Den kjempestore Hegel tråden - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 48 av 80 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1585
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gassolini
    Ok , det er lov å ombestemme seg

H200 har nu stått nå nesten to uker her hjemme og i dag bisto sjansen seg til litt testing . Litt forskjellige HT plasseringer og cder ble prøvd fra Nils loftgren via Katie melua til Ac/dc før jeg puttet i Satyricons Age of nero og gav den 92knyck på volumet. Mulig både h200 og jeg trengte litt tid , men nå imponerte den faktisk. Det som drar ned litt er nok mere høytaler relatert da de står på noen rimelige "spikes" som tydligvis ikke gjør jobben, melomtone blir noe skarp og at rommet nok er i minste laget for denne høytaleren. ( eller så er de bare vanskelige å plasere her )
    H200 har stålkontroll på frost sin tromming og den gir et ganske bra trykk over de 2x8" elementen .

Jeg gleder meg til å prøve H200 på noen HT som yter den mere retferdighet , og har således sporet opp en i nærheten med et sett Dynaudio Contour 5,4 som gjerne lar meg prøve de på H200. Spørsmålet er vel om de ganske blir i største laget til å teste sammen med H200?

En slektning har noen Audio Physic Scorpio som jeg kan bytte til meg , men er det noen som har prøvd H200 med de?

Heisan. Jeg har hatt 3.4 på H200, og det fungerer helt greit. Drar du på med litt volum sliter den litt med dynamikken. Liker du litt Rocka musikk er nok ikke dette rette komboen. Det spiller oppløst og fint, men det er det.
    Byttet H200 med Ayon Triton og da kom det frem hva 3.4 er gode for. Mye mer punch i bassen, men noen dynamikkbombe ble de aldri.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører H200 og cdp4a mk2 sammen med Dali Helicon 800 mk.2 .
    H200 har ingen problemer med å dra disse med pondus og kontroll . Masse trykk i bånn og bra mellomtone og en nydelig detajert diskant .
    Dette gjelder både på lave og høye volum

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Kriller , hvordan vil du karaktisere Audio Physic scorpio II i forhold til dynaudio da ?

@ Bassegutt , hvilken musikk hører du på ?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Kriller , hvordan vil du karaktisere Audio Physic scorpio II i forhold til dynaudio da ?

Fikk aldri hørt på Scorpio med H200, men på Ayon oppleverer jeg at Scorpio er en bedre all round ht. Bruker anlegget mest på film og Scorpio er en mer dynamisk ht. For all del 3.4 er en glimrende ht når den får nok strøm, og jeg var fornøyd med H200 frem til jeg byttet til Ayon.
    Dersom du bor i nogenlunde sentrale strøk, ville jeg tatt med H200 og prøvd den på ulike ht.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, Det er vel litt av problemet. Jeg bor vel så usentralt som overhode mulig,
    Jeg tok en sjanse med H200, men det er ikke gitt at den er den rette. Rør er fristende å prøve også. Jeg har hørt på Dali Helicon 400 og Dynaudio Focus 140 på H200 og ingen av de traff rette nervene hos meg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, Det er vel litt av problemet. Jeg bor vel så usentralt som overhode mulig,
    Jeg tok en sjanse med H200, men det er ikke gitt at den er den rette. Rør er fristende å prøve også. Jeg har hørt på Dali Helicon 400 og Dynaudio Focus 140 på H200 og ingen av de traff rette nervene hos meg.
    Det er mange som skryter av 140 - h200 komboen så muligens Dynaudio ikke er noe for deg. H200 er en knallbra forsterker, men problemet til Contour 3.4 er at de krever mye strøm. Tror ikke H-200 har noe problemer med f eks Scorpio.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foresten er jeg plaget med at fjernkontrollen er blitt veldig treig og vanskelig i forhold til Cd-spilleren . ( ja jeg har byttet batteri ))
    Noen ganger må jeg trykke flere ganger før den reagerer .

Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er sensitiv når det gjelder å treffe kilden 8) Dårlig at det må såpass med presisjon til!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten mulig å koble til sub på H200 og eventuelt da hvor..? Vurderer en SPL-12008)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Isbiten
    Forresten mulig å koble til sub på H200 og eventuelt da hvor..? Vurderer en SPL-12008)
    Den har jo flere pre-outs, så det skulle vel være en smal sak.

Newcomer MOR OG FIS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dr_k
    Lurer faktisk på samme oppsettet, men med Hegel H1 mkII.
    I og med at H200 er litt varmere enn H1...burde jeg evt brekke av med en annen CD-spiller? (har ikke kjøpt enda.)

Primare CD21 f.eks? Lyngdorf? Andre forslag?

Må jo innrømme at jeg liker lyden av Hegel, men Mentor 6 er også relativt "lyse" i klangen.

dr_k
    prøv en unison research,den med balaserte utganger.Unico cd.den låter himelsk på hegel h 200.Jeg har oppgradert rørene hos montron til 10000timers rør.Prøv denne,det kommer du ikke til å angre på.det blir ikke så lyst,bare deilig øppløst diskant.nydelig bass.allt bare klaffer,:-D

Newcomer MOR OG FIS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei,scorpio er en kjempebra høytaler til hegel h200.bass er kontant.sømløst lydbilde.Nydelig.synes den er bedre en mange av dynaudio i samme klasse.8)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikker litt rundt på en Dac og synes Hegel H10 er en verdig vinner, men hva synes dere som har denne? Er den like godt på analog signal som et digitalt?

Har lest disse testene og dem lover veldig godt, men er den verdt de 8lappene?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det jeg som misforstår?
    Hva mener du med "er den like god(t) på analog signal som et digitalt?"
    En DAC håndterer jo kun digitale (inn)-signaler, og ut-resultatet er jo analogt.
    Og av høy klasse, til den prisen!
    Jeg vil i alle fall mene at den er verdt hver krone.

Et lite understatement på dette, er jo det faktum at Hegel pt ikke klarer å levere nok enheter til markedet. ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Er det jeg som misforstår?
    Hva mener du med "er den like god(t) på analog signal som et digitalt?"
    En DAC håndterer jo kun digitale (inn)-signaler, og ut-resultatet er jo analogt.
    Og av høy klasse, til den prisen!
    Jeg vil i alle fall mene at den er verdt hver krone.

Et lite understatement på dette, er jo det faktum at Hegel pt ikke klarer å levere nok enheter til markedet. ;-)
    Det er no sånn jeg mente, litt teit formulering av meg men du forstod det du.

Hegel er kjent for nøytral signatur, åssen blir det med punch i systemet?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nå si at resultatet er meget bra her, i kombinasjon med H200 og ML Vista.
    Og etter såpass mange gode omtaler i mange velrennomerte web-sider og blader, så er det vel lite å tvile på. ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nå si at resultatet er meget bra her, i kombinasjon med H200 og ML Vista.
    Og etter såpass mange gode omtaler i mange velrennomerte web-sider og blader, så er det vel lite å tvile på. ;-)
    Hadde vært fint å ha testa den for moroskyld, men det ikke Soundgarden i nærheten her. Tenkte på å få oppgradert min Marantz SA 7001 litt, kanskje DAC er veien å gå enn å investere i en dyrere cdspiller. Ka du tru?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i alle fall ikke jeg i tvil om!
    Selv om SA 7001, (har SA 7001 KI sjøl), har en grei DAC, så har den ingenting å stille opp med, mot HD10!
    Kjører du digitalt fra 7001 til H10, så har du i realiteten fått deg en "ny" CD-spiller.
    Jeg tror du skal strekke deg relativt langt opp i pris for å finne en CD / SACD-spiller med like god, eller bedre DAC.

En annen fordel du også må huske på, er at du med en HD10, plutselig få tre digitale innganger til disposisjon, + USB-tilkoblingen.
    Dette får du neppe tilgjengelig i en CD-spiller, selv med en grisedyr sådan.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i alle fall ikke jeg i tvil om!
    Selv om SA 7001, (har SA 7001 KI sjøl), har en grei DAC, så har den ingenting å stille opp med, mot HD10!
    Kjører du digitalt fra 7001 til H10, så har du i realiteten fått deg en "ny" CD-spiller.
    Jeg tror du skal strekke deg relativt langt opp i pris for å finne en CD / SACD-spiller med like god, eller bedre DAC.

En annen fordel du også må huske på, er at du med en HD10, plutselig få tre digitale innganger til disposisjon, + USB-tilkoblingen.
    Dette får du neppe tilgjengelig i en CD-spiller, selv med en grisedyr sådan.
    Det høres veldig bra ut og skal ha denne i kikkerten, nesten moro å sjekka den ut litt nærmere med tiden ja. Virker som den kan gi et godt løft for mindre frognertiere enn hva man må oppi enn på en bedre cdspiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hører mest blues/rock og metal , men hører også på mye annet .
    http://www.hifisentralen.no/galleri/index.php?cat=17505

Side 48 av 80 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •