Den kjempestore Hegel tråden - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 4 av 80 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1585
    Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Men, okei. De skal tåle en peak på 700w. Hva betyr forresten en peak? Er det det samme som i " få øyeblikk" det da? Siden kontinuerlig er hele veien.
    Nettop
    Over et sekund eller to, en liten utladning altså.

Edit: Forøvrig, Hei alle Hegel folk. Jeg er også blitt Hegel eier.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legatia
    Nettop
    Over et sekund eller to, en liten utladning altså.
    Oppfattet

Edit: Forøvrig, Hei alle Hegel folk. Jeg er også blitt Hegel eier.
    Gratulerer!

Hvilket produkt fra Hegel er du så heldig å ha fått i hus? :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppfattet
    Gratulerer!

Hvilket produkt fra Hegel er du så heldig å ha fått i hus? :-D
    Takktakk
    Jeg besitter en H2A MKII.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takktakk
    Jeg besitter en H2A MKII.
    Slettes ikke verst. Det er en kjempe forsterker!

kakehode her på forumet hadde en slik, før han oppgraderte til en H4SE. Jeg var hos han når han hadde H2A koblet opp på Pioneer S-3EX, og det spilte spinnvilt

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettes ikke verst. Det er en kjempe forsterker!

kakehode her på forumet hadde en slik, før han oppgraderte til en H4SE. Jeg var hos han når han hadde H2A koblet opp på Pioneer S-3EX, og det spilte spinnvilt
    Håper ikke jeg tråkker noen på tærne nå, men jeg må ærlig inrømme at jeg ikke er noen transistor mann. Derimot så er transistor best på bass - og der får hegelen nå jobbe

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke jeg tråkker noen på tærne nå, men jeg må ærlig inrømme at jeg ikke er noen transistor mann. Derimot så er transistor best på bass - og der får hegelen nå jobbe
    At du liker rør, eller digitalt bedre enn transistor bør ikke ha noe å si. Det er jo hver sin smak. Men, jeg er overbevist om Hegelen nå gjør en glimrende jobb i bassområdet hos deg

Hva syns du selv da?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du liker rør, eller digitalt bedre enn transistor bør ikke ha noe å si. Det er jo hver sin smak. Men, jeg er overbevist om Hegelen nå gjør en glimrende jobb i bassområdet hos deg

Hva syns du selv da?
    Hegelen var først tiltenkt midbass-området mitt, noe jeg først brukte den til. Det gjorde den med letthet, kunne spille høyt uten at den ble anpusten. Men så fikk jeg en sub i hus, og da ble den forskjøvet til den jobben - noe den gjør utmerket

Prøvde den også på mellomtone og diskant området, men der hadde den nok lite å stille opp med, til tross for en nypris på mer enn 4 ganger så mye som det jeg bruker der nå.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå har du altså funnet en løsning som fungerer for deg?

Det er jo ingenting som er bedre, enn noe du selv er fornøyd med

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå har du altså funnet en løsning som fungerer for deg?

Det er jo ingenting som er bedre, enn noe du selv er fornøyd med
    Helt klart

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte og gi litt info om hva som har skjedd hjemme hos meg etter Nordost Thor kom på besøk...

Det er med stor glede og kunne fortelle, at dette er et fantastisk instrument..Som absolutt virker i aller høyeste grad. Om man kan snakke om dimensjoner innen lydbildet...så kom det en til i dette tilfelle..Det blei uten tvil et større lydbilde og forbedring i hele frekvens området.
    Vedlegg 39054

Bassen har blitt langt dypere, mellomtonen enda mer crispy og virkelighetstro.Diskanten blei bare enda mere fanntastisk..skarpere...knivskarp...vannskelig og sette ord på det..Men konkluderer med at det er virkelig verdt penga..Så en slik skal jeg ihvertfall ha med tiden...forhåpentlig om ikke lenge..Hadde Quantum2 på besøk her for ikke lenge siden..hadde ikke helt den store høydare med den. Og selvom det sitter et stk. quantum i Nordost Thor, så syns jeg denne gjorde jobben langt bedre...

Med andre ord... Dette er et bra sinnsvilt bra produkt, som virkelig øker prestasjonene til komponentene i anlegget. LYDEN BLIR BEDRE.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Jeg bruker Mentor 6 i et stereo oppsett med Hegel H200 og CDP4A. Mange som kanskje vil synes at dette vil låte litt "spist" med høy diskant.

Men etter mine ører så synes jeg dette låter meget bra, med god kontroll både på bass og diskanten. Men som sagt dette er etter mine ører og gehør:-D
    Lurer faktisk på samme oppsettet, men med Hegel H1 mkII.
    I og med at H200 er litt varmere enn H1...burde jeg evt brekke av med en annen CD-spiller? (har ikke kjøpt enda.)

Primare CD21 f.eks? Lyngdorf? Andre forslag?

Må jo innrømme at jeg liker lyden av Hegel, men Mentor 6 er også relativt "lyse" i klangen.

dr_k

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, mens vi først er i gang her.

Noen som har hørt Hegel spille på Respons og/eller B&W ? Da tenker jeg på Grand D fra Respons, og 802D fra B&W.

Ønsker helst ingen som "tror" at dette kan være elendig, eller at noen "tror" dette kan være bra. Det beste er om noen selv har hørt det
    Jeg har lyttet til Hegel H4Amk2 og B&W802D. Dette låt greit men var fryktelig fryktelig kjedelig. I mine øre skyldes dette B&W høyttalerne som er erkebritiske i sin lydsignatur. Fint hvis man ønsker å nilytte etter microdetaljer, kjedelig hvis man digger musikk med litt fart it.

Dette er forsåvidt ikke et fenomen som gjelder for 802D men for hele 800 serien.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dr_k
    I og med at H200 er litt varmere enn H1...burde jeg evt brekke av med en annen CD-spiller? (har ikke kjøpt enda.)

Må jo innrømme at jeg liker lyden av Hegel, men Mentor 6 er også relativt "lyse" i klangen.

dr_k
    Det å bruke Primare i 21 kan være en meget god match, har hørt disse to i lag en del ganger, og de spiller meget godt på lag.

Beholder litt av den mørke klangen til primare, samtidig som du får det ekstremt detaljerte i fra Hegel.
    Lykke til med valget

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dr_k

dr_k
    Det beste rådet jeg kan gi deg her, er du selv prøver å høre på de forskjellige alternativene. Jeg leste en del om at H200 og Mentor ikke ville være den beste løsningen men så fikk jeg låne en H200 og prøvde og ble meget overasket hvor bra det var for mine ører, ja husk jeg sier mine ører

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Jeg har lyttet til Hegel H4Amk2 og B&W802D. Dette låt greit men var fryktelig fryktelig kjedelig. I mine øre skyldes dette B&W høyttalerne som er erkebritiske i sin lydsignatur. Fint hvis man ønsker å nilytte etter microdetaljer, kjedelig hvis man digger musikk med litt fart it.

Dette er forsåvidt ikke et fenomen som gjelder for 802D men for hele 800 serien.
    Takk for at du kom med dine synspunkter. Greit å høre litt fra andre som har hørt Hegel på B&W 802D. Jeg bor jo her på Karmøy, og da er det ikke bare og bare å få låne med seg hjem ett par 802D. Etter hva jeg selv har hørt av forskjellige B&W modeller og 802D tror jeg at Hegel + B&W kunne blitt bra. Men det får jeg bare høre litt på sikt, når alt er klart for å få inn nye høyttalere

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med og prøve Dynaudio på Hegel...Dette er helt klart min favoritt..

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Støtter denne

Hørte Dynaudio C2 på med cdp4a, p4, og h4, spilte så inderlig bra.

Så kent ove, dette er noe du bør lytte til før du kjøper noe annet....

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du sikter til meg?

Jeg skal til Oslo om noen uker, da skal jeg innom Soundgarden og høre på Dynaudio Confidence C2, med forhåpentligvis fullt Hegel oppsett!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var deg jeg siktet til ja...hehe

Var der selv for noen uker siden i vika butikken. Og de hadde system 4 der med C2 ja..det låt helt fantastisk.Det eneste som er å sette fingren på, er at det står i et litt for lite rom. Om du skal til vika butikken, burde du spørre om de kan flytte det til rommet ved siden av.Det er endel større. den i oslo centrum har jeg aldri vært i.

Men C2 og H4 er en sinnsyk match i mine ører..Skulle gjerne ha hatt de selv, men når jeg synes Explorer til System Audio blir for for store, så kan jeg ikke velge en større høytaler..
    Explorer er også en høytaer du burde høre litt på..Den er også fantastisk..Blir noe litt annet enn Dynaudio..Men forstatt knall bra og en utrolig god match..
    Både C2 og Explorer er høytalerer som spiller utrolig bra sammen med Hegel..

Og om du vil høre C1 på H200 så er det jo bare og ta turen nedom Vestfold.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var deg jeg siktet til ja...hehe

Var der selv for noen uker siden i vika butikken. Og de hadde system 4 der med C2 ja..det låt helt fantastisk.Det eneste som er å sette fingren på, er at det står i et litt for lite rom. Om du skal til vika butikken, burde du spørre om de kan flytte det til rommet ved siden av.Det er endel større. den i oslo centrum har jeg aldri vært i.
    I Vika butikken? Jeg ringte til Vika, men der hadde de ikke C2 inne. Jeg måtte til Solli Plass sa de. Jeg spurte ikke om de hadde Hegel System 4 inne da.

Men C2 og H4 er en sinnsyk match i mine ører..Skulle gjerne ha hatt de selv, men når jeg synes Explorer til System Audio blir for for store, så kan jeg ikke velge en større høytaler..
    Explorer er også en høytaer du burde høre litt på..Den er også fantastisk..Blir noe litt annet enn Dynaudio..Men forstatt knall bra og en utrolig god match..
    Både C2 og Explorer er høytalerer som spiller utrolig bra sammen med Hegel..
    Jeg har hørt Explorer ved flere anledninger, og syns ikke dette låter noe spesielt bra. Eller, for å formulere med litt annerledes, det låter ikke dårlig, men det er ikke dette jeg er ute etter lydmessig. Designet er helt greit

Og om du vil høre C1 på H200 så er det jo bare og ta turen nedom Vestfold.
    Det skal jeg huske på :-D

Side 4 av 80 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •