Den kjempestore Hegel tråden - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 3 av 80 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 1585
    Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Jeg bruker Mentor 6 i et stereo oppsett med Hegel H200 og CDP4A. Mange som kanskje vil synes at dette vil låte litt "spist" med høy diskant.

Men etter mine ører så synes jeg dette låter meget bra, med god kontroll både på bass og diskanten. Men som sagt dette er etter mine ører og gehør:-D
    Og det er jo det som er viktig med et anlegg..At det er du som er fornøyd...Mentor 6 er jo en skikkelig kul høytaler..Finnes det noen bilder av herlighetene eller..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Kanskje dette er ett dumt spørsmål, men jeg slenger det nå ut alikevel.

Hva er forskjellen på ett strømfilter, og en strømrenser? Viss det i det hele tatt er noe forskjell da.

Mener det er samme tingen..Fant litt om hva det gjør..Hos meg gjør det underverker.

Strøm er urent. Dersom strøm hadde vært noe man kunne spise, ville det trolig vært forbudt.
    I Norge er strømnettet så forurenset og utsatt for støy fra så mange kilder at en strømrenser faktisk kan ha en hensikt. De fleste strømrensere er enkle saker, ofte et filter som fjerner den aller verste nettstøyen. I den mer avanserte klassen har strømrenseren flere funksjoner. Foruten å fjerne så å si all støyen, som kan påvirke lydkvaliteten, regulerer de spenningen slik at den er stabil hele tiden. Selv når den varierer i strømnettet. Mange strømrensere har også overspenningsvern som beskytter mot overspenning enten fra strømnettet eller for eksempel lynnedslag via strømnettet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Jeg bruker Mentor 6 i et stereo oppsett med Hegel H200 og CDP4A. Mange som kanskje vil synes at dette vil låte litt "spist" med høy diskant.

Men etter mine ører så synes jeg dette låter meget bra, med god kontroll både på bass og diskanten. Men som sagt dette er etter mine ører og gehør:-D

Wow. Ikke helt komboen jeg hadde tenkt å teste isammen det der nei . Men du har tydeligvis funnet noe som fungerer bra for deg . KNALL .

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H200 her i huset, med SA 705 og Velodyne SPL-1000R. Funker fint det men sikler veldig på nye høyttalere for tiden. Dynaudio Contour S1.4 står høyt oppe på lista.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    H200 her i huset, med SA 705 og Velodyne SPL-1000R. Funker fint det men sikler veldig på nye høyttalere for tiden. Dynaudio Contour S1.4 står høyt oppe på lista.
    Skikkeli nice..har du anlegget på minhifi? legge ved en link til det..
    hviken kilde bruker du til H200..?
    Skjønner godt at du ønsker deg contour 1.4. De er skikkelig knall på H200

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt of topic men mener, Thor har 1* quantum i seg....

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Mener det er samme tingen..Fant litt om hva det gjør..Hos meg gjør det underverker.

Strøm er urent. Dersom strøm hadde vært noe man kunne spise, ville det trolig vært forbudt.
    I Norge er strømnettet så forurenset og utsatt for støy fra så mange kilder at en strømrenser faktisk kan ha en hensikt. De fleste strømrensere er enkle saker, ofte et filter som fjerner den aller verste nettstøyen. I den mer avanserte klassen har strømrenseren flere funksjoner. Foruten å fjerne så å si all støyen, som kan påvirke lydkvaliteten, regulerer de spenningen slik at den er stabil hele tiden. Selv når den varierer i strømnettet. Mange strømrensere har også overspenningsvern som beskytter mot overspenning enten fra strømnettet eller for eksempel lynnedslag via strømnettet.
    Etter hva jeg selv leser på nettet, så er det det samme ja. Men, jeg kan ta feil.

Sitter å ser litt på Soundgarden sine sider nå. Den strømrenseren du selv har koster jo "bare" 8k, og neste steg som er Sigmas ligger på 13k. Det er priser jeg hvertfall kan leve fint med, viss det hjelper på

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg selv leser på nettet, så er det det samme ja. Men, jeg kan ta feil.

Sitter å ser litt på Soundgarden sine sider nå. Den strømrenseren du selv har koster jo "bare" 8k, og neste steg som er Sigmas ligger på 13k. Det er priser jeg hvertfall kan leve fint med, viss det hjelper på

Her hjemme i stua hjelåer det veldig med GIIMINISUB, men sikler litt på Sigmas jeg også..Og det har virkelig noe for seg. Men du burde prøve det...
    Har prøvd Thor litt til nå, og det er et stort løft kan du si...mere detaljer kommer senere i kveld.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Volum på Hegel H200

Hei.
    Kan uten problemer spille musikk på maks Volum. 99db.

Det er høyt, men kan fint høre på det.
    Er dette normalt på H200, at en ikke kan kjøre volumet så høyt av en ikke "klarer" mer? Vet er dette er relativt, men er noen andre her som har prøvd.
    Spiller på Klipsch RF63.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo RF63 den nest største gulvstående høyttaleren i RF serien til Klipsch, så at du tømmer H200 ganske greit på en høyttaler som skal tåle 700w kommer vel ikke som ett stort sjokk. Eller?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo RF63 den nest største gulvstående høyttaleren i RF serien til Klipsch, så at du tømmer H200 ganske greit på en høyttaler som skal tåle 700w kommer vel ikke som ett stort sjokk. Eller?

Sånn er det når en ikke har så greie på det tekniske:-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Sånn er det når en ikke har så greie på det tekniske:-D
    Hehe. Det kan hende jeg har bomma selv da, men trodde nå det. Viss det har seg at jeg har kommet med feil info, får eventuelt noen rette meg opp

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At H200 ikke skal ha strømreserver nok til å drive en middels gulvstående høytaler, som i tillegg har en svært høy følsomhet, høres rart ut. PÅ den annen side vet jeg ikke hvor HØYT Kriller vil spille.

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin tråd!
    Har Hegel H200 og cdp2a sammen med helicon 400w, knall match det..
    Morro å høre erfaringer med strømfilter..
    Nordost thor er utviklet i samarbeid med isotek. Nordost qantum har jeg hørt mange gode historier om, leger som kan holde oppe konsentrasjonen lengere osv

Nordost thor skal etter det jeg har erfart og hørt være noe av det beste der ute, vet om en som har bygd en "kopi" av thor til-----ja la oss si mindre penger:wink:

Kriller: Jeg kom akurat på at jeg ikkje har svart deg på PM angående LFE pass through i H200, dette konkluderte en på SG med at ikkje var mulig. Har ikkje kommet så langt at jeg har fått stilt spørsmålet direkte til Hegel..noen andre som vet? Når det gjelder volume så kommer det veldig mye ann på kilde materiel for min del, men jeg spilller nesten aldri så høyt som 99.
    Ta fks The Dali cd-coal train å jeg er oppe i max 92-94 noe som er sjeldent høytPS!denne sangen byr på mye dynamikk!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    At H200 ikke skal ha strømreserver nok til å drive en middels gulvstående høytaler, som i tillegg har en svært høy følsomhet, høres rart ut. PÅ den annen side vet jeg ikke hvor HØYT Kriller vil spille.
    Høyt er jo relativt, og det er ganske høyt, men ikke slik at en er kjørt i hue etter en låt.
    Mener jeg ikke klarte og "Tømme" Reciveren på samme ht.
    Nå er det vel ingen måte en kan stille inn volumet på Hegelen så da får det vel nesten bare være slik.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å tester ut rca kabler nå, mellom H200 og musikkkilden.
    Skal si det ikke er lett å høre forskjell.

Prøver Better Cables
    Audioquest G-Snake
    Audioquest Diamond Back

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I utgangspunktet er jeg faktisk litt forundret over at h200 tømmes på rf63, men nok om det. Klipsch rf63 skal tåle en peak på 700w, ikke 700w kontinuerlig. Det samme konseptet gjaldt rf7'ene jeg hadde tidligere. De skulle også tåle en rimelig høy peak effekt, men litt uerfaren som jeg var trodde jeg at det var oppskrytt og at høytaleren skulle tåle det over lenger tid. Så når jeg da var himme aleine dro jeg anlegget ut av gutterommet og ut i stua (dette er noen år siden), oberon med sine 600w sto for strømmen og jeg cranka det opp. Var drittøft frem til hele greia sa pang og da var det bare den ene diskanten som overlevde, alt annet ble sprengt ad skogen.

-------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    I utgangspunktet er jeg faktisk litt forundret over at h200 tømmes på rf63, men nok om det. Klipsch rf63 skal tåle en peak på 700w, ikke 700w kontinuerlig. Det samme konseptet gjaldt rf7'ene jeg hadde tidligere. De skulle også tåle en rimelig høy peak effekt, men litt uerfaren som jeg var trodde jeg at det var oppskrytt og at høytaleren skulle tåle det over lenger tid. Så når jeg da var himme aleine dro jeg anlegget ut av gutterommet og ut i stua (dette er noen år siden), oberon med sine 600w sto for strømmen og jeg cranka det opp. Var drittøft frem til hele greia sa pang og da var det bare den ene diskanten som overlevde, alt annet ble sprengt ad skogen.

Hahahahah! Du sprengte rett og slett alt til himmels koselig det!

Men, okei. De skal tåle en peak på 700w. Hva betyr forresten en peak? Er det det samme som i " få øyeblikk" det da? Siden kontinuerlig er hele veien.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahahahah! Du sprengte rett og slett alt til himmels koselig det!
    ja det var kjempekoslig.. grunnet en butikk som ikke hadde hørt ordet kundeservice tidligere tok det ett år å få nye elementer samtidig som det ble en satans dyr erfaring Men jeg lært ialleall ei meget dyrkjøpt lekse!

Men, okei. De skal tåle en peak på 700w. Hva betyr forresten en peak? Er det det samme som i " få øyeblikk" det da? Siden kontinuerlig er hele veien.
    jupz, peak - få øyeblikk.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Sånn kan det altså en gang gå :-D

Peak = få øyeblikk! Flott, da fikk vi oppklart det også!

Side 3 av 80 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •