Den kjempestore Hegel tråden - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2 av 80 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 1585
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    Jeg kjører selv H200 og cdp2amk2, en meget god kombo, så oppgradering fra Dvd spiller vil bli stor vil jeg tro.

Nå er jo 3930 meget habil på cd plater også, men tenkte å selge den etterhvert å kjøpe en dedikert cd spiller fra Hegel og en bluray som spiller dvd bedre enn ps3.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fundert litt på en ting i det siste. Det er om jeg skal ta kontakt med Bent Holter, og høre med han om det går ann å "oppgradere" min P4A til en SE versjon, slik som effektforsterkeren min. Eventuelt høre med han om Hegel har planer om en SE utgave av P4 i nærmeste fremtid.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg har fundert litt på en ting i det siste. Det er om jeg skal ta kontakt med Bent Holter, og høre med han om det går ann å "oppgradere" min P4A til en SE versjon, slik som effektforsterkeren min. Eventuelt høre med han om Hegel har planer om en SE utgave av P4 i nærmeste fremtid.

Det er jo verdt og spørre, men trur det er litt kostbart, med tanke på at det blir litt jobb med og bytte ut mange av transistorene + endel annet som er byttet ut..
    Trur nok ikke Dr.Holter har noen planer om en HSE utgave av P4'n, da det kun blei gjort på H4 effekt trinnet..men man skal aldri si aldri.. Han er ihvertfall utrolig behjelpelig og serviceminded når det kommer til spørsmål om produktene sine..

Bare og spørre sier jeg..Verste du kan få er jo et nei.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg spurte Bent om hvorvidt de utførte oppgraderinger av tidligere enheter fikk jeg beskjed om at de i motsetning til andre norske produsenter (ingen nevnt, ingen glemt) ikke profiterte på å levere ting halvveis. Så vidt jeg forsto det var det forskjeller på både printet og topologien som gjør det umulig å "bytte" seg til en annen forsterker ved å modifisere eller erstatte gjeldende komponenter. Det er på mange måter som å innrømme at man har et ufullendt produkt å si at en plipp og en plong er alt som skal til for å en ny enhet.

Når en i tillegg ser på hvilke reduksjon man da får i verdi på de SE-enhetene som er produsert i begrenset opplag så kan jeg ikke skjønne hvorfor de skulle ville selge "oppgraderinger".

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Når jeg spurte Bent om hvorvidt de utførte oppgraderinger av tidligere enheter fikk jeg beskjed om at de i motsetning til andre norske produsenter (ingen nevnt, ingen glemt) ikke profiterte på å levere ting halvveis. Så vidt jeg forsto det var det forskjeller på både printet og topologien som gjør det umulig å "bytte" seg til en annen forsterker ved å modifisere eller erstatte gjeldende komponenter. Det er på mange måter som å innrømme at man har et ufullendt produkt å si at en plipp og en plong er alt som skal til for å en ny enhet.

Når en i tillegg ser på hvilke reduksjon man da får i verdi på de SE-enhetene som er produsert i begrenset opplag så kan jeg ikke skjønne hvorfor de skulle ville selge "oppgraderinger".

Kan til dels være enig, men....tror nok tanken var at produktene var optmailisert når MKII kom ut for salg..Men så har Bent blitt mere kresen på kjøp av plipp og plong og andre diverse duppedingser, og har da valgt og bytte ut disse for da og lansere en ny versjon som låter bedre..Som de faktisk gjør.
    Men tror nok ikke tanken var og komme med en ny verson hvert år for og kunne selge mere..Da hadde det jo skjedd noe med alle komponenetene etter MKII versjonene
    Hvis jeg skjønner hva du mener??

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Her er noen bilder av den nye H100.
    Er det du som har tatt dem? Skulle likt å sett et høyoppløst bilde av hele baken.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og når kommer H100 til oss som ikke jobber i SG?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Og når kommer H100 til oss som ikke jobber i SG?
    ja gid en hadde jobba der...men har hørt slutten av oktober...men det er bare et rykte...alt vi kan gjøre er å glede oss.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan til dels være enig, men....tror nok tanken var at produktene var optmailisert når MKII kom ut for salg..Men så har Bent blitt mere kresen på kjøp av plipp og plong og andre diverse duppedingser, og har da valgt og bytte ut disse for da og lansere en ny versjon som låter bedre..Som de faktisk gjør.
    Jeg tror ikke det handler om den defintive eller den optimaliserte utgaven. Slikt design er work in progress. Hva man setter ut i livet avhenger av en mengde faktorer.

Å filosofere over hvor kresen Bent Holter er eller har vært er rent svada. For oss som eier eller har eid produkter derfra er det vel best å velge å tro at det er mulighetene og forutsetningene som har forandret seg og ikke hvor nøyaktig konstruktøren har "blitt".

Innkjøpskostnader, økte produksjonskostnader og behov for strukturelle endringer på komponent nivå trekker prisen opp.

Men tror nok ikke tanken var og komme med en ny verson hvert år for og kunne selge mere..Da hadde det jo skjedd noe med alle komponenetene etter MKII versjonene
    Hvis jeg skjønner hva du mener??
    Jeg har aldri antydet at poenget er å selge flere enheter ved å tilby stadig nye og ubetydlige endringer for å fôre markedet med ferske varer. Om du leser mitt forrige innlegg vil du se at det snarere er tvert i mot. Om du skjønner hva jeg mener?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Er det du som har tatt dem? Skulle likt å sett et høyoppløst bilde av hele baken.
    det er det eneste bilde jeg har. Har mått nedskalere det for og få lagt det inn.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo verdt og spørre, men trur det er litt kostbart, med tanke på at det blir litt jobb med og bytte ut mange av transistorene + endel annet som er byttet ut..
    Trur nok ikke Dr.Holter har noen planer om en HSE utgave av P4'n, da det kun blei gjort på H4 effekt trinnet..men man skal aldri si aldri.. Han er ihvertfall utrolig behjelpelig og serviceminded når det kommer til spørsmål om produktene sine..

Bare og spørre sier jeg..Verste du kan få er jo et nei.
    Det verste jeg kan få er jo ett nei som du sier, så derfor tenkte jeg at det er verdt å spørre selvom svaret sikkert blir negativt for min del, etter det jeg leser fra deg å Gwandarion.

Jeg er veldig fornøyd med forsterkerne mine, men H4`en har en smule varmere klang, mens P4A er ganske nøytral, så visst det hadde vært mulig da, hadde det vært morsomt viss Hegel kunne tunet P4A litt likere min H4SE slik at den ble "oppgradert" til P4SE, og de da hadde spilt med med litt likere klang.

Det går helt fint nå også, sånn preen er, ikke noe krise. Men det hadde jo vært litt morsomt viss dette kunne gjøres

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det verste jeg kan få er jo ett nei som du sier, så derfor tenkte jeg at det er verdt å spørre selvom svaret sikkert blir negativt for min del, etter det jeg leser fra deg å Gwandarion.

Jeg er veldig fornøyd med forsterkerne mine, men H4`en har en smule varmere klang, mens P4A er ganske nøytral, så visst det hadde vært mulig da, hadde det vært morsomt viss Hegel kunne tunet P4A litt likere min H4SE slik at den ble "oppgradert" til P4SE, og de da hadde spilt med med litt likere klang.

Det går helt fint nå også, sånn preen er, ikke noe krise. Men det hadde jo vært litt morsomt viss dette kunne gjøres
    kjør på....si ifra hvordan det gikk...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte Hegel, vet ikke om det var Bent Holter jeg snakket med eller hvem det var, men uansett svaret jeg fikk var:

De hadde ingen planer om å komme med en P4 i SE versjon. Verken nå eller i tiden fremover. Jeg spurte da om det var mulighet for å levere inn min P4A for en "oppgradering" eller hva de ville kalle det for, for å tune lyden litt mer lik H4SE, det gikk desverre ikke ann.

Han jeg snakket med kom med ett forslag om at P10 som ble lansert i disse dager var mer lik H4SE i klangen, og kanskje det kunne være ett alternativ. Denne var laget på den nye generasjons teknologien som han sa, og var vesentlig bedre enn en P4A. Det sier seg vel selv når den koster det dobbelte :-D

Jaja.. jeg fikk nå ett svar, da slipper jeg å tenke mer på det!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja..Trist det der...Hadde jo vært utrolig morsomt om det hadde latt seg gjøre. Men uansett så er jo ikke P4AMKII et dårlig produkt. Har selv hatt system 4 fra Hegel og det er skikkelig bra altså. Savner det litt egentlig. Velding mange kvaliteter jeg gjerne skulle ha hatt i H200 som det finnes i H4 og P4.
    Men, det er jo en grunn for at jeg har bytta. Så jeg angrer ikke noe...Men fanastisk er det.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men uansett så er jo ikke P4AMKII et dårlig produkt.
    Nei, tvert imot Det er helt supert!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, tvert imot Det er helt supert!
    Har fått låne med meg hjem Nordost Thor
    Så den blir her hjemme over helga. Kanskje den har noe for seg.. blir spennende

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått låne med meg hjem Nordost Thor
    Så den blir her hjemme over helga. Kanskje den har noe for seg.. blir spennende
    Spennende! Du får skrike ut om du merker noe sensasjonelt :-D

Jeg kunne også tenkt meg en strømrenser, men ikke så dyr som Thor!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kunne også tenkt meg en strømrenser
    Skal bare prøve for moro skyld, hadde Quantum 2 på besøk for noen uker siden..Ikke det største forbedringene jeg har hørt, men litt..Forsvarte ikke prisen..Har et strømfilter fra Isotek allerede(GIIMINISUB)..Og det hjelper betydelig. Og siden Thor ikke er et strømfilter, så er jeg spent på det..Med tanke på at det er utrolig "skitten"strøm her jeg bor. Men spennende skal det bli uansett..Skriver litt om førsteinntrykk seinere i kveld..Etter frøkna har lagt seg..

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dette er ett dumt spørsmål, men jeg slenger det nå ut alikevel.

Hva er forskjellen på ett strømfilter, og en strømrenser? Viss det i det hele tatt er noe forskjell da.

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Mentor 6

Jeg bruker Mentor 6 i et stereo oppsett med Hegel H200 og CDP4A. Mange som kanskje vil synes at dette vil låte litt "spist" med høy diskant.

Men etter mine ører så synes jeg dette låter meget bra, med god kontroll både på bass og diskanten. Men som sagt dette er etter mine ører og gehør:-D

Side 2 av 80 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •