Den kjempestore Hegel tråden - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 18 av 80 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1585
    Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Vet det pågår en del diskusjon rundt innspilling av forsterker, men har noen av dere hørt forskjell på forsterkeren under innspilling? Isåfall, hvordan var fremgangen under innsillingen?
    Tja, jeg kan vel egentlig ikke påstå at jeg har hørt definitiv forskjell før og etter innspilling av en forsterker. Jeg innbiller meg at lyden på min H200 er blitt mer åpen og mindre anstrengt, men dette kan like så godt skyldes tilvenning og/eller placebo. Jeg innbiller meg videre at uinnspilte forsterkere låter litt som kalde forsterkere (enten de er innspilt eller ei).

Den forrige forsterkeren min (Marantz-sak) hørte jeg langt større forskjell på mellom kald og varm, enn jeg gjør med min nåværende Hegel. Når det er sagt, så har jeg aldri opplevd at uinnspilte og/eller kalde forsterkere mangler noe vesentlig, som f.eks. diskant. Hvis forsterkeren mangler dette, er det nok noe galt.

Høyttalere, derimot - der er det ingen tvil om at forskjell mellom uinnspilt og innspilt kan være svært stor.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det liv i diskanten Vet ikke hva jeg gjorde, men det kommer lyd ut av den. Men jeg skal uansett ta den med til soundgarden, og teste den opp mot samme høytelere jeg testet på sist.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Har begynt innspillingen av den nye H200 og CDP2A, og tror jeg har møtt på et lite problem. Jeg har nemlig ikke lyd i diskanten. Først tenkte jeg ikke noe på det, for tenkte at siden den var helt ny, så tok det noen timer før lyden kommer seg. Men etter en dag med spilling, var lyden fortsatt så "rar". Så jeg begynte å lytte på ellementene. Da fant jeg ut at det ikke kommer noen lyd fra diskanten, men bare en lav skurring.

Mellom H200 og CDP2A bruker jeg en Nordost Blue Heaven XLR kabel. Av høytalerkabel bruker jeg (foreløbig) en relativt billig Monsterkabel, ikke biwire. Høytalerkablene er festet i de øverste to terminalene (både høyre og venstre) bak på H200.

Har også en squeezbox koblet til med RCA på cd-ingangen på H200. Ingen lyd i diskanten her heller.

Lurer på hva dette kommer av?

Jeg skal prøve iløpet av morgendagen prøve å koble den gamle forsterkeren til og høre om det er noe med høytalerne eller H200.
    Skulle tro akkurat det skjedde om man fjerner biwiringbruene på høyttalerterminalene uten å bruke biwiringkabler.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet komboen Hegel H4 og B&W 703? Hvordan låter det i tilfelle?

Newcomer auvala sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yesss!! Sitter nå og nyter musikk med min nyinnkjøpte H200 og CDP2A.
    Det låter meget bra i mine ører. Bruker Nordost red dawn xlr og Taralabs Helix 6 ut til mine jbl tl260 ;-)

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som har slått til med Hegel produkter i det siste, hyggelig å se å velkommen i gjengen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Noen som har testet komboen Hegel H4 og B&W 703? Hvordan låter det i tilfelle?
    Har testet H4A og 704 og den sparker virkelig liv i B&W'ene. Med 703 blir det jo et lite hakk opp med kantløs mellomtone og litt ekstra fundament i bassen. Kjører i dag H200 på 704'ene og synes det også fungerer veldig bra. :-D

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende
    Du vet kanskje hva gjengs bruktpris på en H4 er også??

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel litt ann på hvor gammel den er osv. Men Acoustic Tuning hadde en "pent brukt" H4 fra 2001 tilsalgs for 14k.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, alder jo en parameter som avgjør pris. H4 har jeg ikke hørt , men H4A synes jeg er relativt nøytral (kanskje litt mot varm), men det er jo alltid snakk om matching med resten av utstyret. Det som er helt sikkert er at du får nok pulver til å dra det meste av høyttalere. 14K er uansett en pen pris for et slikt kraftverk 8)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det er mange som har slått til med Hegel produkter i det siste, hyggelig å se å velkommen i gjengen
    Takk takk

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare meddele at etter 20-30 timer med "innspilling" av H200 og CDP2A, merker jeg mye forskjell i lyden. Jeg synes bassen er mye stramere og diskanten er mer oppløst. Siden ingen andre har merket noen vesntlig forskjell i lyd mellom helt ny og etter flere timer med spilling, så vet jeg ikke hvorfor det ble slik hos meg. Men fra jeg først skrudde den på og diskanten ikke var tilstede, til nå etter flere timer med spilling, synes jeg lyden er mye mer forbedret

Newcomer auvala sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve

Takker for det :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg fått et nytt inntrykk av hva høytalerplassering har å si:

Har før prøvd min Hegel H1 på kameratens B&W 804, ja jøss pent spilte de, men lyden var både tam og kjedelig!

Her om dagen hadde han møblert om hele stua og brykt mye tid på å plassere B&W´ene riktig, og hvilke forandring.
    Nå ble det virkelig verdt å høre på musikk igjen, fra den presise diskanten til en overraskende dyp og fyldig bass, dette manglet helt før høytalerne ble plassert om

Var et øyeblikk der jeg faktisk trodde at jeg måtte holde meg til store og brede høytalere for å få det lydbildet jeg er glad i (CV AT-100 uten den forferdelige mellomtonen)

JSH

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par spørsmål angående noen av Hegel produktene.

Har forstått det slik at Hegel H100 og H200 Kan brukes som ren effekt forsterker ved å koble en reciever til "Home Theatre bypass line level input RCA". Stemmer dette?
    Gjelder dette også for H1?

Og kan noen disse forsterkerene Brokoples til å drive en senterhøytaler? Fant ingen info om det noe sted, og regner derfor med at det ikke lar seg gjøre..

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Har et par spørsmål angående noen av Hegel produktene.

Har forstått det slik at Hegel H100 og H200 Kan brukes som ren effekt forsterker ved å koble en reciever til "Home Theatre bypass line level input RCA". Stemmer dette?
    Gjelder dette også for H1?

Og kan noen disse forsterkerene Brokoples til å drive en senterhøytaler? Fant ingen info om det noe sted, og regner derfor med at det ikke lar seg gjøre..
    Hei...

Det er bare H100 og H200 som kan brukes i sammenheng med hjemmekino...H1er ikke laget for dette..Heller ikke H2 eller H4(effektforsterkere).

H100 er jo en del vassere enn H1 for å si det mildt.. Selvom de har like mange watt, så er det stor forskjell på lyden i de 2 produktene..H100 har også USB inngang...

Ingen av forsterkerne til Hegel kan brokobles..

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Hei...

Det er bare H100 og H200 som kan brukes i sammenheng med hjemmekino...H1er ikke laget for dette..Heller ikke H2 eller H4(effektforsterkere).

H100 er jo en del vassere enn H1 for å si det mildt.. Selvom de har like mange watt, så er det stor forskjell på lyden i de 2 produktene..H100 har også USB inngang...

Ingen av forsterkerne til Hegel kan brokobles..
    Helt enig, H100 er en god del bedre lydmessig en H1, Mye mer varme i H100.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Hvorfor (i all verden) kan ikke H2 og H4 brukes som effektforsterkere i hjemmekino?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    mer varme i H100.
    Og ikke at den er så varm heller da...men ja...er enig..noe varmere enn H1 ja..

Hmmmm...kanskje i fremtiden så hadde det vært mullig og ha en Hegel kveld et sted i landet????
    Bare lufter tanken..
    Kanskje invitere sjølvaste Dr. Bent Holter om dette er mulig.....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    Helt enig, H100 er en god del bedre lydmessig en H1, Mye mer varme i H100.
    Jeg opplevde ikke H100 som varm, heller ganske så nøytral, muligens en smule kjølig, men ikke veldig merkbart...

Side 18 av 80 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •