Den kjempestore Hegel tråden - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 32 av 80 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1585
    Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mass Effect
    Takker for raske svar.

Et par ting, hva er HD 10? Er så svær tråd dette, så beklager om det er skrevet utfyllende info om det allerede.

Når det gjelder CDP4A II så joda, den er sikkert bedre men den koster rundt 10k mer. Penger som jeg egentlig ikke har. Hehe.

Bør vel nevne at den spilleren jeg vurderer sterkest er Cambridge Azur 840C. Er det noen her som har hørt den spilleren opp i mot Hegel sine produkter?
    HD10 er en separat dac fra Hegel som kommer senere i år.

For all del, CDP4A er en mye dyrere spiller, så det forstår nok de fleste at ikke alle vil/kan ta seg råd til.

Vil nok tro at CDP2A er en bedre spiller enn Cambridge Azur 840C men dettte er kun synsing fra min side. Cambridge lager veldig gode produkter for all del.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mass Effect
    Et par ting, hva er HD 10? Er så svær tråd dette, så beklager om det er skrevet utfyllende info om det allerede.
    HD10 er en DAC Hegel skal komme med iløpet av høsten... Har store forhåpninger rundt denne, da jeg spiller en del musikk (lossless) over squeezbox.
    Øystein

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Obs, litt sen
    Øystein

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Jeg hørte at dacen er lik den som står i CDP4A, ifølge kilder i soundgarden. Tror nesten vi bare må vente til den kommer på det norske markedet for å teste den selv...
    Mulig det, mye rykter foreløpig. Som du sier, vi får vente å se/høre når den kommer på markedet, og spesifikasjoner blir tilgjengelig for oss vanlige folk

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    HD10 er en DAC Hegel skal komme med iløpet av høsten... Har store forhåpninger rundt denne, da jeg spiller en del musikk (lossless) over squeezbox.
    Det er jo det som er kjekt med separate dac´er, nemlig tilkoblingsmulighetene. Da kan du i prinsippet ha en crappy cd-spiller med digitalutgang og få kremlyd, i tillegg til å løfte lyden fra tunere, nettverksspillere, spillkonsoller osv.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant med denne spesialversjonen av H1... Det står at den har teknikk hentet fra de nye modellene. Kan det bety at den kommer til å ha samme klangkarakter som H100 og H200? Hvis ja, er da H100 virkelig verd dobbelt så mye som H1?

Har forresten en H100 på hjemlån akkurat nå, og det låter meget godt sammen med Dynaudio Excite X12-høyttalere. Men nå når det kommer en ny versjon av H1 ble jeg litt usikker på hva jeg skal satse på...

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte bare å skrive en liten kort ting om Hegel Dac..
    Det skal visst i følge produsenten selv, være en stor forbedring og kjøre dac'en til hegel og cdp4amk2....altså en oppgradering...har jeg penger når den kommer, så skal jeg ihvertfall ha den...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    tenkte bare å skrive en liten kort ting om Hegel Dac..
    Det skal visst i følge produsenten selv, være en stor forbedring og kjøre dac'en til hegel og cdp4amk2....altså en oppgradering...har jeg penger når den kommer, så skal jeg ihvertfall ha den...
    Hva mente du med det?

Kilder?

Hvis du sier det jeg tror du sier vil jeg bare si en ting.... ser ingen grunn til å kjøpe en High End CD-spiller hvis du bare skal bruke den en digital utgang med en ekstern DAC.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    ser ingen grunn til å kjøpe en High End CD-spiller hvis du bare skal bruke den en digital utgang med en ekstern DAC.
    Helt sant det. Da holder det med et godt drivverk
    Men for oss som allerede har CDP4A vil det jo også (etter ryktene) bli en oppgradering med HD10

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Men for oss som allerede har CDP4A vil det jo også (etter ryktene) bli en oppgradering med HD10
    det var dette jeg mente

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Da er det jo bedre å selge CD-spilleren å heller kjøpe en billigspiller.

Nå vil noen selvsagt komme med argumenter om drivverk noe jeg mener er bare tull.

Sier ikke at drivverk ikke har noe å si men jeg vil påstå at forskjellen i kvalitet på drivverket til en spiller til 500 kr ikke vil gi en negativ virkning sammenlignet med ett drivverk på en spiller til20 000 kr.

Tar man en CD-rom til 99 kr og ripper en CD med EAC som har en sammenligningsfunksjon der man kan sammenligne rippingen med andre som har rippet samme CD.

Når man da ikke ser en eneste bit forskjell på en hel CD på andre ripper tyder det på at drivverket på en High End spiller ikke vil gi en forbedring i forhold til drivverket på en billigmodell.

Ikke bare ripper en billig CD/DVD rom helt korrekt men også mye raskere enn det en vanlig musikk CD bruker på å spille på vanlig vis.

Bit-ene de kommer frem og de kommer frem riktig, hva kan ett bedre drivverk gjøre da?

Så spør du meg ville jeg ALDRI kombinert en High End Dac med en High End CD-spiller, bortsett fra utseende i racket er det bare bortkastet penger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og deeeer var spesialversjonene ute på vift... 120+120w/15kg for 7995... Får se hva anmeldelsene sier, men specsene sier klassedreper...

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Og deeeer var spesialversjonene ute på vift... 120+120w/15kg for 7995... Får se hva anmeldelsene sier, men specsene sier klassedreper...
    Hva snakker du om? URL?
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Probie.

Er du fornøyd med DA - Hegel kombinasjonen din?

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg sannelig! En utmerket kombo, kunne vel ikke vært mer fornøyd Men jeg skal ikke akkuratt skryte på meg at jeg har hørt så veldig mye forskjellig, og Hegel er det eneste jeg har hørt på Dynaudio... Det eneste som jeg ikke er fornøyd med er cd-spilleren, men den regner jeg med å fikse med å bytte dac

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Ja, så sannelig! Skulle du ha sett
    Ser ut som et rimelig bra kjøp til prisen, spesielt hvis den yter så bra som jeg tror den gjør!
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Det er jeg sannelig! En utmerket kombo, kunne vel ikke vært mer fornøyd Men jeg skal ikke akkuratt skryte på meg at jeg har hørt så veldig mye forskjellig, og Hegel er det eneste jeg har hørt på Dynaudio... Det eneste som jeg ikke er fornøyd med er cd-spilleren, men den regner jeg med å fikse med å bytte dac

Kjørte H-200 på DA 3.4 en stund. Syntes Hegel leverte et meget behagelig og oppløst lydbilde, men etter at jeg satte inn Ayon skal jeg si de ht ble løftet opp ett par divisjoner. Makan til trøkk i bassen skulle en ikke tro at 6,5" klarte å levere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Kjørte H-200 på DA 3.4 en stund. Syntes Hegel leverte et meget behagelig og oppløst lydbilde, men etter at jeg satte inn Ayon skal jeg si de ht ble løftet opp ett par divisjoner. Makan til trøkk i bassen skulle en ikke tro at 6,5" klarte å levere.
    Nå skal det sies at Ayonen er bittelittegrann dyrere enn H200, dog

Side 32 av 80 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •