Den kjempestore Hegel tråden - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 19 av 80 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1585
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tanken var å muligens sette sammen et kombinert anlegg, med både hjemmekino og Hifi i samme oppsett...

Men må spørre om det samme som Hellnoob. Hvorfor skulle det ikke la seg gjøre å bruke H2A\H4A kunne brukes i sammenheng med hjemmekino?

Det bør vel la seg gjøre å koble en reciever til de ubalanserte inngangene og en Preamp, feks P4A til de balanserte inngangene?
    Slik at man kan få mest mulig ut av annlegget både til hjemmekino og til ren musikklytting?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Tanken var å muligens sette sammen et kombinert anlegg, med både hjemmekino og Hifi i samme oppsett...

Men må spørre om det samme som Hellnoob. Hvorfor skulle det ikke la seg gjøre å bruke H2A\H4A kunne brukes i sammenheng med hjemmekino?

Det bør vel la seg gjøre å koble en reciever til de ubalanserte inngangene og en Preamp, feks P4A til de balanserte inngangene?
    Slik at man kan få mest mulig ut av annlegget både til hjemmekino og til ren musikklytting?

Ser ut som det er litt missforståelser her.
    H-200 er en intregrert forsterker. d.v.s at du har både en forforsterker og en effektforsterker i en boks. Ved musikk så bruker du kun H-200.
    Til film må du ha en surroundforsterker som er kobel til Ht inngangen på H-200. Da fungerer den som en ren effektforsterker.

H2a og h4a er rene effektforsterkere. Disse kan også kobles opp mot en surroundforsterker. Men da bruker du forforsterkeren i reciveren som ofte er dårligere enn den som sitter i H-200.

Håper dette var greit forklart.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var det jeg mente. Fikk det bare ikke helt frem.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Ser ut som det er litt missforståelser her.
    H-200 er en intregrert forsterker. d.v.s at du har både en forforsterker og en effektforsterker i en boks. Ved musikk så bruker du kun H-200.
    Til film må du ha en surroundforsterker som er kobel til Ht inngangen på H-200. Da fungerer den som en ren effektforsterker.

H2a og h4a er rene effektforsterkere. Disse kan også kobles opp mot en surroundforsterker. Men da bruker du forforsterkeren i reciveren som ofte er dårligere enn den som sitter i H-200.

Håper dette var greit forklart.
    Det var slik jeg skjønte det fra begynnelsen av..
    Men tanken med H200 eller H100 var at den skulle fungere som en ren effektforsterker og drive en center HT. Grunnen til å velge H200\100 fremfor H2 er pris og tilgjengligheten på brukte eksemplarer. Virker som det er lettere å få tak i de.
    En H4 skal da drive Stereo HT. Derfor må jeg også ha en preamp (P4) som driver H4 til musikk for best mulig lyd.

Men fikk svar på det jeg i utgangspunktet lurte på
    Takk for det!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koble sub til H200

Jeg lurer på om det er mulig å koble en sub til H200, og i så fall hvordan...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RA78
    Jeg lurer på om det er mulig å koble en sub til H200, og i så fall hvordan...

Nope:evil:

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel koble til suben via den ene høyttalerutgangen (B)?

Newcomer Frxta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja selvfølgelig går det bra. Min er da koblet til. Bare å bruke pre-out det....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å bruke Pre-out på H200 som sub utgang også...så sant det er delefilter i suben, men det er det jo i de fleste idag... Koble ivei...:wink:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry. Var litt fjern.ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger :-D

Artig at man kan få svar på det aller meste man kan lure på her inne
    Da trenger jeg vel en y-splitt sub-kabel da? Er det noen forskjell på preout 1 og preout 2?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trur du bare kan bruke en vanlig sub kabel(rca)uten splitt, vet ikke helt hvordan det er...men det er ihvertfall som oftest 2 innganger på sub og 2 utganger på pre-out..så en kabel mellom der burde gjøre susen.

Lykke til

Newcomer Frxta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    trur du bare kan bruke en vanlig sub kabel(rca)uten splitt, vet ikke helt hvordan det er...men det er ihvertfall som oftest 2 innganger på sub og 2 utganger på pre-out..så en kabel mellom der burde gjøre susen.

Lykke til
    Jepp holder det. har en subkabel fra pre out - til - på subben

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har en formening om hvordan H4 mk1 står seg mot mk2 versjonen, store betydelige forskjeller eller bare små? Eventuellt hvilken forskjell er det i lydsignatur?
    Lurer på å kjøpe på brukten men er usikker på om jeg skal spare litt til og kjøpe siste versjon av denne (mk2SE)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var Hegel H200 og Primare SPA21 kjøpt inn og klart til jeg flytter inn i nytt hus! Valget falt på disse to komponentene pga anbefalinger, utseendet og pris. (Betalte 25000kr totalt for begge to hos soundgarden i bergen!)

Snart skal høyttalere kjøpes inn, men får klare meg med Bowersene til da!
    Noen som har System Audio koplet opp mot en av disse forsterkerne og som vil dele litt av erfaringen?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cobalt
    da var Hegel H200 og Primare SPA21 kjøpt inn og klart til jeg flytter inn i nytt hus! Valget falt på disse to komponentene pga anbefalinger, utseendet og pris. (Betalte 25000kr totalt for begge to hos soundgarden i bergen!)

Noen som har System Audio koplet opp mot en av disse forsterkerne og som vil dele litt av erfaringen?

Hadde SA koblet sammen med Hegel tidligere...Og det er ikke annet en skikkelig knall...Har vel prøvd det meste av SA på H200.. SA 1530, 1550, 1750, 505, Ranger og Explorer(som jeg hadde tidligere)..Alt låter helt fantastisk med Hegel..Det låter også skikkelig kult sammen med Primare..Det er jo ikke for ingenting Primare bruker SA som referanse..Så det låter skikkelig kult det også...Hegel og Primare er 2 forskjellige ting, så å sammenligne de er litt vannskelig..De gjengir musikk på 2 forskjellige måter..Begge er knall bra.

Så gratulerer med kjøpet...Du går en fin tid i møte

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører rykter om gode priser på H100 og H200, er det noen kampanje ute og går?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nedsatte prisene gjelder mange av Soundgardens produkter, både nye og demobrukte. Sjekk ut ryddesalgslistene jeg la link til i tråden din.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H200 på System Audio

Sitat Opprinnelig postet av Cobalt

Jeg var på Soundgarden i går og hørte på både SA Explorer og SA Ranger på H200. Jeg må si jeg ble veldig imponert! Særlig av Ranger egentlig, når man tar prisen i betraktning. Den hadde en helt rå bassgjengivelse, rask og dynamisk til tusen! Mellomtonen var klar og åpen, og diskanten var luftig og behagelig å høre på. Kanskje ikke like oppløst og detaljert som på Explorer, men det kan man vel heller ikke vente..

Jeg har ikke hørt Primare, så kan ikke si noe om hvordan det låter i forhold, men Hegel på System Audio låt svært så bra i mine ører! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Waldorf
    Jeg var på Soundgarden i går og hørte på både SA Explorer og SA Ranger på H200. Jeg må si jeg ble veldig imponert! Særlig av Ranger egentlig, når man tar prisen i betraktning. Den hadde en helt rå bassgjengivelse, rask og dynamisk til tusen! Mellomtonen var klar og åpen, og diskanten var luftig og behagelig å høre på. Kanskje ikke like oppløst og detaljert som på Explorer, men det kan man vel heller ikke vente..

Jeg har ikke hørt Primare, så kan ikke si noe om hvordan det låter i forhold, men Hegel på System Audio låt svært så bra i mine ører! :-D

må nok låne hjem noen forskjellige høyttalere og teste ut! men tanken er å ha ranger som front, 1750 som bakhøyt. og finne en center som passer med rangeren! men må først få pløyd igjennom mange andre merker og teste de både borte og hjemme!
    takker for innspillene som har kommet i tråden om posten min!

mvh
    Rune

Side 19 av 80 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •