Den kjempestore Hegel tråden - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 38 av 80 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1585
    Newcomer Michael_Bergen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Currywurst2000
    Her i Haugesund har Soungarden vært "litt snåle" med tanke på lån av utstyr til meg i allefall..:? Jeg måtte betale hele beløpet for å få låne med meg hjem H200 til test!
    Og så kunne jeg eventuellt bytte i noe annet etterpå, eller heve kjøpet.. :???:
    Så jeg måtte kjøpe min demobrukte Hegel H200, for å prøve dem på mitt annlegg, synes dette var en noe "rar praksis"

Er dette vanlig Soundgarden-pollicy eller...?? eller er det bare i Haugesund dette skjer...
    Dette er vel ikke en spesielt rar ordning? Er jo ikke slik at butikker låner bort dyre produkter over en lav sko til fremmede mennesker. Butikken må jo ha sikring for produktet sitt, om en person ikke skulle komme tilbake med det.

Newcomer Currywurst2000 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo, forsåvidt er det vel greit for butikken kansje :-|
    Det kan være at jeg ble tilbudt en slik "cressco-løsning" husker ikke det helt..
    Men jeg syntes bare jeg fikk et inntrykk av at jeg måtte "kjøpe produktet" for å få testet det hjemme, det var bare det jeg undret over.. No big deal.. hviss det er slik alle hifi-sjappene operer for tiden.

Unntaket må være Ove hoss Audiofoni han var iallefall veldig grei, veldig hygglig kar :-D , det var der jeg fikk prøvd den første Hegelen(p2-forforsterker og Xindiak-produkter).
    Syntes dog denne p2 var "noe lys" i klangkarakter for meg, men gav meg en pekepinn på at jeg måtte gå tilbake til Stereo i stedet for kinolyd-forsterker ;-)

Kan vel trygt si at jeg er ganske fornøyd med min Hegel H200,
    spessielt etter at jeg kjøpte meg noen andre høyttalere(Seas-Bifrost), har også prøvd BEL 2.5 mk1(DIY forum-høyttaleren) på denne forsterkeren(h200) og kan
    anbefales dem og(kudos til de som lagde denne Snickers og Roffe og de andre:-D)Spessielt til prisen er disse helt overlegne,de imponerte meget :-D

Liker veldig godt dynamikken og kraften denne H200 forsterkeren kan diske opp med!!, blir liksom litt overrasket vær gang! hehe

Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker veldig godt dynamikken og kraften denne H200 forsterkeren kan diske opp med!!, blir liksom litt overrasket vær gang! hehe
    +1

Og ikke minst, den trenger meget dypt inn i lydbilde og detaljer, ihvertfall på mine heimdall kabler og vulcan høyttalere...

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel HD10

Var innom Soundgarden på Solliplass i dag. De skal ha messe i helgen (fom i morgen) og kommer til å kjøre demo på Hegel HD10 D/A-konverter.

Hvis noen skulle være lystne til å se denne "live"....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel sikter høyt

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    ...., eller som en god cognac, som bare blir bedre ettersom årene går.......

"Hegel ble startet opp i elektronikkmiljøet ved NTH/NTNU i Trondheim i 1990, og har siden 1998 eksportert sine lydprodukter til mer enn 25 land i Europa, Amerika og Asia. Selskapet er oppkalt etter den tyske filosofen som levde på 1800-tallet. Han representerte et paradigmeskifte innen filosofien, og Holter mener hans nye lydteknologi vil bety det samme for hvordan elektronikk kommer til å lages i fremtiden".
    Det er et par problemer her:

1. Den store revolusjonen innen nyere filosofi kom med Immanuel Kant, ikke Hegel.
    2. Å kalle det et paradigmeskifte blir noe kunstig da paradigmebegrepet strengt tatt ikke er anvendelig på sosialvitenskapene.

Dersom Holter ønsker å skape et paradigmeskifte må han introdusere en ny forståelse av vår verden som erstatter Einsteins relativitetsteori, moderne kvantefysikk og lignende.

Men de lager bra hi-fi

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er vel ikke noe galt ved å ha ambisjoner, selv om Holter kanskje eleverer "kanonen" mer enn godt er? 8)
    Resultatet hittil, oppleves jo av de fleste som meget bra.

Btw: Velkommen til forumet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Btw: Velkommen til forumet!
    Takk, takk

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FatmanFlump

1. Den store revolusjonen innen nyere filosofi kom med Immanuel Kant, ikke Hegel.
    2. Å kalle det et paradigmeskifte blir noe kunstig da paradigmebegrepet strengt tatt ikke er anvendelig på sosialvitenskapene.

Dersom Holter ønsker å skape et paradigmeskifte må han introdusere en ny forståelse av vår verden som erstatter Einsteins relativitetsteori, moderne kvantefysikk og lignende.

Men de lager bra hi-fi
    Ikke meningen å gjøre denne tråden om til vitenskapsteoretisk debatt, men paradigmebegrepet ble da vitterlig innført av Thomas Kuhn.

Å påstå at paradigmebegrepet ikke kan anvendes på sosialvitenskapene var da veldig bastant. Da de eksisterer flerparadigmatiske ontologier innen disse vitenskapene.

MEN : Er det noen der ute som har hørt Hegel H-200 på Dynabel ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    Ikke meningen å gjøre denne tråden om til vitenskapsteoretisk debatt, men paradigmebegrepet ble da vitterlig innført av Thomas Kuhn.

Å påstå at paradigmebegrepet ikke kan anvendes på sosialvitenskapene var da veldig bastant. Da de eksisterer flerparadigmatiske ontologier innen disse vitenskapene.

MEN : Er det noen der ute som har hørt Hegel H-200 på Dynabel ?

Det stemmer at paradigmebegrepet er innført av Thomas Kuhn, jeg tror ikke jeg har kommet med noen påstand om paradigmebegrepets opphav.

Når det kommer til tanken om flerparadigmatiske ontologier innen sosialvitenskapene er jeg av dem som mener at slike faller utenfor det som nettopp er kjernen i ideen om paradigmet. Der du snakker om flerparadigmatisk vil vel jeg snakke om førparadigmatisk. Jeg innser at det blir for dumt å legge frem denne forståelsen som den eneste rette og beklager for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H1se eller H100?

Jeg har søkt etter brukererfaringer på H1SE men kan ikke finne særlig mye. Jeg har et par SA 1750 høyttalere og bruker en sony XA3ES som kilde. Det er jo ganske stor prisforskjell mellom H1SE og H100. Kan noen si noe om forskjellen på disse to?
    Fra før bruker jeg en Doxa 70 signatur mkII og 012, og er egentlig fornøyd med lyden fra dette settet, men jeg ønsker nå en integrert og fjernkontroll. Kanskje noen har hørt både Doxa og Hegel og kan si noe om forskjellene i lyd? Jeg ser for meg at de har noe lik lydfilosofi?
    Doxaen skal selges og jeg ønsker ikke bruke så veldig mye penger på ny forsterker. Kan jeg kanskje bli fornøyd med en H1SE?
    Beklager hvis det ble for mange spørsmål på en gang

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at paradigmebegrepet er innført av Thomas Kuhn, jeg tror ikke jeg har kommet med noen påstand om paradigmebegrepets opphav.

Når det kommer til tanken om flerparadigmatiske ontologier innen sosialvitenskapene er jeg av dem som mener at slike faller utenfor det som nettopp er kjernen i ideen om paradigmet. Der du snakker om flerparadigmatisk vil vel jeg snakke om førparadigmatisk. Jeg innser at det blir for dumt å legge frem denne forståelsen som den eneste rette og beklager for det.

Her vokser det søttern mæ karse i Glava'n....FIFFIG

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s_maurseth
    Jeg har søkt etter brukererfaringer på H1SE men kan ikke finne særlig mye. Jeg har et par SA 1750 høyttalere og bruker en sony XA3ES som kilde. Det er jo ganske stor prisforskjell mellom H1SE og H100. Kan noen si noe om forskjellen på disse to?
    Fra før bruker jeg en Doxa 70 signatur mkII og 012, og er egentlig fornøyd med lyden fra dette settet, men jeg ønsker nå en integrert og fjernkontroll. Kanskje noen har hørt både Doxa og Hegel og kan si noe om forskjellene i lyd? Jeg ser for meg at de har noe lik lydfilosofi?
    Doxaen skal selges og jeg ønsker ikke bruke så veldig mye penger på ny forsterker. Kan jeg kanskje bli fornøyd med en H1SE?
    Beklager hvis det ble for mange spørsmål på en gang

Sa1750 og H1SE er en knall matck..Hadde engang H1 med 1750 og det spillte som bare det! Etter mye frem og tilbake med utskiftninger av både den ene høytaleren etter den andre, så er jeg tilbake på 1750 igjen, men da med Hegel H200...FETT!

men du kommer til å bli HAPPY med H1SE...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar
    Er H1SE egntlig samme forsterker som H1 mkIV?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s_maurseth
    Takk for svar
    Er H1SE egntlig samme forsterker som H1 mkIV?
    Mer eller mindre ja. En nok noen ørsmå forskjeller, men i grunn og bunn samme forsterker. Du skal nok ha et ganske trent øre for å høre forskjell. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men de lager bra hi-fi
    Du, de trenger deg borte i kabeldebattene. Der passer du rett inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei, Hegel-venner!
    Er på utkikk etter effektforsterker om dagen (ny/brukt, stereo/5kanals), og da kommer man over litt av hvert (men sjelden noe interessant til riktig pris på riktig sted.. )
    Er denne penger vel brukt?
    Hegel H2 Effektforsterker - FINN Torget
    om ikke for meg, kanskje for andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vabc / H200

Sitat Opprinnelig postet av AKJ
    Ser at de kjører en høstkampanje på Hegel 100 (kr 12 995) på Soundgarden for tiden. Og det kan jo være fristende.

Jeg pønsker på om Hegel 100 eller Hegel 200 vil være en bra match til mine Vienna Beethoven Concert Grande. Har for så vidt spurt om det før her uten den helt store responsen så spør derfor igjen om noen har kjørt Hegel 100 (og evt Hegel 200) mot disse høyttalerne.
    Jeg synes H200 er en meget god match til Vabc.
    Solgte mine SA Explorer ......som var en dårlig match til H200.
    Ble for spiss i toppen og lite bass.
    Dette ble rettet opp med Vabc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Du, de trenger deg borte i kabeldebattene. Der passer du rett inn.

Ah, heeerlig nerdetrashing... gi meg mer, si noe om rørgutta

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Noe sier meg at du er relativt kjent på forumet, eller i alle fall innen "vår" verden?
    "Gammel" mann, nytt nick? 8)
    Det gjør i alle fall ikke meg noe, men innrømmer gjerne at jeg har litt problemer med å følge med i dine betraktninger rundt sitatet jeg klippet inn, litt høyere opp i tråden.
    Er det ikke bedre å ta ballen i stedet for mannen?
    Her er det jo tross alt produktene hans vi diskuterer, og ikke filosofien hans. ;-)

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen grunn til å beklage . bare artig med slike litt på siden innspill.

Begynner selv å seriøst vurderer Hegel H200 til mine Dynabel. Skal prøve å få lånt meg med meg en fra Soundgarden, for se om myten om at de er lyse/harde/anstrengt i mellomtonen blir avlivet.

Side 38 av 80 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •