Den kjempestore Hegel tråden - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 42 av 80 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1585
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FatmanFlump
    Så hva er den endelige dommen?

Tar Capitaine feil eller driver Hegel med misvisende reklame?

Ut fra det promoteringsmaterialet Hegel har ute på nettet er det rimelig å forstå det slik at man kan kjøre 24/192 fra PC/MAC til DAC over USB. Det er nærmest urimelig å lese det slik at det ikke er mulig.
    Synes vi skulle fått en konklusjon på denne. Feilinformerer Hegel bevisst hva deres DAC er i stand til eller er det Capitaine som er veldig feilinformert?

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Om du får sjans., burde du prøve å få lyttet til Dynaudio Focus 220....
    Kanskje litt off-topic, men disse høyttalerne er nå erstattet av Focus 220 II:
    Dynaudio - Authentic Fidelity
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RA78
    Synes vi skulle fått en konklusjon på denne. Feilinformerer Hegel bevisst hva deres DAC er i stand til eller er det Capitaine som er veldig feilinformert?
    Det er jo bare å sende en mail til info@hegel.com og spørre? Formuler deg litt ydmykt, så får du forhåpentligvis et fornuftig svar.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har H200 - cd2'ern - explorer med burmeister kabler? Fikk et "hot" tips om dette på oslohificenter.. Også fikk jeg høre at Nordost ikke "liker" Hegel og omvendt.. Egentlig fikk jeg vite nok til å bli mye klokere på det meste men også litt forvirring ble det etter 2timers prat med eieren der Så er ute etter erfaringer om noen har fått testet dette på et slikt oppsett! :-D
    Selv vurderer jeg å kline til med en Audio Physic Terra/Rhea sub.. skal visst være en rask og presis sub som kanskje er en god match til explorer? :-D

Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Isbiten
    Noen som har H200 - cd2'ern - explorer med burmeister kabler? Fikk et "hot" tips om dette på oslohificenter.. Også fikk jeg høre at Nordost ikke "liker" Hegel og omvendt.. Egentlig fikk jeg vite nok til å bli mye klokere på det meste men også litt forvirring ble det etter 2timers prat med eieren der Så er ute etter erfaringer om noen har fått testet dette på et slikt oppsett! :-D
    Selv vurderer jeg å kline til med en Audio Physic Terra/Rhea sub.. skal visst være en rask og presis sub som kanskje er en god match til explorer? :-D
    Hei,

Råder deg til å prøve en del forskjellige løsninger på kabelfronten, og etter å ha testet både dyre MIT og Nordost kabler ser jeg ikke noe behov for å påkoste denne delen av anlegget en allverden. Det svake leddet ligger nok snarere i hvor heldig eller uheldig kombinasjonen forsterker + høyttalere etc er i DINE ører. Good luck m8!

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk jeg høre at Nordost ikke "liker" Hegel og omvendt
    Jeg har ingen dårlige erfaringer med Nordost og Hegel...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Jeg har ingen dårlige erfaringer med Nordost og Hegel...
    Hvordan oppfatter du diskanten ved høyt volum ( 60++ på H200'n)? Noen vil beskrive Hegel sin "sound" mtp sound enginen som noe tilspisset i toppen.. Her kunne visstnok Nordost gjøre tilspissingen tydligere mente oslohificenter sjefen.. Videre mener han på at soundgarden uansett selger nordost til alle oppsett da de ikke fører annet på kabelfronten.. Må si jeg opplevde store forandringer i lydbildet ved å gå opp i gradene med Nordost så spørsmålet nå er om jeg må teste ut mine Baldur vs Frey ihvertfall på signalsiden..:-D Litt mer karakteristikk som varme i lyden og mindre tilspisset topp i diskanten samt litt mer "live" feeling i mellomtonen hadde ikke vært dumt! Noen som har testet cd2 mot cd4 hjemme i stua?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei folkens

noen av dere som har erfaring med hegel på b&w høyttalere? har ett par med b&w 703, som jeg ville hatt litt mer liv i, og vurderer da en hegel h2a. er dette noe som kan anbefales, og i tilelle noen erfaringer med denn duoen?

takker for svar!

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilkins
    noen av dere som har erfaring med hegel på b&w høyttalere? har ett par med b&w 703, som jeg ville hatt litt mer liv i, og vurderer da en hegel h2a. er dette noe som kan anbefales, og i tilelle noen erfaringer med denn duoen?

takker for svar!

Ser at Homecinema har denne kombinasjonen, Hegel og B&W

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er riktig. Jeg har da 704 som er en god del lettere å drive enn 703. 703'ene bør jo så abolutt ha litt pulver for å "blomstre" så en H2A vil nok bli meget bra. Å drive frontene med en receiver kontra med skikkelig effekt er som natt og dag så kjør på med H2A - vil forbause meg om du ikke blir fornøyd med det :-D Ellers kan jeg anbefale H200 der du kjører den som integrert stereoforsteker på musikk og bruker HomeTheater inngangen på film (da som ren effekt).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker for svar!
    Min erfaring med 700-serien til B&W er at de rett og slett ikke spiller bra.

Kjøpte stativmodellen brukt og prøvde de på YBA Passion, Tact Millenium og Roksan Kandy.... fikk de aldri til å spille bra så de forsvant ut døren etter noen uker.

Like etter kjøpte jeg meg Dynaudio Focus 110 som rett og slett spilte fletta av alt jeg har hørt til nå, desverre er nå HiFi-en bortprioritert en stund nå.

Tips... kom deg på Soundgarden og test Dynaudio med Hegel, SYYYYYKT!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    nå.

Tips... kom deg på Soundgarden og test Dynaudio med Hegel, SYYYYYKT!!

Det er vel det klokeste jeg har lest her idag.
    En helt klart fabelaktig kombo

+1

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan oppfatter du diskanten ved høyt volum ( 60++ på H200'n)? Noen vil beskrive Hegel sin "sound" mtp sound enginen som noe tilspisset i toppen.. Her kunne visstnok Nordost gjøre tilspissingen tydligere mente oslohificenter sjefen.. Videre mener han på at soundgarden uansett selger nordost til alle oppsett da de ikke fører annet på kabelfronten.. Må si jeg opplevde store forandringer i lydbildet ved å gå opp i gradene med Nordost så spørsmålet nå er om jeg må teste ut mine Baldur vs Frey ihvertfall på signalsiden..:-D Litt mer karakteristikk som varme i lyden og mindre tilspisset topp i diskanten samt litt mer "live" feeling i mellomtonen hadde ikke vært dumt! Noen som har testet cd2 mot cd4 hjemme i stua?

kan ikke akkurat si meg enig i at diskanten blir spiss med Nordost/Hegel kombo. Heller ikke ved lyttevolum 60, 70 eller 80... Soundgarden har jo ikke bare nordost. De har Eagle også. Dog noe rimeligere.. Men selv så sverger jeg til Nordost. SoundEngine har ikke noe med lydkarrakteren og gjøre. Den retter bare på feil i signalstrømmen fra cd spiller osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet comboen XTZ 99.36 Piano og Hegel H100 USB i et stereoanlegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet comboen XTZ 99.36 Piano og Hegel H100 USB i et stereoanlegg er noe å gå for?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat de samme høytalerene og bruker en hegel h200. Dette fungerer meget bra, spesiellt etter at jeg har kjøpt nye høytalerkabler og signalkabel.

h100 låter vel litt annerledes, men vil da tro at dette også vil låte bra!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker for svar!
    703 er hakket kjedeligere enn nye CM9, men det er håp. Ville sjekka ut Holfi eller Krell på dem.. Ofte det er Krell KAV 400ix på bruktmarkedet!!!! Det funker fett! Eventuelt NAD M3 da (ligger en slik på hifisentralen nå tror jeg).

Hegel blir kjedelig!

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe den nye dac`en til Hegel. Hadde H200 tidligere til DA Countor 3.4, men har byttet ht siden.
    Kjører nå AP ScorpioII, og lurer på om noen har erfaringer med Hegel til dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SevenFour
    Kan se ut som det nye satningsområdet til Hegel er integrerte forsterkere med innebygd dac (jmf. H100)

H70 High-End Integrated Amplifier
    Output power: 70W + 70W in 8 ohms
    Volume, Input source and mute controlled by Hegel RC3 remote
    Inputs: 3 Unbalanced (RCA), balanced (XLR), USB and digital
    Digital inputs: USB + Coaxial OR Tos-Link (hard switch on the back)
    Speaker outputs: One pair of heavy duty gold plated terminals Frequency response: 1 Hz - 100.000 Hz
    Phase response: Less than 2 degrees deviation 20Hz- 20kHz
    Signal to noise ratio: More than 100dB
    Crosstalk: Less than -100dB
    Distortion: Less than 0.005 % at 50W i 8 ohm
    Intermodulation: Less than 0.01 % (19kHz + 20kHz)
    Damping factor: More than 1000
    Power Supply: 630VA, 67 000uF capacitors
    Output stage: 8 pcs 15A 150W high speed bipolar transistors
    Power consumption: 30W in standby switched on
    Size: 10cm x 43cm x 37cm (HxWxD), weight 16kg

Side 42 av 80 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •