alt var der. Bassen satt og som et skudd. Det låt som at den MAen var laget for CM9..verdt å få lyttet til.
    Dog må eg sei at eg kjørte NOS smårør, i ECC82 posisjon-GE5814A og i ECC85-Telefunken diamond

Vert artig å hørt CM9 på Hegel :-)
    Høyttalere:

Side 54 av 80 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •