Den kjempestore Hegel tråden - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 47 av 80 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1585
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpte H70 til mine B&W Nautilus 805, og det fungerer bra.
    Helt genialt med USB inngang (lydkort) fra PC, da min laptop ikke har digital ut.
    Har ikke fått testet med noe gode innspillinger enda, kun MP3 og nettradio.

Men oppdaget en liten "bug", som kan være litt skummel. Om man skrur av og på innen noen sekunder, så rekker ikke styringen av volumkontrollen å resettes, og volumkontrollen kjøres opp, opp, opp. Kan stoppes med å trykke på volum på fjernkontroll, men er muligens skummelt om kilde står på. Men dette er ikke noe problem så lenge man ikke skrur av og på uten å vente 5-10 sek.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MingLee
    Da er jeg blitt en lykkelig eier av HD10. Må si at den gjorde underverker med Squeezeboxen :-D Den største forandringen er bassen syns jeg 8)
    Gratulerer, da er vi to!
    Sjøl har jeg vært litt "bortskjemt" med den relativt gode DAC'en som sitter i Onkyo 875, men HD10 ga definitivt et løft i lydbildet!
    For min del synes jeg dette resulterte i en mer oppløst og detaljert lyd, spesielt i diskantområdet, samtidig som "bakteppet" ble enda sortere.
    Anbefales! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset og skal sjekke disse ut8) 8)
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan , Jeg kjøpte nettopp en H200 da den har fått mye skryt og jeg tok en sjans da jeg av ymse grunner må nedskalere til mindre hifi + suround. Jeg har hentet fram noen gamle JBL LX9 (250w 8ohm) høytalere som jeg koblet på mens jeg leter etter nye passende høytalere.

Jblene har fungert helt OK i tidligere oppsett , men med Hegel fungerer det dårlig . Dvs Hegel har en meget god oppløysing ved lave volum , men når en skrur opp så mangler det helt punch! . Så er spørsmålet , er dette pga høytalere eller har jeg gjort et lite bomkjøp og egentlig trenger en annen forsterker ?
    Jeg hentet fram en Arcam Alpha 10 jeg har stående bare for å samenligne, den kan selvfølgelig ikke samenlignes direkte med Hegel H200 i kvalitet og oppløsning på lyd, men den spiller varmere og gir relativt mye punch tross sine beskjeden 2x110w.

Jeg ser at mange skryter og SA , men jeg er skeptisk til tynne smale høytalere med små elementer da lyden ofte blir likedan ( tynn og smal ) .

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres umiddelbart litt merkelig ut?
    H200 har jo krefter i massevis, og skal vanligvis dra det meste av høyttalere.
    Sjøl bruker jeg samme forsterker på mine atskillig mer krevende Vistaer, uten at jeg noen gang har opplevd pusteproblemer fra H200.
    Men noen forklaring på hvorfor du opplever det slik, har jeg ikke.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Men noen forklaring på hvorfor du opplever det slik, har jeg ikke.
    Hegel H200 har høy dempefaktor noe som gir god styring av høyttalerelementene. Mange kan oppfatte dette som en noe slankere presentasjon, selv om det i prinsipp strammer opp bassen. Det er ikke uvanlig at folk opplever mindre "kraftig" lyd ved å benytte en bedre dimensjonert forsterker som evner å drive høyttalerne bedre, fordi de er vant med mer buldrete bass og dårligere lastkontroll.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der fikk vi jo en meget god forklaring på den saken!

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hegel H200 har høy dempefaktor noe som gir god styring av høyttalerelementene. Mange kan oppfatte dette som en noe slankere presentasjon, selv om det i prinsipp strammer opp bassen. Det er ikke uvanlig at folk opplever mindre "kraftig" lyd ved å benytte en bedre dimensjonert forsterker som evner å drive høyttalerne bedre, fordi de er vant med mer buldrete bass og dårligere lastkontroll.
    Jeg har bruk jbl høytalerene sammen med forskjellige EC oppsett med nok kraft reserver. funket greit det og opplevde egentlig ikke noe bompa bass. Med Arcamen får en raskt bompa bass ved høyere volum og den går ut for pust , noe H200 ikke gjør på samme måte . MEN det virker som den kanskje er litt vel dempet.

Grunnen til at jeg spør er at selv med min begrensede kunnskap om HIfi og forskjellige komponeter så liker jeg god lyd samtidig som jeg har muligheten til å kunne spille høyt innimellom.

Cd spiller er også Hegel sin om det betyr noe.

Mulig jeg stikker å låner meg et sett KEF og B&W oppsett og hører hvordan det låter .

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gassolini
    Jeg hentet fram en Arcam Alpha 10 jeg har stående bare for å samenligne, den kan selvfølgelig ikke samenlignes direkte med Hegel H200 i kvalitet og oppløsning på lyd, men den spiller varmere og gir relativt mye punch tross sine beskjeden 2x110w.
    Jeg har nettopp gått veien fra Arcam (FMJ-A-32 på 105W) til Hegel (H200) selv. Kan være at Arcam har en litt varmere klang selv om ikke den heller er utpreget mørk. Vil heller karakterisere Arcam som nøytral. Primare (kunne også trukket fram El.comp og Thule) er mørkere og spiller med enda mer pondus.

Når det gjelder Hegel, syns jeg den har mer energi i hver tone, men uten at det blir skarpt på noen måte. Bassen låter strammere, og jeg må si jeg støtter utsagnene her om at mindre forsterkere kan låte "fetere" i bunn sånn umiddelbart, men jeg er likevel ikke i tvil om at jeg liker det veldig godt slik som Hegel presenterer det! Stramt, kontrollert og detaljert. Noen ganger kan jo "fetere" også tolkes som "slappere"...

Nå har jeg ikke hørt den på flere høyttalere enn mine PSB Synchrony two, som den står veldig bra til. Men hvis høyttalerne må "temmes" av en forsterker som ikke slipper tonene gjennom, kan det kanske være en ide å prøve flere høyttalere? Du nevner JBL og SA, men det fins jo veldig mange merker i det relativt store spennet som er mellom de to.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcamen jeg har ble mest brukt sammen med noen B&W høytalere da jeg kjøpte den , og siden det utelukende med øretelefoner med platespiller. Der fungerer den bra. Mulig jeg selger den
    Det jeg stusset på med H200 er at når en spiller normalt låter det meget bra og stramt men når en skrur opp så virker det som høyere frekvensområder følger med men ikke de lavere bass rytmene. Spørsmålet var vel heller om dette er relatert til høytaler og ikke H200 . Jeg vet Jblene nok ikke ville være den beste match til H200, men det er greit å ha en viss ide om forsterkeren vil levere noe i nærheten av det jeg ønsker med andre høytalere.

Ser der er en som har lagt ut et sett Euphonia MS4 på torget her , et høytalerpar jeg siklet på til ECene . De spilte uforskammet bra der jeg hørte de i et NAD oppsett ,Men er det noen som har prøvd de på Hegel ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan , Jeg kjøpte nettopp en H200 da den har fått mye skryt og jeg tok en sjans da jeg av ymse grunner må nedskalere til mindre hifi + suround. Jeg har hentet fram noen gamle JBL LX9 (250w 8ohm) høytalere som jeg koblet på mens jeg leter etter nye passende høytalere.

Jblene har fungert helt OK i tidligere oppsett , men med Hegel fungerer det dårlig . Dvs Hegel har en meget god oppløysing ved lave volum , men når en skrur opp så mangler det helt punch! . Så er spørsmålet , er dette pga høytalere eller har jeg gjort et lite bomkjøp og egentlig trenger en annen forsterker ?

Jeg ser at mange skryter og SA , men jeg er skeptisk til tynne smale høytalere med små elementer da lyden ofte blir likedan ( tynn og smal ) .
    Som jeg har sagt mange ganger tidligere... prøv Hegel med Dynaudio!!

Det beste du får for pengene i både høyttaler og forsterkerverden og spiller usannsynlig bra sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann!

Melder meg inn her eg, har ett par spørsmål!

har ett oppsett som Hegel p2a mk2 med Hegel H4a mk2 ,med Hegel HD10 dac på noen JBL array 1400, men sitte nå å lurer på å oppgradere til Hegel p4a mk2, er dette en " hørbar" oppgradering eller er det verdt di pengene imellom p2a og p4a ?
    Og hvor stor er eventuell forskjellen ?

En annen ting, skal ha meg sub, spiller nesten bare musikk, så sitte å gynger mellom Klipsch RT-12 D eller JBL array 1500, ser at Klipschen spiller fra 19 - 120 hz, mens arrayen spiller fra 40 - 140 hz, hvilken av disse vill bli best på musikk ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&wshopping
    heisann!
    En annen ting, skal ha meg sub, spiller nesten bare musikk, så sitte å gynger mellom Klipsch RT-12 D eller JBL array 1500, ser at Klipschen spiller fra 19 - 120 hz, mens arrayen spiller fra 40 - 140 hz, hvilken av disse vill bli best på musikk ?
    Når du først ser på sub'er i den prisklassen ville jeg vurdert JL Audio Fathom f112 også (evt. storebroren f113). Dette er en knall sub. Rask, presis, kompakt, romkorreksjon og super finish. Også er det en lukket konstruksjon noe som gjør at du ikke får blåselyder fra bassporten.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Jblene har fungert helt OK i tidligere oppsett , men med Hegel fungerer det dårlig . Dvs Hegel har en meget god oppløysing ved lave volum , men når en skrur opp så mangler det helt punch! ...
    Vil nok tro det har noe med høytalere å gjøre, for jeg kjører hegel H200 på et par sonus faber cremona. Og det er som du sier at hegelen fungerer på lavt volum, men hos meg trøkker den hinsides godt på høye volum også. Nå tåler jo mine cremona 250W i 4Ohm, så det er vel ikke direkte sammenlignbart. Men siden H200'en kun leverer 200W i 8Ohm, skal du ikke se bort ifra at den vil få pustebesvær hvis høytaleren er for krevende.

Til nye høytalere kan jeg anbefale Sonus Faber Cremona og Dynaudio Contour s3.4, de har jeg selv hørt på H200 og etter min smak fungerer det meget godt.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&wshopping
    heisann!

Melder meg inn her eg, har ett par spørsmål!

har ett oppsett som Hegel p2a mk2 med Hegel H4a mk2 ,med Hegel HD10 dac på noen JBL array 1400, men sitte nå å lurer på å oppgradere til Hegel p4a mk2, er dette en " hørbar" oppgradering eller er det verdt di pengene imellom p2a og p4a ?
    Og hvor stor er eventuell forskjellen ?

Hei, jag har Array 1400 och Hegel H4SE. Arrayárna klarar sig utan subbbas
    ner till 40Hz. Jag har haft REL och nu Velodyne och låter subben spela
    bara från 40Hz och neråt. Delar jag högre blir basen alltför dominerande.
    Du bör vara medveten om att Array måler +3-6dB mellan 30-60Hz.

Kul med nästan samma oppsett! :-D

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu
    Vil nok tro det har noe med høytalere å gjøre, for jeg kjører hegel H200 på et par sonus faber cremona. Og det er som du sier at hegelen fungerer på lavt volum, men hos meg trøkker den hinsides godt på høye volum også. Nå tåler jo mine cremona 250W i 4Ohm, så det er vel ikke direkte sammenlignbart. Men siden H200'en kun leverer 200W i 8Ohm, skal du ikke se bort ifra at den vil få pustebesvær hvis høytaleren er for krevende.

Til nye høytalere kan jeg anbefale Sonus Faber Cremona og Dynaudio Contour s3.4, de har jeg selv hørt på H200 og etter min smak fungerer det meget godt.
    Takker for svar .

Ser der er mange som anbefaller dynaudio , og selv om jeg ikke har hørt de enda så ser jeg av tester at de nok ikke er beskrevet som de mest "rocka" høytalerene .

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok , det er lov å ombestemme seg

H200 har nu stått nå nesten to uker her hjemme og i dag bisto sjansen seg til litt testing . Litt forskjellige HT plasseringer og cder ble prøvd fra Nils loftgren via Katie melua til Ac/dc før jeg puttet i Satyricons Age of nero og gav den 92knyck på volumet. Mulig både h200 og jeg trengte litt tid , men nå imponerte den faktisk. Det som drar ned litt er nok mere høytaler relatert da de står på noen rimelige "spikes" som tydligvis ikke gjør jobben, melomtone blir noe skarp og at rommet nok er i minste laget for denne høytaleren. ( eller så er de bare vanskelige å plasere her )
    H200 har stålkontroll på frost sin tromming og den gir et ganske bra trykk over de 2x8" elementen .

Jeg gleder meg til å prøve H200 på noen HT som yter den mere retferdighet , og har således sporet opp en i nærheten med et sett Dynaudio Contour 5,4 som gjerne lar meg prøve de på H200. Spørsmålet er vel om de ganske blir i største laget til å teste sammen med H200?

En slektning har noen Audio Physic Scorpio som jeg kan bytte til meg , men er det noen som har prøvd H200 med de?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo spørre her! Er det bare di to dyreste effekt trinnene som kommer i sort utførelse. Mener jeg så en sort 200 til salg her på forumet for ikke lange tiden siden.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Må jo spørre her! Er det bare di to dyreste effekt trinnene som kommer i sort utførelse. Mener jeg så en sort 200 til salg her på forumet for ikke lange tiden siden.
    H200 kommer også i sort

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Alt kommer vel i sort nå? Det finner du raskt ut av på hjemmesiden. Problemet for noen er vel at ikke alt kommer i sølv.

Side 47 av 80 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •