Den kjempestore Hegel tråden - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 21 av 80 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1585
    Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei kun den episoden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, fått hørt littegrann på hegel H100, uten at jeg kan si at jeg har en fullgod oversikt over hva den er kapabel til, men etter det jeg har hørt, virker den nærmest identisk med H200, dog selvfølgelig uten de samme kraftreservene.

Naturlig nok kvier anmelderene seg for å skrive sammenligningstester av to produkter i ulike prisklasser, så jeg spør her, hva er hovedforskjellen på lydsignaturen angående disse?

Ihht. diskusjonen over, stiller jeg meg bak påstanden om at ranger har en betraktelig opplevd bass. De spiller definitivt ikke dypest i klassen, men det er en høyttaler som virkelig gjør sitt ytterste for å formidle de frekvensene den når.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg melder meg med dette inn i Hegel klubben
    Har gått til innkjøp av en Hegel H4 og denne styrer mine B&W 804 med stålkontroll! Hadde fra før en Parasound NC2250 og var egentlig storfornøyd med den, men H4'en spiller mye åpnere og med større kontroll enn jeg trodde var mulig. Moro ja

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akkurat tak i en brukt Cdp4a cdspiller. Så da er jeg nok med her og

Et spørsmål:

Lurte på å få tak i en H2a effekt forsterker, men det står oppgitt litt forskjellige specs hos soundgarden og på hjemmesiden til Hegel...

Yter egentlig H2a 2x160w ved 8ohms last, slik som oppgitt hos soundgarden, elelr yter den 2x200 slik som oppgitt på Hegel sin hjemmeside? Ser den har samme strømforskyning som H200 i følge Hegel sine hjemmesider. Så anntar at 2x200w er riktig.

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat eha:
    ---------------------------
    Jeg var innom Soundgarden for å kjøpe XLR-kabler til den nye DAC-en min (Cambridge DACmagic, betalte 2000 på Hifi-klubben). Nå får jeg endelig brukt XLR til min H200.

Men så til saken: På Soundgarden fikk jeg vite at Hegel kommer til å komme med sin egen (USB-)DAC, ganske så snart. Jeg hadde ikke tid til å spørre så mye mer omkring dette, men det er jo logisk mtp. at H100 med USB-DAC allerede finnes.

Noen andre som vet mer om dette? Spesifikasjoner, pris, lanseringstidspunkt?
    ----------------------------

Har du opplevd noen problemer med å kjøre Cambridge Dac inn på H200 med balanserte innganger? Jeg har samme kombo - og opplever på enkelte spor (spesielt Johnny Cash: Ring of Fire) klipping og skurring i lyden. Det virker som om utnivået fra Dac'en er for høyt for H200 på enkelte spor. Dersom jeg kjører ubalansert er problemet borte, og det er det samme om jeg henter musikken inn via optisk, coax eller via usb. Dersom jeg kjører volum levelling via usb forsvinner også problemet... Noen synspunkter?

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikk
    Har du opplevd noen problemer med å kjøre Cambridge Dac inn på H200 med balanserte innganger? Jeg har samme kombo - og opplever på enkelte spor (spesielt Johnny Cash: Ring of Fire) klipping og skurring i lyden. Det virker som om utnivået fra Dac'en er for høyt for H200 på enkelte spor. Dersom jeg kjører ubalansert er problemet borte, og det er det samme om jeg henter musikken inn via optisk, coax eller via usb. Dersom jeg kjører volum levelling via usb forsvinner også problemet... Noen synspunkter?
    Jeg har ikke opplevd noen som helst problemer, hverken med de ubalanserte eller de balanserte utgangene på DACmagic. Dog merker jeg at utgangsnivået er en del høyere enn på det analoge trinnet fra Squeezebox-en min. Men som antydet har ikke dette medført uregelmessigheter eller forringende endringer i lyden. Siden jeg har Squeezebox og PC tilkoblet, har jeg prøvd en mengde ulike signaler på alle mulige styrker (også absolutt maksimalt).

Hvis jeg var deg ville jeg tatt en grundigere titt på både DAC-en og forsterkeren din (prøv DAC-en med XLR på en annen forsterker, og prøv XLR-inngangen på H200-en din med en annen kilde). Kjipt at du har problemer. Håper du finner ut av det
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt Gallo Ref 3.1 på H200?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cybervision_ har hørt de på Hegel H100. Send han en PM.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Cybervision_ har hørt de på Hegel H100. Send han en PM.
    Takker

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Jeg har ikke opplevd noen som helst problemer, hverken med de ubalanserte eller de balanserte utgangene på DACmagic. Dog merker jeg at utgangsnivået er en del høyere enn på det analoge trinnet fra Squeezebox-en min. Men som antydet har ikke dette medført uregelmessigheter eller forringende endringer i lyden. Siden jeg har Squeezebox og PC tilkoblet, har jeg prøvd en mengde ulike signaler på alle mulige styrker (også absolutt maksimalt).

Hvis jeg var deg ville jeg tatt en grundigere titt på både DAC-en og forsterkeren din (prøv DAC-en med XLR på en annen forsterker, og prøv XLR-inngangen på H200-en din med en annen kilde). Kjipt at du har problemer. Håper du finner ut av det
    Har prøvd med DACen på andre forsterkere via XLR, og det fungerer utmerket. Sliter litt med tilgangen til andre XLR-kilder til å prøve på H200, men det skal nok ordnes med tiden. Det som er artig er at det kun er et fåtall spor i platesamlinga det merkes på - altså spesielt Ring Of Fire - og at dette var det første sporet jeg prøvde gjennom DACen. Har en plan om å prøve DACen på en annen H200 om det lar seg gjøre..

Opplever også en kraftig nivåheving når jeg går fra ubalanserte til balanserte utganger fra DAC til H200 - og tror det er her problemet ligger gjennom at utgangsnivået fra DAC ligger godt over 90 dB via de balanserte utgangene, mens det er under 90 dB via de ubalanserte utgangene der jeg ikke merker noe til unotene. Noen som aner hvilken følsomhet inngangene har på H200; både RCA og XLR?

Newcomer Currywurst2000 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hei alle sammen, da har jeg også fått meg en Hegel, en H200 :-D :-D
    Etter mye vakling frem og tilbake, endte jeg opp på denne, når jeg hadde klart å samle sammen pengene..
    Kjøpte en demo-modell fra Soundgarden..

Men nå trenger jeg hjelp til valg av en DAC til denne, kilden er en Logitech Sqeezebox Duet, se tråden min her: http://avforum.no/forum/generelt-aud...c-aktuell.html

Håper på gode tips her..:-D

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ryktes jo at Hegel kommer med en Dac om ikke lenge...Kanskje litt overkill til sqeezebox men...Cambridge har også en dac som er nevnt tidligere i tråden...Den ligger på et par tusen kroner mener jeg...mange gode menigner om den sammen med hegel...
    trur det er HIFI Klubben somm er forhandler av disse...

Lykke til

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde komboen DacMagic + H100 som god, men noget frempå så det kan nok fort være at Abrahamsen matcher bedre da jeg opplever deres produkter generelt som litt varmere i sounden.

Newcomer Currywurst2000 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen, takk for svar

Hegel DAC er kansje overkill, men det hadde vært en "utseende messig match" i allefall
    Snakket med Soundgarden, og da fikk jeg inntrykk av at den kommer ikke så veldig snart nei, denne Hegel-DAC'en
    Det er på dagsordenen til Hegel, men er hviss ikke komt noen direkte bekreftelse på det i fra Hegel sin side.

Hadde jo vært råkuult da med en DAC som kostet rundt 10.000kr som
    hadde samme utseende til CDP4 med dynamikken og den definerte bassen til Hegel CDP4A men uten cd-skuffen..
    ingen forandring utseendemessig, kun uten cd-skuffen..
    Selvfølgelig måtte denne DAC'en ha "Sound-engine" -prinsippet
    Det kunne faktisk ha vært en utgave basert på CDP2A også for min del, men da en lavere pris max 7000kr :-D
    Den burde vært mulig å få i fargene sølv, sort og den kansje på bestiling i den grå-grønne-fargen.

Det som hadde vært ekstra knall på denne Hegel DAC'en var en mulighet (en switch på baksiden feks?) Dette ville vært for å få de litt dårligere inspillllingene
    til å høres litt bedre ut, enn hva som vanligvis er normen på dyre DAC'er, de fleste
    låter hvisst bra på gode innspillinger, men er nådeløse overfor "dålige innspillinger" desverre.. :-(
    MEN dette burde vært sepparat inne i dacen på et vis, slik at det ikke gikk ut over den på på "høyoppløst materiale" for å si det slik..
    Nå snakker jeg ikke om dårlig komprimert MP3 feks(128kb og under), men audiofilt MP3-materiale (192kb VBT og oppover) og vanlige studio-spillinger på cd..

Dette var mine 2 cent, kansje umulig å oppnå.. men er lov å prøve seg..

Har jo utrolig lyst på en CDP4 fra Hegel, men som sagt så er nok jeg ferdig med å bytte cd-plater.
    Når sqeezeboxen virker(trådløs problemer(buffering), er den så god, at jeg kommer neppe til å gå tilbake til å skifte plater igjen..
    Hele CD-samlingen fra sweetspot er en jo en "absolutt drøm" :grin:
    Det eneste som mangler for min del er en bedre DAC, ala Hegel CDP4A-lyden eller enda bedre..8)

Håper eventuellt at Logitech slipper en nedskalert Transporter på markedet
    uten den dyre DAC'en(vanlig classic(SB3?) DAC i stedet) og muligens uten de balanserte inn/utgangene,
    men måtte absolutt ha hatt de Transporter-display'ene og ellers som Transporter utseendemessig.. kunne også ha vært uten de håndtakene på sidene.
    Men med en "dramatisk redusert pris" på maks 5000-6000kr

Hilsen meget fornøyd "sqeeze-eier"

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som er intressert:

Hegel RC2 Remote Control til salgs

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har hørt H2A og H-200.
    Hvem er best som ren effektforsterker?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Noen her som har hørt H2A og H-200.
    Hvem er best som ren effektforsterker?
    Har hørt begge deler..De er jo relativt like...Med tanke på at H200 er bygget på H2 og P2..Det er jo noen fordeler med å bruke H2 da.. Da kan du bruke en fetere forforsterker, og du kan få langt flere innganger + at du kan oppgradere hver komponent etterhvert.. Personlig så heller jeg mot kun H200...Har den jo selv for pokker Og det er det jo en grunn til...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har hørt noe mer om den beryktede dacen til hegel?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom på Soundgarden en tur på Tirsdag å forhørte meg om en del ting, og en av tingene var den kommende dacen til Hegel. Ifølge selgeren hadde de ikke fått noe konkret info ennå, men jeg følte på meg slik selgeren snakket at Hegel hadde mer på gang enn bare den kommende dacen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost

Side 21 av 80 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •