Den kjempestore Hegel tråden - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 41 av 80 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1585
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som bruker Logitech Harmony One opp mot Hegel 100 eller 200? Fungerer det greit?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AKJ
    Noen som bruker Logitech Harmony One opp mot Hegel 100 eller 200? Fungerer det greit?
    Den skal fungere helt fint opp mot Hegel ja :-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en plan om å gjøre akkurat det så jeg håper One og H200 er venner. De skal være det i følge det som kommer fram på nettet...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Det er vel pga begrensningene i USB-standarden?

USB 1.1 og 2.0 støtter kun 32, 44.1, and 48 kHz sample rates og maximum word length 16-bits.

Det samme gjelder Cambridge DacMagic, Hegel HD10 og alle andre usb-dac´er.

Nei. P.g.a begrensningene i USB-receiveren (som er en USB 1.1 enhet) som er brukt. USB 1.1 har mulighet for å støtte 24/96. USB 2.0 støtter tja...jeg får lett over over 30MB/s i overføringshastighet når jeg kopierer filer, så i praksis er vel antall kanaler/bitrates/frekvens kun begrenset av dette. D.v.s 480mbit minus overhead.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AKJ
    Jeg fikk Harmony 555 til bursdag for noen dager siden, og bruker H100:

Hamony kontrollene har tilsynelatende støtte for Hegel H100/H200, MEN det funker ikke helt som det skal.

Du må skru på master bryter først uansett. Helt greit.

Harmony har kommandoer for å switche direkte til hver enkelt kanal på Hegelen, MEN på H100 MED HomeTheatre inngang, er den gamle "tape", byttet ut med HT. Denne kommandoen har ikke Harmony kontrollene...

Jeg får ikke konfigurert Hamony 555 til å få til dette.. Tenker å sende mail til Hegel og Logitech og spørre hva jeg skal gjøre.

Si ifra hvis noen får til dette!

Håvard

BTW: Utenom om denne lille tingen, fungerer fjernkontrollen som en drøm ellers, justerer volum på Hegel når jeg hører på musikk, og resten av anlegget blir styrt som det skal

Dama er noen hakk mer fornøyd nå! 4 kontroller --> 1 kontroll

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavardk
    Jeg får ikke konfigurert Hamony 555 til å få til dette.. Tenker å sende mail til Hegel og Logitech og spørre hva jeg skal gjøre.
    Jeg har Harmony One mot H200, og har samme problem. Programvaren er jo stort sett felles, så det er ikke så rart. Jeg har laget en løsning rundt dette ved å legge "H200 kanal opp/ned" på et par knapper på hver aktivitet på kontrollen, slik at jeg alltid kan skifte til riktig kanal når/hvis Harmony One ikke får det ordentlig til. Dumt, men en grei nødløsning.

Dersom du ikke gidder å programmere inn dette, kan du alltids velge "komponenter -> forsterker -> kanal opp/ned".

Så ja, Harmony One har H200 i databasen, og alle signalene funker, men det er et par feil ute og går...
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Jeg har Harmony One mot H200, og har samme problem. Programvaren er jo stort sett felles, så det er ikke så rart. Jeg har laget en løsning rundt dette ved å legge "H200 kanal opp/ned" på et par knapper på hver aktivitet på kontrollen, slik at jeg alltid kan skifte til riktig kanal når/hvis Harmony One ikke får det ordentlig til. Dumt, men en grei nødløsning.

Dersom du ikke gidder å programmere inn dette, kan du alltids velge "komponenter -> forsterker -> kanal opp/ned".

Så ja, Harmony One har H200 i databasen, og alle signalene funker, men det er et par feil ute og går...
    Hei!

Ser ut som samme problem ja....

Kommandoene i Logitechs database ser ut til å være ganske feil for H100, det er bare noen få som er riktige. Disse inkluderer heldigvis mange av kanalene, som vil si at den bytter riktig, direkte til de fleste kanalene (utenom de viktigste såklart :P).

Kanal opp/ned er feil, samt noen andre.

Jeg sendte mail til Hegel, og fikk svar tilbake etter noen minutter, med liste over HEX kodene til alle signaler.

Alltid kjapt og bra svar fra dem :-D

Så nå må jeg geeke litt, og se om jeg kan få de riktige HEX kodene over på fjernkontrollen på et vis :twisted:

Noen som har erfaring med sånt?

Håvard

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Nei. P.g.a begrensningene i USB-receiveren (som er en USB 1.1 enhet) som er brukt. USB 1.1 har mulighet for å støtte 24/96. USB 2.0 støtter tja...jeg får lett over over 30MB/s i overføringshastighet når jeg kopierer filer, så i praksis er vel antall kanaler/bitrates/frekvens kun begrenset av dette. D.v.s 480mbit minus overhead.
    Ikke for å starte en lengre teknisk diskusjon som egentlig ikke hører hjemme i denne tråden, men kan du dokumentere dette? Jeg sliter med å finne dokumentasjon på dette på nettet. Det virker mer som spekulasjoner og antagelser det du sier om USB 2.0 :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha

Hegel fjernkontroll CH+....går bare oppover og CH- bare nedover.
    De går ikke "rundt" ......men møter "veggen" hver sin vei!
    Det er dette programvaren til Logitech ikke "takler"
    men kan løses som beskrevet over.
    Hadde mye kontakt i 2008 med en normann på support Logitech i Canada.
    Ifølge han kunne de ikke løse det på annen måte før de fikk ny "programvare"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Her er USB-receiveren som Hegel bruker. Muligens er det en 27xx, eller annen 29xx sak men det spiller ingen rolle forsovet da de har samme spesifikasjoner.
    http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/pcm2906.pdf

• 16-Bit Delta-Sigma ADC and DAC
    • Sampling Rate:
    – DAC: 32, 44.1, 48 kHz

Her er en sak som baserer seg på USB audio 1.0 (under
    usb 1.1) og som støtter 24/96:
    Benchmark Media Systems
    Begrensningen ligger altså i USB-receiveren som Hegel bruker.

Angående antagelser og spekulasjoner ang 2.0. Du får spørre deg selv hvorfor IKKE en audioenhet skal kunne bruke den isokrone båndbredden som er tilgjengelig. Hvorfor skal en harddisk kunne bruke båndbredden men ikke et lydkort. Trodde U'en i USB sto for universal jeg..

Men for å gå over 24/96 krever det at operativsystemet støtter Audio 2.0 (som igjen ikke er det samme som USB 2.0, men USB 2.0 er selvsagt en forutsetning), noe som kun OSX gjør pr idag. Skal du f.eks støtte 24/192 under Windows må du altså pr idag skrive dine egne drivere. Et eksempel er EMU 0404 USB-lydkort.

Er du ennå skeptisk, så finner du infoen på USB.org - Welcome

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er USB-receiveren som Hegel bruker. Muligens er det en 27xx, eller annen 29xx sak men det spiller ingen rolle forsovet da de har samme spesifikasjoner.

• Sampling Rate:

Benchmark Media Systems

Angående antagelser og spekulasjoner ang 2.0. Du får spørre deg selv hvorfor IKKE en audioenhet skal kunne bruke den isokrone båndbredden som er tilgjengelig. Hvorfor skal en harddisk kunne bruke båndbredden men ikke et lydkort. Trodde U'en i USB sto for universal jeg..

Men for å gå over 24/96 krever det at operativsystemet støtter Audio 2.0 (som igjen ikke er det samme som USB 2.0, men USB 2.0 er selvsagt en forutsetning), noe som kun OSX gjør pr idag. Skal du f.eks støtte 24/192 under Windows må du altså pr idag skrive dine egne drivere. Et eksempel er EMU 0404 USB-lydkort.

Takker for info.

Rest my case

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pau
    Hegel fjernkontroll CH+....går bare oppover og CH- bare nedover.
    De går ikke "rundt" ......men møter "veggen" hver sin vei!
    Det er dette programvaren til Logitech ikke "takler"
    men kan løses som beskrevet over.
    Hadde mye kontakt i 2008 med en normann på support Logitech i Canada.
    Ifølge han kunne de ikke løse det på annen måte før de fikk ny "programvare"
    Gode nyheter folkens!

Jeg satt å styra med dette i går.

Sendte mail til Hegel, og fikk alle hex kodene som trengs, inkludert koder for å bytte direkte til hver enkelt kanal(overnevnte problem løst ).

Ringte så Logitech og spurte om hjelp. Ble så oppringt bare noen timer senere av en ekspert. Han hadde da lagt inn kodene til min bruker direkte. Kan ikke si annet enn kjapp respons der! Fyren virka like ivrig på å fikse problemet som meg...

Og heldigvis funka alle kommandoene med en gang!

De sa de skulle legge dette permanent i databasen, så det er nok rett rundt hjørnet at det vil funke automagisk for alle... Da vil altså ALLE universal kontrollene funke på alle Hegel sine komponenter!

Håvard

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode nyheter folkens!

Sendte mail til Hegel, og fikk alle hex kodene som trengs, inkludert koder for å bytte direkte til hver enkelt kanal(overnevnte problem løst ).

Ringte så Logitech og spurte om hjelp. Ble så oppringt bare noen timer senere av en ekspert. Han hadde da lagt inn kodene til min bruker direkte. Kan ikke si annet enn kjapp respons der! Fyren virka like ivrig på å fikse problemet som meg...

De sa de skulle legge dette permanent i databasen, så det er nok rett rundt hjørnet at det vil funke automagisk for alle... Da vil altså ALLE universal kontrollene funke på alle Hegel sine komponenter!

Håvard
    Kjekt når en får så god service

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gode nyheter folkens!

Håvard

Meget bra jobbet mister!

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode nyheter folkens!

Håvard
    Dette er jo ingenting annet en GENIALT
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

• Sampling Rate:

Benchmark Media Systems

Så hva er den endelige dommen?

Tar Capitaine feil eller driver Hegel med misvisende reklame?

Ut fra det promoteringsmaterialet Hegel har ute på nettet er det rimelig å forstå det slik at man kan kjøre 24/192 fra PC/MAC til DAC over USB. Det er nærmest urimelig å lese det slik at det ikke er mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile H100 + B&w Cm9

Jeg trenger et siste råd før jeg bestemmer meg. Jeg vurderer å anskaffe følgende løsning:
    Hegel H100
    Hegel CDP2AmkII
    Hegel HD10
    B&W CM9
    Nordost Blue Heaven kabler

Noen som har testet denne kombinasjonen? Vil disse høyttalerne fungere bra til forsterkeren? Blir det noe varme/liv i lyden?
    Takknemlig for svar.....8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dpi
    Jeg trenger et siste råd før jeg bestemmer meg. Jeg vurderer å anskaffe følgende løsning:
    Hegel H100
    Hegel CDP2AmkII
    Hegel HD10
    B&W CM9

Noen som har testet denne kombinasjonen? Vil disse høyttalerne fungere bra til forsterkeren? Blir det noe varme/liv i lyden?
    Her var det mye smør på flesk.... min mening:

H100 er en god forsterker som har en meget god USB-dac innebygd.

HD10 er en ren dac og CD-spilleren har innebygd dac, det blir mye dac-er

JEG hadde droppet CD-spilleren og lagt de pengene til å investere i en H200 og heller lagt noen kroner i en CD-spiller med digitalutgang i prisområdet 2-3000 kr.

JEG mener at så gode drivverkene er i dag så utgjør ett drivverk i en CD-spiller til 50 000 kr ingen forskjell i forhold til drivverket i en spiller til 2-3000 kr.

Den diskusjonen har vi tatt tidligere og selvsagt ble vi IKKE enige... har stadig utfordret folk til blindtest men ingen tar den.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Den diskusjonen har vi tatt tidligere og selvsagt ble vi IKKE enige... har stadig utfordret folk til blindtest men ingen tar den.
    Jeg er iallfall enig med deg, Zatuu

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dpi
    Hegel H100
    Hegel CDP2AmkII
    Hegel HD10
    B&W CM9

prøv heller samme kombo bare med denne høytaleren..
    Dynaudio Excite X32 Gulvstående høyttaler | Soundgarden

og kanskje droppe cdp2, og bruke de kr. på en h200 i stede. beholde dac'n og finne en rimelig cd spiller med digital utg. som foreslått tidligere.DET, hadde jeg helt klart gjort.

eks. cd spiller:
    Harman/Kardon HD980 CD-spiller | Soundgarden.

Disse høytalerne, er sinnsyke...og virkelig en verdig motstander til CM9. Mange som også mener at B&W og Hegel ikke er den beste matchen....men det finner du ut selv. Jeg er også en av de som mener dette. Om du får sjans., burde du prøve å få lyttet til Dynaudio Focus 220....

Side 41 av 80 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •