Den kjempestore Hegel tråden - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 50 av 80 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1585
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ghandi
    Ja, når jeg spiller av musikk fra mac`en låter det crap. Bruker da vanlig kabel mellom mac og forsterker. Noe erfaring med D/A-konvertere?
    Du har jo mulighet til å kjøpe elektronikk ifra f.eks Parasound, og bruke en DAC MAGIC ifra cambridge ifra MAC'en.

Eller har du disse da:
    Stello produktoversikt

Stello er kjent for å lage noe av de bestlydende DAC'ene på markedet .

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drømmesøker
    Jeg ville heller kjøpt Parasound JC-2. Jeg har selv Hegel H4SE sammen med nevnte forforsterker. Jeg oppgraderte fra Electrocompaniet EC4.7 mkII til Parasound JC-2, og den er mye bedre enn EC4.7. Hvis du importerer JC-2 fra Statene (som jeg gjorde) kan du få den rimerligere enn Hegel P4A mk2. Men du må regne med et par måneders innspilling før JC-2 virkelig slår ut i full blomst. Den har universell strømforsyning så det er ikke noe problem å importere.
    Strålande information, som jag tackar för! Jag har funderat på en
    brukt JC-2.:-D Fadern bor i Florida.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Strålande information, som jag tackar för! Jag har funderat på en
    brukt JC-2.:-D Fadern bor i Florida.
    Jeg fikk bra avslag på min JC-2 som jeg kjøpte ny fra forhandler i USA. Hvis du er interessert kan jeg sende deg en PM om forhandleren.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drømmesøker
    Jeg fikk bra avslag på min JC-2 som jeg kjøpte ny fra forhandler i USA. Hvis du er interessert kan jeg sende deg en PM om forhandleren.
    Det tar jag emot med tacksamhet!

Den matchar H4SE bra antar jag.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble tidligere i tråden spurt om man burde la utstyret stå på eller slå det av om natten. Dette er svaret vi fikk da vi spurte om dette på messen for et par uker siden:

"Ellers bør H200 skrus av om natten. Jeg spurte Bent Holter direkte om dette selv, og han forklarte at grunnet konstruksjonen vil den ikke slites av å skrus av og på, men den har en "total levetid". Derfor vil det slite ekstra å ha den på kontinuerlig. I tillegg låter den optimalt etter bare ca. 20 minutters oppvarming."

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant.. jeg slår alltid av min elektronikk etter hver gang.

Ellers har jeg nettopp fått min HD10 i hus og må si at den låter bra selv uinnspilt! Tips til coax kabler ifra Nordost til denne HD10`? Fikk anbefalt Shaman. Bruker forøvrig Baldur XLR og Baldur til høyttalerne.

Like morro hver gang med et løft i lydbildet :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel melde meg inn her jeg og da, etter å ha fått en H70 i hus

Foreløpig en glimrende oppgradering fra Rotel-oppsettet jeg hadde tidligere.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Isbiten
    Interessant.. jeg slår alltid av min elektronikk etter hver gang.

Ellers har jeg nettopp fått min HD10 i hus og må si at den låter bra selv uinnspilt! Tips til coax kabler ifra Nordost til denne HD10`? Fikk anbefalt Shaman. Bruker forøvrig Baldur XLR og Baldur til høyttalerne.

Like morro hver gang med et løft i lydbildet :twisted:
    Selv bruker jeg silver shaddow mellom min cd-spiller od hd10, og mellom squeezbox og hd10. En veldig god kabel som jeg kan anbefale. Så altfor dyr er den heller ikke, og vil passe godt sammen med baldur :-)
    Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å få lånt med meg en av de hjem og teste mot min shaman. Kabler er artig så undrer om Van den Hul sin - The mainstream Hybrid- er en bra strømkabel da jeg har 16amp i veggen og denne er 16amp selv?? Noen som har testet denne er tilsvarende som bruker Hegel seff?

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Det ble tidligere i tråden spurt om man burde la utstyret stå på eller slå det av om natten. Dette er svaret vi fikk da vi spurte om dette på messen for et par uker siden:

"Ellers bør H200 skrus av om natten. Jeg spurte Bent Holter direkte om dette selv, og han forklarte at grunnet konstruksjonen vil den ikke slites av å skrus av og på, men den har en "total levetid". Derfor vil det slite ekstra å ha den på kontinuerlig. I tillegg låter den optimalt etter bare ca. 20 minutters oppvarming."
    Hva i all verden? Dette er et rent sitat fra noe jeg skrev på side 45 i denne tråden, og jeg har da ikke vært på noen messe...
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Hva i all verden? Dette er et rent sitat fra noe jeg skrev på side 45 i denne tråden, og jeg har da ikke vært på noen messe...
    Hmm, det var broder'n som sendte meg dette etter at vi var på nevnte messe og pratet ganske lenge med Bent. Skal ikke se bort fra at han har rotet litt og sakset noe herfra også :???: Poenget er uansett det viktigste.

Ellers mente også Bent at det på lydfiler er en langt større oppgradering å øke samplingfrekvens enn å øke oppløsning. I klartekst ble det som eksempel sagt at en økning fra 16 bit til 24 bit ikke hadde så mye for seg (delvis pga. manglende dynamikkområde til forsterker), men at 44.1kHz til 96kHz var en mye større forbedring. Dette til tross for at Hegel hevder å ha et større dynamikkområde enn andre forsterkere pga. SoundEngine. Jeg har funnet både samsvarende og motstridende informasjon på andre fora, så vet ikke helt hva man skal tro.

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si meg , er virkelig fjernkontrollen til CD2 så ubrukelig eller er det min CD det er noe gærnt med ?

Begge fjernkontrollene funker fint på forsterker , men på cd så er det tildels vanskelig å få respons . En må ivertfall sikte meget godt . Dette er faktisk så irriterende at jeg vurderer å kvitte meg med spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deler samme opplevelsen desverre..:? Skulle ønske deg kunne levere fjernkontrollen i sammer blokk aluminium MED blått lys! Dog peker jeg remoten mot bakvegg og trykker, funker hver gang bedre enn å prøve å treffe cd2! :|

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synset det er flaut at en komponent i denne prisklassen ikke kan kontrolleres skikkelig ved hjelp av fjernkontroll.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke merket til noe av dette. Min kontroll funker meget godt på både H200 og CDP2A.
    Øystein

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som er interessert i innmaten til Hegel HD10:

DAC: Analog Devices AD1955
    DA Transceiver: Asahi Kasei AK4115

Offisiell produktbeskrivelse for AD1955:

AD1955: High Performance, Multibit Sigma-Delta DAC with SACD Playback

The AD1955 is a complete, high performance, single chip stereo digital audio playback system comprised of a multi-bit sigma-delta modulator, digital interpolation filters and a continuous-time differential current output DAC section. Unique to this audio DAC is the separate SACD (super audio CD) bit-stream and external digital filter interface, which allows users maximum system flexibility. The AD1955 supports 24-bits, 192 kHz sample rate and is designed for use in high-end SACD players, DVD-audio, home theater, automotive audio, digital mixing consoles, digital audio effect processors and sampling musical keyboards.
    Spesifikasjoner:
    • Supports 24-Bits, up to 192 kHz Sample Rate PCM Audio Data
    • Supports SACD bit-stream and External Digital Filter Interface
    • Multibit Sigma Delta Modulator with "Perfect Differential Linearity Restoration" for Reduced Idle Tones and Noise Floor
    • Data Directed Scrambling DAC - Least Sensitive to Jitter
    • 8.64 mA p-p Differential Output Current for Optimum Performance, with +3 dB headroom in SACD mode
    • 120 dB SNR/DNR (not muted) at 48KHz Sample Rate (A-Weighted Stereo)
    • 123 dB SNR/DNR (Mono)
    • -110 dB THD+N
    • 110 dB Stopband Attenuation with ±0.0002dB Passband Ripple
    Offisiell produktbeskrivelse for AK4115:

The AK4115 Digital Audio Interface IC With Built-In Ultra-Low-Jitter PLL

Supporting sampling rates to 216 kHz from both bi-phase and SYNC Clock sources, the AK4115 is ideal for professional and high-end consumer audio equipment such as electrical musical instruments and AV amplifiers. The receiver section generates a master clock, for the local digital audio interface, from bi-phase signals supporting digital audio interface standards AES3, IEC60958, S/PDIF, and EIAJ-CP1201.

Compared with previous products, the AK4115 provides an astounding 33% less jitter (100ps), higher conversion accuracy, and many more functions—including a studio SYNC clock mode that generates master clocks from word clocks—for interfacing with studio equipment.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?Vedlegg 64043

Dette er en liten teaser fra hegel.

Noen som vet noe eller

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noe om noe nytt, jeg...

Hvor er det du fikk bildet fra?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Har ikke hørt noe om noe nytt, jeg...

Hvor er det du fikk bildet fra?

Blir spennende å se hva dette er for noe. Gleder meg til å få flere Teasere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re bilde

bilde kommer fra Hegels facebook gruppe!

Side 50 av 80 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •