Den kjempestore Hegel tråden - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 53 av 80 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1585
    Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    takker har tenkt til og kjøpe hehe har nå en harman kardon receiver som drar disse, så vil vel merke stor forskjell på bass/dynamikk, men vil lyd kvaliteten og lydbildet bli bedre også?

hehe...

Newcomer MOR OG FIS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den Kjempestore Hegel tråden

Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    takker har tenkt til og kjøpe hehe har nå en harman kardon receiver som drar disse, så vil vel merke stor forskjell på bass/dynamikk, men vil lyd kvaliteten og lydbildet bli bedre også?
    Hei,det jeg mente er jo mere strøm en høytaler får og en H100 er kraftig.Den vil få høytalere til å våkne til liv.Jeg kjenner ikke til en Harmon kardon som vil gjør samme jobb.Men jeg håper at du er fornøyd.:-D Du må huske at Hegel er gode komponenter og fått mye ros.Og det er begrunnet: )

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Denne kombinasjonen?, B&W CM9 eller Monitor Audio?
    B&w cm9 har jeg hørt og det var en godt kombinasjon.Hørte på forumet at en var veldig fornøyd med kombinasjonen Monitor Audio og H100.Men hvorfor,he,he.Denne tråen er for folk som er glad i Hegel og Lyd.Ikke uerfarene som ikke vet hva de prater om?

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av AKJ
    Banalt spørsmål: har kjøpt Hegel 200 og skal koble opp denne. Jeg har Vienna Beethoven Grand og disse har IKKE bi-wire. Hvordan skal jeg da koble på forsterkeren (som har bi-wire): begge oppe, begge nede eller en nede og en oppe på bi-wire terminalene?? Står ingenting om dette i manualen.

Takk på forhånd for kjapt svar.
    Hei,jeg ville bare kobla singelwire og brukt gode ht-kabler.da kan det ikke slå feil.den kombinasjonen du har der må låte super.:-D

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MOR OG FIS
    Denne tråen er for folk som er glad i Hegel og Lyd.Ikke uerfarene som ikke vet hva de prater om?
    Hei

Blir veldig nyskjerrig på hva du egentlig mener her?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Blir veldig nyskjerrig på hva du egentlig mener her?
    Det er ihvertfall ikke det jeg skrev i post 1 om hva denne tråden skulle dreie seg om....

Og jeg siterer;

"Denne tråden er for deg som har Hegel, ønsker deg Hegel og for deg som lurer på noe om Hegel.

Skrive også om hvilkene produkter som passer til Hegel og det som ikke passer..osv osv.. diverse kommentarer om alt mulig.. Slik at alle kan lese tråden og finne ut av hvor fantastisk de produktene er".

Fyr løs..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel H100 med B&W CM serie & Monitor Audio RX serie

Hei

Prøver igjenn, luerer på hvordan Hegel H100 lar seg kombinere med B&W CM og/eller Monitor Audio RX serie.
    Har forsåvidt fått med meg endel tester som sier at Hegel H100 er en god kombinasjon med B&W CM9, men mindre hvordan Hegel H100 låter sammen med Monitor Audio, for min del da RX6 eller RX8.
    Leser både at Hegel heller mot det lyse, andre steder at det heller mot det mørke/varme. Jeg selv er veldig glad i det som heller mot "varm" lyd.
    Lurer som sagt veldig på om Hegel H100/H200 kan være en forsterker for meg, og vil H100 ha krefter nok til å drive en høyttaler som B&W CM9.
    At den skal kunne drive Monitor Audio RX6 eller RX8 tar jeg som en selvfølge da disse etter mitt syn er meget lettdrevne, men er det en kombinasjon som vil låte bra? Setter veldig stor pris på tilbakemeldinger, noen som har prøvd kombinasjonene jeg nevner og kan si noen ord om hvordan de opplever/har opplevd dem?
    Hegel H100 --> B&W CM9
    Hegel H100 --> Monitor Audio RX6/RX8
    Synes Hegel virker som et meget interessant merke som har fått masse positive omtaler rundt om, noe som gjør meg nyskjerrig på merket.
    Home Theater inngang er jo heller ikke å forakte.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med Soundgarden om du ikke kan låne en av de med hjem

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Hør med Soundgarden om du ikke kan låne en av de med hjem
    Hei

Var en tur innom idag, de hadde visstnok ikke så mange i butikken, men hvis jeg kom innom rett før stengetid, skulle jeg få låne en med hjem til dagen etterpå. Fikk hørt endel på bla. System Audio, Dynavoice og JBL, likte absolutt det jeg hørte, men det er greiest med hjemlån slik man får testet med egne høyttalere og i egen stue. Virker som skikklig solide greier, disse Hegel forsterkerne. Som sagt, satser på hjemlån iløpet av uken.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg også melde meg inn i Hegel klubben. Har kjøpt meg en Hegel H100. Virker lovende

Slenger inn et spørsmål i samme slengen:
    Når jeg bruker USB (fra MAC) som kilde er volumet vesentlig lavere enn ved bruk av feks cd spiller som kilde... Er det noen som opplever det samme? Evt noen som vet om det er noe å gjøre med det?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nosttor
    Da kan jeg også melde meg inn i Hegel klubben. Har kjøpt meg en Hegel H100. Virker lovende

Slenger inn et spørsmål i samme slengen:
    Når jeg bruker USB (fra MAC) som kilde er volumet vesentlig lavere enn ved bruk av feks cd spiller som kilde... Er det noen som opplever det samme? Evt noen som vet om det er noe å gjøre med det?
    Jeg har opplevde noe av det samme problemet, bare på en separat usb-dac. Problemet lå ikke i dac´en eller forsterkeren men i Macen, i mitt tilfelle, volumet i iTunes :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aner ikke om jeg allerede har fortalt dette...

...men nå er altså jeg også medlem i denne eksklusive klubben!

Kjøpte for noen uker siden H200 og HD10 komboen (hvordan kan man IKKE gjøre det, til den prisen?!)

Det har vel blitt noen titalls timer med spilling så langt (regner med rundt 30) og det lyder godt så langt! Er spent på hvordan de låter etter at de er fullstendig innspilt. Kjører for øvrig med Ranger.

En flytting er også underveis, noe som medfører nytt rom og mulighens en helt annen lyd Spennende tider..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel H100 vs Hegel H200

Hei

I disse dager går det et meget bra tilbud på Hegel H200 + Hegel HD10, er dette tilbudet så godt at man bør vurdere dette sterkt mot tilbudet som er på Hegel H100? Eventuellt Hegel H100 + Hegel HD10 vil jo "bare være" ca. 3000,- billigere. Er lydsignaturen på H100 og H200 lik?, og er H200 så mye "sterkere" enn H100 at det forsvarer prishoppet?
    Noen her som har hatt/eid både H100 og H200 som kan hjelpe?
    Tilbudet på H100 varer bare ut denne uken, så det haster litt.
    Var egentlig H100 jeg var interresert i, men tilbudet med H200+HD10 virker meget godt, så det har blitt til at jeg vurderer dette også, selv om det ligger endel lapper over det jeg hadde tenkt å bruke.
    Takker for hjelp og svar.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test Hegel

Les hva Håkon Rognlien skriver.. :-D

http://www.audiofidelity.no/comlete_mags/19.pdf

Eg har kjøpt meg en brukt H2A MKII fra 2005/2006? med oppgraderte motstandere på inngangstrinnet,for mer organisk mellomtone, + skiftet til gult powerlys, som forge eier sa.
    Forykende god forsterker og kraft som bare EC sine monoblokker har gitt meg her før, og det av en forsterker :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

I disse dager går det et meget bra tilbud på Hegel H200 + Hegel HD10, er dette tilbudet så godt at man bør vurdere dette sterkt mot tilbudet som er på Hegel H100? Eventuellt Hegel H100 + Hegel HD10 vil jo "bare være" ca. 3000,- billigere. Er lydsignaturen på H100 og H200 lik?, og er H200 så mye "sterkere" enn H100 at det forsvarer prishoppet?
    Noen her som har hatt/eid både H100 og H200 som kan hjelpe?
    Tilbudet på H100 varer bare ut denne uken, så det haster litt.
    Var egentlig H100 jeg var interresert i, men tilbudet med H200+HD10 virker meget godt, så det har blitt til at jeg vurderer dette også, selv om det ligger endel lapper over det jeg hadde tenkt å bruke.
    Takker for hjelp og svar.
    Når har ikke jeg eid eller testet en H100, men jeg har en H200 og har tidligere hatt en H1, og jeg kan bare si at her var det iallefall markant forskjell. Så jeg vil tro at også H100 og H200 er forskjellige.
    Etter sigende så skal HD10 være en bedre dac enn den som sitter i CDP4A (og den er MEEEGET god).
    Hadde det vært meg som skulle handle ny forsterker nå, så hadde jeg gått for tilbudet på H200 + HD10, uten tvil

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H70 eller H100

Jeg sitter og lurer på å bli en del av Hegel menigheten og hadde egentlig bestemt meg for en H70 pga.pris. Men nå kjører jo soundgarden tilbud på H100 og prisforskjellen er svært liten. Kan noen si noe om forskjellene i lyd på disse to. Har hørt at dac delen er forskjellig, stemmer det? H70 er jo en nyere forsterker. Skal brukes sammen med Sa1750 og macmini som kilde. Har desverre ikke gode muligheter til prøvelytting hjemme da det er 3,5 timers kjøring til nærmeste soundgarden. Hva er beste måten å koble sammen mac og forsterker usb? optisk?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Inntrykk av Hegel H100

Hei

Har hatt Hegel H100 på hjemlån, og hvilken forsterker og lyd.
    Fikk frem detaljer i lydbildet som jeg aldri har hørt før, fikk nesten litt hakeslepp, til og med min kone bemerket dette, og hun har overhodet ingen peiling på Hi-Fi. Og bassen, dette var egentlig det eneste som jeg opplevde som negativt, hvis man kan si det slik, men det var før jeg skjønte hva som foregikk. Lurte av og til på hvor bassen var på enkelte låter, helt til jeg "kjente" etter, kunne føle den med føttene nede på gulvet, reiste meg opp og kjente bak på bassporten på høyttaleren, f#$& som det dyttet luft, uten at basselementene egentlig "jobbet" eller var i vant bevegelse. Hele grunnen var nok at forsterkeren hadde en stålkontroll på bassen som jeg ikke har opplevd noen gang, med andre receivere eller forsterkere med unntak av Lyngdof TDA2200. Synes også Hegel var meget nøytral, kansje litt for nøytral etter min smak, hvis det skulle helle mot noe, vil jeg si det heller mot det varme. Sitter her og fantaserer om hvordan det ville hørtes ut med Hegel H200 og HD10. Et meget hygglig bekjentskap dette her.
    Høyttalerne er forresten B&W CM9, fikk også prøvd dem på Monitor Audio RX6. Kildematrialet må vel også ta noe av skylden for dette med bassen, da all musikk ble spillt gjennom min MacBook tilkoblet DAC'en på H100, og mye av musikken på den er mp3 i variert kvalitet, 160kbps--->320kbps, samt endel Lossless matriale. Nei, dette blir vansklig, tilbudet på H100 varer ut dagen idag, og er et meget godt tilbud, men har jo veldig lyst å få testet H200 + HD10, kansje "dypbassen" også kommer enda mer fram?, er ihvertfall det jeg har lest om H200, at H200 har alle egenskapene til H100 og enda litt til, og at det er spesielt "dypbassen" som her imponerer! Også hadde vært spennende og fått prøvd HomeTheater funksjonen og hvordan forsterkeren leverer som ren effektforsterker, er desverre litt begrenset hva man får tid til på bare en kveld. Ihvertfall dette var et meget hygglig bekjentskap, og man skal ikke se bort ifra at det detter inn noen Hegel produkter her også. Nå ikveld er det nesten en gedigen nedtur å høre stereo på en Pioneer SC-LX82! I mine øyne er Hegel og B&W CM9 en tilnærmet perfekt kombinasjon!, ihvertfall hvis du er slik som meg, som hører på det meste av sjangre. Hvis det skulle være noe annet negativt, må det være at på enkelte sjangre finnes det bedre kombinasjoner, men da velger man ikke CM9 som høyttaler!

Newcomer audiooidua sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ranger

hei. har h200 og hd 10:-D venter nå på ett par med sa ranger som var på tilbud til 10k :-D

noen som kjører denne komboen her?? lurer litt på kabelvalg i hele anlegget..

sitt litt på Nordost Super Flatline og Nordost Blue Heaven til ht men er jo ganske mye penger for kabler dette eller?? ser rundt på forumet at det er mange meninger om kabler men hva mener dere i dette tilfelle

takker for svar

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiooidua

sitt litt på Nordost Super Flatline og Nordost Blue Heaven til ht men er jo ganske mye penger for kabler dette eller?? ser rundt på forumet at det er mange meninger om kabler men hva mener dere i dette tilfelle

takker for svar
    Jeg kjører selv nordost i mitt anlegg. Synes det funker meget bra. Men jeg anbefaler deg og gjøre dine egne erfaringer med kabler i anlegget ditt. Mange sier at Biltema sine er knall gode. Hvorfor ikke kjøpe 2x3 meter, terminere de for så og ta de med på en lytte runde i de forskjellige butikkene??

Da finner du jo fort ut om du vil legge noen tusen i kabler, eller bruke biltema sine til ? kr.pr/m...

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må si jeg er strålendes fornøyd med min hegel h2a mk2! knall bra til mine cm9 detaljer-stillhet-bass alt ble mye bedre med bare receiver

Side 53 av 80 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •