Den kjempestore Hegel tråden - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 22 av 80 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1585
    Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg var innom på Soundgarden en tur på Tirsdag å forhørte meg om en del ting, og en av tingene var den kommende dacen til Hegel. Ifølge selgeren hadde de ikke fått noe konkret info ennå, men jeg følte på meg slik selgeren snakket at Hegel hadde mer på gang enn bare den kommende dacen.

Da kan det virke som om vi går en spennende tid i møte....Ga han noen uttrykk for hva annet som kanskje er i vente eller?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjaaa, vet ikke helt hvordan jeg skal formulere det. Han sa vel kanskje ikke direkte at det var noe annet på gang, men måten han uttalte seg på forsto jeg at det måtte være noe.

Jeg tror kanskje det kan dreie seg om en ny pre amp, men har egentlig ikke peiling. Det er bare ren spekulasjon fra min side.

Jeg kom også med ett ønske om at Hegel snart måtte få ræva i gir å komme med noen heftig monoblokker. Håper han videre formidler dette til Holter og gjengen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ny pre amp ville jo ha vært litt rart, siden har har laget P10...Kanskje han bare kommer med noen nye føtter til cd spilleren.... eller en ny finish kanskje...

Hmmmmm.....Kanskje en litt mer eksklusiv finish hadde vært noe...For min del kunne hele desigent vært gjort om....Hadde jeg kunt dytte hegel elektronikk i primare design og byggekvalitet....så hadde jeg gjort det..
    For primare er skikkelig nice å se på...men det låter på langt nær like kult som hegel....
    Jeg mener selvfølgelig ikke at Hegel ser kjipt ut...men det kunne gjerne ha vært gjort noe med...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    En ny pre amp ville jo ha vært litt rart, siden har har laget P10...Kanskje han bare kommer med noen nye føtter til cd spilleren.... eller en ny finish kanskje...
    Syns ikke det hadde vært rart med en ny pre amp. Rett før P10/H10 kom, kom jo Hegel med SE utgaven av H4, så en SE utgave av P4 hadde ikke gjort meg noe Men, tviler vel kanskje på at det blir lansert en ny pre amp helt fra bunnen av. Den som lever får se ......

Hmmmmm.....Kanskje en litt mer eksklusiv finish hadde vært noe...For min del kunne hele desigent vært gjort om....Hadde jeg kunt dytte hegel elektronikk i primare design og byggekvalitet....så hadde jeg gjort det..
    For primare er skikkelig nice å se på...men det låter på langt nær like kult som hegel....
    Jeg mener selvfølgelig ikke at Hegel ser kjipt ut...men det kunne gjerne ha vært gjort noe med...
    Har egentligt ikke så mye å utsette på finishen på Hegel komponentene jeg, de ser generelt unektelig flotte ut. Selvfølgelig er det alltid plass til forbedringer, men jeg syns personlig Hegel kan finne på noe annet spennende enn å endre på utseende fremover 8)

Jeg gjentar meg selv.. Til Bent Holter å dere andre i Hegel:

JEG VENTER SPENT PÅ AT DERE SKAL LANSERE NOEN RÅ HEFTIGE MONOBLOKKER :twisted:

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentligt ikke så mye å utsette på finishen på Hegel komponentene jeg, de ser generelt unektelig flotte ut. Selvfølgelig er det alltid plass til forbedringer, men jeg syns personlig Hegel kan finne på noe annet spennende enn å endre på utseende fremover 8)
    Hegel ser ikke direkte dårlig ut, men jeg synes også at produktene ser altfor vanlige og konservative ut egentlig. Men det er jo smak og behag, ikke alle liker designet på mcintosh heller

eg gjentar meg selv.. Til Bent Holter å dere andre i Hegel:

JEG VENTER SPENT PÅ AT DERE SKAL LANSERE NOEN RÅ HEFTIGE MONOBLOKKER :twisted:
    Trenger du egentlig noen heftige monoblokker? Kjør 2xH4SE i bi-amp konfigurasjon om du liker lyden, og du er nesten garantert å ha mer enn nok med krefter
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hegel ser ikke direkte dårlig ut, men jeg synes også at produktene ser altfor vanlige og konservative ut egentlig. Men det er jo smak og behag, ikke alle liker designet på mcintosh heller
    Jeg liker egentlig at ting er ganske enkelt lagt, uten alt for mye detaljer og annet dill dall. Det er stilfullt å passer nærmest inn i alle hjem, men som du sier - alt er smak å behag

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Trenger du egentlig noen heftige monoblokker? Kjør 2xH4SE i bi-amp konfigurasjon om du liker lyden, og du er nesten garantert å ha mer enn nok med krefter
    Akkurat i dette tilfellet handler det ikke om hva jeg personlig trenger. Men Hegel som nå har holdt på i 10 år, og som satser 100% på stereoprodukter burde hatt noen gromme monoblokker i utvalget sitt. Alle produktene de har sluppet har blitt topptestet verden over, så nå syns jeg de bør slippe alle hemninger løs å få noen satans heftige blokker på markedet

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Bare lurte på om det er merkbare forskjeller mellom effektdelen i H200 kontra H4A, er det bare effekten som er høyere i H4A?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Hei
    Bare lurte på om det er merkbare forskjeller mellom effektdelen i H200 kontra H4A, er det bare effekten som er høyere i H4A?

Ja! Det er virkelig merkbare forskjeller på H200 og H4...H200 er bygget på Effektdelen i H2...Så i H4 så sitter det blandt annet 4 stk Soundengine moduler..og enda mer watt, og enda bedre komponenter... Har hatt de begge, og det er masse jeg savner ved H4 som ikke h200 har...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart med design og meninger. Jeg synes Hegel tar kaka når det gjelder design. Det enkle gjør produktene til noe av det ypperste på designfronten. Synes ikke Primare når dem til knærne..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Rart med design og meninger. Jeg synes Hegel tar kaka når det gjelder design. Det enkle gjør produktene til noe av det ypperste på designfronten. Synes ikke Primare når dem til knærne..

det ser jo ikke dårlig ut...mener bare de kunne gjort mye mer med det..Det er jo skikkelig kvalitetsfølelse...men mangler bare et lite "ompf" eller det siste "aiaiaiaiai". Men det er jo ikke designet som du hører på..

Ta knappene foreksempel.....litt for simpelt...men veldig funksjonelt...fjernkontrollen går lett i stykker...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ser jo ikke dårlig ut...mener bare de kunne gjort mye mer med det..Det er jo skikkelig kvalitetsfølelse...men mangler bare et lite "ompf" eller det siste "aiaiaiaiai". Men det er jo ikke designet som du hører på..

Ta knappene foreksempel.....litt for simpelt...men veldig funksjonelt...fjernkontrollen går lett i stykker...
    Litt enig der. Da er vi over på byggekvalitet. F.eks. kunne knappene på H200 vært uten setskruehull. Sideskruene til deksel kunne vært annerledes slik som noen av reklamebildene har vært presentert. Og fjernkontrollen kunne hatt andre knapper, og en mer solid batterikasse. Og jeg savner hull under H200 så man kan flytte føttene. Irriterer meg over reklamebilder som har komponentene oppå hverandre, det kan man jo ikke! Men det siste gjelder jo stort sett alle.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forsterker Bent Holter skuler til og skryter av er Ayre MX-R. Han sa den konstruksjonen var direkte imponerende.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Litt enig der. Da er vi over på byggekvalitet. F.eks. kunne knappene på H200 vært uten setskruehull. Sideskruene til deksel kunne vært annerledes slik som noen av reklamebildene har vært presentert. Og fjernkontrollen kunne hatt andre knapper, og en mer solid batterikasse. Og jeg savner hull under H200 så man kan flytte føttene. Irriterer meg over reklamebilder som har komponentene oppå hverandre, det kan man jo ikke! Men det siste gjelder jo stort sett alle.

Hey....enig på alle punkter...og en ting til...Synes virkelig de må gjøre noe med cd skuffen..den kunne ha vært litt mindre synlig i fronten..ser litt simpelt ut det å...Det er dergfor jeg mener primare ligger hakket over..På knappene f.eks. Og ihvertfall på volum potmeteret(om det er det det heter(den du justerer volumet med)). Skikkelig deilig og vri på...Jeg savner at det er hakk når du må skru på volumet.. vri på en primare forsterker, så ser du hva jeg mener...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...fjernkontrollen går lett i stykker...
    Hvordan i alle dager klarer du å ta knekken på den... som er laget i alu...? :|

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Hvordan i alle dager klarer du å ta knekken på den... som er laget i alu...? :|
    Rock n Roll ;-)

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette er den kjempestore Hegeltråden får jeg vel slenge inn etpar bilder av en ganske stor hegel som har vært innom stua mi:

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja! Det er virkelig merkbare forskjeller på H200 og H4...H200 er bygget på Effektdelen i H2...Så i H4 så sitter det blandt annet 4 stk Soundengine moduler..og enda mer watt, og enda bedre komponenter... Har hatt de begge, og det er masse jeg savner ved H4 som ikke h200 har...
    Takk for svar
    Sitter bare og lurer på hvilken forsteker jeg skal ha til mine DA Contour 3.4, og hvis forskjellene er ganske merkbare så tror jeg at jeg går for H4A som effekt. Men da må jeg ha en pre, hadde i utgangspunktet tenkt en rørpre, men hvordan er P2A? Holder den mål?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja. P2 holder virkelig mål den. Ikke mange pre som kan hamle opp med den. Men vil nok tro at den ikke høres ut som en rør forsterker på noen måte. Hvis det er rør lyd du er ute etter. Har selv hatt P4 og den er virkelig god. Hørt endel på P2 også selvfølgelig. Og den er verdt penga. Men det er faktisk et stort skritt opp til P4 igjen. Men H4 og P2 er jo en knall kombi til DA 3.4. Spiller rett og slett rått. Savner H4'n min. Snufs. Men barn oh store kantete ting passer ikke sammen. Misunner alle som har den.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja. P2 holder virkelig mål den. Ikke mange pre som kan hamle opp med den. Men vil nok tro at den ikke høres ut som en rør forsterker på noen måte. Hvis det er rør lyd du er ute etter. Har selv hatt P4 og den er virkelig god. Hørt endel på P2 også selvfølgelig. Og den er verdt penga. Men det er faktisk et stort skritt opp til P4 igjen. Men H4 og P2 er jo en knall kombi til DA 3.4. Spiller rett og slett rått. Savner H4'n min. Snufs. Men barn oh store kantete ting passer ikke sammen. Misunner alle som har den.

Fikk sjansen til å høre P10 da Bent Holter var innom den lokale soundgardenen(en), der han demonstrerte ulike produkter. Merkelig at en så ekstremt dyr forforsterker skal være verd pengene.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ikke sant....hadde man bare hatt de pengene...

Side 22 av 80 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •