Den kjempestore Hegel tråden - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 33 av 80 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1585
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Nå skal det sies at Ayonen er bittelittegrann dyrere enn H200, dog
    Joda.
    Har prøvd H-200, Primare A30 og Rouge Stereo 90, og syntes Hegel var helt klart beste match til DA 3.4.
    Hadde vært spennende å prøvd H4se også. DA trenger mye strøm for å virkelig blomstre, men som sagt: Jeg var veldig fornøyd med H-200 også:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Joda.
    Har prøvd H-200, Primare A30 og Rouge Stereo 90, og syntes Hegel var helt klart beste match til DA 3.4.
    Hadde vært spennende å prøvd H4se også. DA trenger mye strøm for å virkelig blomstre, men som sagt: Jeg var veldig fornøyd med H-200 også:-D
    Jeg mislikte H200 på Focus 220/140 men elsket H4SE på begge to. H4SE for meg er hegellyden blottet for hegelirritasjonsmomentene.

Ja, subjektiv nå

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mislikte H200 på Focus 220/140 men elsket H4SE på begge to. H4SE for meg er hegellyden blottet for hegelirritasjonsmomentene.

Ja, subjektiv nå
    Kan du forklare hva du mener hegelirritasjonsmomentene er?

Ser at de kaller prisen på jubileumsmodellene for jubileumspris, vil prisen øke etter en stund eller er det bare Soundgarden som blingser mellem pris om modell og dermed setter jubileum foran begge?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Kan du forklare hva du mener hegelirritasjonsmomentene er?

Ser at de kaller prisen på jubileumsmodellene for jubileumspris, vil prisen øke etter en stund eller er det bare Soundgarden som blingser mellem pris om modell og dermed setter jubileum foran begge?
    Hegeldiskanten er en tanke pågående og "hard" etter min smak, noe som gjør seg mer tydelig jo høyere man spiller. Dette er et trekk som stikker seg ut etter min mening hos H200 og 100. P4/H4SE høres mye mer fullendt og "jevnere" ut over hele frekvensområdet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegeldiskanten er en tanke pågående og "hard" etter min smak, noe som gjør seg mer tydelig jo høyere man spiller. Dette er et trekk som stikker seg ut etter min mening hos H200 og 100. P4/H4SE høres mye mer fullendt og "jevnere" ut over hele frekvensområdet.
    Ok, har ikke hørt det men eneste jeg har hørt av Hegel var en kort lytting på en annens demo av H100 med Dynaudio Focus 140. Det var ihvertfall veldig overbevisende men de spilte med musikk uten mye fremtredende diskant.

Siden nesten alle forsterkere har en litt spesiell signatur der noen frekvenser er spesielt fremtrende, etc. Hvorfor utstyret egentlig ikke da High End stereoforsterkere med equalizere?

Jeg vet ihvertfall at hvis jeg kunne stilt inn bass/mellomtone/diskant slik som det passet meg hadde jeg nok brukt det mye. Greit nok at musikken egentlig skal spilles av så nøytralt som mulig men nå er det nå slik at hvis lytteren får en bedre opplevelse av en slik funksjon burde det jo absolutt implementeres.

Hvorfor er det egentlig slik?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke påstå at H-200 er skrikende i diskanten. Det var jo nettop det den fikk skryt for, at nå hadde Hegel lagt en forsterker som til motsetning av de tidligere modellene nøytraliserte den pågående diskanten.
    De beskrev H-200 som noe av de nærmeste en kunne komme rørlyd.
    H4se har jeg ikke hørt men den skulle ha noe av den samme lydsignaturen som H-200.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Jeg vil ikke påstå at H-200 er skrikende i diskanten. Det var jo nettop det den fikk skryt for, at nå hadde Hegel lagt en forsterker som til motsetning av de tidligere modellene nøytraliserte den pågående diskanten.
    De beskrev H-200 som noe av de nærmeste en kunne komme rørlyd.
    H4se har jeg ikke hørt men den skulle ha noe av den samme lydsignaturen som H-200.
    Da får man være enige i å være uenige. H1, som var en såpass klinisk og kald forsterker fikk diskanten til å passe inn i lydbildet, H200 som er varmere får den til å høres malplassert ut.
    Det skal nevnes at H100 også gjør en bedre jobb med dette, og at jeg mener for all del ikke at H1 er bedre enn H200 på andre punkter. Overhodet.

Btw, Hegel har kanskje fått litt vel mange superlativer kastet etter seg i norsk fagpresse i forhold til utenlandsk.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får man være enige i å være uenige. H1, som var en såpass klinisk og kald forsterker fikk diskanten til å passe inn i lydbildet, H200 som er varmere får den til å høres malplassert ut.
    Det skal nevnes at H100 også gjør en bedre jobb med dette, og at jeg mener for all del ikke at H1 er bedre enn H200 på andre punkter. Overhodet.

Btw, Hegel har kanskje fått litt vel mange superlativer kastet etter seg i norsk fagpresse i forhold til utenlandsk.
    Jeg har både H1 og H200, og jeg vil påstå at det er klasseforskjell mellom disse, over hele fjøla. Det er jo oså en helt annen forforsterkerdel i H200 enn i H1, i tilleg til en bedre effektdel. Klart, at med 80w med så sier det seg selv at H200 har mer kontroll, særlig på tyngre høytalere og i bassregionen. Jeg ma si meg enig med Kriller, at H200 er mer dempet i siskanten enn H1.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Jeg har både H1 og H200, og jeg vil påstå at det er klasseforskjell mellom disse, over hele fjøla. Det er jo oså en helt annen forforsterkerdel i H200 enn i H1, i tilleg til en bedre effektdel. Klart, at med 80w med så sier det seg selv at H200 har mer kontroll, særlig på tyngre høytalere og i bassregionen. Jeg ma si meg enig med Kriller, at H200 er mer dempet i siskanten enn H1.

Det jeg vil fram til er at jeg mener, eller i det minste mente da den var i salg og kunne direktesammenlignes, at H1 hadde en diskant bedre tilpasset det generelle lydbildet enn H200, og at H100 har en diskant bedre tilpasset det generelle lydbildet enn H200, selv om H200 gjør mye annet bedre enn disse to.
    Forøvrig synes jeg at H1 og H200 høres så forskjellige ut at en direktesammenligning nærmest blir meningsløst.

Men, smak og behag folkens :razz:

Newcomer CookieMonzta sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Hegel H1 mkIV på vei i posten.Skal brukes med SF-høytalere og subwoofer(e).

Denne forsterkeren har to stk pre-out og spørsmålstillingen blir da som følger:
    Kan jeg koble til aktive sub`er (SVS SB12Plus) på disse to utgangene og fortsatt bruke Hegelen som integrert?

mvh
    CookieMonzta

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CookieMonzta
    Har en Hegel H1 mkIV på vei i posten.Skal brukes med SF-høytalere og subwoofer(e).

Denne forsterkeren har to stk pre-out og spørsmålstillingen blir da som følger:
    Kan jeg koble til aktive sub`er (SVS SB12Plus) på disse to utgangene og fortsatt bruke Hegelen som integrert?

mvh
    CookieMonzta
    Det skulle ikke by på noen problemer i det hele tatt, men strengt tatt trenger man kun en pre-out for å koble til 2 subber. Høyre kanal til høyre sub, venstre til venstre.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Det skulle ikke by på noen problemer i det hele tatt, men strengt tatt trenger man kun en pre-out for å koble til 2 subber. Høyre kanal til høyre sub, venstre til venstre.
    Takk for svar! Da er det bare å vente på postgangen her til lands.

mvh
    CookieMonzta

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare "melde meg på" for å følge med i denne tråden, ettersom jeg nå har fått min H200 i hus!8)

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren ( H1 mk4) har landet og inntatt residensen. Førsteinntrykket er hvertfall bra. Den "pæreformede" lyden jeg hadde med EC, er byttet ut med en betydelig slankere og "veltrent" lyd.
    Dens eksplosivitet("plutselighet" jmf. Fidelity) og dynamikk overgår EC/Aragon med klar margin i mine ører.

mvh
    CookieMonzta

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Vil bare "melde meg på" for å følge med i denne tråden, ettersom jeg nå har fått min H200 i hus!8)
    Gratulerer med en super forsterker!
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H1SE med Ranger?

Jeg har en stund vurdert innkjøp av SA Ranger, og nå er disse på tilbud hos Soundgarden til 15K, som vel må sies å være en bra pris. Planen har vært å få tak i en brukt Primare I30; kombinasjonen I30 + Ranger har jeg hørt og det låter bra. Jeg har i dag en rimeligere Primare + SA kombo som jeg er fornøyd med (A10 + SA1050).

Nå ser jeg at Soundgarden kjører jubileumstilbud på H1SE og CDP2ASE. Prisen er interessant, da disse to til sammen koster 5K mindre enn nyprisen av I30 alene.

Jeg har imidlertid aldri hørt Hegel før. Hvordan vil H1SE matche SA Ranger, og hvordan vil dette låte sammenlignet med I30 + Ranger? Noen formeninger?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vebwa
    Jeg har en stund vurdert innkjøp av SA Ranger, og nå er disse på tilbud hos Soundgarden til 15K, som vel må sies å være en bra pris. Planen har vært å få tak i en brukt Primare I30; kombinasjonen I30 + Ranger har jeg hørt og det låter bra. Jeg har i dag en rimeligere Primare + SA kombo som jeg er fornøyd med (A10 + SA1050).

Nå ser jeg at Soundgarden kjører jubileumstilbud på H1SE og CDP2ASE. Prisen er interessant, da disse to til sammen koster 5K mindre enn nyprisen av I30 alene.

Jeg har imidlertid aldri hørt Hegel før. Hvordan vil H1SE matche SA Ranger, og hvordan vil dette låte sammenlignet med I30 + Ranger? Noen formeninger?
    Det er mange som liker kombinasjonen med SA og Hegel.
    Jeg vurderte SA 1550 (tror jeg de het) når jeg kjøpte min gamle H1 mkII for mange år siden, men endte opp med Audiovector Mi3. Fordelen med SA er at den spiller veldig åpent og klart, og har en fast mellomtone. Ulempen er at det mangler litt i bassområdet. Det var derfor mitt valg den gangen falt på Audiovector.
    Hegel H1SE er en super forsterker med masse krefter som ikke har noe problem med å takle de fleste høytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vebwa

SA ranger er nærmest laget for I30, og som forventet av en slik påstand, synes jeg de spiller nærmest symbiotisk. Bassresponsen på ranger er vesentlig bedre enn 1550/1750, og de er i tillegg mer avslørende og engasjerende.

H1SE har jeg kun fått prøvd i kort tid, men hva krefter angår virker den kun litt svakere enn I30, så det burde la seg gjøre å drive ranger på en slik. Om forskjellen tilsier at en I30 er verdt investeringen, må du nesten høre begge kildene for å avgjøre.

Når det er sagt, CDP2SE står ikke en millimeter tilbake for den ordinære CDP2modellen.

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile HEGEL HD10 D/A-Converter

Noen som vet hva prisen blir på HD10? Ønsker med en slik! Må ha den, bare MÅ ha den!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donald
    Noen som vet hva prisen blir på HD10? Ønsker med en slik! Må ha den, bare MÅ ha den!
    7995,- i følge denne tråden (noen sider tilbake).

Side 33 av 80 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •